Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
quote:Mikoshin schreef op 24 april 2012 @ 12:49:

[...]

Misschien moeten we Duitsland binnenvallen omdat we meer Lebensraum nodig hebben

Als ik mijn tuin te klein vind, dan moet dat of accepteren, of naar een huis met een grotere tuin verhuizen. Huilen dat het zo gemeen is dat je de tuin van de buren niet mag gebruiken is nogal onzinnig.Nu niet dingen uit het verband halen, want dat heb ik niet gezegd. Zo is geen discussie meer mogelijk.
quote:iones schreef op 24 april 2012 @ 14:31:

[...]

Nu niet dingen uit het verband halen, want dat heb ik niet gezegd. Zo is geen discussie meer mogelijk.

Ik ruk niks uit zijn verband. Jij zegt dat je je in je vrijheid beknot voelt omdat je van Staatsbosbeheer en boer Piet niet met je drie Duitse herders en je elektrische fiets door een vogelbroedgebied mag jakkeren.

Er is hier best veel natuur voor zo'n klein land en er zijn hele goede redenen waarom een groot deel daarvan alleen voor wandelaars toegankelijk is.
Er is hier onvoldoende natuur in dit land wat groot genoeg zou zijn geweest, indien er niet zoveel mensen woonden.

En onvoldoende van dat gebied is alleen toegankelijk voor wandelaars. Onterecht.

Want paarden bijvoorbeeld verstoren de natuur nog minder dan wandelaars, omdat dieren ze niet herkennen als gevaar. En verder blijkt (n.a.v. onderzoek) dat er daar waar veel paarden lopen, veel variatie onstaat in de flora.
quote:iones schreef op 24 april 2012 @ 14:48:

Er is hier onvoldoende natuur in dit land wat groot genoeg zou zijn geweest, indien er niet zoveel mensen woonden.

En onvoldoende van dat gebied is alleen toegankelijk voor wandelaars. Onterecht.

Want paarden bijvoorbeeld verstoren de natuur nog minder dan wandelaars, omdat dieren ze niet herkennen als gevaar. En verder blijkt (n.a.v. onderzoek) dat er daar waar veel paarden lopen, veel variatie onstaat in de flora.

Dus? Wat stel je voor? Deporteren? Verplichte sterilisatie? Verkoop van ons babyoverschot aan dunbevolkte landen?

Paarden verstoren de natuur misschien niet (als het er niet teveel zijn) maar ruiters wel degelijk.

Je bent trouwens de eerste persoon die ik ooit hoor betogen dat Nederland te vol is omdat de ruiters niet overal mogen komen. Erg origineel.

Als je Nederland te vol vindt, dan moet je of vertrekken, of er gewoon aan wennen. We kunnen er nu eenmaal geen verdieping opzetten.
quote:Mikoshin schreef op 24 april 2012 @ 14:55:

[...]

Dus? Wat stel je voor? Deporteren? Verplichte sterilisatie? Verkoop van ons babyoverschot aan dunbevolkte landen?

Ik stel helemaal niks voor. Het is slechts een constatering en ik ben niet de enige. Maar ga niet zeggen dat er ruimte zat is, want dan zouden de mensen elkaar niet zo bedillen zoals hier nu gebeurt.

quote:Mikoshin schreef op 24 april 2012 @ 14:55:

[...]

Paarden verstoren de natuur misschien niet (als het er niet teveel zijn) maar ruiters wel degelijk.Ruiters wel degelijk niet. Ook dit is aangetoond. Een ruiter wordt als mens niet herkend, en ook niet geroken door bijvoorbeeld herten of reeen, wanneer deze op een paard zit.quote:Mikoshin schreef op 24 april 2012 @ 14:55:

[...]

Je bent trouwens de eerste persoon die ik ooit hoor betogen dat Nederland te vol is omdat de ruiters niet overal mogen komen. Erg origineel.Nu haal je 1 aspect uit dit rijtje, daarmee weer uit zijn verband trekkend. Dit is geen eerlijke manier van discussie vormen.quote:Mikoshin schreef op 24 april 2012 @ 14:55:

[...]

Als je Nederland te vol vindt, dan moet je of vertrekken, of er gewoon aan wennen. We kunnen er nu eenmaal geen verdieping opzetten.Ik zal er nooit aan wennen, maar ik trek me wel terug van alle hectiek.
quote:iones schreef op 24 april 2012 @ 15:01:

[...]

Ik stel helemaal niks voor. Het is slechts een constatering en ik ben niet de enige. Maar ga niet zeggen dat er ruimte zat is, want dan zouden de mensen elkaar niet zo bedillen zoals hier nu gebeurt.

Ruiters wel degelijk niet. Ook dit is aangetoond. Een ruiter wordt als mens niet herkend, en ook niet geroken door bijvoorbeeld herten of reeen, wanneer deze op een paard zit.

Ik voel me dus helemaal niet bedild, want het is mijn eigen keuze om in het centrum van een grote stad te wonen.

En over uit zijn verband rukken gesproken:

Waar ruiters zijn, zijn paden, wordt lawaai gemaakt, wordt dwars door kwetsbare beplanting en nesten gegaloppeerd, wordt afval achtergelaten, enz. Kortom, de rust is weg.

Dat de reetjes niet bang van je zijn, wil niet zeggen dat het geen kwaad kan.
quote:Mikoshin schreef op 24 april 2012 @ 15:10:

[...]

Ik voel me dus helemaal niet bedild, want het is mijn eigen keuze om in het centrum van een grote stad te wonen.

En over uit zijn verband rukken gesproken:

Waar ruiters zijn, zijn paden, wordt lawaai gemaakt, wordt dwars door kwetsbare beplanting en nesten gegaloppeerd, wordt afval achtergelaten, enz. Kortom, de rust is weg.

Dat de reetjes niet bang van je zijn, wil niet zeggen dat het geen kwaad kan.

Allemaal loze aannames die nergens op gebaseerd zijn.

Onderzoek heeft aangetoond dat paarden juist zorgen voor diversiteit in beplanting. Daar wordt in een gebied zelfs vooral aangemoedigd om van het pad af te gaan. Door die zogenaamd kwetsbare beplanting van jou.

Ruiters zijn dierenliefhebbers en natuurliefhebbers. Die rijden niet door nestjes heen. Dat doen de boeren die ze overhoop maaien. En die zogenaamde herrie van jou (paarden zijn trouwens niet gemotoriseerde wezens en ze hinniken alleen als het nodig is), daar stoort de natuur zich echt niet aan.

maar het is dus die houding, en die aannames van groepen mensen naar elkaar toe, die maken dat nederland gewoon overbevolkt is. Mensen die zichzelf niet bedild voelen, maar dat wel bij anderen doen. Het plezier afpakken: jij mag dit niet, jij mag dat niet.
Ernaan, ik begrijp je wel..maar keer het ook eens om.

Er zijn vrouwen van 35 plus die dolgraag kinderen hadden gewild en die moeten altijd maar enthousiast reageren als mensen het over hun kinderen hebben. Dat is soms ook stomvervelend. Plus dat de vrouwen die bv inderdaad ongewenst kinderloos zijn, op die manier ongevraagd continu geconfronteerd worden met hun eigen verdriet en gemis. Misschien moet je tegen kinderloze vrouwen gewoon wat minder vertellen over je kinderen, of je accepteert gewoon dat zij zo reageert. Misschien is het écht zo dat ze kinderen niet leuk vindt, maar misschien durft zij zich gewoon niet kwetsbaar op te stellen en doet ze dus net of ze het vreselijk vindt.
Het gladde er vanuit gaan dat iedereen kinderen wil is, en het gladde ervan uit gaan dat iedereen die kinderen wil, ze ook kan krijgen, dat is een fout uitgangspunt. Vooral voor de laatste groep is het heel wrang. Ze lekker effe onder de neus wrijven wat ze moeten missen, wat ze zo graag hadden verlangd.
Je kunt alleen betutteld of bedild worden als je je laat betuttelen en bedillen. Wie zich laat betuttelen of bedillen die verdient in mijn ogen gewoon niet beter. (pfff... wat een werkwoorden om te vervoegen zeg ). Dan wordt het hoog tijd volwassen te worden en te leren voor jezelf op te komen.
quote:Marsepeintje schreef op 24 april 2012 @ 22:09:

Er zijn vrouwen van 35 plus die dolgraag kinderen hadden gewild en die moeten altijd maar enthousiast reageren als mensen het over hun kinderen hebben. Dat is soms ook stomvervelend. Plus dat de vrouwen die bv inderdaad ongewenst kinderloos zijn, op die manier ongevraagd continu geconfronteerd worden met hun eigen verdriet en gemis. Misschien moet je tegen kinderloze vrouwen gewoon wat minder vertellen over je kinderen, of je accepteert gewoon dat zij zo reageert. Misschien is het écht zo dat ze kinderen niet leuk vindt, maar misschien durft zij zich gewoon niet kwetsbaar op te stellen en doet ze dus net of ze het vreselijk vindt.

Waarom moet men enthousiast reageren op mensen die het over hun kinderen hebben? Of over welk willekeurig onderwerp dan ook waar ze dagelijks over door zagen? Even beleefd interesse tonen voor iemands verhalen okee, maar als iemand obsessief met één onderwerp bezig blijft, dan kun je dat ook gerust afkappen natuurlijk.

Lijkt me trouwens dat je iemand die blijft blaten over z'n kids sneller de mond snoert als je verkondigt dat je ze wel wil maar niet kan krijgen dan dat je zegt dat je ze bewust niet hebt. Zou 't niet?
quote:elninjoo schreef op 24 april 2012 @ 23:03:

[...]

Waarom moet men enthousiast reageren op mensen die het over hun kinderen hebben? Of over welk willekeurig onderwerp dan ook waar ze dagelijks over door zagen? Even beleefd interesse tonen voor iemands verhalen okee, maar als iemand obsessief met één onderwerp bezig blijft, dan kun je dat ook gerust afkappen natuurlijk.

Lijkt me trouwens dat je iemand die blijft blaten over z'n kids sneller de mond snoert als je verkondigt dat je ze wel wil maar niet kan krijgen dan dat je zegt dat je ze bewust niet hebt. Zou 't niet?

Ondanks dat ik zelf een zoon heb, kan ik me gedeeltelijk wel vinden in jouw post.

Als iemand tegen mij zou zeggen bewust niet voor kinderen te kiezen (met opsomming van alle nadelen vanuit diegene) dan zou ik me daar iig geen seconde bezwaard of aangevallen over voelen. Ieder zijn/haar keuze tenslotte. Ik zit op het moment tussen een collega die 'wellicht ooit'(ze is 30) erover na wil denken.

Ze is altijd heel belangstellend naar zoon, echter wel als zij er zelf naar vraagt. Anders vertel ik niets, want, we zijn op het werk. Tenzij er andere zaken spelen.

Ondanks dat ik zelf een kind heb, geeft zij ook aan er nog niet aan te moeten denken. Ja, snap ik ook. Ik zal haar dan ook niet proberen te overtuigen waarom het allemaal zo leuk is om een kind te willen/hebben/nemen. Ik herinner me me eigen kinderloze periode maar al te goed

Dat zegt totaal niets over wat ik voel naar zoon, wel dat ik me in haar heel goed kan verplaatsen als zij daar totaal (nog) geen trek in heeft.
Dibbes, gelukkig kun jij je wel verplaatsen in iemand die bewust kinderloos is. Ik maak het vaak anders mee. Zelfs mijn zus maakt regelmatig 'reclame' voor het hebben van kinderen richting mij, dat het zo fijn is om de kleine 's ochtends in bed te hebben en weet ik wat voor flauwkul.

Ik vraag geïnteresseerd naar de kinderen van collega's, maar alleen als daar aanleiding toe is (bv. dat er een een kinderfeestje heeft gehad). Ik doe dat omdat ik het bij de sociale contacten vind horen, maar niet omdat ik kinderen zelf zo leuk vind. Ik vind het moeilijk om interesse op te brengen als het nergens anders over gaat dan over kinderen.
quote:elninjoo schreef op 24 april 2012 @ 09:09:

[...]

Jezus zeg, op je 40e te jong voor sterilisatie? :o

Dan ben je je deadline om nog voort te planten toch juist al wel aardig voorbij.

Waar in de USA is dat?

Dat was in Italë :-) Daar wonen we nu, bij een Amerikaanse legerbasis, maar dat is eigenlijk een Amerikaans dorp op Italiaans grondgebied. Alle voorzieningen zijn van en door Amerikanen, dus ook het ziekenhuis en de doktoren.

quote:Ik weet dat hier in Nederland ook per ziekenhuis/arts wisselend wordt besloten of sterilisatie gezien leeftijd mag, maar door even rond te shoppen op 'n second opinion krijg je uiteindelijk toch wel wat je hebben wil. Als je je pas mag laten steriliseren als je al in de overgang zit heeft het ook zo weinig nut...Het 'mocht' wel hoor en hij zou de operatie ook wel krijgen, alleen probeerde de arts heel erg mij richting een spiraal te duwen die 10 jaar blijft zitten of zo. Volgens mij de mirena. Maar mijn vriend wil liever gesteriliseerd worden dan dat ik iets laat doen. We moeten er alleen verplicht een week over nadenken
quote:leentjedb schreef op 24 april 2012 @ 22:55:

Je kunt alleen betutteld of bedild worden als je je laat betuttelen en bedillen. Wie zich laat betuttelen of bedillen die verdient in mijn ogen gewoon niet beter. (pfff... wat een werkwoorden om te vervoegen zeg ). Dan wordt het hoog tijd volwassen te worden en te leren voor jezelf op te komen.Dit is niet waar. Je vraagt niet om bemoeienis van andere mensen. En ik kom wel voor mezelf op, maar ik heb geen zin om dat te moeten.
Tja, in Italie hebben ze qua leeftijd om kinderen te baren de norm wat opgeschort he. Je kunt met je 60e nog spijt krijgen dat je het nooit gedaan hebt, en dan?
quote:iones schreef op 25 april 2012 @ 14:09:

[...]

Dit is niet waar. Je vraagt niet om bemoeienis van andere mensen. En ik kom wel voor mezelf op, maar ik heb geen zin om dat te moeten.

Als jij toch altijd bemoeienis van anderen krijgt dan doe je gewoon echt iets niet goed hoor... Gewoon een kwestie van assertiever worden. Ik heb er maar hoogst zelden last van en zodra het bij iemand de kop op steekt zet ik die persoon gelijk even recht met een doodsimpele opmerking als: "Zie ik eruit als iemand die aan jou verantwoording gaat afleggen?". Werkt als een tiet. Zeker met een "flikker jij even lekker op"-blik op mijn gezicht.

Altijd dat zielige slachtofferrolletje van "iedereen bemoeit zich met mij boehoeoeoe!" dat is toch echt een probleem dat mensen zelf creëren door niet voldoende van zich af te bijten. En helemaal vrouwen die altijd door alles en iedereen lief gevonden willen worden.

Van dat laatste heb ik god-zij-dank geen last... En dat is hartstikke relaxt leven.
quote:Marsepeintje schreef op 24 april 2012 @ 22:09:

Er zijn vrouwen van 35 plus die dolgraag kinderen hadden gewild en die moeten altijd maar enthousiast reageren als mensen het over hun kinderen hebben. Dat is soms ook stomvervelend. Plus dat de vrouwen die bv inderdaad ongewenst kinderloos zijn, op die manier ongevraagd continu geconfronteerd worden met hun eigen verdriet en gemis. Misschien moet je tegen kinderloze vrouwen gewoon wat minder vertellen over je kinderen, of je accepteert gewoon dat zij zo reageert. Misschien is het écht zo dat ze kinderen niet leuk vindt, maar misschien durft zij zich gewoon niet kwetsbaar op te stellen en doet ze dus net of ze het vreselijk vindt.Wat zeg je verstandige dingen en heel beheerst

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven