Met een collega gezoend. Wat zou jij doen?

18-10-2017 10:29 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit in een ontzettende rotsituatie. Ben zo gekwetst. Woon 3 jaar samen met mijn vriend (allebei 33) en ben er gisteravond achtergekomen dat hij met een collega van hem heeft gezoend op werk. Had dit nooit van hem verwacht...

Hij wist dat mijn vader was vreemdgegaan en dat ik trust issues heb. Hij heeft erg z'n best moeten doen om mijn vertrouwen te winnen en ik heb erg m'n best moeten doen om weer te kunnen vertrouwen. Dit was gelukt. Een week voordat hij vreemdging zei ik nog tegen een vriendin dat ik m'n handen in het vuur zou steken voor mijn vertrouwen in hem.

Gisteren had jij zijn mail open laten staan en via intranet blijkt hij te chatten met een 25-jarige (tijdelijke) collega. Die chats worden blijkbaar in z'n mail opgeslagen. Het begin onschuldig maar al snel begonnen ze allebei erg te flirten. Op een gegeven moment hadden ze het over dat zij een knuffel nodig had en hij zou hem dan wel geven. Ze zijn een voor een naar een andere verdieping gegaan om te knuffelen. Zoenen ontstond daaruit. In de chat las ik dat hij spijt had en zich schuldig voelde naar mij, waarop zij zei dat ze het jammer vindt dat hij niet nog een keer wil zoenen. Ze probeerde hem toch te verleiden/ over te halen en hij zei uiteindelijk dat ze misschien nog wel een keer zouden zoenen.

Hij had al over mij verteld zag ik in de chats maar dat meisje is verliefd op hem geworden ook al weet ze dat hij een vriendin heeft.

Toen ik hem ermee confronteerde ontkende hij het eerst maar gaf het daarna huilend toe. Natuurlijk belooft hij dat hij het nooit meer zal doen enz. En hij heeft het ook aan haar verteld en toen zei ze: ik hoop voor je dat het goed afloopt. De volgende dag vroeg ze weer via die chat hoe het ging en hij zei: slecht, ik probeer m'n relatie te redden.

Hij heeft me alles laten lezen. Schijnt dat ze elkaar nu negeren op werk (dat zegt hij en ik ken iemand die daar ook werkt en die zegt het ook.) Zij voelt zich gebruikt door hem.

Hij zegt dat hij het gewoon voor de spanning deed maar ik voel me zo vernederd en weet niet of ik hem moet dumpen of niet. Natuurlijk hou ik nog van hem, gaat heus niet zomaar weg maar ik ben zo teleurgesteld. Had al trust issues en nu zijn ze terug. Maar of ik nou met hem of een ander verder ga... die trust issues zullen er sowieso zijn.

Hij wil er alles aan doen om me te bewijzen dat het hem echt spijt en dat hij alleen mij wil enz. Hij zou zo nu een tatoeage met mijn naam zetten, en hij houdt niet van tatoeages. Zo wanhopig is hij.
Maar daar had hij maar eerder aan moeten denken. Hij weet hoe ik over vreemdgaan denk.

Ben heel benieuwd naar jouw reactie op dit verhaal.
En als je dit zelf een keer hebt meegemaakt hoor ik heel graag over jou ervaring.

Zucht.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Lavendel2 schreef:
18-10-2017 11:16
Hij had de behoefte aandacht ondanks hij wist dat jij er mee zat door je vader? Zou toch even een stevig gesprek met hem hebben want dit is niet tof natuurlijk...
Ja erg he...
Hij zei dat hij daar dom genoeg niet aan dacht op die momenten. Dat het voor hem niets voorstelde en dat hij te weinig had nagedacht erover
Alle reacties Link kopieren
Ik, als man, ben het enorm oneens met Max. Mijn ervaring (bij mijn eigen vrienden die dit bij hun vriendin gedaan hebben) is dat ze dit gewoon weer zullen doen. In die voorbeelden die je aangaf ging hij als een klein kind op zoek naar aandacht en hij ging er helemaal in mee. Dikke kans dat dat meisje verliefd op hem is geworden omdat hij door had dat ze gevoelig is voor zijn charmes en daar heeft hij al maanden geleden op ingespeeld en uiteindelijk is ze helemaal verliefd geworden. Als je hem vergeeft is mijn voorspelling dat hij na enige tijd weer precies hetzelfde doet en dan misschien zelfs nog wel verder gaat. Misschien gebeurt het dan zelfs dat hij jou dan de schuld gaat even want hij had dan het gevoel dat jij hem nooit helemaal had vergeven en daardoor ging hij het elders zoeken.

Hij gaat nota bene op zijn werk met een ander zoenen (niet eens in een kroeg en dan hartstikke dronken), terwijl hij wist dat jij al moeilijkheden hiermee had, en daarmee stak hij een vinger op naar jou. Dat is dan jouw vriend. Lekker dan.
anoniem_356915 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 11:25
5.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Iedereen kan wel advies geven maar ik denk dat jij zelf heel goed moet gaan nadenken of dit iets is waar je jezelf overheen kan zetten. Zo niet dan moet je er echt mee ophouden, want dit gaat dan enorm aan je vreten en dan ontstaan er veel meer irritaties in je relatie.

Ik zou het zelf niet kunnen denk ik. Ik heb ook veel moeite met mensen vertrouwen en als mijn partner dit zou doen kan ik me daar nooit helemaal overheen zetten. Het uitmaken zou ik dan ook heel moeilijk vinden maar wat is dan het alternatief? Doorgaan en er ondertussen zelf aan onderdoor gaan? Dat is ook niet goed.

Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Ieder mens maakt in zijn leven wel eens een foutje.
Of doet dingen waar je achteraf spijt van hebt.
Of denkt, dat had ik anders, of niet moeten doen.
Soms gebeuren dingen gewoon.

Er zijn geen wereldschokkende dingen gebeurt.

Voorbeeld:
Stel nu eens dat jij op een avond een man tegenkomt die jou op een groot voetstuk plaats.
En na een paar witte zoete wijntjes geeft hij jou een zoen waarbij jij terug zoent.
Je vriend / man komt er achter en staat in twijfel. Maak ik het hierom uit met haar of niet?
Wat zou jij dan graag willen als je echt met je vriend / man verder wil en spijt hebt van die paar zoenen?

Ik weet wel, het komt niet allemaal overeen met elkaar.
Maar zou jij het ook niet ontzettend fijn vinden als hij het jou zou vergeven?
Ik denk dat ik hier zelf niet mee zou kunnen leven. Zoenen zie ik al als vreemdgaan, behalve dat heeft hij dingen achter je rug om gedaan. Hij wist echt wel waar hij mee bezig was. Sowieso als je niks wist zou het dan bij zoenen zijn gebleven? Het is leuk als je van een ander aandacht krijgt, maar betekend dit dat je gelijk met die persoon moet gaan zoenen?

Alleen jij kan uiteraard de keuze maken, wij zitten niet in jouw situatie. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat je elkaar kan vertrouwen in een relatie. Het zou mij een naar gevoel geven als ik wist dat hij zijn collega kan tegen komen op werk.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 10:44
Hoe kan het denk je dat hij de behoefte had om vreemd te gaan ?

En nee...ik weet eigenlijk niet wat ik moet doen 😔 twijfel heel erg
Omdat zich daar een vrouw aandiende die ook behoefte had.
Terwijl hij weet hoe jij erover denkt, is het wel gebeurd.
Eigenbelang.
Ze komt er toch niet achter.

Nu twijfel je nog en op een gegeven moment weet je wel wat te doen.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:16
Bedankt voor je reactie Max! Denk jij zelf ook zo makkelijk over zoenen als jouw partner dat zou doen?

Vind jouw manier van denken op de een of andere manier wel heerlijk luchtig. Zou het fijn vinden om ook zo te denken.
Zo kun je alleen denken als je geen vertrouwensissues hebt; dat bedoelde ik met "je probeert het te relativeren" en " je emoties gaan heen-en-weer". Ik denk echter dat het wantrouwen blijft opbreken nu. Een kapotte gloeilamp herstel je ook niet (beetje aparte vergelijking, maar je begrijpt wel wat ik bedoel).
Straks ebt dit weg, en zitten jullie weer in rustig vaarwater, en juist dan word je weer onzeker, want je vraagt je af of hij jou njet te dit vindt, te dat, is het niet te saai, kun je hem wel genoeg bieden, enz enz. Continu die zorgen hebben, is vermoeiend.

Als de basis goed zit, moet je juist energie kunnen halen uit je relatie.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-10-2017 11:14
Pfoe, ik zou hier niet makkelijk overheen kunnen stappen. Hij heeft contact met haar gezocht en onderhouden, ze hebben bewust aangestuurd op fysiek contact, hebben de gelegenheid gezocht en hij is gestopt toen hij betrapt werd door jou. Dat is niet even een vlaag van verstandsverbijstering. En hij vond de aandacht leuk? Het was goed voor zijn ego? Dan gaat het waarschijnlijk nog wel een keer gebeuren. Voor bevestiging moet hij bij zijn partner zijn. Niet bij een collega.
Een volgende keer heeft hij weer bevestiging nodig. Als jij ziek bent. Of als je een drukke periode hebt. Of als je bezig bent met de kinderen.
Verdomme :( hier ben ik precies ook bang voor...precies hoe ik denk dit. Nu doet hij natuurlijk alles om het weer goed te krijgen, maar als het weer allemaal oké is 'vergeet' hij dat angstgevoel en neemt hij me tweer for granted (want dat is eigenlijk wat hier gebeurt toch???)
Alle reacties Link kopieren
Gerardd1975 schreef:
18-10-2017 11:23
Ik, als man, ben het enorm oneens met Max. Mijn ervaring (bij mijn eigen vrienden die dit bij hun vriendin gedaan hebben) is dat ze dit gewoon weer zullen doen. In die voorbeelden die je aangaf ging hij als een klein kind op zoek naar aandacht en hij ging er helemaal in mee. Dikke kans dat dat meisje verliefd op hem is geworden omdat hij door had dat ze gevoelig is voor zijn charmes en daar heeft hij al maanden geleden op ingespeeld en uiteindelijk is ze helemaal verliefd geworden. Als je hem vergeeft is mijn voorspelling dat hij na enige tijd weer precies hetzelfde doet en dan misschien zelfs nog wel verder gaat. Misschien gebeurt het dan zelfs dat hij jou dan de schuld gaat even want hij had dan het gevoel dat jij hem nooit helemaal had vergeven en daardoor ging hij het elders zoeken.

Hij gaat nota bene op zijn werk met een ander zoenen (niet eens in een kroeg en dan hartstikke dronken), terwijl hij wist dat jij al moeilijkheden hiermee had, en daarmee stak hij een vinger op naar jou. Dat is dan jouw vriend. Lekker dan.
Dit heb ik precies zo tegen hem gezegd.... Hij zegt dat hij er alles aan wil doen om te bewijzen dat hij het nooit weer zal doen.

Denk je dat er echt geen kans is dat hij dit NIET opnieuw doet?
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:28
Verdomme :( hier ben ik precies ook bang voor...precies hoe ik denk dit. Nu doet hij natuurlijk alles om het weer goed te krijgen, maar als het weer allemaal oké is 'vergeet' hij dat angstgevoel en neemt hij me tweer for granted (want dat is eigenlijk wat hier gebeurt toch???)
Ja, ik ben bang van wel. Hij zou genoeg moeten hebben aan jouw aandacht.
Ik ben veertien jaar samen met mijn man en we hangen echt niet elke dag in de kroonluchter en we hebben periodes dat we druk zijn (twee kinderen, banen, hobby's) met wat minder aandacht voor elkaar. Maar nooit, nooit heeft één van ons de behoefte gehad aan aandacht van een ander om ons ego op te krikken. Daar hebben we elkaar voor en bij een verwaarloost ego trekken we bij elkaar aan de bel en niet bij een collega.
Ook oneens met Max en heel eens met Gerard.
Dat er nog niets meer dan zoenen is gebeurd komt enkel omdat ze daar de kans nog niet toe kregen omdat ze betrapt zijn.

Er zijn meerdere soorten mensen. Een man die zich daarin laat meeslepen past niet bij mij, alleen iemand die genoeg van me houdt en niet geintereerd is in die onnozelheid.

TO maak voor jezelf uit hoe je leven er vanaf nu gaat uitzien. Ga je nog gelukkig kunnen zijn in je relatie met hem?
Alle reacties Link kopieren
Girl_Undiscovered schreef:
18-10-2017 11:24
Iedereen kan wel advies geven maar ik denk dat jij zelf heel goed moet gaan nadenken of dit iets is waar je jezelf overheen kan zetten. Zo niet dan moet je er echt mee ophouden, want dit gaat dan enorm aan je vreten en dan ontstaan er veel meer irritaties in je relatie.

Ik zou het zelf niet kunnen denk ik. Ik heb ook veel moeite met mensen vertrouwen en als mijn partner dit zou doen kan ik me daar nooit helemaal overheen zetten. Het uitmaken zou ik dan ook heel moeilijk vinden maar wat is dan het alternatief? Doorgaan en er ondertussen zelf aan onderdoor gaan? Dat is ook niet goed.

Sterkte!
Dank je voor je reactie. Ik ben aan de ene kant bang om er een eind aan te maken en aan de andere kant bang om bij hem te blijven. Hou wel van hem en heb in m'n hele leven (30+ jaar) nooit iemand ontmoet met wie het zo klikt als met hem. Hij was mijn droomman. Denk niet dat ik nog een keer iemand vind die zo goed bij me past (los van het #+€-€(@?# vreemdgaan!).

Komt ook nog eens bij dat we volgend jaar zouden willen proberen om aan kinderen te beginnen. Kan me niemand anders voorstellen als vader voor m'n kinderen. Die ga ik vast niet ineens binnen een jaar (= vruchtbare periode) tegenkomen :(
Ook dat nog...
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:28
Verdomme :( hier ben ik precies ook bang voor...precies hoe ik denk dit. Nu doet hij natuurlijk alles om het weer goed te krijgen, maar als het weer allemaal oké is 'vergeet' hij dat angstgevoel en neemt hij me tweer for granted (want dat is eigenlijk wat hier gebeurt toch???)
Precies

Hard zijn voor jezelf zou ik zeggen. Het levert je straks wellicht wel een hele lieve en leuke betrouwbare man op. Precies wat jij hartstikke verdient na alles wat je hebt meegemaakt.
Zit jij nu nog na te denken op welke manier jouw betrouwbare ik het met jouw normen en waarden nog zou kunnen helen met hem.
Het moet niet gekker worden.

Verder helemaal eens met post Gerard.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je niet moet onderschatten wat jouw vertrouwensissues hier mee van doen hebben. Jij hebt er 3 jaar over gedaan voor je je vriend vertrouwde. Hij moest daar zijn best voor doen. Terwijl er helemaal niets aan de hand was, hij niet degene was die jouw vertrouwen had beschaamd.

Onderschat niet wat het met iemand doet als je niks verkeerd hebt gedaan, erg je best doet en toch niet wordt vertrouwd. Grote kans dat dat een selffulfilling prophecy wordt. Omdat trouw zijn je geen vertrouwen van je partner oplevert.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:16
Bedankt voor je reactie Max! Denk jij zelf ook zo makkelijk over zoenen als jouw partner dat zou doen?

Vind jouw manier van denken op de een of andere manier wel heerlijk luchtig. Zou het fijn vinden om ook zo te denken.
Als je het heerlijk luchtig vindt zou je ook een open relatie kunnen nemen. Dan gun je elkaar dat.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Max1984 schreef:
18-10-2017 11:24
Ieder mens maakt in zijn leven wel eens een foutje.
Of doet dingen waar je achteraf spijt van hebt.
Of denkt, dat had ik anders, of niet moeten doen.
Soms gebeuren dingen gewoon.

Er zijn geen wereldschokkende dingen gebeurt.

Voorbeeld:
Stel nu eens dat jij op een avond een man tegenkomt die jou op een groot voetstuk plaats.
En na een paar witte zoete wijntjes geeft hij jou een zoen waarbij jij terug zoent.
Je vriend / man komt er achter en staat in twijfel. Maak ik het hierom uit met haar of niet?
Wat zou jij dan graag willen als je echt met je vriend / man verder wil en spijt hebt van die paar zoenen?

Ik weet wel, het komt niet allemaal overeen met elkaar.
Maar zou jij het ook niet ontzettend fijn vinden als hij het jou zou vergeven?
Ja dat zou fijn zijn. Maar inderdaad niet te vergelijken. Hij was 3 weken met haar aan het chatten op doordeweekse dagen (ze hadden elkaars telefoonnummer niet eens). Maar ze waren dus 3 weken ergens naartoe aan het werken...en elke avond kwam hij naast mij liggen. Bah. Walg ervan. Respectloze acties!

Max, er zijn toch genoeg momenten geweest waarop hij zou moeten denken dat het niet goed is wat hij doet? Het is niet 1 dronken avond....anders had ik het makkelijker gevonden.
nessemeisje schreef:
18-10-2017 11:33
Maar nooit, nooit heeft één van ons de behoefte gehad aan aandacht van een ander om ons ego op te krikken. Daar hebben we elkaar voor en bij een verwaarloost ego trekken we bij elkaar aan de bel en niet bij een collega.
Voila, zo hoort het, zo ben ik zelf ook en ik ga enkel voor een gelijkgestemde partner. Ik moet me niet ‘inhouden’ om niet te gaan flirten met anderen. Heb er gewoon geen behoefte aan.
TO jij bent ook zo iemand, je vriend duidelijk niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:31
Dit heb ik precies zo tegen hem gezegd.... Hij zegt dat hij er alles aan wil doen om te bewijzen dat hij het nooit weer zal doen.

Denk je dat er echt geen kans is dat hij dit NIET opnieuw doet?
Ik denk wel dat hij het weer zal doen ja. Maar maakt dat uit? Het gaat erom of jij hem kan vertrouwen. Het gaat er niet om of jij kan voorspellen wat er in de toekomst zal gebeuren want dat kun je nooit. Het gaat erom dat jij een partner verdient die jou respecteert, een partner waar je je goed bij voelt, een partner die jij qua gevoel vertrouwt. Het kan dat de type man/vrouw zoals hij het in 99% van de gevallen weer doet maar dat hij de 1% is die het niet doet. De vraag is: Zou jij hem weer kunnen vertrouwen, heb je het gevoel dat hij wel echt zijn best gedaan heeft voor jou, denk je niet dat je eigenlijk een man verdient die niet jou zomaar zo aan de kant schuift? Zie je echt liefde bij hem? Kan hij jou de liefde en trouw geven die jij hem overduidelijk geeft (want dat verdien je en ik zou zeggen: don't settle for less).

Hij weet hoe je hier instaat en toch doet hij het wel, met een collega, en dan moet je hem nog betrappen om het te weten te komen. Ik vind jou meer waard dan dit want het is heel egoïstisch en respectloos.

Ik ben het helaas eens met de meeste forummers hier die er op wijzen dat hij dit bewust heeft opgezocht, dat hij haar waarschijnlijk in haar gevoelens heeft uitgebuit, dat hij pas stopte toen jij hem betrapte en dat er anders meer was gebeurd (misschien is dit niet de eerste keer - al is hij nu betrapt), en mijn gevoel zegt ook wel dat dit nog weleens gaat gebeuren (althans, wel in de meeste gevallen om mij heen).
anoniem_356915 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 11:44
8.87% gewijzigd
Bijzonder respectloos zeg, ongelooflijk. Iets dat zo pijnlijk is voor jou, wat je zo duidelijk hebt aangegeven. Ik hoop dat je inziet dat je meer waard bent. Dit voorspelt niet veel goeds voor de toekomst, als hij nu al zo met je omgaat. Ik zou in jouw geval zo snel mogelijk een einde aan de relatie maken, geen tijd meer verspillen aan iemand die zo egocentrisch is.
Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.
Alle reacties Link kopieren
Antwoord op je vragen:
- Ik wordt juist monogamer naar mate we langer samenzijn. Het gevoel van een ander gaat me steeds meer tegenstaan, omdat diegene niet mijn man zou zijn. De vader van mijn kinderen. Maar zo werkt dat bij mij. Ook helpt het om gewoon wat ouder te zijn ;-)
- Ja, mijn man weet dit absoluut. We hebben al vroeg besproken dat vreemdgaan niet het einde van ons huwelijk zou zijn. Dat geeft mij verder geen vrijbrief, juist niet. Er is 1 gezamelijke vriend waar ik een beetje gek op ben en dat vindt hij niet erg. Juist wel schattig en hij snapt het ook nog eens, omdat dit een erg charismatische man is.

Mensen zullen altijd foute beslissingen maken als de situatie ernaar is. Denk aan Temptation Island, maar ook op ander gebied (mensen zullen op orders van een professor in 99% vd gevallen een ander martelen). De vraag is welke eisen stellen we aan onszelf en onze partner en is dat realistisch?
De grootste vraag is misschien wel of je nog steeds van hem kunt houden. Het is namelijk niet gegarandeerd dat hij nooit meer een fout maakt. Daar moet hij aan werken (en duidelijke regels en 100% openheid kunnen helpen), maar dan nog is hij maar eens mens. Je zult geen perfect exemplaar vinden.
Alle reacties Link kopieren
Sasja90 schreef:
18-10-2017 11:26
Ik denk dat ik hier zelf niet mee zou kunnen leven. Zoenen zie ik al als vreemdgaan, behalve dat heeft hij dingen achter je rug om gedaan. Hij wist echt wel waar hij mee bezig was. Sowieso als je niks wist zou het dan bij zoenen zijn gebleven? Het is leuk als je van een ander aandacht krijgt, maar betekend dit dat je gelijk met die persoon moet gaan zoenen?

Alleen jij kan uiteraard de keuze maken, wij zitten niet in jouw situatie. Ik vind het in ieder geval belangrijk dat je elkaar kan vertrouwen in een relatie. Het zou mij een naar gevoel geven als ik wist dat hij zijn collega kan tegen komen op werk.
Precies. Egoïstische actie is het! Hij dacht alleen aan zichzelf en had schijt aan mij. Keihard, maar waar.
Alle reacties Link kopieren
Misschien zie ik het verkeerd hoor. Ik ben hier nog niet zo lang.
Maar op een behoorlijk groot aantal vragen die gesteld worden, naar mijn idee, wel felle antwoorden gegeven.
Antwoorden die ook gelijk zo definitief zijn.

Als antwoord op een vraag lees ik bijvoorbeeld:
- HIJ is onbetrouwbaar en blijft dat de rest van zijn leven.
- Ga weg bij hem.
- Het zit in zijn karakter.
- Hoerenloper.
- Ik zou niet met zo'n onbetrouwbare vent kunnen leven.
- Weg met hem.
- Je weet wat je moet doen.

Als iedereen in Nederland zo zou reageren zou iedereen vrijgezel zijn, en blijven.
Geef elkaar toch minimaal 1 kans. En ja, ook vrouwen doen soms dingen die niet door de beugel kunnen hoor.

Wordt wakker en kijk om je heen.
Stel dat jij het uitmaakt. Dan moet je niet vreemd opkijken als hij na verloop van tijd een andere vrouw tegen het lijf loopt en daar een fijne relatie mee aan gaat. Trouwt, kinderen krijgt en voor de rest van zijn leven een fantastische man en vader blijkt te zijn.

Hoeveel mannen (en vrouwen) zie jij om je heen die na een verbroken relatie een andere vriend of vriendin hebben gevonden en daar heel gelukkig mee zijn en blijven.

Het is geven en nemen. Als je dat niet kan, of wil, dan is het einde verhaal.
Vraag jezelf af of je deze misstap wil vergeven of niet.
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
18-10-2017 11:27
Zo kun je alleen denken als je geen vertrouwensissues hebt; dat bedoelde ik met "je probeert het te relativeren" en " je emoties gaan heen-en-weer". Ik denk echter dat het wantrouwen blijft opbreken nu. Een kapotte gloeilamp herstel je ook niet (beetje aparte vergelijking, maar je begrijpt wel wat ik bedoel).
Straks ebt dit weg, en zitten jullie weer in rustig vaarwater, en juist dan word je weer onzeker, want je vraagt je af of hij jou njet te dit vindt, te dat, is het niet te saai, kun je hem wel genoeg bieden, enz enz. Continu die zorgen hebben, is vermoeiend.

Als de basis goed zit, moet je juist energie kunnen halen uit je relatie.
Denk je dat dit op te lossen is als ik aan mijn trust issues werk?

Ik besef me nu wel meer dan ooit dat ik m'n geluk niet van een ander moet laten afhangen. Misschien is het wel een mooie les voor mij. Op de een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat er sowieso om dat hij heeft gelogen tegen je.
Zoenen, of sex, het blijft liegen.
En liegen is erg.
Onvergeeflijk, vind ik.
Ik gun je een relatie met iemand die trouw net zo hoog heeft staan als jij.
Er zijn lieve mannen genoeg die wel door en door betrouwbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-10-2017 11:33
Ja, ik ben bang van wel. Hij zou genoeg moeten hebben aan jouw aandacht.
Ik ben veertien jaar samen met mijn man en we hangen echt niet elke dag in de kroonluchter en we hebben periodes dat we druk zijn (twee kinderen, banen, hobby's) met wat minder aandacht voor elkaar. Maar nooit, nooit heeft één van ons de behoefte gehad aan aandacht van een ander om ons ego op te krikken. Daar hebben we elkaar voor en bij een verwaarloost ego trekken we bij elkaar aan de bel en niet bij een collega.
Dat is heel mooi. Houden zo. Ik dacht dat die van mij ook zo was. Wat zou je doen als die van jou dit ineens blijkt te hebben gedaan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven