Mensen die doen alsof ze bewust geen kinderen willen.

22-04-2012 14:22 568 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kennen jullie het ook die mensen die zogenaamd bewust geen kinderen willen. Vaak 35 plus en geen partner, ze hebben eigenlijk geen keuze. Omdat ze niet zielig willen overkomen roepen ze heel stoer dat ze kinderen niet leuk vinden en meer van die dingen. Diep in hun hart is het jaloezie.

Ik werk met een vrouw die zo is en het is heel vermoeiend, constant mijn kinderen afkraken. Haar leven verheerlijken en zeggen hoe gelukkig ze is en wat ik allemaal niet mis met kinderen.
Ik vind dat er naast vader- en moederdag ook 'ouder-dag'. Moet komen. Op deze dag bedanken de bewust kinderlozen de ouders in deze wereld voor het feit dat ze zich opgeofferd hebben om kinderen te krijgen en verzorgen, zodat er straks tenminste nog een paar mensen over zijn om in het verzorgingstehuis hun luier te verschonen.
quote:amand1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:31:

Ik vind dat er naast vader- en moederdag ook 'ouder-dag'. Moet komen. Op deze dag bedanken de bewust kinderlozen de ouders in deze wereld voor het feit dat ze zich opgeofferd hebben om kinderen te krijgen en verzorgen, zodat er straks tenminste nog een paar mensen over zijn om in het verzorgingstehuis hun luier te verschonen.

Ja hoor, want die kinderen worden ook allemaal massaal bejaardenverzorger.

Kinderen krijgen is geen opoffering, maar een keuze, dus dan moeten mensen ook niet piepen. Iedere keuze heeft nu eenmaal voors en tegens.
Ach, kinderverzorging ís toch ook geneuzel? Niet echt een onderwerp waar je diepgaande gesprekken over kunt voeren vind ik.
Condooms bestonden al in de vroege middeleeuwen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:BWitched schreef op 22 april 2012 @ 22:34:

Condooms bestonden al in de vroege middeleeuwen.Klopt, maar ze waren niet op grote schaal verkrijgbaar en de kerk werkte natuurlijk ook niet echt mee met hun grenzenloze bemoeizucht.
quote:BWitched schreef op 22 april 2012 @ 22:34:

Condooms bestonden al in de vroege middeleeuwen.Ben ik weer benieuwd wat de betrouwbaarheid van die dingen was.
quote:elninjoo schreef op 22 april 2012 @ 21:49:

[...]

Als je veel geld hebt en 'n stabiele inkomstenbron dan kan dat, maar besef dat je dan wel tot de betere uitzonderingen behoort. Met mijn voormalig maandinkomen kan ik zelf luxe leven, als ik er 'n kind van zou moeten onderhouden en onder zou moeten brengen bij opvang/nanny e.d. als ik werk of op reis ga, dan zou ik zo failliet zijn. Het is voor het merendeel van de bevolking niet weggelegd door te leven zoals voor er kinderen kwamen. Dat verbaast me niks. Komt volgens mij voornamelijk omdat het in Nederland zo gewoon is dat zodra er kinderen zijn de vrouw van fulltime naar 2 of 3 dagen per week werken gaat. Dan heb je èn minder inkomsten èn meer uitgaven. Dan kun je je inderdaad niet meer het leven veroorloven dat je voor de kinderen had.
quote:amand1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:31:

Ik vind dat er naast vader- en moederdag ook 'ouder-dag'. Moet komen. Op deze dag bedanken de bewust kinderlozen de ouders in deze wereld voor het feit dat ze zich opgeofferd hebben om kinderen te krijgen en verzorgen, zodat er straks tenminste nog een paar mensen over zijn om in het verzorgingstehuis hun luier te verschonen.Ik pleit juist voor een 'niet zwangerschapsverlof' (uitgaande van een gemiddelde van 2 kinderen, is 32 weken) en een 'kinderlozenbijslag' voor de kinderlozen onder ons.
quote:ninon schreef op 22 april 2012 @ 22:41:

[...]

Ik pleit juist voor een 'niet zwangerschapsverlof' (uitgaande van een gemiddelde van 2 kinderen, is 32 weken) en een 'kinderlozenbijslag' voor de kinderlozen onder ons.Precies, waarom krijgt de ene wel een bijdrage voor een eigen bewuste keuze en de andere niet? Dat is een pure privékwestie en daar dient de overheid buiten te blijven.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 22:40:

[...]

Komt volgens mij voornamelijk omdat het in Nederland zo gewoon is dat zodra er kinderen zijn de vrouw van fulltime naar 2 of 3 dagen per week werken gaat.

Zelfs al blijf je beiden fulltime werken, dan maak je nog een enorme terugval in besteedbaar inkomen door. Kinderopvang voor vijf dagen, kleding, voeding, clubjes.

Dan kun je niet de levensstijl van voor de kinderen blijven hanteren, tenzij je grootverdiener bent.
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:43:

[...]

Precies, waarom krijgt de ene wel een bijdrage voor een eigen bewuste keuze en de andere niet? Dat is een pure privékwestie en daar dient de overheid buiten te blijven.Inderdaad. Hoe vaak ik heb moeten horen dat iemands kinderen mijn AOW betalen of mij verzorgen als ik oud ben? Ik draag toch ook bij aan zwangerschapsverlof, kinderbijslag, stufi, etc. van die kinderen?

.....wil ik weten waar die van gemaakt waren...? (denkt aan iets heel vies) O_0
quote:ciscis schreef op 22 april 2012 @ 22:50:

.....wil ik weten waar die van gemaakt waren...? (denkt aan iets heel vies) O_0Darmen van bepaalde dieren (schapen ofzo).
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:33:

[...]

Kinderen krijgen is geen opoffering, maar een keuze, dus dan moeten mensen ook niet piepen. Iedere keuze heeft nu eenmaal voors en tegens.Ik vind dat ik als bewust kinderloze anderen de ruimte geef om zich voort te planten op een wereld die toch al overvol is. Ervan uitgaand dat ieder zichzelf mag vervangen zonder dat de wereldbevolking groeit, zijn stellen met drie of meer kinderen dus mijn quotum aan het opsouperen. Enige dankbaarheid naar de kinderlozen zou op zijn plaats zijn .
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Ik reageer nu alleen even op de OP.

Ik denk dat ze jou juist jaloers wil maken en volgens mij is haar dat gelukt ook!
quote:helene31 schreef op 22 april 2012 @ 22:46:

[...]

Zelfs al blijf je beiden fulltime werken, dan maak je nog een enorme terugval in besteedbaar inkomen door. Kinderopvang voor vijf dagen, kleding, voeding, clubjes.

Dan kun je niet de levensstijl van voor de kinderen blijven hanteren, tenzij je grootverdiener bent.Precies! En op reis extra vliegticket(s) en extra hotelkamer(s) en extra maaltijden in restaurants en extra entree-tickets. Of 'n aupair die fulltime de kids verzorgt thuis terwijl jij op reis kan. Maar rechtsom of linksom kost het bakken vol met geld. Ik mag dan wel in 't bos wonen, maar d'r staat hier toch geen ene geldboom, haha!
quote:merano schreef op 22 april 2012 @ 22:52:

[...]

Ik vind dat ik als bewust kinderloze anderen de ruimte geef om zich voort te planten op een wereld die toch al overvol is. Ervan uitgaand dat ieder zichzelf mag vervangen zonder dat de wereldbevolking groeit, zijn stellen met drie of meer kinderen dus mijn quotum aan het opsouperen. Enige dankbaarheid naar de kinderlozen zou op zijn plaats zijn .Mee eens ja, een premie voor ieder die zich permanent onklaar zou laten maken (waarbij geen hersteloperatie meer mogelijk is) zou een stuk beter zijn. De wereld is al waanzinnig overbevolkt en Nederland zou wel varen bij 'n halvering van de bevolking ipv dat er maar mensen bijgeproduceerd worden.
quote:iris1969 schreef op 22 april 2012 @ 22:33:

[...]

Dit dus. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener dat mensen zonder kinderen mensen met kinderen dankbaar zouden moeten zijn omdat er dan later iemand is die hun luiers verschoont. Alsof de gemiddelde kind staat te springen om later in de bejaardenzorg te gaan werken.

Overigens niks ten nadele van bejaardenverzorgers maar als ouder heb ik toch echt liever dat die van ons gaan studeren.
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 23:00:

[...]

Dit dus. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener dat mensen zonder kinderen mensen met kinderen dankbaar zouden moeten zijn omdat er dan later iemand is die hun luiers verschoont. Alsof de gemiddelde kind staat te springen om later in de bejaardenzorg te gaan werken.

Overigens niks ten nadele van bejaardenverzorgers maar als ouder heb ik toch echt liever dat die van ons gaan studeren.Zodat ze beter kunnen spellen en schrijven dan jij?
quote:leentjedb schreef op 22 april 2012 @ 23:00:

[...]

Ja, dit is er een in de categorie van dat je er als ouders verzekerd van bent dat je kinderen je regelmatig komen opzoeken in het bejaardentehuis Mmm, ik voel wat frustraties naar boven komen , ik heb ze te vaak gehoord geloof ik.
O, je hebt een fout al hersteld zie ik.
quote:geheimtaal schreef op 22 april 2012 @ 23:02:

[...]

Zodat ze beter kunnen spellen en schrijven dan jij?Gut, wat flauw zeg. Leentjes taalgebruik is vele malen beter dan dat van menig Nederlander.
anoniem_130445 wijzigde dit bericht op 22-04-2012 23:07
Reden: Maak ik zelf een typefout.
% gewijzigd
quote:-no-nick- schreef op 22 april 2012 @ 19:17:

[...]

of met foto s aankomen en dan van die zakjes met 80 stuks die je snel, als moeder niet kijkt, per tien overslaat

Hahahah, ik heb dat maar 1 maal in mijn leven meegemaakt. Op visite bij vrienden, mijn toenmalige partner lekker samen met zijn vriend terug getrokken toen de vrouwelijke kennis met meer dan 15 grote fotoalbums kwam aanzetten. Kleurenfotos van de bevalling tot op dat moment. Als ze even niet keek kieperde ik snel het halve album om. Totdat ze het door had en zei `je mist een paar paginas`.

Thuis gekomen was ik kwaad op ex omdat hij mij bewust ermee had opgezadeld en het heel grappig vond, kwaad op mijzelf dat ik niet had durven zeggen dat ik het wel heel veel fotos vond.

Wel iets van geleerd. Als iemand met bevallingsfotos komt zeg ik dat het geen bebloede kleurenfotos moeten zijn en dat ik een paar wel leuk vind maar geen honderden. Dus die `avond in hell` heeft toch nut gehad , dat overkomt mij niet nog een keer.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:helene31 schreef op 22 april 2012 @ 23:05:

[...]

Gut, wat flauw zeg. Leentjes taakgebruik is vele malen beter dan dat van menig Nederlander.Ik wist niet dat ze een buitenlander is.
quote:helene31 schreef op 22 april 2012 @ 23:05:

[...]

Gut, wat flauw zeg. Leentjes taakgebruik is vele malen beter dan dat van menig Nederlander.Meer dan flauw, bah.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven