Met een collega gezoend. Wat zou jij doen?

18-10-2017 10:29 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit in een ontzettende rotsituatie. Ben zo gekwetst. Woon 3 jaar samen met mijn vriend (allebei 33) en ben er gisteravond achtergekomen dat hij met een collega van hem heeft gezoend op werk. Had dit nooit van hem verwacht...

Hij wist dat mijn vader was vreemdgegaan en dat ik trust issues heb. Hij heeft erg z'n best moeten doen om mijn vertrouwen te winnen en ik heb erg m'n best moeten doen om weer te kunnen vertrouwen. Dit was gelukt. Een week voordat hij vreemdging zei ik nog tegen een vriendin dat ik m'n handen in het vuur zou steken voor mijn vertrouwen in hem.

Gisteren had jij zijn mail open laten staan en via intranet blijkt hij te chatten met een 25-jarige (tijdelijke) collega. Die chats worden blijkbaar in z'n mail opgeslagen. Het begin onschuldig maar al snel begonnen ze allebei erg te flirten. Op een gegeven moment hadden ze het over dat zij een knuffel nodig had en hij zou hem dan wel geven. Ze zijn een voor een naar een andere verdieping gegaan om te knuffelen. Zoenen ontstond daaruit. In de chat las ik dat hij spijt had en zich schuldig voelde naar mij, waarop zij zei dat ze het jammer vindt dat hij niet nog een keer wil zoenen. Ze probeerde hem toch te verleiden/ over te halen en hij zei uiteindelijk dat ze misschien nog wel een keer zouden zoenen.

Hij had al over mij verteld zag ik in de chats maar dat meisje is verliefd op hem geworden ook al weet ze dat hij een vriendin heeft.

Toen ik hem ermee confronteerde ontkende hij het eerst maar gaf het daarna huilend toe. Natuurlijk belooft hij dat hij het nooit meer zal doen enz. En hij heeft het ook aan haar verteld en toen zei ze: ik hoop voor je dat het goed afloopt. De volgende dag vroeg ze weer via die chat hoe het ging en hij zei: slecht, ik probeer m'n relatie te redden.

Hij heeft me alles laten lezen. Schijnt dat ze elkaar nu negeren op werk (dat zegt hij en ik ken iemand die daar ook werkt en die zegt het ook.) Zij voelt zich gebruikt door hem.

Hij zegt dat hij het gewoon voor de spanning deed maar ik voel me zo vernederd en weet niet of ik hem moet dumpen of niet. Natuurlijk hou ik nog van hem, gaat heus niet zomaar weg maar ik ben zo teleurgesteld. Had al trust issues en nu zijn ze terug. Maar of ik nou met hem of een ander verder ga... die trust issues zullen er sowieso zijn.

Hij wil er alles aan doen om me te bewijzen dat het hem echt spijt en dat hij alleen mij wil enz. Hij zou zo nu een tatoeage met mijn naam zetten, en hij houdt niet van tatoeages. Zo wanhopig is hij.
Maar daar had hij maar eerder aan moeten denken. Hij weet hoe ik over vreemdgaan denk.

Ben heel benieuwd naar jouw reactie op dit verhaal.
En als je dit zelf een keer hebt meegemaakt hoor ik heel graag over jou ervaring.

Zucht.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
18-10-2017 11:34
Ook oneens met Max en heel eens met Gerard.
Dat er nog niets meer dan zoenen is gebeurd komt enkel omdat ze daar de kans nog niet toe kregen omdat ze betrapt zijn.

Er zijn meerdere soorten mensen. Een man die zich daarin laat meeslepen past niet bij mij, alleen iemand die genoeg van me houdt en niet geintereerd is in die onnozelheid.

TO maak voor jezelf uit hoe je leven er vanaf nu gaat uitzien. Ga je nog gelukkig kunnen zijn in je relatie met hem?
Maar hoe weet je dan of een man zo is? Denk redelijk wat mensenkennis te hebben en dacht toch echt dat hij niet zo was.

Echt een klap in m'n gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 10:54
Toch voelt het alsof het aan mij ligt :(
Hoe dan?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
18-10-2017 11:34
Precies

Hard zijn voor jezelf zou ik zeggen. Het levert je straks wellicht wel een hele lieve en leuke betrouwbare man op. Precies wat jij hartstikke verdient na alles wat je hebt meegemaakt.
Zit jij nu nog na te denken op welke manier jouw betrouwbare ik het met jouw normen en waarden nog zou kunnen helen met hem.
Het moet niet gekker worden.

Verder helemaal eens met post Gerard.
Jij zou er dus meteen een eind aan maken?
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:53
Maar hoe weet je dan of een man zo is? Denk redelijk wat mensenkennis te hebben en dacht toch echt dat hij niet zo was.

Echt een klap in m'n gezicht.
Je weet het niet, dat zal de tijd en de praktijk uit moeten wijzen. Dat is de onzekerheid van een relatie aangaan. Maar bij iemand blijven die je niet vertrouwt omdat je bang bent dat een volgende partner ook onbetrouwbaar is, vind ik een ongelukkige keuze.
Max1984 schreef:
18-10-2017 11:47

Als iedereen in Nederland zo zou reageren zou iedereen vrijgezel zijn, en blijven.
Geef elkaar toch minimaal 1 kans. En ja, ook vrouwen doen soms dingen die niet door de beugel kunnen hoor.
Niet waar hoor, jij doet alsof iedereen de behoefte heeft om met anderen te gaan flirten, zoenen of meer. Klopt hoegenaamd niet.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:53
Maar hoe weet je dan of een man zo is? Denk redelijk wat mensenkennis te hebben en dacht toch echt dat hij niet zo was.

Echt een klap in m'n gezicht.
Dat weet je nooit van te voren of een partner zo is.
Nu weet je het wel.
Vandaar die klap in je gezicht.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
patchouli_ schreef:
18-10-2017 11:34
Ik denk dat je niet moet onderschatten wat jouw vertrouwensissues hier mee van doen hebben. Jij hebt er 3 jaar over gedaan voor je je vriend vertrouwde. Hij moest daar zijn best voor doen. Terwijl er helemaal niets aan de hand was, hij niet degene was die jouw vertrouwen had beschaamd.

Onderschat niet wat het met iemand doet als je niks verkeerd hebt gedaan, erg je best doet en toch niet wordt vertrouwd. Grote kans dat dat een selffulfilling prophecy wordt. Omdat trouw zijn je geen vertrouwen van je partner oplevert.
Interessant... Zo had ik er nog niet over nagedacht.

Hij heeft het inderdaad zwaar gehad met mij. Ik vertrouwde hem nooit en hij moest zich altijd verantwoorden (heb ik veel spijt van). Maar sinds een jaar vertrouw ik hem juist en ben ik relaxed en dan flikt hij dit...
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
18-10-2017 11:42
Voila, zo hoort het, zo ben ik zelf ook en ik ga enkel voor een gelijkgestemde partner. Ik moet me niet ‘inhouden’ om niet te gaan flirten met anderen. Heb er gewoon geen behoefte aan.
TO jij bent ook zo iemand, je vriend duidelijk niet.
Wij hebben hier zo vaak over gesproken en daar kwam altijd uit dat we gelijkgestemden waren... Daarom kwam het voor mij zo uit de lucht vallen
Alle reacties Link kopieren
Max1984 schreef:
18-10-2017 11:24
Ieder mens maakt in zijn leven wel eens een foutje.
Of doet dingen waar je achteraf spijt van hebt.
Of denkt, dat had ik anders, of niet moeten doen.
Soms gebeuren dingen gewoon.

Er zijn geen wereldschokkende dingen gebeurt.

Voorbeeld:
Stel nu eens dat jij op een avond een man tegenkomt die jou op een groot voetstuk plaats.
En na een paar witte zoete wijntjes geeft hij jou een zoen waarbij jij terug zoent.
Je vriend / man komt er achter en staat in twijfel. Maak ik het hierom uit met haar of niet?
Wat zou jij dan graag willen als je echt met je vriend / man verder wil en spijt hebt van die paar zoenen?

Ik weet wel, het komt niet allemaal overeen met elkaar.
Maar zou jij het ook niet ontzettend fijn vinden als hij het jou zou vergeven?
Had TO haar vriend ook op zijn werk een paar witte zoete wijntjes?
Of waren het zakelijke kusjes?
eslarealidad wijzigde dit bericht op 18-10-2017 12:09
0.05% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Gerardd1975 schreef:
18-10-2017 11:42
Ik denk wel dat hij het weer zal doen ja. Maar maakt dat uit? Het gaat erom of jij hem kan vertrouwen. Het gaat er niet om of jij kan voorspellen wat er in de toekomst zal gebeuren want dat kun je nooit. Het gaat erom dat jij een partner verdient die jou respecteert, een partner waar je je goed bij voelt, een partner die jij qua gevoel vertrouwt. Het kan dat de type man/vrouw zoals hij het in 99% van de gevallen weer doet maar dat hij de 1% is die het niet doet. De vraag is: Zou jij hem weer kunnen vertrouwen, heb je het gevoel dat hij wel echt zijn best gedaan heeft voor jou, denk je niet dat je eigenlijk een man verdient die niet jou zomaar zo aan de kant schuift? Zie je echt liefde bij hem? Kan hij jou de liefde en trouw geven die jij hem overduidelijk geeft (want dat verdien je en ik zou zeggen: don't settle for less).

Hij weet hoe je hier instaat en toch doet hij het wel, met een collega, en dan moet je hem nog betrappen om het te weten te komen. Ik vind jou meer waard dan dit want het is heel egoïstisch en respectloos.

Ik ben het helaas eens met de meeste forummers hier die er op wijzen dat hij dit bewust heeft opgezocht, dat hij haar waarschijnlijk in haar gevoelens heeft uitgebuit, dat hij pas stopte toen jij hem betrapte en dat er anders meer was gebeurd (misschien is dit niet de eerste keer - al is hij nu betrapt), en mijn gevoel zegt ook wel dat dit nog weleens gaat gebeuren (althans, wel in de meeste gevallen om mij heen).
Klinkt misschien raar maar ik weet wel dat het echte liefde is en hij echt van me houdt. Ik denk ook dat hij haar verliefd heeft gemaakt door ZIJN gedrag. Complimenten geven enz. Zij dacht ECHT dat hij haar leuk vond. Dus zij is ook gekwetst nu...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou er een eind aanmaken. Sterker nog: als ik ooit vreemd zou gaan zou ik het zelf uitmaken met mijn vriend. Die onzekerheid en pijn verdient hij niet, daarvoor hou ik teveel van hem.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Hij zou een cadeautje voor jou moeten zijn.
Niet deze pijn.
Dat is het niet.
Allebei andere behoeftes.
Wees dan wel eerlijk.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 11:51
Dat is heel mooi. Houden zo. Ik dacht dat die van mij ook zo was. Wat zou je doen als die van jou dit ineens blijkt te hebben gedaan?
Ik weet het oprecht niet. Mijn eerste reactie is eruit schoppen. Maar wij zijn al lang samen en hebben twee kleine kinderen. Maar hij zou in eerste instantie in ieder geval wel zijn biezen kunnen pakken.
Jullie zijn vier jaar samen en moeten nog aan kinderen beginnen.
Alle reacties Link kopieren
RogerPriddy schreef:
18-10-2017 11:42
Bijzonder respectloos zeg, ongelooflijk. Iets dat zo pijnlijk is voor jou, wat je zo duidelijk hebt aangegeven. Ik hoop dat je inziet dat je meer waard bent. Dit voorspelt niet veel goeds voor de toekomst, als hij nu al zo met je omgaat. Ik zou in jouw geval zo snel mogelijk een einde aan de relatie maken, geen tijd meer verspillen aan iemand die zo egocentrisch is.
Je wordt behandeld zoals je je laat behandelen.
Dat is ook wat ik gewoon niet kan bevatten....hij wist hoe het zat met mijn verleden....hij zei dat hij het nooit zou doen en toch deed hij het sneaky achter m'n rug om.

Waar ik ook wel aan denk is hoe erg hij me gesteund heeft. Vorig jaar is mijn moeder plotseling overleden en hij is toen een engel geweest. Weet niet of ik het had kunnen redden zonder hem. Hij brengt me dus ook veel goed.

Dan ben ik dus binnen 1 jaar onverwachts mijn moeder én vriend kwijt...
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 12:03
Klinkt misschien raar maar ik weet wel dat het echte liefde is en hij echt van me houdt. Ik denk ook dat hij haar verliefd heeft gemaakt door ZIJN gedrag. Complimenten geven enz. Zij dacht ECHT dat hij haar leuk vond. Dus zij is ook gekwetst nu...
Sorry, maar dan val je dus precies op dezelfde man als je vader. Waarom neem je niet gewoon een lief vriendje die alleen jou complimenten geeft?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
18-10-2017 11:46
Antwoord op je vragen:
- Ik wordt juist monogamer naar mate we langer samenzijn. Het gevoel van een ander gaat me steeds meer tegenstaan, omdat diegene niet mijn man zou zijn. De vader van mijn kinderen. Maar zo werkt dat bij mij. Ook helpt het om gewoon wat ouder te zijn ;-)
- Ja, mijn man weet dit absoluut. We hebben al vroeg besproken dat vreemdgaan niet het einde van ons huwelijk zou zijn. Dat geeft mij verder geen vrijbrief, juist niet. Er is 1 gezamelijke vriend waar ik een beetje gek op ben en dat vindt hij niet erg. Juist wel schattig en hij snapt het ook nog eens, omdat dit een erg charismatische man is.

Mensen zullen altijd foute beslissingen maken als de situatie ernaar is. Denk aan Temptation Island, maar ook op ander gebied (mensen zullen op orders van een professor in 99% vd gevallen een ander martelen). De vraag is welke eisen stellen we aan onszelf en onze partner en is dat realistisch?
De grootste vraag is misschien wel of je nog steeds van hem kunt houden. Het is namelijk niet gegarandeerd dat hij nooit meer een fout maakt. Daar moet hij aan werken (en duidelijke regels en 100% openheid kunnen helpen), maar dan nog is hij maar eens mens. Je zult geen perfect exemplaar vinden.
Dan staat jouw partner wel erg sterk in zijn schoenen. Hoe zou het voor jou zijn als het andersom was?

Ik hou nog steeds van hem...dat is het lastige... Anders was het makkelijk. Als ik hem zie dan zie ik toch nog de liefde en goedheid in z'n ogen. Tegelijkertijd ben ik heel boos.
Alle reacties Link kopieren
[quote=Zoey85 post_id=27678575 time=1508320165 user_id=356922]
Denk je dat dit op te lossen is als ik aan mijn trust issues werk?

Ik besef me nu wel meer dan ooit dat ik m'n geluk niet van een ander moet laten afhangen. Misschien is het wel een mooie les voor mij. Op de een of andere manier.
[/quote

Het is altijd goed om aan je vertrouwensissues te werken, en dan vooral aan je eigenwaarde. Ik zou je gunnen dat je heel goed voor jezelf weet wat je grenzen zijn, zonder dat je daarin gaat schuiven tegen jouw pricipes in om de ander tegemoet te komen terwijl die fout is geweest. Ook gun ik je dat je je een gelijke voelt in een relatie.

Ik vind echter ook, dat jij in dezen niet aan zoveel hoeft te werken; je hebt je immers al kwetsbaar op durven stellen naar je vriend toe en dan doet hij dit. Wat jij hebt gedaan, is heel bijzonder: je hebt je opengesteld naar hem toe. Daar is veel moed voor nodig.
Zie het als een ravijn: jij staat links, hij rechts. Jullie buigen boven het ravijn naar elkaar toe. Als eentje de ander los laat - jouw vriend in dit geval - dan dondert de relatie kapot.

Verder denk ik dat vertrouwen daarnaast een 'gevoel' is: dat heb je van meet af aan. Is er ook maar één kleine twijfel, dan voelt het niet goed.
Ik denk dat jij echt wel op je gevoel mag en kunt af gaan daarin.

Een relatie moet vanaf de basis goed zitten (cliche) anders kost het je negatieve energie.
Het leven is te kort om niet (helemaal) gelukkig te zijn bij je partner.

Ik begrijp je angst voor een onzekere toekomst heel goed, het is ook eng niet te wetenhoe je liefdesleven er straks uit zal zien.
Maar je bent wel trouw aan jezelf geweest, dat is het belangrijkste, toch?
Alle reacties Link kopieren
Max1984 schreef:
18-10-2017 11:47
Misschien zie ik het verkeerd hoor. Ik ben hier nog niet zo lang.
Maar op een behoorlijk groot aantal vragen die gesteld worden, naar mijn idee, wel felle antwoorden gegeven.
Antwoorden die ook gelijk zo definitief zijn.

Als antwoord op een vraag lees ik bijvoorbeeld:
- HIJ is onbetrouwbaar en blijft dat de rest van zijn leven.
- Ga weg bij hem.
- Het zit in zijn karakter.
- Hoerenloper.
- Ik zou niet met zo'n onbetrouwbare vent kunnen leven.
- Weg met hem.
- Je weet wat je moet doen.

Als iedereen in Nederland zo zou reageren zou iedereen vrijgezel zijn, en blijven.
Geef elkaar toch minimaal 1 kans. En ja, ook vrouwen doen soms dingen die niet door de beugel kunnen hoor.

Wordt wakker en kijk om je heen.
Stel dat jij het uitmaakt. Dan moet je niet vreemd opkijken als hij na verloop van tijd een andere vrouw tegen het lijf loopt en daar een fijne relatie mee aan gaat. Trouwt, kinderen krijgt en voor de rest van zijn leven een fantastische man en vader blijkt te zijn.

Hoeveel mannen (en vrouwen) zie jij om je heen die na een verbroken relatie een andere vriend of vriendin hebben gevonden en daar heel gelukkig mee zijn en blijven.

Het is geven en nemen. Als je dat niet kan, of wil, dan is het einde verhaal.
Vraag jezelf af of je deze misstap wil vergeven of niet.
Ik zou het wel heel erg vinden als hij met een ander gelukkig wordt. Ik zou hem kunnen vergeven als ik denk dat hij het niet nog een keer doet. Maar dat kan ik dus niet weten.
Zou wel balen als hij dan door mij nu is 'wakker geschud' en dan bij een ander trouw gaat lopen zijn. Dat ik dan met een gebroken hart alleen achter blijf.
Alle reacties Link kopieren
Een*Nieuwe*Lente schreef:
18-10-2017 11:50
Het gaat er sowieso om dat hij heeft gelogen tegen je.
Zoenen, of sex, het blijft liegen.
En liegen is erg.
Onvergeeflijk, vind ik.
Ik gun je een relatie met iemand die trouw net zo hoog heeft staan als jij.
Er zijn lieve mannen genoeg die wel door en door betrouwbaar zijn.
Ik vraag me af of die er echt zijn. Ik zag ooit een documentaire en toen zeiden vrouwen: alle mannen gaan op de een of andere manier vreemd. Het gaat er dus om dat je een man vindt die goed voor JOU is.
Dacht toen: dan ben je de verkeerde mannen tegengekomen. Nu ga ik het steeds meer geloven.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 12:14
Ik vraag me af of die er echt zijn. Ik zag ooit een documentaire en toen zeiden vrouwen: alle mannen gaan op de een of andere manier vreemd. Het gaat er dus om dat je een man vindt die goed voor JOU is.
Dacht toen: dan ben je de verkeerde mannen tegengekomen. Nu ga ik het steeds meer geloven.
Ja nu wil je dat geloven omdat jij niet zonder hem kan. Soort verslaving.
Nu weet je al wat je gaat doen. :D
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 12:14
Ik vraag me af of die er echt zijn. Ik zag ooit een documentaire en toen zeiden vrouwen: alle mannen gaan op de een of andere manier vreemd. Het gaat er dus om dat je een man vindt die goed voor JOU is.
Dacht toen: dan ben je de verkeerde mannen tegengekomen. Nu ga ik het steeds meer geloven.
Bullshit. Lang niet elke man is zo. Mensen verschillen. En jij hebt net een sujet dat aandacht nodig heeft van een 25-jarige. Het is aan jou of je daarmee kunt leven. Je bent nu vooral bang dat hij het of nog een keer doet of gelukkig wordt met een ander.
Alle reacties Link kopieren
Nu weet je het.

Als ik de overige forummers moet geloven is er maar 1 optie: Er uit met die vent.
Vrouwen maken geen fouten.
(Zit ik toch echt net een bericht hier op het forum te lezen van een vrouw die met getrouwde mannen date, o.a. Second Love, omdat het zo lekker anoniem is).

Veel mensen zeggen:
Vergeet voor het gemak nou even gewoon al zijn goede dingen.
Je MOET het uitmaken. Ga opzoek naar een betrouwbare vent. Tja.....

Nu even serieus: Ik zou er maar 1 of beter, 2 nachtjes over slapen en jezelf afvragen:
Waar gaat het nu eigenlijk om? Is hij inbreker? Verkrachter? Hoerenloper? Drugsgebruiker? Slaat hij je?
Kijk, dan hebben we het pas ergens over.
Relativeren. Laat je niet door een forum opzwepen.

Slaap er een nachtje over en neem dan een beslissing.
En laat het JOU beslissing zijn. Niet dat van een forum.
Alle reacties Link kopieren
nessemeisje schreef:
18-10-2017 11:56
Je weet het niet, dat zal de tijd en de praktijk uit moeten wijzen. Dat is de onzekerheid van een relatie aangaan. Maar bij iemand blijven die je niet vertrouwt omdat je bang bent dat een volgende partner ook onbetrouwbaar is, vind ik een ongelukkige keuze.
Dat is een goed punt...moet geen keuzes op basis van angst maken. Ik moet nu naar een meeting (bah, kan me totaal niet concentreren) maar ik typ straks weer verder. Bedankt voor alle reacties tot nu toe. Ik waardeer het enorm.
Alle reacties Link kopieren
Zoey85 schreef:
18-10-2017 12:14
Ik vraag me af of die er echt zijn. Ik zag ooit een documentaire en toen zeiden vrouwen: alle mannen gaan op de een of andere manier vreemd. Het gaat er dus om dat je een man vindt die goed voor JOU is.
Dacht toen: dan ben je de verkeerde mannen tegengekomen. Nu ga ik het steeds meer geloven.

Je wilt dit inderdaad nu geloven zodat je bij hem moet blijven.

Mensen worden wel vaker verliefd op types die op hun vader/moeder lijken en dan hopen ze dat het hun lukt, in tegenstelling tot de bedrogen ouder, dat de partner bij en NIET vreemdgaat. Waarom? We willen de geschiedenis rechtzetten. We vallen dus gewoon op hetzelfde (foute) type en hopen dan dat hij/zij zich bij ons wel gedraagt. Als dat niet lukt dan passen we gewoon onze verwachtingen aan (bijvoorbeeld door te zeggen 'alle mannen gaan vreemd' en dan hebben we een excuus bij de foute partner te blijven en doe we dus gewoon onze ouders na - bijvoorbeeld).
Hij kan natuurlijk niets goedmaken van wat jou in het verleden pijn heeft gedaan. Hij heeft ook drie jaar lang zijn best moeten doen om jouw wantrouwen weg te nemen, hoewel hij zelf niet de oorzaak was daarvan.

Ik weet niet of je met hem verder kan. Dat kan je alleen zelf beslissen maar dat hoeft niet per se nu direct.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven