Met een collega gezoend. Wat zou jij doen?

18-10-2017 10:29 134 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik zit in een ontzettende rotsituatie. Ben zo gekwetst. Woon 3 jaar samen met mijn vriend (allebei 33) en ben er gisteravond achtergekomen dat hij met een collega van hem heeft gezoend op werk. Had dit nooit van hem verwacht...

Hij wist dat mijn vader was vreemdgegaan en dat ik trust issues heb. Hij heeft erg z'n best moeten doen om mijn vertrouwen te winnen en ik heb erg m'n best moeten doen om weer te kunnen vertrouwen. Dit was gelukt. Een week voordat hij vreemdging zei ik nog tegen een vriendin dat ik m'n handen in het vuur zou steken voor mijn vertrouwen in hem.

Gisteren had jij zijn mail open laten staan en via intranet blijkt hij te chatten met een 25-jarige (tijdelijke) collega. Die chats worden blijkbaar in z'n mail opgeslagen. Het begin onschuldig maar al snel begonnen ze allebei erg te flirten. Op een gegeven moment hadden ze het over dat zij een knuffel nodig had en hij zou hem dan wel geven. Ze zijn een voor een naar een andere verdieping gegaan om te knuffelen. Zoenen ontstond daaruit. In de chat las ik dat hij spijt had en zich schuldig voelde naar mij, waarop zij zei dat ze het jammer vindt dat hij niet nog een keer wil zoenen. Ze probeerde hem toch te verleiden/ over te halen en hij zei uiteindelijk dat ze misschien nog wel een keer zouden zoenen.

Hij had al over mij verteld zag ik in de chats maar dat meisje is verliefd op hem geworden ook al weet ze dat hij een vriendin heeft.

Toen ik hem ermee confronteerde ontkende hij het eerst maar gaf het daarna huilend toe. Natuurlijk belooft hij dat hij het nooit meer zal doen enz. En hij heeft het ook aan haar verteld en toen zei ze: ik hoop voor je dat het goed afloopt. De volgende dag vroeg ze weer via die chat hoe het ging en hij zei: slecht, ik probeer m'n relatie te redden.

Hij heeft me alles laten lezen. Schijnt dat ze elkaar nu negeren op werk (dat zegt hij en ik ken iemand die daar ook werkt en die zegt het ook.) Zij voelt zich gebruikt door hem.

Hij zegt dat hij het gewoon voor de spanning deed maar ik voel me zo vernederd en weet niet of ik hem moet dumpen of niet. Natuurlijk hou ik nog van hem, gaat heus niet zomaar weg maar ik ben zo teleurgesteld. Had al trust issues en nu zijn ze terug. Maar of ik nou met hem of een ander verder ga... die trust issues zullen er sowieso zijn.

Hij wil er alles aan doen om me te bewijzen dat het hem echt spijt en dat hij alleen mij wil enz. Hij zou zo nu een tatoeage met mijn naam zetten, en hij houdt niet van tatoeages. Zo wanhopig is hij.
Maar daar had hij maar eerder aan moeten denken. Hij weet hoe ik over vreemdgaan denk.

Ben heel benieuwd naar jouw reactie op dit verhaal.
En als je dit zelf een keer hebt meegemaakt hoor ik heel graag over jou ervaring.

Zucht.

Alvast bedankt
Alle reacties Link kopieren
Sterkte op de meeting!
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Alle reacties Link kopieren
Je vroeg of mijn man sterk in zijn schoenen staat. Absoluut. Hij is een zelfverzekerde man die weet hoeveel ik van hem houd. Weet je, ik ben geen voorstander van polygamie of een open relatie, maar weet wel dat liefde zich niet beperkt tot 1 persoon. Ik maakte echter wel de keus om me aan 1 persoon te binden en daar hoort bij da ik met niemand zo intiem ben als met hem.
Mijn passie en warmbloedigheid maken me tot de vrouw waar mijn man op valt. Het maakt mij ook gevoeliger voor verleiding. Dat zijn tweede zijdes van dezelfde medaille. Jou vriend klinkt me niet als notoire vreemdganger, eerder als gemiddelde man. Jij moet beslissen of je daar mee kunt leven. De echte trouwe hond bestaat, maar is waarschijnlijk niet het type man waar jij op valt. Lastig, maar waar.
Alle reacties Link kopieren
Als je het niet nu meteen uitmaakt wil dat niet zeggen dat je voor altijd bij hem moet blijven.
Ik zou de komende tijd goed praten en kijken of het voor jou nog werkt. Zo niet dan kan je altijd nog de beslissing nemen om te vertrekken.
Sterkte.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Zoey85 schreef:
18-10-2017 12:05
Dat is ook wat ik gewoon niet kan bevatten....hij wist hoe het zat met mijn verleden....hij zei dat hij het nooit zou doen en toch deed hij het sneaky achter m'n rug om.

Waar ik ook wel aan denk is hoe erg hij me gesteund heeft. Vorig jaar is mijn moeder plotseling overleden en hij is toen een engel geweest. Weet niet of ik het had kunnen redden zonder hem. Hij brengt me dus ook veel goed.

Dan ben ik dus binnen 1 jaar onverwachts mijn moeder én vriend kwijt...
Wow wat heftig! Wat verschrikkelijk dat je dan dit ook nog erbij op je bord krijgt. Ik vind het nu Nog gemener van je vriend. Wat een rotactie! Er voor je zijn als je moeder komt te overlijden lijkt me niet meer dan normaal in een relatie. Heb je een fijn netwerk waarvan je steun kan krijgen? Ik zou goed voor mezelf zorgen en desnoods nog even 'gebruik' maken van vriend, om alles eerst een beetje te kunnen verwerken.
anoniem_317117 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 12:54
Reden: Aanvulling
5.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Pfoeh, altijd lastig zoiets. Vooral omdat het 'slechts' zoenen was. Als het verder gegaan was, had je waarschijnlijk duidelijker de je grens getrokken. De zoen an sich kun je zeker wel vergeten denk ik en is ook nog niet heel wereldschokkend. Het probleem is dat je er daarmee nog niet bent. Nu komt natuurlijk de vraag: what's/who's next? Je vertrouwen in hem heeft een fikse tik gehad en je zult de komende tijd nog slecht slapen, er veel aan denken en over je schouder kijken om te checken of hij niet weer over de grens gaat.

Eerste gedachte is natuurlijk: helemaal geen zin in, afscheid van nemen, maar dan komt de crux. Het is namelijk jouw vriend met nog steeds dezelfde eigenschappen als waar je op gevallen bent. Je moet dus een afweging maken of je hem nog leuk genoeg vindt dat je even een lastige tijd in moet gaan en hem een kans geeft of dat je denkt hem nooit meer te kunnen vertrouwen en door angst geleefd wordt. Deze afweging kan alleen jij zelf maken, alleen al omdat iedereen een andere definitie van vreemdgaan en het hebben van een 'goede' relatie heeft.

Tot slot, heb zelf geen ervaring met zoenen van mijn partner met een ander, wel een, inmiddels ex, die ik tweemaal heb vergeven toen die zich bezighield met flirten/sexting (ook collega) op social media en toen het een derde keer gebeurde, was voor mij duidelijk dat hij zo onzeker was en ego boosts nodig had, dat ik dit nog 86 keer mee zou moeten maken en hem vergeven of zelf de hele dag bevestiging aan hem geven. In beide was ik niet geïnteresseerd, dus ik heb toen gekozen voor een leuk leven met veel meer rust. Zonder hem. Sterkte ermee TO, want het blijft, welke keuze je ook maakt, voorlopig nog even heel akelig :hug:
Zoey85 schreef:
18-10-2017 10:53
Ja we hebben er goed over gesproken in het begin van de relatie. Zoenen vinden we allebei vreemdgaan. Wat vind jij van zoenen? Vreemdgaan of niet?
Ik zou het in ieder geval niet waarderen, en mijn vrouw zou de humor er ook niet van inzien (dat is zachtjes uitgedrukt)
Wij zijn al 30 jaar bij elkaar, kennen elkaar door en door en het vertrouwen is 100%.
Het spel van de verleiding, teasing en het flirten is natuurlijk erg leuk, Je weet van jezelf wat je sterke punten zijn om dat spel te spelen en (als het goed is) weet je hoever je kan gaan. Ik mag het spel graag spelen, het streelt de ego, maar ik weet ook op tijd te stoppen.
Zoenen met een ander zou ik niet doen, maar het is niet het einde van mijn relatie. Het zal wel de aanleiding zijn van een pittig gesprek waar de grenzen duidelijk gesteld gaan worden.

Na alles nog eens gelezen te hebben denk ik dat je er spijt van gaat krijgen als je stopt met deze relatie. Misschien moet je het zien als een les om weer te zorgen dat je op een lijn zit met je vriend.

sterkte ermee.

oh ja, dat tatoeëren van je naam is een zeer slecht idee, koop dan bijvoorbeeld een paar vriendschapsringen. ;)
Alle reacties Link kopieren
PlayingTheAngel schreef:
18-10-2017 12:48
Jou vriend klinkt me niet als notoire vreemdganger, eerder als gemiddelde man.
Dus een gemiddelde man kust wel eens een andere vrouw op zijn werk, of wat ??
Hoe feministisch en laagdunkend. Bah!
Alle reacties Link kopieren
Tja, het vlees is zwak. En soms weet je gewoon niet waarom je in iemands ban raakt en het zo moeilijk is nee te zeggen. Het lijkt dan of het heel natuurlijk is om van een ander gecharmeerd te zijn en dat zo'n flirt/vrijage niets te maken heeft met de relatie die je al hebt.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik zou voor mezelf kiezen en hem niet meer vertrouwen. Idiote acties bedenkt ie om z'n spijt te betuigen.
Vertrouwen is geschaad, ik zou hier niet verder mee om kunnen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hadewychh schreef:
18-10-2017 10:55
Voor ons is het flirterige berichten al vreemdgaan. Dat is iets wat elk koppel zelf moet uitmaken.
Im dit geval heeft die andere vrouw toegegeven verliefd op vriend van TO te zijn.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Als zo'n man dan buiten de deur gezet wordt en voortaan in zijn eentje blikken bonen moet eten op een 2x3 m kamertje en zijn kinderen niet meer zo vaak kan zien dan weet hij weer dat de vrijpartij eigenlijk een te hoge prijs had voor een gestolen halfuurtje geluk. Maar vóór die tijd voelt het heel normaal, heel natuurlijk om een mooie dame te zoenen.

Ik denk dat het goed kan zijn om af en toe de afspraak over trouw nog eens te verfrissen. Zodat hij geen trek meer heeft als hij de dame ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik zou niet weten wat ik zou doen. Niet mijn relatie verbreken , we hebben twee kinderen en voor een zoen ga ik mijn huwelijk niet opbreken. Ik zou het wel heel erg vinden, want eenmaal die grens over wordt het moeilijker om trouw te blijven denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
18-10-2017 13:22
Dus een gemiddelde man kust wel eens een andere vrouw op zijn werk, of wat ??
Hoe feministisch en laagdunkend. Bah!
De gemiddelde man is niet ongevoelig voor vrouwelijke aandacht. Niet iedereen gaat daar te ver in. Ik bedoel maar te zeggen dat de vriend van TO mij geen type lijkt die zoekt naar een mogelijkheid om vreemd te gaan. Hij heeft geen account bij een (sex)dating website en heeft alleen gezoend. Dat was natuurlijk niet de afspraak met TO, maar daarmee is hij geen afgrijselijke vent.
Heb in het verleden ook weleens geflirt met iemand van werk. Je verveelt je en het gaat op een gegeven moment over seks. Daar ligt de grens, maar vriend van TO ging in op het 'knuffel' voorstel en liet zich verleiden. Ik vind het best raar dat de beste mensen hier zich zoveel beter achten en beweren dat hen dit nóóit zou overkomen. Of misschien ben ik de enige zwakkeling die zich heel goed kan voorstellen hoe dit gebeurt.
beetjegek schreef:
18-10-2017 14:25
Ik zou niet weten wat ik zou doen. Niet mijn relatie verbreken , we hebben twee kinderen en voor een zoen ga ik mijn huwelijk niet opbreken. Ik zou het wel heel erg vinden, want eenmaal die grens over wordt het moeilijker om trouw te blijven denk ik.
het eens een dief, altijd een dief gaat natuurlijk niet altijd op (gelukkig maar)
voor hetzelfde geld is er echt berouw en doet hij het nooit meer
Alle reacties Link kopieren
Wat zou het leven toch makkelijk zijn als de vreemdgangers in dit leven relaties met elkaar zouden krijgen, en de niet-vreemdgangers ook.
Het zou zoveel pijn schelen.

Gaat je vriend wel een nieuwe baan zoeken TO? Lijkt me het minste wat hij kan doen om het goed te maken.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niets. En dan heb ik eigenlijk al teveel gezegd.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hem loslaten omdat hij niet te ver trouwen is. Voor jou is een betrouwbare partner juist heel belangrijk. Zo een eigenschap daar kan hij niet meer aan voldoen. Je loopt anders het risico dat je de patronen uit je kindertijd met je partner blijft herhalen. Doorbreek het slachtofferschap door bewust te kiezen voor iemand die wel betrouwbaar is. Houd dit soort lieden op afstand.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_355015 wijzigde dit bericht op 15-11-2017 15:07
99.79% gewijzigd
Met de wetenschap van nu, had ik het uitgemaakt, het is gewoon zo moeilijk om opnieuw iemand te vertrouwen, het is aan jou om te bepalen of je eerst door die ellende heen wil om je relatie te houden, is het de moeite waard voor jou?
Ik heb het toen wel gedaan, en achteraf is alles goedgekomen, maar man wat heb ik vaak gedacht om het bijltje erbij neer te gooien.
Een tweede keer doe ik echt niet, mijn gemoedsrust is mij meer waard dan een relatie waarbij ik op m'n hoede moet zijn, om niet nog eens gekwetst te worden.
Het is aan jou om te kijken hoeveel het je waard is en of jij makkelijk weer kunt vertrouwen?
De een stapt daar wat makkelijker overheen dan een ander.
rotterdammert23 schreef:
18-10-2017 14:44
Wat zou het leven toch makkelijk zijn als de vreemdgangers in dit leven relaties met elkaar zouden krijgen, en de niet-vreemdgangers ook.
Het zou zoveel pijn schelen.

Gaat je vriend wel een nieuwe baan zoeken TO? Lijkt me het minste wat hij kan doen om het goed te maken.
Staat '23' in jouw nickname voor jouw leeftijd, want dan snap ik deze reactie?
Alle reacties Link kopieren
Gemalto schreef:
18-10-2017 15:09

Een 'gemiddelde' man mag dan wel niet ongevoelig zijn voor vrouwelijk schoon, als trouw zijn de afspraak is, dan hou je je eraan, ook in een onbewaakt moment, ook in een dronken bui, en ook als het even wat minder is in de relatie. Het is ook een kwestie van respect voor de persoon die je liefhebt.
Oef.... en dan seksindustrie dan, draait deze op vrijgezelle mannen? Dacht het niet.
TO, ik zou er een punt van maken dat hij het je niet uit zichzelf verteld heeft maar zou mijn relatie hier niet om verbreken.
Hatsjikideee...
Zoey85 schreef:
18-10-2017 10:42
Ja...hij zegt dat hij het deed om zijn ego te boosten en dat het niets met mij te maken heeft. Maar dat geloof ik gewoon niet. Voel me minder waard hierdoor
Nee, duh, natuurlijk had het niets met jou te maken. Hij dacht niet eens aan je op die momenten (waarop hij chatte, zoende en zijn ego liet strelen).

Het is altijd makkelijk, achteraf spijt hebben, als de korte termijn bevrediging al binnen is.

Dom, kwetsend en egoïstisch van hem.
Alle reacties Link kopieren
jaja er zijn in het verleden al heel veel perfecte relaties met het oud vuil meegeven omdat iemand eens een keertje heeft lopen zoenen. je mag zelf bepalen wat jij wilt, dat kan een ander nooit.
patchouli_ schreef:
18-10-2017 11:34
Ik denk dat je niet moet onderschatten wat jouw vertrouwensissues hier mee van doen hebben. Jij hebt er 3 jaar over gedaan voor je je vriend vertrouwde. Hij moest daar zijn best voor doen. Terwijl er helemaal niets aan de hand was, hij niet degene was die jouw vertrouwen had beschaamd.

Onderschat niet wat het met iemand doet als je niks verkeerd hebt gedaan, erg je best doet en toch niet wordt vertrouwd. Grote kans dat dat een selffulfilling prophecy wordt. Omdat trouw zijn je geen vertrouwen van je partner oplevert.
.
Haha, leuke is dit :P Je hebt zeker wel een punt, MAAR iedereen is nog altijd verantwoordelijk voor zijn/haar eigen gedrag en grenzen blijven grenzen. En dit werkt heel goed bij types zoals TO en je ziet het ook in haar reactie, 'ja hij heeft het ook wel zwaar gehad met mij.' Alsjeblieft zeg, ja hij heeft het misschien wel zwaar gehad, maar dan kan hij dat tegen haar zeggen 'zo, jezus ik heb het echt fucking zwaar met jouw gecontroleer, wantrouwen en onzekerheid. Ik voel me echt niet gewardeerd en heb er geen zin in zo.' Het kan een self fulfilling prophecy zijn dat zijn gevoel minder wordt, dat er afstand komt, maar niet dat hij vreemdgaat. Daar is enkel hijzelf voor verantwoordelijk. En al helemaal als er expliciet uitgesproken grenzen zijn afgesproken.

Wat ik wel mogelijk vind is dat jouw vertrouwensissues en ook de manier waarop deze de relatie beïnvloeden maakt dat je een bepaald soort man uitzoekt. Eentje dat wellicht toch niet zo betrouwbaar is. Dat daar ook meer de self fulfilling prophecy in kan zitten.
pausini schreef:
18-10-2017 16:46
Oef.... en dan seksindustrie dan, draait deze op vrijgezelle mannen? Dacht het niet.
TO, ik zou er een punt van maken dat hij het je niet uit zichzelf verteld heeft maar zou mijn relatie hier niet om verbreken.

Precies! Hoeveel partners van bijv de (honderd duizenden) profielen op Second Love zouden niet reageren met "blij dat die man/vrouw van mij dat niet doet en wel monogaam is of trouw kan zijn"? Het merendeel op deze site is trouwens man en betalend lid, terwijl vrouwen in de minderheid zijn en daardoor gratis een profiel kunnen aanmaken. Hoe ik dat weet? Omdat ik de oprichter van deze site ken en weet dat hij ermee binnengelopen is...........
anoniem_22918 wijzigde dit bericht op 18-10-2017 17:40
0.75% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je stelt een heldere grens, hij gaat daar overheen en dan trek je geen consequenties? Waarom dan een grens?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven