Met drie op vakantie?!

06-05-2011 13:14 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Graag wil ik even het volgende voor leggen.

Mijn vriend en ik gaan dit jaar samen op vakantie naar de nederlandse Antillen.

Een plek waar mijn beste vriendin ook altijd graag heen heeft gewild. Nu kwam er terloops het idee om dan met zn drieen te gaan. Zij is zelf single en had nog niemand gevonden om mee op vakantie te gaan.

Nu de vakantieplannen wat concreter worden weet ik niet of dit wel een handig idee is of goede combinatie. ( overgens kunnen we het met drie onderling ook goed vinden, ondernemen vaak uitstapjes samen) maar gelijk 2 weken met elkaar?

En daarnaast is het ook een stukje privacy inleveren tussen mij en mijn vriend als je met een derde je app. gaat delen.

Zij is single en wil wat meer het stapleven verkennen, terwijl wij daar wat minder behoefte aan hebben en niet zo nodig elke avond er op uit hoeven.

We hebben nog niets defenitiefs vastgelegd/ geboekt, we zouden er ieder nog even over nadenken.

En natuurlijk kun je zeker alles met elkaar besrpeken en daar samen afspraken over maken....

Maar ik ben gewoon benieuwd of er meer zijn die wel eens in deze combinatie samen een vakantie hebben doorgebracht.

En wat zijn de ervaringen ideeen?
Hm. Het lijkt mij niks, vooral vanwege de privacy en het vijfde wiel aan de wagen-gevoel, dat je haar niet wil geven natuurlijk, maar wat het soms wel zal zijn.

Ik zou mijn vriendschap hiervoor niet op het spel willen zetten.
Ik zou in dat geval een hotel nemen zodat zij haar eigen kamer heeft. Dat is beter voor ieders privacy.
Ik ben een keer met een vriend en een vriendin op vakantie gegaan waarbij niemand onderling een relatie had.

Ook 1 x met 2 vriendinnen een heel intensieve Egyptereis gemaakt.

Beide keren gingen prima. Zou het nu nooit meer doen en al zeker niet als in een situatie waarin 2 personen een stel vormen. Een week, misschien. Twee weken, nee zeker niet.
Als jullie met zijn 3 gaan zou ik in ieder geval gescheiden kamers nemen, zodat jullie allemaal de vrijheid hebt om je terug te trekken of je juist uit te leven.

Maak goede afspraken over wel/niet dingen samen doen.

Is het een zelfstandig type die er ook zelf op uit trekt (en dat jullie elkaar 's ochtends bij het ontbijt wel weer zien) of vind ze dat eng en wil ze graag met jullie optrekken/wil ze dat jullie haar op sleeptouw nemen?

Ik zou het persoonlijk niét doen. Three is a crowd..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Als ze zo'n goede vriendin is dat zoals je het hier hebt staan met haar zelf bespreken. Dat niet doen kan de vriendschap pas echt verpesten. Anders ga je voor proef eerst een weekeinde met zijn drieën. Dan kan je concreet maken in een gesprek wat je bedoelt en dan zijn er voorbeelden zat.
Ik persoonlijk zou het ook niet doen.

In de combinatie van eventueel nog een vriend of vriendin erbij waar je beste vriendin ook mee overweg kan wel(want dan zouden deze 2 samen dingen kunnen ondernemen als jullie even wat privacy willen).

Maar met zijn 3en nee... Van beiden kanten zullen jullie denk ik wel geremd worden naar elkaar. Nou is dat voor een dagje niet erg, maar voor 2 weken is toch wel anders.

Kun je anders niet voorstellen dat jij samen met haar nog een weekje weg ergens naartoe gaat?
Ik zou het alleen doen als vriendin een eigen kamer boekt en zij ook een persoon is die zelf dingen onderneemt en niet altijd mee moet doen met jullie...
Ik zou het niet zo snel doen. Misschien kan je een vierde persoon meevragen.

Ik ben zelf op de Antillen geweest met mijn vriend, en het heeft ook wel een romantisch karakter. De witte stranden, de zonsondergang etc. Wil je daar constant een derde bij hebben, die niet in een romantische stemming is, of het jullie misschien kwalijk gaat nemen dat jullie wel romantisch zijn, en zij het vijfde wiel aan de wagen is. Een skivakantie daarentegen zou ik weer veel makkelijke met een derde erbij doen.

Vergeet ook niet dat je in geval van bonje niet eerder naar huis kan, je zit op een eiland aan de andere kant van de wereld.

Ik zou een vierde iemand mee vragen, en anders nog wat leuks met haar gaan doen!
Ik wil ook een motto
Is goed te doen, mits je niet het idee hebt dat je alles met zijn drieën moet gaan doen. Als zij wil stappen, dan kan ze ook zelf gaan als jullie geen zin hebben.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Misschien is het een idee dat zij bv. de laatste week nakomt (aparte accomodatie)? Dan heb je niet meteen de hele vakantie dat je met zn drietjes op "moet" trekken.

Mij lijkt het erg lastig, al moet ik zeggen dat mn vriend voorheen wel een aantal keer met een bevriend stel op vakantie is gegaan en dat is alle betrokkenen prima bevallen, dus het kan zeker wel!
Ik zou het zelf ook niet doen. Zeker niet als zij er heel andere ideeën op nahoudt over hoe die vakantie eruit zou moeten zien. Ik denk niet dat ze er hele dagen zelfstandig op uit gaat trekken, in dat geval zou ze ook wel alleen op vakantie kunnen gaan, denk ik zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Bedankt voor de reactie's zover.

Gelukkig is zij wel iemand die er zelfstandig op uit wil / kan trekken, is afgelopen jaar ook alleen naar Thailand geweest.

Daar hebben we ook al wel over gesproken dat we niet alles met drie hoeven en willen doen.

Daarnaast vind ik ieder een eigen appartement/kamer dan ook nog de beste optie, zodat ieder meer privacy heeft.

Het later aansluiten is misschien ook nog een goed idee dat we nog kunnen bespreken.

Eeen vierde zou het plaatje meer compleet kunnen maken, maar die 'gezamelijke' vriend/ vriendin hebben we niet, dat zijn dan allemaal weer koppels.

Mijn vriend begrijpt mijn enige twijfel, maar ziet er zelf geen enkel probleem in. Op vakantie leer je ook vaak zat meer mensen kennen waar je mee optrekt of waar zij weer meer mee gaat optrekken is zijn mening. En we kunnen er dan zelf voor kiezen als we even op onszelf willen zijn. Daarbij is mijn vriendin ook heel makkelijk en gezellig in de omgang.

Dus dan denk ik...hmmm denk ik er nou te lastig over?
Geen denken aan

Zou het haar wel gunnen.

Maar in de tijd dat mijn man en ik nog geen kinderen hadden vonden wij het wel fijn om ook eens met zijn tweetjes te zijn na een heel jaar hard werken en vele verplichtingen.....
Ik zou het als ik in haar schoenen stond al geen eens willen...

Ik zou me echt een beetje 'te veel' voelen.

Maar goed, als zij dat wel ziet zitten, prima.

Maar mijn gevoel zegt dat als jij hier nu al aan twijfelt het niet moet doen...
Gewoon doen. Wel een kamer voor jouw en je vriend en een kamer voor haar. Ieder trekt zijn eigen plan.

Maar voor die vriendin is het wel fijn dat er mensen bij haar zijn die haar kunnen helpen, waar ze aan kan vertellen wat ze niet leuk of juist wel heel leuk heeft gevonden.

Op excursies die je met een groep onderneemt merk je amper dat zij "de derde persoon" is.

Natuurlijk wel even met haar bespreken of zij het ook zo ziet.
Heeft zij zelf geen zus/broer, die eventueel wel mee wil? Dan is zij niet "het 5de" wiel.

Wel aparte kamers boeken zodat jullie ook privacy hebben.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als single zijnde vind ik het wel super attent dat jullie haar mee op vakantie willen nemen! Ik lees op vele topics dat singles het vaak tegen komen bij hun vrienden dat ze 'buiten gesloten voelen', al heb ik daar gelukkig zelf geen last van. Het lijkt me vanzelfsprekend dat ze jullie privacy respecteerd, een single kan zich heel goed indenken hoe fijn het zou zijn om alleen met je vriend op de antillen te zitten .

Gewoon goede afspraken maken, dat jij en je vriend ook af en toe een avondje/middag/dagje alleen willen en misschien leert ze al direct mensen kennen. Zij wil zich immers ook geen vrijfde wiel aan de wagen voelen lijkt me.
Ik zou het niet doen al vind ik het wel een leuke geste van jullie. Twee weken met z'n 3'en op vakantie terwijl zij zich misschien toch vaak het derde wiel aan de wagen zal voelen lijkt mij toch een ingredient voor irritaties hoe leuk het op voorhand ook allemaal lijkt, en hoe leuk jullie het ook onderling met elkaar hebben, samen uitstapjes maken is wel wat anders dan 2 weken met elkaar op vakantie. Daarnaast zou ik gewoon even lekker 2 weken met mijn partner weg willen en niet het gevoel willen hebben dat ik ook de nodige aandacht moet schenken aan iemand anders.
Jullie kunnen het toch goed vinden?

En met meer mensen is juist gezellig en privacy heb je toch het hele jaar door?

Daarnaast hoef je ook niet alles samen te doen, als zij wil stappen hoef je niet mee (al zou ik haar niet aanraden alleen te gaan) Maar overdag kun je je ook gescheiden vermaken.

En ja wat is 2 weken nou?
Nooit gedaan, maar ik zou het persoonlijk alleen kunnen als we onze eigen accomodatie hebben (dus wij een eigen hotelkamer of app. en zij ook) en als de afspraak heel duidelijk is dat we niet alles samen gaan doen. Dus willen jij en vriend samen weg, prima. Of juist een avondje thuis, prima. Ik zou het heel leuk vinden als mijn vriendin mee ging maar ik kan er absoluut niet tegen als iemand "aan me hangt". Succes!
Wij hebben als gezin wel een keer een lang weekend een hele goede vriendin meegenomen en dat ging prima. Twee weken zouden wij met haar ook prima aandurven, met goede afspraken uiteraard. Als jullie het normaal prima kunnen vinden en het geen probleem zal zijn om af en toe apart van elkaar iets te doen kan het wel denk ik, als je echt twijfelt niet doen en anders van genieten met z'n 3-en.
quote:Ksenija schreef op 06 mei 2011 @ 21:19:

En ja wat is 2 weken nou?Ik zou niet een hoop geld uitgeven aan een vakantie als ik met die gedachte zou vertrekken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Om eerlijk te zijn? Doe dat niet TO.. Op vakantie gaan met je partner en een vrijgezel is nooit niet goed.. het kan 2 kanten uitgaan --> goed of slecht en 9 op 10 is het het tweede.. Vrijgezel wil veel stappen en heeft ook behoeftes enz. Vaak willen ze dan ook dat jij als stelletje zich gaat aanpassen aan hun.. Hoe goed je deze persoon ook kent, 2 weken op elkaars lip zitten is heel anders dan een dagje erop uit gaan! And beware, jij hebt een vriend.. ook een man met lusten en behoeftes weet je..

Ik wil je niet bang maken.. maar dit is niet goed iig..
quote:huntje schreef op 07 mei 2011 @ 00:10:

And beware, jij hebt een vriend.. ook een man met lusten en behoeftes weet je..

Ik wil je niet bang maken.. maar dit is niet goed iig..

Ja, mijn vriend heeft ook lusten en behoeftes. En ik ga ervan uit dat hij die bij mij komt vervullen, en anders hoepelt hij maar op. Het is een man, geen aap.

TO: ik weet niet. Het hangt heel erg van haar karakter en jullie verwachtingen af. Als je het doet, spreek het dan in ieder geval goed door van tevoren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven