Mijn hart is kapot
maandag 10 januari 2022 om 11:14
Ik weet niet precies wat ik hiermee denk te bereiken, of wat ik wil horen, maar ik moet echt ergens mijn gevoel kwijt. Gisteren hebben mijn ex en ik een gesprek gehad waarin we nogmaals onze gevoelen naar elkaar hebben geuit. Er waren namelijk veel dingen nog niet besproken. Helaas zijn wij alsnog tot de conclusie gekomen dat het beter is dat het uit is en blijft.
Ik weet ook dat het beter is, maar nu het dan echt 100% definitief is voelt het zo verschrikkelijk rot. We waren al vrienden voordat we een relatie hadden dus we hadden gewoon een hele goede en sterke band die ik met niemand anders heb. We hebben het altijd zo leuk en fijn gehad, daar lag het ook niet aan, maar onze prioriteiten en waardes liggen gewoon niet op 1 lijn. Ik wilde over toekomstplannen nadenken, hij niet. Daarnaast miste er ook wat andere dingen voor mij. Dusja, de enige goede keuze maar ik kan gewoon niet geloven dat wij elkaar niet meer gaan zien op die manier.
Ik weet dat het beter is, ik weet dat wij niet oud worden samen, maar dat gat wat nu overblijft is gewoon zo ontzettend pijnlijk..
Ik weet dat er elke dag relaties uitgaan en dat er ergere dingen zijn op de wereld maar ik ben momenteel echt even ten einde raad wat ik met mijn gevoel moet. Het voelt gewoon echt alsof dit gevoel nooit over kan gaan en ik me nooit meer open kan stellen naar iemand anders. Het idee dat ik hem ga tegenkomen met iemand anders maakt me echt helemaal gek en doet me twijfelen of het wel de goede keuze is zo..
Ik weet ook dat het beter is, maar nu het dan echt 100% definitief is voelt het zo verschrikkelijk rot. We waren al vrienden voordat we een relatie hadden dus we hadden gewoon een hele goede en sterke band die ik met niemand anders heb. We hebben het altijd zo leuk en fijn gehad, daar lag het ook niet aan, maar onze prioriteiten en waardes liggen gewoon niet op 1 lijn. Ik wilde over toekomstplannen nadenken, hij niet. Daarnaast miste er ook wat andere dingen voor mij. Dusja, de enige goede keuze maar ik kan gewoon niet geloven dat wij elkaar niet meer gaan zien op die manier.
Ik weet dat het beter is, ik weet dat wij niet oud worden samen, maar dat gat wat nu overblijft is gewoon zo ontzettend pijnlijk..
Ik weet dat er elke dag relaties uitgaan en dat er ergere dingen zijn op de wereld maar ik ben momenteel echt even ten einde raad wat ik met mijn gevoel moet. Het voelt gewoon echt alsof dit gevoel nooit over kan gaan en ik me nooit meer open kan stellen naar iemand anders. Het idee dat ik hem ga tegenkomen met iemand anders maakt me echt helemaal gek en doet me twijfelen of het wel de goede keuze is zo..
maandag 10 januari 2022 om 11:23
Ja, het is de goede keuze. Jullie willen niet dezelfde dingen. Liefdesverdriet is gewoon heel erg kut, maar laat deze gevoelens er gewoon zijn. Het gaat echt over.
Huil uit bij vrienden/familie, bingewatch een serie waar je blij van wordt en geef jezelf tijd. Zorg dat je gezond eet en buiten komt, anders wordt de negatieve spiraal alleen maar erger.
Blokkeer hem in ieder geval voorlopig op alle social media en zorg goed voor jezelf.
Huil uit bij vrienden/familie, bingewatch een serie waar je blij van wordt en geef jezelf tijd. Zorg dat je gezond eet en buiten komt, anders wordt de negatieve spiraal alleen maar erger.
Blokkeer hem in ieder geval voorlopig op alle social media en zorg goed voor jezelf.
maandag 10 januari 2022 om 11:44
Ja, zo voelen de meeste mensen als ze gedumpt worden. Ene gaat er beter ( lees anders) mee om dan de ander. Gewoon voor je houden dat iedereen dit ook wel eens of meerdere keren heeft gehad en misschien wel zo intens heeft gevoelt. Tijd maakt het beter en zorgen voor jezelf.
En bepaalde afstand creëren helpt het best. Dus blokkeer hem of verwijder hem van je telefoon, sociale media.
Dat werkt het beste en snelst. Echt waar. Sterkte!
En bepaalde afstand creëren helpt het best. Dus blokkeer hem of verwijder hem van je telefoon, sociale media.
Dat werkt het beste en snelst. Echt waar. Sterkte!
maandag 10 januari 2022 om 11:46
Mis je echt hem? Of mis je het gevoel dat hij je gaf? Hoe kan je dat voor jezelf creeëren? Het is nu losweken en emotioneel op eigen benen staan, ga leuke en lieve dingen doen, zoek het plezier en contact op, of juist isolatie, wat jou ligt.
En bedenk ajb dat er hier dagelijks topics staan van mensen die bij elkaar bleven en hoop op beter bleven houden, hoop die niet uitkwam en die tot een hoop problemen en verdriet leidt. Houd je toekomstplannen en behoeften goed voor ogen. Verder lekker uithuilen, now is the time....
En bedenk ajb dat er hier dagelijks topics staan van mensen die bij elkaar bleven en hoop op beter bleven houden, hoop die niet uitkwam en die tot een hoop problemen en verdriet leidt. Houd je toekomstplannen en behoeften goed voor ogen. Verder lekker uithuilen, now is the time....
maandag 10 januari 2022 om 11:49
Ik mis grotendeels het gevoel denk ik ja, maar mis ook onze band en hoe hij er altijd voor me was. Vind het daarom lastig om achter deze beslissing te staan maar ja het is niet andersfeniks02 schreef: ↑10-01-2022 11:46Mis je echt hem? Of mis je het gevoel dat hij je gaf? Hoe kan je dat voor jezelf creeëren? Het is nu losweken en emotioneel op eigen benen staan, ga leuke en lieve dingen doen, zoek het plezier en contact op, of juist isolatie, wat jou ligt.
maandag 10 januari 2022 om 11:57
Ik lees twijfel over de beslissing. Maar ik denk dat de twijfel vooral voortkomt uit de angst voor de pijn. Laat de twijfel los en geef je over aan je liefdesverdriet. Bovendien is twijfel ontzettend zinloos omdat het een gezamenlijk besluit was om het toch uit te laten. Twijfel brengt je dus niet verder en komt vanuit een verkeerde raadgever.SPORTYSPICE123 schreef: ↑10-01-2022 11:49Ik mis grotendeels het gevoel denk ik ja, maar mis ook onze band en hoe hij er altijd voor me was. Vind het daarom lastig om achter deze beslissing te staan maar ja het is niet anders
Oh, en je hart is niet kapot. Er in zulke dramatische termen over spreken gaat je ook niet verder helpen. Je hart is niet kapot, je hebt alleen liefdesverdriet. En ja, dat doet pijn. En ja, het gaat beter worden.
maandag 10 januari 2022 om 12:25
Hoe denk je over jullie relatie nadat het uit is? Willen (kunnen?) jullie weer terug naar de vriendschap? Als dat lukt, zou het heel mooi kunnen zijn.
Ik ben zelf jarenlang bevriend geweest met een ex met wie ik de laatste twee/drie jaar van onze relatie eigenlijk al alleen maar vrienden was. Het heeft wel een jaartje gekost voor ons beide om van allerlei frustraties naar elkaar af te raken, maar uiteindelijk heeft dat toch nog een mooie vriendschap opgeleverd, die ook bleef bestaan toen hij trouwde. Ondertussen is de vriendschap om geografische redenen verwaterd.
Ik ben zelf jarenlang bevriend geweest met een ex met wie ik de laatste twee/drie jaar van onze relatie eigenlijk al alleen maar vrienden was. Het heeft wel een jaartje gekost voor ons beide om van allerlei frustraties naar elkaar af te raken, maar uiteindelijk heeft dat toch nog een mooie vriendschap opgeleverd, die ook bleef bestaan toen hij trouwde. Ondertussen is de vriendschap om geografische redenen verwaterd.
maandag 10 januari 2022 om 12:44
Ja, denk dat dat wel een mooie is. Over de twijfel heen zetten en overgeven aan het verdriet. Denk dat ik dat gewoon moet gaan doen ja. Ergens hoop ik nu dat hij contact zoekt maar dat gaat niks oplossen. Het is gewoon zo.Jufjoke schreef: ↑10-01-2022 11:57Ik lees twijfel over de beslissing. Maar ik denk dat de twijfel vooral voortkomt uit de angst voor de pijn. Laat de twijfel los en geef je over aan je liefdesverdriet. Bovendien is twijfel ontzettend zinloos omdat het een gezamenlijk besluit was om het toch uit te laten. Twijfel brengt je dus niet verder en komt vanuit een verkeerde raadgever.
Oh, en je hart is niet kapot. Er in zulke dramatische termen over spreken gaat je ook niet verder helpen. Je hart is niet kapot, je hebt alleen liefdesverdriet. En ja, dat doet pijn. En ja, het gaat beter worden.
maandag 10 januari 2022 om 12:46
Ik dacht eerst dat wij wel terug konden naar de vriendschap maar ik merkte gisteren al dat er al iets veranderd was (sowieso natuurlijk) maar ook met die band. Ik denk heel eerlijk gezegd dat dat komt omdat hij tijdens onze vriendschap eigenlijk al verliefd op mij was. Dat heeft hij nooit toegegeven maar ik denk dat er daarom nu niet veel overblijft daarvan.Pozzebok schreef: ↑10-01-2022 12:25Hoe denk je over jullie relatie nadat het uit is? Willen (kunnen?) jullie weer terug naar de vriendschap? Als dat lukt, zou het heel mooi kunnen zijn.
maandag 10 januari 2022 om 12:58
Een relatiebreuk doet gewoon ontzettende pijn. Of het nu rationeel de juiste keuze is of niet. Laat die pijn er ook gewoon zijn. Het zal voelen alsof het nooit meer goedkomt en overgaat, maar ook dat gaat weer voorbij. Vertroetel jezelf, en blijf vooral uit contact. Dat kan dan een goed idee lijken, maar haalt alle wonden weer open. Focus je op jezelf, in het nu. Het komt goed, echt! En die eventuele vriendschap, als die echt sterk is komt die later wel weer. Eerst allebei Helen... Sterkte!
maandag 10 januari 2022 om 14:55
Ik ben vorig jaar gescheiden na 18! Jaar,
Kotsend van het huilen op grond gelegen, wou zo vaak terug gaan naar slecht huwelijk, na 5 maanden verhuisd, opgebloeid, en nu smoorverliefd op nieuwe liefde.
Had dat vorig jaar verteld, had ik je voor gek verklaard.
Forum afschrijven helpt, 100 x bellen met vrienden, en heeeeel veel uithuilen,
Kotsend van het huilen op grond gelegen, wou zo vaak terug gaan naar slecht huwelijk, na 5 maanden verhuisd, opgebloeid, en nu smoorverliefd op nieuwe liefde.
maandag 10 januari 2022 om 15:36
Wauw, dit verhaal doet mij heel erg goed. Bedankt voor het delen <3 Openstaan voor nieuwe dingen is denk ik het aller belangrijkste!sandy1974 schreef: ↑10-01-2022 14:55Ik ben vorig jaar gescheiden na 18! Jaar,