Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
Ik heb zelf kinderen en kan me voorstellen dat het contact met die vrouw heel vermoeiend is. Maar ik geloof niet dat er mensen zogenaamd bewust geen kinderen hebben. En er dus over liegen. Er zijn genoeg mensen die bewust geen kinderen hebben!

Hopelijk word ik zo wel goed begrepen
Wie ben ik om te bepalen of deze vrouwen liegen? En hoe bepaal je dat? Ik bedoel, ik ben 24 en als er naar gevraagd wordt dan verheerlijk ik mijn leven ook, zeker als ik kijk naar vriendinnen die (niet bewust) nu al een kind hebben. Ik wrijf het ze er natuurlijk niet in en zeg dat ook eerder tegen gelijkgestemden, maar ik zou voor geen goud met hen willen ruilen!

En ik lieg niet hoor
Ze hebben eigenlijk geen keuze?

En zijn ze jaloers?

Ja hoor... hoe moeilijk is het nou helemaal om een kind op te lopen, wanneer je echt wil?

Kom op zeg... je komt zelf heel erg zuur over. Dat jouw vriendin zo denkt, wil niet zeggen dat alle vrouwen boven de 35 zonder kinderen jaloers op jou zijn.
Ik ken ze niet persoonlijk, maar ja, die zullen vast bestaan.
Erg zwart-wit gedacht dat het jaloezie is. Er kunnen best mensen tussen zitten die dat zijn hoor maar dat afkraken van jouw kinderen kan best aan die vrouw persoonlijk liggen. Misschien houdt ze echt niet van kinderen. Als ik hier op het forum kijk is dat echt mogelijk hoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Lekker laten gaan
Ik vind maar 1 iemand zielig hier TO...
Hoe weet je nu dat het jaloezie is? Het lijkt me erg vermoeid dat mensen er maar vanuit gaan dat iedereen stiekem toch kinderen wil. Ook al ben je 35 plus zonder partner. Newsflash: sommige mensen willen gewoon echt geen kinderen!
quote:mama_lein schreef op 22 april 2012 @ 14:24:

Ik heb zelf kinderen en kan me voorstellen dat het contact met die vrouw heel vermoeiend is. Maar ik geloof niet dat er mensen zogenaamd bewust geen kinderen hebben.

Ik heb bewust geen kinderen.

Waarom geloof je dat niet?

Ik kan me voorstellen dat een vriendin die continu je kinderen afkraakt of anderzijds vermoeiend doet over je leven (zoals TO), dat je daar weleens klaar mee bent.
Nou en? Wat voor last heb jij ervan?
Op dit moment moet ik zelf niet aan denken om een kind te hebben, en ik heb ook grote twijfels of dit in de toekomst zou veranderen. En dat heeft helemaal niets met jaloezie of een hekel aan kinderen te maken.

Wie weet loop jij wel de hele tijd je leven met kinderen te verheerlijken en doet zij uit irritatie hetzelfde.
Wat een zure openingspost. De kans is groot dat die vrouw oprecht blij is met haar leven en het zegt meer over jou dat jij denkt dat ze jaloers is, dan over haar.
quote:Star schreef op 22 april 2012 @ 14:26:

Ik vind maar 1 iemand zielig hier TO...Ik ook!
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 14:25:

hoe moeilijk is het nou helemaal om een kind op te lopen,

.Klinkt als een virus.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nou, lijkt me ook niet prettig om met iemand te werken die constant je kinderen afkraakt.

Wat zegt ze dan?
En als jij echt gelukkig bent met je leven, dan zie ik niet in waarom je er zo'n big deal van zou maken.. Dat je je ergert, oke, dat je je er over op gaat zitten winden (waar ik voor t gemak van uit ga aangezien het zelfs een topic waard is) is misschien een beetje te..
Ik wil ook bewust geen kinderen. Hoezo zou ik dan jaloers moeten zijn op stellen die wel kinderen hebben. Is toch ieders eigen keuze?

En daarnaast kan je tegenwoordig prima moeder worden als je 35 bent en geen partner hebt. Dus dat lijkt me geen criterium.
quote:Kier_V schreef op 22 april 2012 @ 14:27:

[...]

Ik heb bewust geen kinderen.

Waarom geloof je dat niet?

Ik kan me voorstellen dat een vriendin die continu je kinderen afkraakt of anderzijds vermoeiend doet over je leven (zoals TO), dat je daar weleens klaar mee bent.

Ik bedoel dat ik niet geloof dat het diep in hun hart jaloezie is. Er zijn idd mensen die bewust geen kinderen hebben. (en dus niet negatief bedoeld tegenover mensen die bewust geen kinderen hebben).

En als het een vriendin van TO is, zou ze dan niet gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ze het jammer vind?
Pakt even een klapstoel en wacht op het clubje.
Nee,die ken ik niet maar ben zelf 32 en wil geen kinderen.

De rest lekker laten kletsen
Een kind op te lopen
Zo Ernaan, jij baseert je oordeel op 1 vrouw in je omgeving?

Fijn hoe je alle 35+ vrouwen zonder partner als wanhopige jaloerse sekreten neerzet.
Geen keuze ( en zelfs dan nog!) heb je wanneer je onvruchtbaar bent. Je hoeft niet persé met twee te zijn.

Wat kortzichtig zeg!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd heel bewust kinderen hebben. Vaak 35 plus met partner. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen heel leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant haar kinderen ophemelen. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal mis zonder kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven