Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 20:56:

Oké, één vergelijking dan.

Kinderen zijn vaak een bron van onrust en zijn altijd nadrukkelijk aanwezig.

Katten zijn rustige, relaxte beesten die intens kunnen genieten van (bijna) niets.Hatsikidee! Mijn kat is dement..vraag maar aan Iris! Zo rustig is ze niet.... whahahaha.
quote:Oriane schreef op 22 april 2012 @ 20:57:

Ik heb vier kinderen.....en drie poezen.....

Jij weet gewoon niet wat je wil! Of jij wilt gewoon alles!

Mijn ervaring is dat mensen het op het werk veel meer over hun kinderen hebben dan ze zelf doorhebben.

Bij het weggaan roep je fijne avond en dan is het van: Ja, dankje, ik ga even lekker de kinderen ophalen en dan moet pietje nog naar zwemles. Jij ook fijne avond! Voor haar /hem lijkt het een normale huishoudelijk melding. Ik als kinderloze collega die dus ELKE avond/ochtend/pauze wel zo'n mededeling hoort, denk ondertussen van: heb je niks anders in je leven dan die kinderen?

Ik vermeld toch ook niet ELKE dag dat ik de hond uit ga laten, hem eten ga geven en dat ik iets later kom want ik moet met de hond naar de dierenarts, en oh het was zo leuk in het weekend met de hond in het bos. Dan denk je toch ook van rot eens op met die hond.

Veel ouders zijn zich hier echt totaal niet van bewust.
Haha, precies Bloemetje. Ik haal het ook niet in m'n hoofd om op m'n werk uitgebreid over m'n kat te vertellen. Ze zien me aankomen.

Maar blijkbaar is dat soort dom geneuzel over kinderen heel 'normaal' en geaccepteerd.
Ik ben een 35-jarige, zonder kinderen, echter heb ik nog altijd de hoop dat ze er gaan komen. Echter om mijn pijn wat te drukken en niet iedereen 'lastig' te vallen met dit, en het gaat ze eigenlijk ook niets aan... wil ik ook wel eens praten over een kinderloos bestaan, en welke voordelen dit heeft.
Here I am - now what are your other two wishes...
foutje
quote:wereldmeid schreef op 22 april 2012 @ 21:23:

Haha, precies Bloemetje. Ik haal het ook niet in m'n hoofd om op m'n werk uitgebreid over m'n kat te vertellen. Ze zien me aankomen.

Maar blijkbaar is dat soort dom geneuzel over kinderen heel 'normaal' en geaccepteerd.Jij doet het dan niet ,maar ik heb ook weleens verhalen moeten aanhoren van dat de kat niet lekker was.Ze haar afspraken moest afzeggen,en s'avonds had de poes dan weer een opleving en lag ze heerlijk weer bij haar op bed. Ach ja ik laat het maar gaan het is net haar kind.
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 april 2012 @ 21:44:

[...]

Jij doet het dan niet ,maar ik heb ook weleens verhalen moeten aanhoren van dat de kat niet lekker was.Ze haar afspraken moest afzeggen,en s'avonds had de poes dan weer een opleving en lag ze heerlijk weer bij haar op bed. Ach ja ik laat het maar gaan het is net haar kind.I rest my case...
quote:lunaan schreef op 22 april 2012 @ 18:54:

[...]

Yep, ook eens met Iones.

En herkenbaar Ailien, ik heb ooit te horen gekregen: "Zo jij hebt maar een luilekkerleventje hoor, waar je alles kan doen wat je wil, tsja wij kunnen dat niet want wij hebben verantwoordelijkheid en kinderen "

Mischien was 't wel dezelfde man Die hoor ik ook vaak inderdaad. Alsof bij mij al het geld uit de lucht komt vallen? Ik werk er ook gewoon voor, heb ook mijn verantwoordelijkheden, maar stel wel mijn prioriteiten zo dat ik vaak op reis kan.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 19:06:

Ik snap niet dat mensen altijd denken dat je met kinderen niks meer kunt. Vind dat zo'n onzin. Daar ben je echt zelf bij hoor. Wij doen gewoon nog bijna alles wat we willen.

Als je veel geld hebt en 'n stabiele inkomstenbron dan kan dat, maar besef dat je dan wel tot de betere uitzonderingen behoort. Met mijn voormalig maandinkomen kan ik zelf luxe leven, als ik er 'n kind van zou moeten onderhouden en onder zou moeten brengen bij opvang/nanny e.d. als ik werk of op reis ga, dan zou ik zo failliet zijn. Het is voor het merendeel van de bevolking niet weggelegd door te leven zoals voor er kinderen kwamen.

quote:Dit heeft er (in mijn optiek) mee te maken dat de groep vrouwen die graag kinderen willen groter is dan bewust kinderlozen. Wat dan weer te maken heeft met de manier waarop de mens is gemaakt, oerinstincten en dergelijke. Dat de drang tot voortplanting het wint van de bewuste keuze om dit niet te doen.

Die oerdrang heb ik gelukkig nooit ervaren. Heb dus eigenlijk nooit echt hoeven vechten tegen die hormonale verstandsverbijstering waar velen aan lijden. Zou beter zijn als dat fenomeen geheel uitgeschakeld zou kunnen worden, dan worden tenminste alleen nog kinderen genomen omdat men ze écht graag wil met het volle verstand.

Ook de 'juiste man' wekt bij mij geen rammelende eierstokken op. Was een aantal jaar geleden verliefd op 'n man die heel graag vader wilde worden en daar heb ik dus afstand van moeten nemen. Zelfs mijn verliefdheidshormonen (die toch ook best wel heftig kunnen zijn) staan gelukkig mijn gezond verstand wat dat betreft niet in de weg. Ik heb echt medelijden met de mannen en vrouwen die zich door 'n verliefdheid 'n kind laten aandoen door de wél kinder willende partner.
Ik vind het idd ook frapant dat mensen met kinderen altijd zo afgunstig zijn op de dingen die je als kindvrije wel kan doen. Tja, dan hadden ze maar 'n andere keuze moeten maken! Kan me idd voorstellen dat het balen is om in het hoogseizoen op vakantie te moeten ergens in de drukte met heel veel schreeuwlelijks om je heen, maar da's één van de vele consequenties van het hebben van kinderen. En 't geleefd worden in de vrije tijd. Niet meer mogen uitslapen of gewoon lekker rondlummelen en gaan en staan waar je wil in de weekenden maar van hot naar her sportclubjes en wedstrijden afrijden met de kids.
quote:breeuwie75 schreef op 22 april 2012 @ 17:56:

Lievelente, deze opmerking en concusie zegt meer over jou dan over je collega. De afgunst en jaloezie druipt van je berichtje af!Hmm, over welk berichtje heb je het? Heb je de verkeerde niet voor je?
quote:quattro35 schreef op 22 april 2012 @ 20:49:

[...]

Jij past goed bij die vrouw: twee sneue mensen.Eens, ook met je motto
quote:elninjoo schreef op 22 april 2012 @ 21:49:

[...]

Het is voor het merendeel van de bevolking niet weggelegd door te leven zoals voor er kinderen kwamen.

Heel waar denk ik. En veel mensen kiezen daar bewust voor. Moet je ook niet zeuren vind ik.
Kinderen krijgen is de norm. Het is pas goed mis gegaan met de wereld toen we iets te kiezen kregen op dat vlak.

Ohja, dát en McDonalds.
quote:Superhuisvrouw schreef op 22 april 2012 @ 20:31:

Bij stellen waar geen kinderen zijn,worden vaak poezen aangeschaft. En of je een poes kun vergelijken met het hebben van een kind,heb ik al talloze poezengesprekken moeten aanhoren. Ook erg vermoeiend.

Poezeneigenaren kunnen er idd soms ook wat van! Sowieso alles wat obsessief beleefd wordt, of dat nu kinderen of beesten zijn.

Wij hadden op kantoor ook 3 jonge vrouwen die allemaal aan 't kroost gingen. Gelukkig had ik 'n kantoor voor mezelf alleen, maar die konden 't tegen elkaar ook alleen maar over kindgerelateerde dingen hebben. Vermoeiend als je daar tussen moet zitten! Was bij dat ik me in mijn eigen hok kon terugtrekken.

Heb trouwens echt nog nooit 'n man gekend die zo obsessief over zijn kinderen sprak als vrouwen. Tussen mijn 20e en 30e bezocht ik nog wel 'ns van die standaard verjaardagen en dan stond ik steevast bij de mannen. Hun vrouwen konden dan genante poep en pies verhalen met elkaar uitwisselen en wij spraken over sport, auto's en reizen. En die mannen hingen aan mijn lippen, want zij zaten vast met zo'n kleine en voor hen zat reizen er (voorlopig in elk geval) niet meer in.
quote:bloemetje77 schreef op 22 april 2012 @ 21:16:

Mijn ervaring is dat mensen het op het werk veel meer over hun kinderen hebben dan ze zelf doorhebben.

Bij het weggaan roep je fijne avond en dan is het van: Ja, dankje, ik ga even lekker de kinderen ophalen en dan moet pietje nog naar zwemles. Jij ook fijne avond! Voor haar /hem lijkt het een normale huishoudelijk melding. Ik als kinderloze collega die dus ELKE avond/ochtend/pauze wel zo'n mededeling hoort, denk ondertussen van: heb je niks anders in je leven dan die kinderen?

Ik vermeld toch ook niet ELKE dag dat ik de hond uit ga laten, hem eten ga geven en dat ik iets later kom want ik moet met de hond naar de dierenarts, en oh het was zo leuk in het weekend met de hond in het bos. Dan denk je toch ook van rot eens op met die hond.

Veel ouders zijn zich hier echt totaal niet van bewust.

Heel erg mee eens!!!

Heb trouwens ook wel 'ns vrienden gehad, die kwamen dan om 20 uur en moesten toch echt om 22 uur weer naar huis voor de honden. Ook bespottelijk! Zodra 'n beest je gaat belemmeren in je doen en laten, vind ik het 'n obsessieve hobby worden.

Ik ben m'n hele leven al gek op paarden en tussen mijn 17e en 30e had ik er ook eentje zelf, maar echt niet dat ik er de godganse dag mee bezig was. Een dier is er voor mijn plezier wanneer ik er behoefte aan heb, verder krijgen ze op tijd hun natje en hun droogje, maar het moet mijn verdere leven niet belemmeren.
Ik ken zat mensen die geen kinderen willen. Ik wil ze zelf ook niet, dus ik kan het helemaal begrijpen.
Wanneer je de preoccupatie met het verzorgen van kinderen gaat vergelijken met obsessief geneuzel over hobbies of huisdieren, ontbreekt er tocht een frietje in je happy meal hoor.
quote:amand1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:02:

Kinderen krijgen is de norm. Het is pas goed mis gegaan met de wereld toen we iets te kiezen kregen op dat vlak.

Ohja, dát en McDonalds.

Tja vroeger kregen de mensen soms wel 13 kinderen en ook mensen die er duidelijk niet van hielden kregen ze, gewoon "omdat dat zo hoorde".

Dan ben ik toch blij dat ik wel de keuze heb en ik doe nu eenmaal niet iets omdat het de norm is. Geen enkele behoefte aan.
quote:amand1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:17:

Wanneer je de preoccupatie met het verzorgen van kinderen gaat vergelijken met obsessief geneuzel over hobbies of huisdieren, ontbreekt er tocht een frietje in je happy meal hoor.

Ergens over doorslaan is altijd irritant. Of het nu over kinderen gaat of over huisdieren.

Verzorging op je nemen: ja, eindeloos geklets over totaal oninteressante prietpraat: no thanks.
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:21:

[...]

Tja vroeger kregen de mensen soms wel 13 kinderen en ook mensen die er duidelijk niet van hielden kregen ze, gewoon "omdat dat zo hoorde".

En omdat ze nog geen pil, condooms, spiraaltjes e.d. hadden....
quote:helene31 schreef op 22 april 2012 @ 22:00:

[...]

Heel waar denk ik. En veel mensen kiezen daar bewust voor. Moet je ook niet zeuren vind ik.Klopt. Alles in 't leven kost geld en vaak ook veel geld. En je kunt nu eenmaal niet alles (tenzij je multimiljonair bent) Ik zou ook wel 'n SUV willen rijden, maar ik kan dat niet omdat al mijn geld aan reizen op gaat. Dat is mijn keuze en daar sta ik ook achter.
quote:elninjoo schreef op 22 april 2012 @ 22:25:

[...]

En omdat ze nog geen pil, condooms, spiraaltjes e.d. hadden....

Precies, alsof het allemaal zo uit vrije wil was.

Ik ben blij dat ze er zijn hoor, mensen die kinderen willen, voor het voortbestaan van ons ras enzo, maar gelukkig hoef ik er niet aan mee te doen.

En een kind of 2 minder van mij zal op de gehele wereldbevolking echt niet uitmaken .
quote:amand1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:17:

Zowel bij een kind als een bewerkelijk dier als een paar grote honden of een paard ben je 24/7 verantwoordelijk en heb je er zorg voor. Hond en paard moeten ook elke dag eten, naar de hondenopvang, wandelen, cursus etc etc. In die zin geen verschil.

Toch meld ik het niet dat ik die dingen allemaal ga doen, mensen met kinderen wel. Waarom?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven