Mijn hart luchten...

18-10-2018 18:06 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik zou graag even mijn hart willen luchen en jullie neutrale visie willen horen.

Ik ben inmiddels 2 jaar samen met mijn partner. Wij zijn kort geleden zwanger geraakt, ongepland. Maar wel zeer gewenst.
Tussen mij en mijn partner botst het echter wel +/- rond die tijd. Ook wel eens eerder wat struggels hoor.

Ik ben zelf iemand die totaal niet knuffelig aangelegd is, iets dat mijn partner wel moeilijk vindt. En ergens snap ik dit ook wel... Hij toont veel intimiteit naar mij en ik knuffel hem zelden en alles wat daar bij hoort. Niet omdat ik niet genoeg van hem hou want dat doe ik ziels veel. Maar meer omdat dit niet in mijn aard zit? Of ik te druk in mijn hoofd ben dit soms "vergeet". Ik ben nogal verslaafd aan mijn smartphone, zoals de jeugd tegenwoordig is haha. Dit irriteert hem echt omdat ik geen tijd voor hem zou hebben daardoor.

Ik erger me echter aan zijn houding. Hij commandeerd me, onbewust, enorm... Hij is erg opruimerig en door mijn zwangerschap kan ik weinig in het huishouden doen omdat ik me ellendig voel. Dit accepteert hij niet, althans hij houdt er geen rekening mee.
Ik voel me soms door hem echt als een hond behandeld en dit doet me echt pijn. Wanneer ik dit aangeef, krijg ik als reactie dat ik geen liefde naar hem toon etc etc en dat hij daarom zo doet terwijl het bij mij anders om ligt.

Er komt geen vrolijkheid van hem meer af.

Ik sta nogal met de rug tegen de muur en weet het niet meer..
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 08:31
Denk je dat het kan komen door de hormonen dat ik me zeer snel aan hem irriteer en licht ontvlambaar ben en gewoon beetje gek van hem wordt?
Kan zeker meespelen. Onze eerste was ook ongepland en het knetterde flink tijdens die zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
Baby houden ook heel erg van knuffelen. Sommige baby's willen dat wel 24 uur per dag! Hoe ga je dat doen als je niet van knuffelen houd?
Alle reacties Link kopieren
BloemplantjeBoompje schreef:
19-10-2018 09:45
Baby houden ook heel erg van knuffelen. Sommige baby's willen dat wel 24 uur per dag! Hoe ga je dat doen als je niet van knuffelen houd?
Laat ik het anders zeggen: ik ben totaal geen klef persoon en hoef niet hele dag te zoenen knuffelen enz. Maar als ik de hele dag gecommandeerd wordt en hem daar op aanspreek en vervolgens wordt er niks mee gedaan, staat mijn hoofd niet naar liefde en intimiteit.
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 09:56
Laat ik het anders zeggen: ik ben totaal geen klef persoon en hoef niet hele dag te zoenen knuffelen enz. Maar als ik de hele dag gecommandeerd wordt en hem daar op aanspreek en vervolgens wordt er niks mee gedaan, staat mijn hoofd niet naar liefde en intimiteit.
Maar hoe praat je tegen hem?

Je bent 24 las ik eerder. Dan hoor je dus niet meer bij de telefoonverslaafde jeugd maar gewoon bij de volwassenen.
Alle reacties Link kopieren
1-Aapje schreef:
19-10-2018 10:00
Maar hoe praat je tegen hem?

Je bent 24 las ik eerder. Dan hoor je dus niet meer bij de telefoonverslaafde jeugd maar gewoon bij de volwassenen.
Ik commandeer hem niet. Als ik wil dat iets gebeurd vraag ik hem dat netjes ipv iemand iets opleggen of bevelen om iets meteen a la minute te doen.
Ik zit ook niet de hele dag op mijn telefoon, maar ik vind het ook belangrijk mijn vriendenkring te onderhouden waarvan een vriendin nu in een erg lastige periode zit. Wil haar ook graag te woord staan. Maar mijn partner vind het al erg vervelend als ik 1 a 2x op een avondje even op mijn telefoon kijk.
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:05
Ik commandeer hem niet. Als ik wil dat iets gebeurd vraag ik hem dat netjes ipv iemand iets opleggen of bevelen om iets meteen a la minute te doen.
Ik zit ook niet de hele dag op mijn telefoon, maar ik vind het ook belangrijk mijn vriendenkring te onderhouden waarvan een vriendin nu in een erg lastige periode zit. Wil haar ook graag te woord staan. Maar mijn partner vind het al erg vervelend als ik 1 a 2x op een avondje even op mijn telefoon kijk.
Ik lees alleen maar goedpraten van je eigen positie en de verantwoordelijkheid bij hem neerleggen. Zo werkt het niet.
Jij wil en hij moet. En jij ervaart 'hij wil en jij moet'.
En je gaat van vastzitten aan je telefoon naar twee keer op een avond. Wat is het nu? En dan nog, ook dan kun je afspreken om een avond, of twee dat ding gewoon eens uit te zetten en aandacht aan elkaar te geven.
Lees de post van Shifty nog eens:
shifty schreef:
19-10-2018 08:47
Jullie snappen elkaar niet, hebben geen begrip voor elkaar, doen niet dezelfde dingen, hebben niet dezelfde interesses, kunnen niet met elkaar praten, maken elkaar ongelukkig, doen vervelend tegen elkaar en hebben geen intimiteit.

Maar verder houden jullie veel van elkaar? Dat is dan wel heel veel verder ...
Wordt het niet eens tijd om echt aandacht aan elkaar te besteden, te beginnen met praten en samen te werken aan jullie relatie?
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
19-10-2018 10:14
Ik lees alleen maar goedpraten van je eigen positie en de verantwoordelijkheid bij hem neerleggen. Zo werkt het niet.
Jij wil en hij moet. En jij ervaart 'hij wil en jij moet'.
En je gaat van vastzitten aan je telefoon naar twee keer op een avond. Wat is het nu? En dan nog, ook dan kun je afspreken om een avond, of twee dat ding gewoon eens uit te zetten en aandacht aan elkaar te geven.
Lees de post van Shifty nog eens:


Wordt het niet eens tijd om echt aandacht aan elkaar te besteden, te beginnen met praten en samen te werken aan jullie relatie?
Hebben gisteren gepraat maar omdat we beiden erg boos zijn hebben we dat afgebroken omdat dat dan op dat moment geen zin heeft. Ik wil heel graag aan onze relatie werken en hij ook. Ik ga voor mn eigen problemen in therapie dus die stap is gezet. Maar ik ben zo bang dat hij me niet wil en kan begrijpen en dat het op niks uitloopt.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:05
Ik commandeer hem niet. Als ik wil dat iets gebeurd vraag ik hem dat netjes ipv iemand iets opleggen of bevelen om iets meteen a la minute te doen.
Ik zit ook niet de hele dag op mijn telefoon, maar ik vind het ook belangrijk mijn vriendenkring te onderhouden waarvan een vriendin nu in een erg lastige periode zit. Wil haar ook graag te woord staan. Maar mijn partner vind het al erg vervelend als ik 1 a 2x op een avondje even op mijn telefoon kijk.
Met dat telefoon gebruik spreek je jezelf wel tegen, met wat je eerder postte.
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:17
Hebben gisteren gepraat maar omdat we beiden erg boos zijn hebben we dat afgebroken omdat dat dan op dat moment geen zin heeft. Ik wil heel graag aan onze relatie werken en hij ook. Ik ga voor mn eigen problemen in therapie dus die stap is gezet. Maar ik ben zo bang dat hij me niet wil en kan begrijpen en dat het op niks uitloopt.
Tijd zal het leren. Je kunt wel aan je eigen probleem werken, maar de dingen die je noemt zijn jullie probleem. Ik zou je sowieso adviseren om een relatietherapeut te zoeken. Het lijkt alsof jullie zover van elkaar afstaan, dat het niet waarschijnlijk is dat jullie de vaardigheden hebben om het zelf te verbeteren. En dat is niet erg! Als jullie beiden willen dat het beter wordt, werk er dan ook samen aan.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:17
Hebben gisteren gepraat maar omdat we beiden erg boos zijn hebben we dat afgebroken omdat dat dan op dat moment geen zin heeft. Ik wil heel graag aan onze relatie werken en hij ook. Ik ga voor mn eigen problemen in therapie dus die stap is gezet. Maar ik ben zo bang dat hij me niet wil en kan begrijpen en dat het op niks uitloopt.
Is die boosheid niet te parkeren?
Ga eens samen met iemand praten, een neutraal persoon die wat spelregels kan toepassen als het gaat om jullie communicatie.

Jouw laatste zin zegt alles, volgens mij. Zoals ik zie ben je ontzettend defensief van je af aan het slaan en de verantwoordelijkheid bij een ander aan het neerleggen.
Jullie zouden nu samen moeten genieten van de toekomstige baby en samen plannetjes maken.
Alle reacties Link kopieren
Je kiest er zelf voor om al twee jaar bij iemand te blijven die jou, volgens je eigen woorden als een hond behandeld en uitkaffert. Dat is jouw vrijwillige keuze. Want je hebt blijkbaar werk en bent dus financieel onafhankelijk. Geestelijk kom je erg onvolwassen over. Een vriendin die het moeilijk heefjt aandacht geven is prima, maar je partner zou voor haar moeten komen. En de baby moet straks op 1 staan voor jullie allebei.

Als jij nu al zo aan je telefoon geplakt zit zou ik dat maar snel afleren. Een kind heeft liefdevolle aandacht nodig en daar hoort ook knuffelen bij.

Als een kindje niet aangeraakt wordt op een beschermende en liefdevolle manier gaat het op latere leeftijd vaak mis.
Jij bent weer zo'n typisch geval waarbij ik denk; die heeft echt begeleiding nodig om te leren hoe je moeder moet zijn. Want je inschattingsvermogen qua gevoel is amper ontwikkeld en hoe moet dat straks dan met dat arme kindje.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
GenieInABottle schreef:
19-10-2018 10:22
Tijd zal het leren. Je kunt wel aan je eigen probleem werken, maar de dingen die je noemt zijn jullie probleem. Ik zou je sowieso adviseren om een relatietherapeut te zoeken. Het lijkt alsof jullie zover van elkaar afstaan, dat het niet waarschijnlijk is dat jullie de vaardigheden hebben om het zelf te verbeteren. En dat is niet erg! Als jullie beiden willen dat het beter wordt, werk er dan ook samen aan.
Ik weet niet goed wat ik me bij relatietherapie voor moet stellen. Wat doet zo'n therapeut enz?
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
19-10-2018 10:28
Je kiest er zelf voor om al twee jaar bij iemand te blijven die jou, volgens je eigen woorden als een hond behandeld en uitkaffert. Dat is jouw vrijwillige keuze. Want je hebt blijkbaar werk en bent dus financieel onafhankelijk. Geestelijk kom je erg onvolwassen over. Een vriendin die het moeilijk heefjt aandacht geven is prima, maar je partner zou voor haar moeten komen. En de baby moet straks op 1 staan voor jullie allebei.

Als jij nu al zo aan je telefoon geplakt zit zou ik dat maar snel afleren. Een kind heeft liefdevolle aandacht nodig en daar hoort ook knuffelen bij.

Als een kindje niet aangeraakt wordt op een beschermende en liefdevolle manier gaat het op latere leeftijd vaak mis.
Jij bent weer zo'n typisch geval waarbij ik denk; die heeft echt begeleiding nodig om te leren hoe je moeder moet zijn. Want je inschattingsvermogen qua gevoel is amper ontwikkeld en hoe moet dat straks dan met dat arme kindje.
Ik denk niet dat jij mij de les hoeft te leren hoe je wel of niet met een kind om moet gaan, en wat er gebeurd als je het geen goede aandacht geeft ...
Ik ben zelf 16 jaar opgegroeid in een gezin waar huiselijk geweld gepleegd werd vanuit mijn vaders kant. Dus ik weet donders goed wat dat met een kind doet en kan doen. En ik weet dan ook zéker dat ik mijn kind alle liefde en aandacht zal geven wat een kind verdiend.
Ik heb een rugzak vol en veel levenslessen verder... Ik heb een vreselijke jeugd gehad dus hoe ik iets NIET moet doen is vooral duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het niet leuk dat je vriend niet snapt dat je op het moment niet in staat bent om iets in het huishouden te doen, maar eerlijk gezegd denk ik dat je gewoon niet zo heel veel credits meer hebt bij hem. Als hij je knuffelt wordt hij afgewezen, aandacht heb je niet voor hem, want je zit constant op je telefoon (heel irritant inderdaad hoe je dat weg lacht) en nu valt je aandeel hierin ook al weg. Ik denk dat het voor hem net even de druppel is.

Als hij je echt al twee jaar uitkaffert en commandeert als een hond, snap ik niet waarom je al die tijd gebleven bent, jullie klinken niet bepaald als een match.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:32
Ik denk niet dat jij mij de les hoeft te leren hoe je wel of niet met een kind om moet gaan, en wat er gebeurd als je het geen goede aandacht geeft ...
Ik ben zelf 16 jaar opgegroeid in een gezin waar huiselijk geweld gepleegd werd vanuit mijn vaders kant. Dus ik weet donders goed wat dat met een kind doet en kan doen. En ik weet dan ook zéker dat ik mijn kind alle liefde en aandacht zal geven wat een kind verdiend.

Juist mensen met een slechte jeugd vervallen vaak zelf ook weer in de patronen die ze van jongs af aan hebben meegemaakt. En dat blijkt nu eigenlijk al: je houdt niet van knuffelen (terwijl een kind dat wel nodig heeft!) en je hebt geen idee hoe je een stabiele relatie opbouwt en onderhoudt. Als je niets verandert doe je je kind dezelfde verrotte jeugd aan die je zelf ook hebt gehad.
Alle reacties Link kopieren
Trotter schreef:
19-10-2018 10:38
Juist mensen met een slechte jeugd vervallen vaak zelf ook weer in de patronen die ze van jongs af aan hebben meegemaakt. En dat blijkt nu eigenlijk al: je houdt niet van knuffelen (terwijl een kind dat wel nodig heeft!) en je hebt geen idee hoe je een stabiele relatie opbouwt en onderhoudt. Als je niets verandert doe je je kind dezelfde verrotte jeugd aan die je zelf ook hebt gehad.
Mijn kind zal alle liefde krijgen die het nodig heeft. En ik zal mijn kind nooit de jeugd aan doen die ik gehad heb.
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:40
Mijn kind zal alle liefde krijgen die het nodig heeft. En ik zal mijn kind nooit de jeugd aan doen die ik gehad heb.

Je hebt zelfs voor de geboorte al een slechte relatie met de vader, hebt hele dagen alleen maar aandacht voor je telefoon en je zegt zelf dat je niet van knuffelen houdt.
Ik heb nu al medelijden met je kind... :(
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:40
Mijn kind zal alle liefde krijgen die het nodig heeft. En ik zal mijn kind nooit de jeugd aan doen die ik gehad heb.
Jij schrijft dat je geleden hebt onder het huiselijk geweld van je vader.

Toch ben je nu samen met een man waarvan jij vindt dat hij je rond commandeer als een hond.

Het is moeilijk om patronen die je van huis hebt meegekregen te doorbreken.
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:40
Mijn kind zal alle liefde krijgen die het nodig heeft. En ik zal mijn kind nooit de jeugd aan doen die ik gehad heb.
Het zijn gewoon de cijfers die dat uitwijzen. Je hebt nog niet eens een kind, dus je kunt nu niet zeggen hoe je het wel of niet gaat doen. Natuurlijk maak je plannen en fantaseer je over hoe je het gaat doen. De praktijk is echter vaak heel anders. Het is namelijk een stuk ingewikkelder dan het lijkt. Een kind is geen romantische toevoeging of een leuk accessoire. Het is een serieuze taak en een enorme verantwoordelijkheid. En dat is echt niet altijd leuk en zeker niet altijd gemakkelijk. En ja, dan val je soms in oude patronen, waarvan je je van tevoren had voorgenomen om je kind dat nooit aan te doen. Dus ik ben blij te lezen dat je therapie gaat krijgen. Bespreek daar ook je relatie en hoe je daarmee om kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
je kunt er toch overdag voor je vriendin zijn als je toch thuiszit, dan kun je er 's avonds voor je vriend zijn

en er is vast wel iets dat je kunt doen in huis?
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Anoniempje- schreef:
19-10-2018 10:32
Ik denk niet dat jij mij de les hoeft te leren hoe je wel of niet met een kind om moet gaan, en wat er gebeurd als je het geen goede aandacht geeft ...
Ik ben zelf 16 jaar opgegroeid in een gezin waar huiselijk geweld gepleegd werd vanuit mijn vaders kant. Dus ik weet donders goed wat dat met een kind doet en kan doen. En ik weet dan ook zéker dat ik mijn kind alle liefde en aandacht zal geven wat een kind verdiend.
Ik heb een rugzak vol en veel levenslessen verder... Ik heb een vreselijke jeugd gehad dus hoe ik iets NIET moet doen is vooral duidelijk.
Maar wat he kennelijk nog niet weet is dat de kans dat je de fouten van je ouders herhaalt echt enorm is.

Zoek tijdig hulp!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
- Ik heb een rugzak vol en veel levenslessen verder... Ik heb een vreselijke jeugd gehad dus hoe ik iets NIET moet doen is vooral duidelijk. -


Dat wil niet zeggen dat je dan ook weet je hoe je het wèl moet doen. Hoe jullie samen het wel moeten doen. Wat zijn zijn ideeën over opvoeden? Gaat hij straks ook tegen jullie kind kafferen? En wat doe je dan?

En hoe moet ik dat uitkafferen zien? Hij komt thuis en ziet jou in een rommelig huis en begint te mopperen dat je toch wel even op had kunnen ruimen of schreeuwt ie dat je nú moet gaan dweilen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wellicht wat hard, ik vind het oprecht verdrietig om te lezen dat jouw jeugd zo moeilijk was, dat maakt jou niet automatisch een slechte moeder. Wel zit je nu in een situatie waarbij je een pas op de plaats moet maken, want het gaat op dit moment niet goed. Vind het ook lastig te peilen of je vriend verschrikkelijk horkerig is of dat je je zijn woorden heel erg aantrekt. Heeft hij misschien een punt in hetgeen hij zegt?
Heb je last van overmatig zwangerschapsbraken? Zou dat toch nog eens met je vk of huisarts bespreken. Dat je wat rustiger aan moet doen is normaal, helemaal niks meer kunnen niet.
Alle reacties Link kopieren
fairy1 schreef:
19-10-2018 19:44
- Ik heb een rugzak vol en veel levenslessen verder... Ik heb een vreselijke jeugd gehad dus hoe ik iets NIET moet doen is vooral duidelijk. -


Dat wil niet zeggen dat je dan ook weet je hoe je het wèl moet doen. Hoe jullie samen het wel moeten doen. Wat zijn zijn ideeën over opvoeden? Gaat hij straks ook tegen jullie kind kafferen? En wat doe je dan?

En hoe moet ik dat uitkafferen zien? Hij komt thuis en ziet jou in een rommelig huis en begint te mopperen dat je toch wel even op had kunnen ruimen of schreeuwt ie dat je nú moet gaan dweilen?
Dat laatste. Me als een hond behandelen...
Alle reacties Link kopieren
O dear, en hoe lang laat jij je al zo behandelen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven