Mijn ex

08-10-2009 16:58 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik leerde hem in 2001 kennen We hebben sindsdien een knipperlichtrelatie gehad. Tot vorig jaar augustus. Toen heb ik het definitief uitgemaakt. Maar hij zoekt dan toch weer contact op een gegeven moment. En ik ga er op in... (Stom ja. )

In juli dit jaar samen dagje weggeweest. Mijn ouders waren er toen niet, dus hij is blijven slapen. Later nog een keertje wat leuks gedaan. En afgelopen weekend ben ik weer naar hem gegaan met de trein. Achteraf had ik dat nooit moeten doen. Dat zeiden we al tegen elkaar toen ik nog daar was.

We zijn dus niet zo leuk "uit elkaar" gegaan.

Hij kan niet accepteren dat het over is. Hij zegt te voelen dat wij voor elkaar gemaakt zijn, dat wij bij elkaar horen. Maar ik voel niks voor hem. Dus ik weet het zeker, ik wil niet met hem verder. Ik merk elke keer dat we afspreken de dingen, waardoor ik het uitgemaakt heb.

Elke keer word hij boos. Begrijpelijk, maar zoek dan geen contact! En elke keer dreigt hij me Gizmo af te pakken.

Gelukkig woont hij ver weg.

En hij vind dat ik hem achterlaat met "alle shit". Daarmee bedoelt hij het huis (flat) wat hij gekocht heeft en niet verkocht krijgt. Nu moet hij het alleen zien te rooien. En volgens mij gaat dat best goed. Hij is uit het rood, heeft geen schulden meer, voor zover ik weet.

Natuurlijk is dat geen reden om terug te moeten komen, dat weet ik. Het is emotionele chantage, wat hij ook altijd deed in de relatie. Maar ik trap er niet meer in.

Ik ben gelukkig, heb eindelijk keileuk werk. En dat wil ik echt niet kwijt! Ik hoef voorlopig geen relatie, en zeker geen relatie op afstand.

Wat ik hiermee wil? Gewoon even van me afschrijven.

Exen kunnen best lastig zijn.
quote:Brummetje schreef op 28 oktober 2009 @ 11:57:

@ Haribooo: Daar heb je helemaal gelijk in. Ik heb ook mijn excuses aangeboden daarvoor. Hij omgekeerd ook voor de situaties dat hij iets deed wat niet door de beugel kon.

Het gaat me goed af, hem negeren. Ik vind het alleen wel zo zielig voor hem. Kan er af en toe wel verdrietig kan worden en dan vraag ik me af: Waarom kan hij me niet gewoon loslaten?

Hij weet dat ik niks meer met hem wil. Waarom gaat hij niet gewoon door met zijn eigen leven?

Ik wil ook graag onbezorgd doorgaan met mijn leven en niet continue bang hoeven zijn dat Gizmo weg is.

Volg jij ook de cursus dramatiek?

Maar ook hiervoor geldt weer, door jou blijft dit contact in stand.

Jij laat hem nl. ook niet los. Nu komt er ineens de angst om je kat te verliezen om de hoek kijken. Wat een dramatische wending kun jij toch geven aan dingen die totaal niet dramatisch zijn.

De kat is bij jou en blijft bij jou. Of betaalt hij alimentatie voor de Gizmo?

Bij je volgende relatie zou ik in de eerste week toch maar eens een overeenkomst opstellen over in ieder geval de kat en mate van contact opnemen na de relatie, het hebben van contact in de relatie, de te roken hoeveelheid wiet, jouw vrijheden, zijn beperkingen etc.

Maakt het allemaal een stuk makkelijker voor jou.
WAT MOET IK DAN DOEN?!! ZODAT HIJ STOPT MET MIJ LASTIG VALLEN?!!
Ten eerste niet gaan schreeuwen. Dat deed je ook regelmatig tegen hem, hielp ook niet weet je nog, want dan ging hij zo in elkaar zitten en zijn vingers bestuderen, dat jij er nog agressiever van werd en hem ging meppen of iets anders kapot maken. Weet je nog?

Ten tweede gewoon hem negeren. Het is je al eerder gezegd: jij houdt dit net zo hard in stand. Je kunt niet zonder reactie van de ander (van hem, van ons, etc) en het maakt je niet uit of ie negatief of positief is: elke reactie is er een.

VC streept haar idee net door, maar ik ben het er wel mee eens vanuit eigen ervaring...
quote:Tia Dalma schreef op 28 oktober 2009 @ 12:18:

Ten eerste niet gaan schreeuwen. Dat deed je ook regelmatig tegen hem, hielp ook niet weet je nog, want dan ging hij zo in elkaar zitten en zijn vingers bestuderen, dat jij er nog agressiever van werd en hem ging meppen of iets anders kapot maken. Weet je nog?

Ten tweede gewoon hem negeren. Het is je al eerder gezegd: jij houdt dit net zo hard in stand. Je kunt niet zonder reactie van de ander (van hem, van ons, etc) en het maakt je niet uit of ie negatief of positief is: elke reactie is er een.

VC streept haar idee net door, maar ik ben het er wel mee eens vanuit eigen ervaring...

Volgens mij haal jij er 2 door elkaar...

Ik heb het over R, mijn ex met wie ik zo lang samen ben geweest.
En ik word er gewoon wanhopig van! Ik wil niet dat hij zo obsessief contact met mij zoekt! Ik wil niks meer van hem horen! Ik wil door kunnen gaan met mijn eigen leven.

Ik wil dat hij stopt met contact met mij zoeken! Maar wat ik ook doe, het helpt NIET!!

Lief doen helpt niet, vriendelijk zeggen dat ik geen relatie meer wil helpt niet, afstandelijk doen helpt niet, zeggen dat ik hem niet meer moet helpt niet, zeggen dat ie op moet rotten helpt niet, zeggen dat hij geen contact meer mij moet zoeken helpt niet, en net zoals nu: hem gewoon negeren helpt niet.

Hij blijft contact zoeken!! Bellen, smsen, mailen.

Wat moet ik in godsnaam doen/zeggen zodat hij mij met rust laat?!! Dat hij mij en Gizmo vergeet!

Mijn vader is bijna zover dat hij de politie gaat bellen ivm stalking...

(Even om aan te geven hoe erg het is.)
het is heel simpel hoor, je zegt dat je hem goed kan negeren (niet dus.. dat blijkt wel uit dit topic) is het gewoon snel over. Geen mail, niet de telefoon opnemen, hem niet zien. Al die dingen...

Maar dat kun je niet want je vind hem 'zielig'... Prima, dan doe je dat allemaal niet en dan kom je nooit van hem af. Het is allemaal niet zo moeilijk
quote:Brummetje schreef op 28 oktober 2009 @ 12:24:

En ik word er gewoon wanhopig van. Ik wil niet dat hij zo obsessief contact met mij zoekt! Ik wil niks meer van hem horen! Ik wil door kunnen gaan met mijn eigen leven.

Ik wil dat hij stopt met contact met mij zoeken! Maar wat ik ook doe, het helpt NIET.

Lief doen helpt niet, afstandelijk doen helpt niet, zeggen dat ik hem niet meer moet helpt niet, zeggen dat ie op moet rotten helpt niet, zeggen dat hij geen contact meer mij moet zoeken helpt niet, en net zoals nu: hem gewoon negeren helpt niet.

Hij blijft contact zoeken!!

Wat moet ik in godsnaam doen/zeggen zodat hij mij met rust laat?!!

Mijn vader is bijna zover dat hij de politie gaat bellen ivm stalking.

Jezus! Doe eens even normaal. Hoezo stalking? JIJ gaat notabene nog naar hem toe afgelopen weekend. Denk je nu werkelijk dat die aanklacht serieus genomen gaat worden? Wat denk je dat ze doen bij de opmerking "ja, ik ga nog wel steeds naar hem toe hoor... maar ik geef hem aan voor stalken"...

Drijf toch niet zo door joh! Weten je ouders ook dat je daar uit jezelf weer bent geweest dit weekend????
quote:Brummetje schreef op 28 oktober 2009 @ 12:19:

[...]

Volgens mij haal jij er 2 door elkaar...

Ik heb het over R, mijn ex met wie ik zo lang samen ben geweest.Dus dat was niet deze?:quote:Brummetje schreef op 25 mei 2009 @ 06:49:

Ruzie...

Ja elk weekend is het raak bij ons. Ik ben nogal fel, en hij is niet bepaald slim (ja sorry, maar dat is gewoon echt zo). Dus als hij weer eens iets zegt/doet waarvan ik heb gezegd dat niet meer/anders te doen, ja dan word ik giftig.

Soms scheld ik m dan weleens uit voor slimbo of lul. Schreeuwen doe ik niet.

Hij kan geen ruzie maken, gaat als een klein kind in elkaar gedoken zitten, zijn vingers/handen zijn dan inene erg interessant. Terwijl ik wil dat hij gewoon normaal als een volwassene ruzie maakt.

Zelfs als het nog geen ruzie is, en ik zeg gewoon iets (bijv een opmerking als ie na het eten weer eens met z'n vinger in z'n mond zit), dan doet ie dat ook: zo in elkaar gedoken gaan zitten en zijn handen bestuderen.

En omdat hij bijna niks terugzegt/doet, word ik er vaak ook behoorlijk agressief van. Een gevoel dat ik alles wel wil slopen, om het maar voor elkaar te krijgen dat hij wel terug ruziet, dat hij gaat praten!! Meestal wacht ik dan even, totdat dat gevoel voorbij is. Soms geef ik m dan een ferme mep of maak iets kapot, maar dat gebeurd niet vaak. Laatste keer dat er iets gesneuveld is weet ik niet meer.Die andere kwam toch daarna pas? Die jij net wél leuk noemde, maar zo kort?
je 'negeert' hem dus pas drie dagen... Hoe kom je op het idee dat dat nu al resultaat oplevert? Probeer het eerst eens een aantal weken..... JIJ geeft verkeerde signalen af. NIET willen dat hij contact opneemt, maar daar afgelopen weekend nog WEL heengaan. Werkt niet echt he?
Ik doe dat wel!! Ik negeer hem nu al zolang en hij blijft obsessief contact zoeken!!

Wat begrijpen jullie niet aan dat ik hem negeer? Waarom zegt iedereen dat ik moet stoppen met contact houden, terwijl ik dat allang doe (en dat ook meerdere keren gezegd heb)??
quote:Oriane schreef op 28 oktober 2009 @ 12:27:

[...]

Jezus! Doe eens even normaal. Hoezo stalking? JIJ gaat notabene nog naar hem toe afgelopen weekend. Denk je nu werkelijk dat die aanklacht serieus genomen gaat worden? Wat denk je dat ze doen bij de opmerking "ja, ik ga nog wel steeds naar hem toe hoor... maar ik geef hem aan voor stalken"...

Drijf toch niet zo door joh! Weten je ouders ook dat je daar uit jezelf weer bent geweest dit weekend????

???

Ik ben dit weekend alleen met een vriendin naar de Cruisebeurs geweest.
Thanx Tia Dalma voor 't stukje. Geeft me een goed beeld.

Lekker 'gezonde' typetjes saampjes... zucht
Ach, dan bedoel ik het weekend voor 8 oktober! Anywayz, jij gaat er nog steeds naar toe. je kunt wel alles op hem afschuiven, maar zelf ben je er dik debet aan!
quote:Tia Dalma schreef op 28 oktober 2009 @ 12:18:

Ze schrijft juist dat ze niks wil laten horen en dat wordt door VC bestempeld als een vals aandachttrekspelletje. Jij bent het daarmee eens, maar raadt haar vervolgens wel weer aan om hem te negeren. Dat is toch juist wat ze al deed?

Dat ze daarbij de gedachte heeft dat hij maar lekker moet denken dat er iets met hem is, maakt het feitelijke negeergedrag niet anders. Negeren is negeren.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Op zich een punt Susan, alleen is dat laten denken dat er iets met haar is, voor haar weer een aanleiding om met hem bezig te zijn. Echt negeren doe je ook in je eigen hoofd, en dus ook dan echt loslaten. Zij is ook als ze even geen contact met hem heeft, met hem bezig. Dat had ik even duidelijker moeten maken: daar zit de crux. Getuige haar laatste postings: aangifte willen doen enzovoort.
quote:Oriane schreef op 28 oktober 2009 @ 12:28:

je 'negeert' hem dus pas drie dagen... Hoe kom je op het idee dat dat nu al resultaat oplevert? Probeer het eerst eens een aantal weken..... JIJ geeft verkeerde signalen af. NIET willen dat hij contact opneemt, maar daar afgelopen weekend nog WEL heengaan. Werkt niet echt he?

Nee al veel langer!! Zeker al een aantal dagen VOOR 18 oktober. Toen kreeg een sms van hem, waarom ik niks van me liet horen en dat hij me zou gaan bellen, net zolang totdat ik op zou nemen.

Toen heb ik mijn nummer een tijd doorgeschakeld naar niet bestaand nummer, zodat hij elke keer tuut-tuut-tuut hoorde als ie zou bellen.

Ik heb sindsdien nooit meer opgenomen, nooit meer terug gesmst en nooit teruggemaild. En toch blijft hij het proberen! Vandaar dat ik ook wanhopig ben, hoe ik hem kan laten stoppen!
Door door te blijven gaan met negeren en verder te gaan met je leven.
Brum, op welke manier zoekt hij contact dan? Want als hij alleen maar sms't en belt, wat natuurlijk wel vervelend is, moet je hem gewoon nog langer negeren. Echt, het stopt dan vanzelfs wel een keer. Even doorzetten dus.
En ook zeker geen aangifte oid nu doen, omdat je dan ook hem blijft sterken in aandacht geven. (en dat ook niet jou oplevert wat jij er van hoopt). Wat Chardonnay zegt: doorzetten en vooral nu je eigen hoofd er weer recht opschroeven. Laat gaan! Richt je op het leven dat je nu hebt, ik meen dat je het erg naar je zin hebt nog steeds in je baan! Goed, toch!
quote:Brummetje schreef op 28 oktober 2009 @ 12:35:

[...]

Nee al veel langer!! Zeker al een aantal dagen VOOR 18 oktober. 18 oktober, nu is het 28 oktober. Dus misschien negeer je het al wel twee weken...

Tja, tijd heelt alle wonden. Tijd duurt soms iets langer dan 2 weken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Brummetje schreef op 28 oktober 2009 @ 12:13:

WAT MOET IK DAN DOEN?!! ZODAT HIJ STOPT MET MIJ LASTIG VALLEN?!!

NEGEREN!!!!!!!!!

Wederom leg je alle verantwoordelijkheid bij hem.
Brum, hoelang heb je zelf niks meer laten horen van je?

Is me niet duidelijk en ben ik benieuwd naar.
quote:Susan schreef op 28 oktober 2009 @ 12:32:

[...]Ze schrijft juist dat ze niks wil laten horen en dat wordt door VC bestempeld als een vals aandachttrekspelletje.

"Ik laat hem lekker niks weten, laat hem dan maar lekker denken dat er iets met mij aan de hand is".

Hoe zou jij dat willen bestempelen? Even serieus.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 28 oktober 2009 @ 14:17:

[...]

"Ik laat hem lekker niks weten, laat hem dan maar lekker denken dat er iets met mij aan de hand is".

Hoe zou jij dat willen bestempelen? Even serieus.Uhhhhhh triest?
Okeej, dan geef ik het nog 3 maanden de tijd, en geef dan een update met hoe het gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven