Mijn date is ziek

09-12-2021 05:18 158 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ivm herkenbaarheid schrijf ik dit onder een andere nickname.

Sinds een maand of drie ben ik aan het daten met een ontzettend leuke man (hij is 32, ik ben 28). We kunnen goed praten, heel hard met elkaar lachen en bovendien is hij gewoon echt een lieverd.

Al vrij snel nadat we contact kregen vertelde hij me het verschrikkelijke nieuws: hij heeft kanker. Dit heeft hij vroeger al eens gehad en bij een controle kwam naar voren dat de waardes wat afweken. Het was geen directe reden tot paniek en waarschijnlijk was er weinig aan de hand, maar het moest wel even verder onderzocht worden. Helaas niet met goed nieuws als gevolg: het is kwaadaardig en hij moet door de ziekenhuismolen heen.

Mijn date gaf aan dat hij het lastig vond om dit mij te vertellen omdat hij bang was dat het me af zou schrikken. Zo goed kennen we elkaar immers nog niet. Verder heeft hij dit met niemand gedeeld, want zolang het nog goed te behandelen is, wil hij niemand hiermee belasten… Daar schrok ik nogal van. Dit moet hij toch niet alleen willen doen? Ik heb hem toen aangeboden om mee te gaan naar zijn ziekenhuisafspraken en er voor hem te zijn… dat vond hij enorm lief, maar we hebben het er ook over gehad dat dit misschien niet heel passend is voor de fase waarin we zitten. Maar goed, de situatie is zoals hij is, het voelt tot nu toe heel goed tussen ons, dus hij kon het ook wel erg waarderen dat ik dit voor hem wilde doen.

Helaas moet hij, zoals velen, wachten totdat er met de behandeling gestart kan worden. Het behandelplan moet overigens ook nog opgesteld worden, maar het zal zwaar gaan worden. Ivm herkenbaarheid laat ik de details ook even achterwege.

Ik weet niet zo goed wat ik met deze post wil, even van me afschrijven, maar misschien zijn er hier vrouwen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten. Het is nieuw voor me en ik vind het lastig hoe ik er het beste voor hem kan zijn, los van dat ik hem natuurlijk een luisterend oor bied en hem niet alles alleen laat doen. Ik weet niet wat hem te wachten staat als hij straks kan beginnen met zijn behandeling en het is ook maar de vraag of het te genezen is. Ik ben zoekende naar woorden, maar ik merk dat ik het lastig vind om te bepalen hoe ik mij hierbij voel… Dit gun je niemand, hij is echt een schat en ik hoop echt dat alles goed gaat komen. Het doet me dan ook pijn dat hij het alleen wil doen of denkt dat het mij afschrikt, ik wil hem nog steeds dolgraag beter leren kennen, al heb ik nog geen idee waar ik instap. Al kan ik me natuurlijk heel goed voorstellen waar zijn gedachtes vandaan komen.. ik merk dat ik ook nog niet helemaal besef waar ik aan begin nu ik dit aan het typen ben. Maar ik wil er wel voor gaan.

Ik ga nog maar wat proberen te slapen.. excuses als dit een warrig verhaal is en bedankt voor degenen die het lezen.
Alle reacties Link kopieren
oke, ik ben wellicht erg argwanend, maar vind je het geen raar verhaal?
Hij vertelt het aan niemand,jou vertelt hij het, maar hij kent je nog maar net, en zijn beste vrienden blijkbaar niet
Maar mee mag je ook niet? want zo close zijn jullie nog niet?

Klinkt toch beetje vreemd?
Alle reacties Link kopieren
Ben ik een cynische ouwe tang als dit mij doet twijfelen? Je kent hem nog maar heel kort. Hij wil jou niet betrekken bij het behandelplan, oké, begrijpelijk. Hij wil níemand betrekken bij het behandelplan, vreemd. Dus je hebt kanker en je vertelt dat tegen niemand, behalve je kersverse date? Ik vind dat een beetje raar.
Nogmaals, eigenlijk vreselijk om zoiets in twijfel te trekken. Maar ik vind het wel een beetje vreemd om niemand op de hoogte te stellen van het feit dat je kanker hebt, behalve iemand die je pas net kent.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik zie nu dat ik al niet de enige ben met die gedachte
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik heb hetzelfde gevoel als degene boven mij. Hoe kun je ook weten dat je moet wachten op de behandeling, als het behandelplan nog niet bekend is?
lilalinda schreef:
09-12-2021 10:30
oke, ik ben wellicht erg argwanend, maar vind je het geen raar verhaal?
Hij vertelt het aan niemand,jou vertelt hij het, maar hij kent je nog maar net, en zijn beste vrienden blijkbaar niet
Maar mee mag je ook niet? want zo close zijn jullie nog niet?

Klinkt toch beetje vreemd?
Dit waren precies mijn eerste gedachten.
Alle reacties Link kopieren
Starten met daten als je wereld instort?
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
ViezeHond schreef:
09-12-2021 10:35
Starten met daten als je wereld instort?
Ook niet voor de hand liggend inderdaad.
Ik dacht bij de eerste paar regels al dat dit weleens niet echt zou kunnen zijn, dat hij het verzint.

Blijk niet de enige, zie ik nu.

Bovendien heb ik zoiets nog niet zo lang geleden ook al gelezen. Was dat hier op Viva? Man bleek het ziek zijn verzonnen te hebben, ook een verse date/relatie.
anoniem_407803 wijzigde dit bericht op 13-12-2021 23:37
1.19% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Misschien heeft hij Munchhausen.
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
09-12-2021 10:30
oke, ik ben wellicht erg argwanend, maar vind je het geen raar verhaal?
Hij vertelt het aan niemand,jou vertelt hij het, maar hij kent je nog maar net, en zijn beste vrienden blijkbaar niet
Maar mee mag je ook niet? want zo close zijn jullie nog niet?

Klinkt toch beetje vreemd?
Je haalt me woord voor woord de woorden uit het toetsenbord.

Dus jij mag het wél weten, maar zijn ouders en familie niet? Die vast de vorige kanker strijd van nabij hebben meegemaakt?
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook super sketchy en een behandelplan krijg je meestal gelijk te horen wanneer ze je de diagnose geven. Daarnaast neem ik aan dat het chemo of bestraling wordt dan zogenaamd? Nou, dan ga je niet even leuk werken. Dus dan moet je het toch wel met iemand delen?
Het verhaal komt mij ook bekend voor van een ander topic?
Alle reacties Link kopieren
Eens met wat hierboven wordt verteld.
Alle reacties Link kopieren
Heel raar verhaal. En dat jij er zo in meegaat en er helemaal voor warm lijkt te lopen ook.
Alle reacties Link kopieren
TO, sorry, maar I call bullshit.
Ik vermoed dat deze man je of met dit bericht binnenkort wil dumpen, of je juist met een behoorlijk pathologische leugen aan hem wil binden.
Wat voor soort kanker betreft het? Wat voor behandeling moet hij ondergaan?
Ik sluit me aan bij de rest. Eerste gedachte was dat dit waarschijnlijk niet klopt. De vraag is, waarom? Medelijden opwekken? Wil hij alvast indekken voor als hij ermee stopt, omdat dit voor hem casual is?
Honingbij_ schreef:
09-12-2021 10:50
TO, sorry, maar I call bullshit.
Ik vermoed dat deze man je of met dit bericht binnenkort wil dumpen, of je juist met een behoorlijk pathologische leugen aan hem wil binden.
Wat voor soort kanker betreft het? Wat voor behandeling moet hij ondergaan?
Dit.
Alle reacties Link kopieren
Eens met alle vorige.
Je moet echt niet lang wachten op een behandelplan hoor.
En het niet met je naasten delen maar wel met je kersverse date? Hoe wil hij zoiets verbergen dan? Heeft hij amper contact met andere mensen?
attraverso wijzigde dit bericht op 09-12-2021 11:00
1.57% gewijzigd
Ik ben duidelijk niet de enige met twijfels over zijn verhaal na het lezen van de OP.
Ik lees nog eens de OP en je schrijft dat hij al vrij snel nadat jullie contact kregen dit nieuws vertelde. Dus je weet dit al ca 3 maanden?
Plentyplenty schreef:
09-12-2021 10:49
Heel raar verhaal. En dat jij er zo in meegaat en er helemaal voor warm lijkt te lopen ook.
En dit.
En natuurlijk vertelt hij het aan niemand, want hij is niet ziek. Hij zal jou weghouden bij vrienden en familie. Deze man wil een paar maanden iets casuals en dan naar de volgende, vermoed ik.
Heel erg maar ik had precies hetzelfde gevoel als de forummers hierboven. Ik zou doorvragen als ik jou was TO.
Alle reacties Link kopieren
Wens hem sterkte en door naar de volgende. Je wilt een geliefde zoeken, geen patient.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven