Midlife?
zondag 28 juli 2019 om 07:40
Oké. Lang verhaal zo bondig mogelijk maken. Hier gaat ie:
Ik ben 37 en al 22 jaar samen met mijn partner. Inmiddels ook getrouwd, 2 kindjes, alles goed op orde.
Nu komt het: Ik heb een vriend waar ik het wel erg goed mee kan vinden. Er is niks gebeurd, ook hij is getrouwd. Maar ik denk wel vaak aan hem. Echt verliefd is het niet, maar ik ben wel benieuwd naar hoe de sex met hem zou zijn. Ik hoef ook geen relatie met hem, ik wil ook helemaal niet scheiden.
Mijn huidige partner is wel de enige met wie ik het bed heb gedeeld. En ik ben gewoon nieuwsgierig. Dit bespreken met mijn partner is geen optie, hier staat hij echt niet voor open.
Wat moet ik hier nu mee? Waarschijnlijk is die vriend geen reële optie, maar wat als ik iemand anders tegenkom zonder relatie?
Is dit gewoon midlife en gaat het vanzelf over? Of is het een teken aan de wand?
P.s. geen oordeel graag, die kan ik mezelf wel genoeg bedenken...
Ik ben 37 en al 22 jaar samen met mijn partner. Inmiddels ook getrouwd, 2 kindjes, alles goed op orde.
Nu komt het: Ik heb een vriend waar ik het wel erg goed mee kan vinden. Er is niks gebeurd, ook hij is getrouwd. Maar ik denk wel vaak aan hem. Echt verliefd is het niet, maar ik ben wel benieuwd naar hoe de sex met hem zou zijn. Ik hoef ook geen relatie met hem, ik wil ook helemaal niet scheiden.
Mijn huidige partner is wel de enige met wie ik het bed heb gedeeld. En ik ben gewoon nieuwsgierig. Dit bespreken met mijn partner is geen optie, hier staat hij echt niet voor open.
Wat moet ik hier nu mee? Waarschijnlijk is die vriend geen reële optie, maar wat als ik iemand anders tegenkom zonder relatie?
Is dit gewoon midlife en gaat het vanzelf over? Of is het een teken aan de wand?
P.s. geen oordeel graag, die kan ik mezelf wel genoeg bedenken...
zondag 28 juli 2019 om 10:26
creativeguy schreef: ↑28-07-2019 10:21Dan ben je nog steeds monogaam. Het wordt al anders als je met een derde partij buiten je huwelijk erotische berichtjes stuurt, dat zie ik niet als monogaam. Maakt toch niet uit hoe JIJ het ziet ? Het gaat er om hoe een stel dat zelf ziet. Als de vrouw van een stel bijv geil mag appen / cammen / chatten met een ander om daarna het bed in te duiken met haar eigen man : lekker belangrijk dat jij dat niet monogaam vindt, zeg.
Vandale:
.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 28 juli 2019 om 10:41
Wat dit betekent? Dat je je al op een veel te jonge leeftijd hebt vastgelegd met je partner en dat je dus het ontdekken van de wereld een beetje hebt overgeslagen. Het is logisch dat je nieuwsgierig bent naar een ander, want je hebt helemaal geen ervaring op dit vlak.
Maar wat je ermee kunt? Helemaal niets.
Tenzij je man ook wat mist en je met hem afspreekt dat jullie het met anderen mogen doen.
Wie weet is het gras van de buren wel groener, maar jij hebt voor dit gras gekozen, dus dan is dit waar je het mee moet doen. Ik zou het bespreekbaar maken met je partner, wie weet wordt de nieuwsgierigheid dan minder, omdat het nu een geheim is en het daardoor extra spannend is.
Maar wat je ermee kunt? Helemaal niets.
Tenzij je man ook wat mist en je met hem afspreekt dat jullie het met anderen mogen doen.
Wie weet is het gras van de buren wel groener, maar jij hebt voor dit gras gekozen, dus dan is dit waar je het mee moet doen. Ik zou het bespreekbaar maken met je partner, wie weet wordt de nieuwsgierigheid dan minder, omdat het nu een geheim is en het daardoor extra spannend is.
zondag 28 juli 2019 om 11:07
Ik had trouwens een vriendin die tegen hetzelfde aan liep. Zij was 10 plus jaar samen met haar eerste liefde toen ze flink begon te verlangen naar een ander. Zij gingen tijdelijk uit elkaar en toen is zij die zelfde week nog met een ander het bed in gedoken. Naar eigen zeggen vond ze het flink tegenvallen, en ze kwamen al vrij snel weer bij elkaar.
Een aantal jaar later zijn ze alsnog uit elkaar. Maar volgens haar waren ze gewoon geen match op seksueel gebied en was het niet het gebrek aan ervaring achteraf gezien.
Een aantal jaar later zijn ze alsnog uit elkaar. Maar volgens haar waren ze gewoon geen match op seksueel gebied en was het niet het gebrek aan ervaring achteraf gezien.
zondag 28 juli 2019 om 13:31
Ach kom nou. We zijn geen robots.Marigold1986 schreef: ↑28-07-2019 09:57Je móet(!) hier helemaal niks mee! Integendeel zeg.
Het valt me op hoe begripvol velen worden als blijkt dat iemand nooit iemand anders heeft gehad. Wat een onzin zeg. TO heeft zelf gekozen om een leven te beginnen en kindjes te krijgen met haar (eerste) man...
Gewoon je verantwoordelijkheid nemen nu dus...
Mensen leven, ontwikkelen, groeien. Opvattingen, wensen, verlangens en principes veranderen in de loop van de tijd.
Ik moet er niet aan denken dat ik nu (nog) het leven moest leiden dat mij op mijn 22ste ideaal leek.
zondag 28 juli 2019 om 13:51
Jammer dan. Kinderen zijn namelijk ook geen robots. Je zet je seks-met-anderen verlangens maar lekker uit. Dat doe ik ook en de meeste mensen die bij elkaar blijven doen dat. Dat kan gewoon, behalve als je egoistisch ingesteld bent en wil rondneuken ten kosten van de rest...
zondag 28 juli 2019 om 14:02
Dank je. Ik zag hier veel veroordelende reacties. Deze helpt. Het gevoel is er, ik zeg ook niet dat ik echte actie wil ondernemen. Maar ik moet wel iets doen met het gevoel. Anders blijft het sudderen, of verzuren zoals jij zegt.Merl0t schreef: ↑28-07-2019 10:05Dan mag je toch best voelen dat je nieuwsgierig bent?
En je mag ook best met je man praten over je seksleven.
Welke verantwoordelijkheid neem je dan niet?
Ik vind dat je dan júist zorg draagt voor je relatie. Openheid in alles. Het verzwijgen, opkroppen en eventueel verzuren is ook niet je van het.
zondag 28 juli 2019 om 14:06
Wat een onzin. Er is wel heel veel mogelijk. Niet dat je dat ook allemaal zou moeten willen of moeten doen, maar als je met je partner afspraken maakt, kun je vanalles binnen een relatie.creativeguy schreef: ↑28-07-2019 10:08Wat dan ? 1x per jaar een ander ? Maximaal één andere man ? Of alleen zoenen en friemelen maar niet 'het' ? Wat een onzin zeg.
Je bent monogaam of niet.
zondag 28 juli 2019 om 14:08
Heb je ook gezien wat deze persoon daarna zei?Wateengedoezeg schreef: ↑28-07-2019 14:02Dank je. Ik zag hier veel veroordelende reacties. Deze helpt. Het gevoel is er, ik zeg ook niet dat ik echte actie wil ondernemen. Maar ik moet wel iets doen met het gevoel. Anders blijft het sudderen, of verzuren zoals jij zegt.
Uit je reactie op een ander topic krijg ik een heel andere indruk van je. Namelijk dat je volgens jou, geen enkele rekening hoeft te houden met kind of partner en enkel aan jezelf moet denken...
zondag 28 juli 2019 om 14:10
Dan moet jouw partner daar ook voor open staan. Anders moet je scheiden of het gewoon niet doen. Klaar... Het draait niet alleen om jou. Het draait voornamelijk om twee kinderen waarvan jij een goede moeder moet zijn...Wateengedoezeg schreef: ↑28-07-2019 14:06Wat een onzin. Er is wel heel veel mogelijk. Niet dat je dat ook allemaal zou moeten willen of moeten doen, maar als je met je partner afspraken maakt, kun je vanalles binnen een relatie.
zondag 28 juli 2019 om 14:10
Wow, dat is niet wat ik zei. Hij had moeite om te kiezen. Ik adviseerde alleen om de scenario's uit te denken vanuit zijn eigen perspectief. Hoe het dan voor hem voelt.Marigold1986 schreef: ↑28-07-2019 10:11Klopt helemaal. Maar in een ander topic lees een van deze TO net een bericht dat je niet aan je partner en kinderen moet denken en gewoon totaal voor jezelf moet kiezen. Loep anders even...
En het advies was ook als tegenwicht voor al die veroordelende reacties. Niemand weet het hele verhaal en iedere reactie is ook vanuit je eigen perspectief.
Voor mij is een forum als deze vooral ook om verschillende ideeën te lezen, te krijgen en te geven.
zondag 28 juli 2019 om 14:12
Dit. Dank voor je herkenning! Dat helpt mij.PlayingTheAngel schreef: ↑28-07-2019 10:11Monogamie is cultureel bepaald en werkt behoorlijk goed, vooral voor de opvoeding van kinderen. Het gaat echter voor veel mensen (kijk maar om je heen) tegen onze natuurlijke verlangen in. Las laatst weer dat relatietherapeut zei, relaties zijn veranderlijk en tijdelijk, monogamie tot de dood ons scheidt is onnatuurlijk. En dan? Wat doe je daarmee?
Ik worstel daar zelf ook mee, want ben gelukkig in mijn huwelijk en met mijn gezin, maar denk dat 1 persoon niet alles voor je kan zijn. Iemand zo claimen en vastleggen is volgens mij ook geen liefde. Tegelijk is iemand misleiden en achter zijn rug om iets doen dan natuurlijk niet.
Enfin, praten dus. Maar in mijn geval levert dat geen oplossing op. We zijn hierin te verschillend, hij heeft geen behoefte aan een ander, is van nature veel monogamer dan ik. Dan kun je moeilijk tot een afspraak komen. Dus wat dan? Ik weet het nog niet. Ben ook nog niet vreemdgegaan en zoek er niet actief naar. De verleiding is er wel. Lastig!!!
zondag 28 juli 2019 om 15:22
Graag gedaan. En voor rechtlijnige types in dit topic: ik hoor jullie en dacht heel lang hetzelfde. Dat is alleen langzaam veranderd. Waarom hebben we de behoefte om onze vaste partner zo vast te leggen? Een mens is toch geen bezit, waar je zo'n claim op kunt leggen? Waarschijnlijk biologisch gezien om te voorkomen dat je partner zwanger raakt van een ander, of een ander bezwangerd. Als je elkaar niet tekort doet en zeker bent van elkaar, waarom zou seks met een ander dan zou erg moeten zijn?
In mijn geval ben ik iemand met een groot hart, ik kan meer mensen liefhebben. Voor mijn man heb ik gekozen en zou nooit zonder hem willen, we zijn een geweldig team en hij is mijn beste vriend. Ik kan echter ook gevoelens voor een ander hebben, zonder dat dat iets aan mijn relatie met hem afdoet. Als hij me daarin vrij zou laten dan zou ik ook seks met een ander kunnen/willen hebben, zonder dat onze relatie er onder lijdt. Zou hem dat ook gunnen, maar hij heeft daar geen behoefte aan.
Hij weet dit overigens absoluut en wist ook met wie hij trouwde. Mijn passie en warmte is wat me maakt wie ik ben. Tot dusver ben ik ook al onze hele relatie monogaam (op een kus na), maar vind het wel lastig. Man en ik zullen het nooit eens worden hierover, want als hij uitspreekt dat hij mij die ruimte geeft dan voelt het voor hem ongelijk. Hij heeft immers geen behoefte aan een ander. Tegelijk beperkt de huidige situatie mij.
Kennissen van mij hebben de afspraak dat het wel mag, als ze er open over zijn naar de ander toe. Dat is echter ook niet ideaal, want hoeveel wil je weten? Jaloezie blijft dat een factor.
Ik neig er steeds meer naar dat 'wat niet weet, wat niet deert' misschien wel de beste oplossing is. Alleen als de kans nihiel is dat het ooit uitkomt en niet in eigen kring (buren, vrienden, schoolvaders etc). Dus in feite dat alleen jij en die ander er van weten. Merk namelijk ook dat opbiechten vooral goed is voor degene die vreemdgegaan is, om zijn schuldgevoel kwijt te zijn.
In mijn geval ben ik iemand met een groot hart, ik kan meer mensen liefhebben. Voor mijn man heb ik gekozen en zou nooit zonder hem willen, we zijn een geweldig team en hij is mijn beste vriend. Ik kan echter ook gevoelens voor een ander hebben, zonder dat dat iets aan mijn relatie met hem afdoet. Als hij me daarin vrij zou laten dan zou ik ook seks met een ander kunnen/willen hebben, zonder dat onze relatie er onder lijdt. Zou hem dat ook gunnen, maar hij heeft daar geen behoefte aan.
Hij weet dit overigens absoluut en wist ook met wie hij trouwde. Mijn passie en warmte is wat me maakt wie ik ben. Tot dusver ben ik ook al onze hele relatie monogaam (op een kus na), maar vind het wel lastig. Man en ik zullen het nooit eens worden hierover, want als hij uitspreekt dat hij mij die ruimte geeft dan voelt het voor hem ongelijk. Hij heeft immers geen behoefte aan een ander. Tegelijk beperkt de huidige situatie mij.
Kennissen van mij hebben de afspraak dat het wel mag, als ze er open over zijn naar de ander toe. Dat is echter ook niet ideaal, want hoeveel wil je weten? Jaloezie blijft dat een factor.
Ik neig er steeds meer naar dat 'wat niet weet, wat niet deert' misschien wel de beste oplossing is. Alleen als de kans nihiel is dat het ooit uitkomt en niet in eigen kring (buren, vrienden, schoolvaders etc). Dus in feite dat alleen jij en die ander er van weten. Merk namelijk ook dat opbiechten vooral goed is voor degene die vreemdgegaan is, om zijn schuldgevoel kwijt te zijn.
zondag 28 juli 2019 om 15:24
Deze reactie was niet tegen jou gericht maar tegen BGB.Wateengedoezeg schreef: ↑28-07-2019 14:06Wat een onzin. Er is wel heel veel mogelijk. Niet dat je dat ook allemaal zou moeten willen of moeten doen, maar als je met je partner afspraken maakt, kun je vanalles binnen een relatie.
In jouw positie kan ik me voorstellen dat je na 22 jaar deze verlangens krijgt. We zijn ook niet van steen. Maar praat er wel met je man over en wees eerlijk. Ieder mens fantaseert wel eens over een ander, maar als het je dwars zit en je er last van hebt, praat er met je man over en misschien met een psycholoog. Want 'zomaar' een andere man oppikken of zelfs fantasieën ermee uitwisselen, zou ik alleen doen als je man er geen bezwaar tegen heeft. En het kan best zijn dat hij dat niet heeft en je je af en toe mag laten gaan, wie weet .... dan is het in elk geval 'legaal'.
zondag 28 juli 2019 om 15:29
Ik denk dat heel wat meer relaties stand zouden houden als mensen niet zo ontzettend star en krampachtig zouden zijn. En wat minder bezig met hoe het allemaal ‘hoort te gaan’.Marigold1986 schreef: ↑28-07-2019 13:51Jammer dan. Kinderen zijn namelijk ook geen robots. Je zet je seks-met-anderen verlangens maar lekker uit. Dat doe ik ook en de meeste mensen die bij elkaar blijven doen dat. Dat kan gewoon, behalve als je egoistisch ingesteld bent en wil rondneuken ten kosten van de rest...
Het lijkt mij horror om zo in een relatie te moeten leven. Nergens over praten. Maar samen zwijgend hopen dat de ander alle ontwikkelingen die niet voldoen aan het ooit afgesproken plaatje de kop in drukt.
En dan heb ik het niet over jouw suggestie om rond te neuken ten kosten van de rest. Waarom zou iemand dat willen in een relatie waarin je happy bent? Ik heb het over ruimte voor openheid, praten, contact, niets hoeven achterhouden voor je partner.
zondag 28 juli 2019 om 17:34
Je hebt jeuk tussen je benen en geen normen en waarden. Jammer dat die man niet weet met wie hij kinderen heeft. Zielig ook voor de kinderen.Heldens schreef: ↑28-07-2019 09:34Waarom moet je persé iets doen met die gevoelens? 'Wat als ik iemand tegenkom zonder relatie' klinkt alsof je van plan bent te gaan zoeken. Je zegt dat je partner er niet voor open staat, dan zou ik ofwel niets doen met die gevoelens, ofwel uit de relatie stappen en de bloemetjes buiten gaan zetten.
Tenzij je gewoon keihard vreemd wil gaan natuurlijk.