Meeting the Parents

08-01-2009 13:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een maand of 2 heb ik een nieuw vriendje… Ik ben 3 jaar vrijgezel geweest en daarvoor 2 lange relaties gehad van 5 en 6 jaar.

Nu het wat serieuser wordt, zit natuurlijk het Meeting de Parents gebeuren er aan te komen. En, tja, daar ben ik niet zo goed in.

Ik weet nu, als volwassene (ik ben 31), niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan; hoe ik het aan moet pakken.

Vroeger heb ik mijn vriendje gewoon op mijn verjaardag laten komen of ze kenden hem al langer dus was het niet zo’n issue.

Ik ben niet bang dat mijn ouders hem niet aardig zullen vinden, ik vind het alleen spannend, voel me net weer 16. Wanneer is het juiste moment? Blijft hij eten of komt hij gewoon wat drinken…?

Dus gewoon puur uit interesse:

Hoe hebben jullie het aangepakt?

Hoe lang hebben jullie gewacht met het Meeting the Parents gebeuren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Kapara
Mijn moeder was jarig en daar zijn we toen samen heen gegaan. Op zich wel heel snel in onze relatie we kenden elkaar nog niet eens een maand. Maar het voelde en voelt zo goed dat we zoiets hadden van, waarom ook niet nu al?

Als je echt speciaal je ouders uitnodigt om je vriend te ontmoeten ligt er misschien wel druk achter omdat je dan alleen met je ouders bent en met hem. Misschien is het handiger om hem gewoon mee te nemen naar de eerst volgende verjaardag zodat ze een beetje kennis kunnen maken en daarna een etentje plannen ofzo?
Haha, apart verhaal aan mijn kant. Ik heb mijn vriendje in sept. leren kennen en toen is hij in juli of aug (bijna een jaar later) meegegaan naar een bruiloft van mijn familie, waar hij mijn ouders en meteen de hele reutemeteut heeft ontmoet. Mijn zus (en mijn broer geloof ik ook) hadden hem toen al wel een keer gezien. Zijn ouders heb ik pas veel later ontmoet, tijdens een etentje ergens (2.5 jaar ofzo), samen met zijn broers en hun vrouwen. Ik vind na 2 maanden wel snel hoor, zou persoonlijk nog even wachten en kijken waar het naar toe gaat (maar misschien zijn jullie al heel serieus, dat kan ook natuurlijk). En ja, ik keek er ook tegenop! Althans, om zijn ouders te ontmoeten, dat die van mij leuk zijn wist ik natuurlijk al!
Na onze eerste date met zijn tweeen ben ik gelijk een paar dagen gebleven. Op een gegeven moment ging de deurbel en vriend vroeg of ik even open wilde doen (appartment, dus via videofoon) omdat we onze gezamenlijke vrienden verwachtten. Dus ik hen helemaal enthausiast toegeblerd door die videofoon.....waren het mijn nieuwe schoonouders.

Liep daar ook nog in een zomerjurkje rond waarin je eigenlijk niet over straat kunt met goed fatsoen, dus ze zullen wel hun wenkbrauwen hebben opgetrokken....

Ze hebben er niets van gezegd en we gaan heel leuk met elkaar om, al 13 jaar nu.

Ik zou er niet te zwaar aan tillen en gewoon kijken hoe het uit komt.

Mijn man ontmoette mijn moeder toen hij mij ophaalde voor onze eerste date met zijn tweeen. Ik woonde al wel op mijzelf, maar ik logeerde op die dag toevallig bij mijn ouders.

Ik weet niet meer wanneer hij mijn vader voor het eerst ontmoet heeft. Vader was vooral blij dat ie heel anders was dan zijn voorganger.
hmmm ik heb ook wel een apart verhaal:

Ik heb mijn vrouw "leren kennen" via een chatbox. Zij woonde 25 vlieguren hier vandaan; 5 dagen voor mijn huwelijk heb ik mijn schoonouders ontmoet. Die ons notabene zouden trouwen; Hun moesten een huwelijks ceremonie voorbereiden voor un dochter en,...... iemand die ze niet kende.
quote:El_lebel schreef op 08 januari 2009 @ 13:42:

Haha, apart verhaal aan mijn kant. Ik heb mijn vriendje in sept. leren kennen en toen is hij in juli of aug (bijna een jaar later) meegegaan naar een bruiloft van mijn familie, waar hij mijn ouders en meteen de hele reutemeteut heeft ontmoet. Mijn zus (en mijn broer geloof ik ook) hadden hem toen al wel een keer gezien. Zijn ouders heb ik pas veel later ontmoet, tijdens een etentje ergens (2.5 jaar ofzo), samen met zijn broers en hun vrouwen. Ik vind na 2 maanden wel snel hoor, zou persoonlijk nog even wachten en kijken waar het naar toe gaat (maar misschien zijn jullie al heel serieus, dat kan ook natuurlijk). En ja, ik keek er ook tegenop! Althans, om zijn ouders te ontmoeten, dat die van mij leuk zijn wist ik natuurlijk al! Echt? zo laat pas, haha dat vind ik wel erg laat. Ik heb zijn ouders na de tweede date al ontmoet, maar dat was niet helemaal gepland haha. En hij mijn ouders na 1/5 maand al. Ging eigenlijk vanzelf, ik woon nog thuis dus dan gaat het al wat makkelijker natuurlijk. Maar als ik naar mijn broers en zussen kijk, die doen het ook al aardig snel, 2/3 maanden ofso:) en dan idd op een verjaardag, dat is het makkelijkst.
Hier na een maand of 2, maar dat was een heel ander verhaal, want 16 en 20 en beiden thuiswonend. Hij had tegen zijn ouders gezegd 'dat er iemand bleef logeren'. En dat was ik dus ,al hadden de ouders wel door dat ik niet 'gewoon, een meisje' (zijn woorden ) was.

Hij bleef daarvoor al een weekend bij mij logeren en heeft mijn ouders toen ontmoet.
Ik zat er niet op te wachten. Hij kwam er eerder mee dan ik. Ehm.... even denken... We hadden ongeveer een half jaar verkering voor ik zijn ouders heb ontmoet. Het was prima, het zijn leuke mensen.

Ik had tevoren met mijn vriend al afgesproken om echt niet langer dan zo'n 3 kwartier te blijven. Precies lang genoeg voor de rondleiding, even babbeltje met paps, met mams, zij met zoonlief, kopje koffie met een taartje en weer weg. Bij vertrek, handjes schudden, gezegd 'u heeft een schitterend huis' (naar waarheid... zeg iig iets over het huis, vinden ouders leuk), bedankt voor hun gastvrijheid en dat was het weer :D
Wat leuk dat jullie allemaal zo snel reageren!

Iedereen met een sort of andere aanpak, dat wel.

Aan de ene kant zit ik ook te denken aan een verjaardag, mijn zus is over een week of 3 jarig, dus dat zou wel relaxed zijn.

Maar aan de andere kant vind ik hem te bijzonder om zomaar even tussen neus en lippen door te introduceren.

Pfff volwassen verliefd zijn en alle shizzles er om heen zijn veel gecompliceerder dan dat ik 20 was!
quote:Kapara schreef op 08 januari 2009 @ 14:15:

Wat leuk dat jullie allemaal zo snel reageren!

Iedereen met een sort of andere aanpak, dat wel.

Aan de ene kant zit ik ook te denken aan een verjaardag, mijn zus is over een week of 3 jarig, dus dat zou wel relaxed zijn.

Maar aan de andere kant vind ik hem te bijzonder om zomaar even tussen neus en lippen door te introduceren.

Pfff volwassen verliefd zijn en alle shizzles er om heen zijn veel gecompliceerder dan dat ik 20 was! Mijn vrouw heeft gekozen voor een 'neutraal' terrein; in een resturant.
Mijn man leerde mijn moeder al heel snel kennen toen hij mij ophaalde voor eerste date...hij viel meteen in hele goede aarde toen hij ook nog in een gesprekje vermelde de elfstedentocht in 97 gereden te hebben.......

Een paar weken daarna bleef hij slapen en bij de koffie (ik woonde nog thuis) werd door een +/- 60 jarige man gevraagd:

"Zo, heb je nog lekker geneukt?" Hij kreeg een rolberoerte en begreep het niet helemaal.....bleek niet mijn vader te zijn maar de vrijgezelle buurman die alijd op zondagochtend koffie kwam drinken, dagen hierna ontmoette hij mijn vader pas, het ijs was al aardig gebroken door de buurman!

Ik geloof dat hij wel goed ontvangen is, goed inmiddels ook alweer bijna 10 jaar goed!
quote:pokerface schreef op 08 januari 2009 @ 14:18:

[...]Mijn vrouw heeft gekozen voor een 'neutraal' terrein; in een resturant.

Mijn vriend dus ook, in een restaurant. Hij vond het denk ik ook gecompliceerder omdat hij al in de 30 is en al een erg serieuze relaties heeft gehad. Ik vond dat ik ook wel erg lang moest wachten tot ik zijn ouders "mocht" ontmoeten hoor, maar had gelukkig zijn broers plus vrouwen al wel ontmoet.

Edit: als je nog thuis woont, gaat het natuurlijk heel anders. Dat telt niet mee!
Mijn man heeft mijn ouders na 3 weken ontmoet..

We gingen een dag weg naar Amsterdam met een hele groep (gezin, vrienden en kennissen uit het buitenland) en daarna nog uit eten geweest.. Was een zeer geslaagde en geen geforceerde eerste ontmoeting..

Zijn ouders heb ik ontmoet met een verjaardag.. ging ook heel goed, maar het zijn dan ook hele leuke en makkelijke mensen.
quote:potsiedikkie schreef op 08 januari 2009 @ 14:23:

"Zo, heb je nog lekker geneukt?" Hij kreeg een rolberoerte en begreep het niet helemaal.....bleek niet mijn vader te zijn maar de vrijgezelle buurman
quote:vlinnie1985 schreef op 08 januari 2009 @ 14:38:

Mijn man heeft mijn ouders na 3 weken ontmoet..

We gingen een dag weg naar Amsterdam met een hele groep (gezin, vrienden en kennissen uit het buitenland) en daarna nog uit eten geweest. Wat!?!? In die fase lig je toch alleen nog maar met elkaar te neuken en heb je toch al helemaaaaaal geen behoefte aan elkaars familie? Ik zou mijn vriend daar echt nooit meer "opzadelen" whahaha! Geen verwijt hoor: ik weet dat mijn verhaal ook weer uitersten heeft!
El_lebel..

Troost je hoor! Ik doe er ook heel erg lang over om iemand voor te stellen aan mijn familie (mijn zus krijgt mn vriend wel altijd erg snel te zien..)
Perfectionisme is niet perfect...
Haha, fijn om te horen yathibiyya!
Ik ontmoette de ouders van mijn vriend per ongeluk na 4 weken ofzo. We gingen zijn motor even tijdelijk bij zijn ouders stallen en dachten dat ze niet thuis waren. Nou, wel dus Ik werd meteen uitgenodigd voor zijn vader's verjaardag de week erop. Inmiddels zijn we drie maanden verder en heb ik werkelijk waar de hele (grote) familie ontmoet. Leuke mensen gelukkig.

Komende zaterdag neem ik mijn vriend voor het eerst mee naar mijn ouders. Mijn broertje, die mijn vriend al ontmoet heeft, is er ook bij voor de gezelligheid. We gaan 's avonds na het eten even langs. Hoe lang we blijven ligt eraan hoe gezellig het is. Wel een beetje spannend vind ik, hoewel mijn vriend zich er totaal niet druk om maakt.

Gelukkig is hij zó leuk dat ik me niet voor kan stellen dat hij niet in de smaak valt.
Waaaah, kappie, meeting the parents, lachuuuuuH Nog niet zo lang geleden schreeuwde je zo hard van de daken dat je ABSOLUUT niet iets vastigs wilde en nu heb je het over de ouders ontmoeten, ghe ghe, leuk man.

Mijn eerste (en enige 'echte' vriendje) heeft bij de 2e date mijn oudres ontmoet (was 16, woonde nog thuis, 1e keer dat ie me kwam ophalenracete ik naar de deur en zat ik al in de auto voordat ie kon aanbellen haha). Zijn ouders heb ik 'per ongeluk' ontmoet, we gingen nog even thuis bij hem langs want z'n ouders waren toch weg. helaas was ie vergeten dat z'n broer z'n verjaardagsfeestje aan het vieren was, dus sta je daar als 16jarige op een verjaardag waar de gemiddelde leeftijd 23 was. kwamen z'n ouders ook nog vroeg thuis, erg stressvol. Vooral omdat ik wist dat z'n moder mij eigenlijk wat jong vond (vriendje was al 20 toen).

uiteindelijk was ik voor zijn moeder het vierde kind wat ze nooit heeft gehad en mijn ouders waren ook dol op hem, toen ze eenmaal door de legerbroeken, t-shirten met 'interessante afbeeldingen' en afgetrapte gympies heenzagen
Tja lache hè? Lache? Pfff.... Ik ben niet zo goed in het hele meeting the parents ding... De consequentie van hem mee nemen naar mijn familie betekent ook dat ik zijn familie moet gaan ontmoeten. En Kappie en de ouders van werkt meestal niet, 1 uitzondering daar gelaten (dat was Mr Far Far Away zijn moeder, maar haar kende ik al voor ik hem kende dus was heel relaxed.)

Dus voel me kkkkkkkkkkansloos hierin... Misschien is dus gewoon de tijd nog niet rijp genoeg?
Misschien. Het HOEFT toch ook niet zo snel joh? Gewoon lekker in je eigen tempo
Perongeluk zijn ouders ontmoet op de eerste date. Die liep namelijk uit (ong. 48 uur) en zijn ouders belden dat ze er "over 20 minuten zouden zijn". Geen ontsnappen meer aan dus, ik was al blij dat ik mijn kleren op tijd aan had en snel even een washandje over mijn lijf en mascara over mijn wimpers kon halen. Wat er gezegd werd weet ik niet meer, ik kon alleen maar denken;"shit, ik stink naar sex..ze ruiken sex, shit shit". Dat is 4,5 maanden geleden. Ik heb ze nog niet fatsoenlijk (als zijn vriendin zijnde) ontmoet.

Hij heeft mijn vader ontmoet op de dag dat we 3 maanden samen waren, maar dat kwam door een noodgeval. Ook niet ingepland dus.
Ik ken mijn vriend nu al 8 maanden, er is nog geen meeting the parents geweest. Beide niet zo'n hele sterke behoefte aan denk ik Maar mijn ouders weten wel van zijn bestaan af hoor, maar niet hoe hij eruit ziet dus haha
Bij mij ging het heel officieel. Ik mocht pas langskomen als we 6 maanden een relatie hadden. Dan vonden schoonouders het pas serieus genoeg om me te leren kennen. Vriend was wel al bij mij thuisgeweest vanaf dag 1. (want woonde nog thuis bij ouders) Klikte heel goed met mijn ouders. Hij bleef ook gewoon slapen, maar ik mocht daar dus absoluut niet blijven slapen.

Eerste ontmoeting was echt heel gepland, vond ik niet zo relaxed. Ik wilde het liever nog wat uitstellen. Maar schoonmoeder bleef aandringen. Ik moest komen eten, en kreeg n kruisverhoor. Welke muziek luister je, wat doen je ouders, welke boeken lees je? Vond het helemaal niet relaxed!! Voelde me ook echt niet op mn gemak. Dat heeft trouwens best wel wat tijd geduurd voordat dat wel zo was.

Schoonzussen waren relaxter. Ik was de vriendin van hun kleine broertje. Kon het gelijk goed met ze vinden. Vriend werd wel enorm door ze gepest!!! Maar daar konden we wel om lachen.
Mijn zusje had bedacht dat we stiekem toch Sinterklaas gingen vieren (mijn moeder had nogal een dip dat jaar) dus nieuwe lief of niet, de rest van de familie kennen of niet; cadeautjes kopen en meekomen! Dat was na een maand ofzo. Op een wedje met zijn broer heeft Lief die avond mijn vader gevraagd of hij Pappa mocht zeggen. Nadat iedereen zichzelf weer van de grond had gepeuterd van het lachen zat ie gebeiteld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven