Mijn jongste zoon is homo

27-10-2013 15:17 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn ei kwijt, omdat ik dit nieuws niet had zien aankomen. Van kleins af aan is hij de stoerste die ik erbij heb. Een echte knul die met pistooltjes speelde, spellen op de computer speelt waarbij je blij bent dat het bloed niet uit je beeldscherm spat en gek is op alles dat eng en gevaarlijk is. En waarvan ik ook al heel wat vrouwelijk naakt over zijn beeldscherm heb zien komen. Hij heeft ook al eens wat met een meisje gehad. Dus denk je dat hij binnenkort weleens een meisje meeneemt naar huis. Daarbij is het de grootste clown die je je kunt voorstellen, dus moet je op je hoede zijn of iets echt is of dat hij je glashard in de maling neemt.



Maar dan, eergisteravond, komt hij, na even met een van zijn broers gepraat te hebben, de kamer in en gaat even zitten. "Mam, pap, jullie hebben het weleens over meisjes enzo. Ik wil even zeggen dat ik homo ben."

Aan zijn gezicht was geen spanning of onderdrukte lach af te lezen. En ik kon niet anders dan in de lach schieten. "Kom op joh, doe ff normaal." Hij had het al wel aan wat schoolvrienden en vriendinnen verteld. Na samen wat lacherig te hebben gedaan is hij weer naar zijn kamer gegaan. Mij vertwijfeld achterlatend. Zou het, heb ik iets gemist, neemt hij me in de maling?



Gister was hij jarig. Vijftien! Zijn zus met wie hij vier handen op een buik is vroeg ik of zij het al wist. Als hij ergens mee zit of zij delen ze dat altijd met elkaar. Zij reageerde in eerste instantie zoals ik. Hij neemt ons in de maling. Toen vroeg ze hem haar te overtuigen. "Laat dan maar eens wat gesprekken zien op je laptop, maar wel van langer dan een week geleden." Hij was er duidelijk al langer over bezig.



Vandaag heb ik hem nog eens gevraagd of het echt waar is. En ja, het is waar. Hij vindt jongens leuker dan meisjes. Heeft er met vrienden en vriendinnen die hij vertrouwt over gepraat. Hij is niet bang gepest te worden. Hij begrijpt dat we er om moesten lachen.

Ik heb hem gezegd dat ik aan het idee moet wennen. Maar dat hij voor mij blijft wie hij is. Dat ik achter hem sta.

Hij wil graag dat we gewoon blijven doen zoals we deden. Geen probleem. Hij blijft in mijn ogen mijn leuke knul, tikkeltje lijp en lui zoals elke puber betaamt.

Toen hij de kamer uit was moest ik even huilen. Waarom heb ik dit niet gezien? En nu, nu denk ik dat we gewoon verder gaan zoals we bezig waren. Ik kan me druk maken om zijn toekomst, maar dat deed ik toch al. En komt er geen meisje maar een jongen met hem op de bank zitten dan is dat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel, 72 seconden geleden



Dit vind ik raar, dat je aangeeft dat het enige omschakeling in denken vergt. Daaruit blijkt dat het voor jou dus ook geen normale zaak is...Leg toch niet op elke slak zout.
You know how I know? Because I reeaally think so!
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:24:

[...]





Lolotte is een hele oude bekende en zij stond bekend als slipperqueen.

Lolotte is een ouwe garde forummerT

netals jij
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:28:

[...]





Dit vind ik raar, dat je aangeeft dat het enige omschakeling in denken vergt. Daaruit blijkt dat het voor jou dus ook geen normale zaak is...Er zit een verschil tussen normaal en verwacht. Homosexualiteit, bisexualiteit en heterosexualiteit vind ik normaal. Alleen heb je hoe dan ook bij je kind een bepaalde verwachting. En als er niets op wijst dan is dat even overschakelen. En dat duurt bij mij niet zo lang hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:Murdoch schreef op 27 oktober 2013 @ 16:31:

[...]



Of zou het juist iets over jou zeggen dat je je niet in haar situatie kan verplaatsen?Nee en dat wil ik nog niet eens ook!!
Alle reacties Link kopieren
Ik herinner me nog dat mijn broer het thuis kwam vertellen.

Hij belde en zei dat ie langskwam (2 uur verder) en hij moest iets vertellen en dat kon niet door de telefoon.

Mijn moeder in zak en as, dacht dat ie heel ziek was ofzo.

Paar dagen later kwam ie en zei dat ie homo was.

Mijn moeder: "godsamme, is dat alles".
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:MrsStanleyWalker schreef op 27 oktober 2013 @ 16:32:

[...]





Leg toch niet op elke slak zout.



Waarom niet? Heb een hekel aan die beesten.



Sorry voor de flauwe grap... Moet ook een beetje zout bij.
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:33:

Ik herinner me nog dat mijn broer het thuis kwam vertellen.

Hij belde en zei dat ie langskwam (2 uur verder) en hij moest iets vertellen en dat kon niet door de telefoon.

Mijn moeder in zak en as, dacht dat ie heel ziek was ofzo.

Paar dagen later kwam ie en zei dat ie homo was.

Mijn moeder: "godsamme, is dat alles".
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:33:

Ik herinner me nog dat mijn broer het thuis kwam vertellen.

Hij belde en zei dat ie langskwam (2 uur verder) en hij moest iets vertellen en dat kon niet door de telefoon.

Mijn moeder in zak en as, dacht dat ie heel ziek was ofzo.

Paar dagen later kwam ie en zei dat ie homo was.

Mijn moeder: "godsamme, is dat alles".
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:32:

[...]





Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat heel je gezin en vrienden en vriendinnen het als weten en jij nog niet. Zegt denk ik ook wel veel..

Tjonge je zoekt wel continue een punt bij TO om over te zeiken he. Misschien heb je moeite met accepteren dat TO haar zoon's homoschap gewoon accepteert?



OT, goed gedaan TO. Het zal allemaal wel loslopen bij jullie.
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:33:

[...]





Nee en dat wil ik nog niet eens ook!!Waarom heb jij zo'n behoefte om TO's eerste reactie als kwaadaardig te zien? Zoon heeft al aangegeven dat het hem niet heeft gestoord, moeder heeft al uitgelegd hoe het is gekomen. Het draait hier toch om die twee mensen en niet om jou?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:27:

[...]





Laten we een poging doen Geef jij de violen of doe ik het? Mooie bos met bloemen is tenminste een echt warm welkom. Dan vaart ze vanzelf naar de viva voor violen...
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:32:

[...]Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat heel je gezin en vrienden en vriendinnen het als weten en jij nog niet. Zegt denk ik ook wel veel..

En wat precies zegt dat dan volgens jou?



Volgens mij heb jij totaal geen idee hoe zn hele commingout proces werkt, waar je tegen aan kunt lopen, wat het met je doet. Probeer dus ook niet dingen in te vullen waar je totaal geen idee van hebt. Zolang jou kinderen niet homosexueel zijn of dat je zelf homosexueel bent heb je echt geen idee waar je over praat. Hou dus gewoon op met dingen aan te dragen die nergens op slaan.
Alle reacties Link kopieren
Mijn broertje was van dezelfde leeftijd toen hij 'uit de kast' kwam. Maar bij hem vond ik het totaal geen verassing eigenlijk. Omdat hij als kind met auto's speelde maar met zijn beste vriendinnetje met poppen. Hij wilde ook toen hij klein was de verkleedjurk aan ipv het cowboypak. Maar ach, dat hebben veel jongens. En toen hij ouder was, deed hij voornamelijk echte jongensdingen.

Mijn ouders vonden het wel verassend, maar echt geen probleem. Ze hebben meerdere homokoppels in hun vriendengroep. Ik was al uit huis toen hij het vertelde.



En ja, het is wel iets dat je vertelt, de meeste mensen zijn hetero, dat je homo bent is toch afwijkend van wat het meest voorkomt. Mensen hebben toch verwachtingen van je. En wanneer je homoseksueel bent wordt je ook niet overal geaccepteerd. Dat blijkt ook wel uit het programma van Arie boomsma. Dat is niet wat je wil voor je kind, maar dat is wel de realiteit, helaas.



Mijn broertje is best wel tegen obstakels gelopen. Op het VO waren er toch kinderen die er moeite mee hadden (met name jongens die bang waren dat hij dan verliefd op ze zou worden) Hij en zijn vriend zijn ook wel eens bedreigd op straat. En mijn broertje is dol op kinderen maar ze willen geen kinderen omdat hij bij een homostel dat toch echt minder geaccepteerd ziet. (Al zie ik dat anders ;) )



Als een van mijn vijftal homoseksueel blijkt te zijn dan maakt dat voor mij niks uit, als ze maar gelukkig zijn.



Een paar jaar terug hoorde ik trouwens dit:



Een wetenschappelijk onderzoek toont aan dat homomannen vaak de het 3e kind of jongste man uit het gezin is. Dit komt doordat de moeder tijdens de zwangerschap steeds minder tolerant is voor het mannelijke hormoon testosteron en daardoor ontwikkelt het embryo zich met iets minder testosteron dan normaal is bij een mannelijk embryo.

Ik vond dit wel erg grappig en heb eens rondgevraagd bij de homo's die ik ken en wat blijkt? Van de 9 waren er 8 idd het jongste kind of iig het 3e kind.



TO, ik denk dat jouw zoon in het perfecte gezin opgroeit om uit te groeien tot een goede man die stevig in zijn schoenen staat. Ik wens je een leuke schoonzoon toe;)
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
quote:Wellhello schreef op 27 oktober 2013 @ 16:36:

[...]



Tjonge je zoekt wel continue een punt bij TO om over te zeiken he. Misschien heb je moeite met accepteren dat TO haar zoon's homoschap gewoon accepteert?



OT, goed gedaan TO. Het zal allemaal wel loslopen bij jullie.Hahahahaha die is helemaal mooi! Zou ff mijn reacties teruglezen, dan weet je waar ik voor sta!
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:36:

[...]



Waarom heb jij zo'n behoefte om TO's eerste reactie als kwaadaardig te zien? Zoon heeft al aangegeven dat het hem niet heeft gestoord, moeder heeft al uitgelegd hoe het is gekomen. Het draait hier toch om die twee mensen en niet om jou?Waar schrijf ik dat???
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er eens serieus over nagedacht hoe ik zou reageren als Mason me zou vertellen dat hij homo is. Opgelucht, dan krijg ik geen schoondochter, maar een schoonzoon.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:kapow schreef op 27 oktober 2013 @ 16:28:

[...]





Enige trieste is dat jij de post van TO zo interpreteert. Lees even alle pagina's zou ik zeggen.



Ik had dus blijkbaar alleen de OP gelezen en dat was niet handig

Mea Culpa dus, heb TO geloept net en ik heb wat te vroeg geroepen blijkbaar.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
hallo, ik ben de zoon van lolotte en ik heb na het horen van de negatieve reacties die ook aanvallend zijn richting mijn moeder een account aan gemaakt om even de situatie duidelijk te maken de reactie van mijn moeder was te begrijpen als je de relatie tussen mijn moeder en mij kent ik maak vaker dit soort grappen richting mijn moeder en die lacht daar gezellig in mee dus het lachen kwam helemaal niet offensief op mij over ook de reactie van mijn zus was te begrijpen aangezien ik in staat ben om zon grap uit te halen wilde ze nu wel eens weten of ze hier wel serieus op in moest gaan dus wilde ze zien of ik al latere gesprekken met mensen over dit onderwerp heb gehad haar ging het niet om de inhoud van mijn prive gesprekken maar om de data van deze gesprekken ook hierdoor voelde ik mij niet aangevallen gezien de band die ik heb met mijn zus mijn moeder heeft ook mijn zus niet uit staan horen ze heeft simpelweg gevraagd of zij er al van af wist iets wat best zou kunnen aangezien ik het normaal gesproken vaak met haar over gevoelige onderwerpen heb ik heb zelf de keuze gemaakt om het niet gelijk tegen mijn ouders te vertellen omdat ik daar geen behoefte aan had op dat moment maar ik weet heel goed dat ik altijd bij mijn familie terecht kan dus zie ik verder geen probleem en ik ben trots op mijn moeder dat zij het zo goed op pakt (niet dat ik anders had verwacht) en vind het geweldig dat ik voor de rest van mijn leven kan herinneren hoe hoed mijn band met mijn moeder is dat ik zelfs met dit soort serieuze onderwerpen er altijd nog om kan lachen .....ik hoop dat ik de situatie wat duidelijker heb kunnen maken grtz Quinten
Alle reacties Link kopieren
En de dochter van mijn man kwam vertellen dat ze lesbiette is.

Man: "ow, misschien krijg ik dan wel een schoondochter met wie ik over voetbal kan praten!".



Klaar. Over tot de orde van de dag.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:yoshe schreef op 27 oktober 2013 @ 16:36:

[...]



En wat precies zegt dat dan volgens jou?



Volgens mij heb jij totaal geen idee hoe zn hele commingout proces werkt, waar je tegen aan kunt lopen, wat het met je doet. Probeer dus ook niet dingen in te vullen waar je totaal geen idee van hebt. Zolang jou kinderen niet homosexueel zijn of dat je zelf homosexueel bent heb je echt geen idee waar je over praat. Hou dus gewoon op met dingen aan te dragen die nergens op slaan.En dat maak jij uit? Jij vind mijn reacties nergens op slaan maar het is mijn mening. Dan lees je er maar lekker overheen en reageer je er niet op PUNT
Alle reacties Link kopieren
quote:quintend schreef op 27 oktober 2013 @ 16:39:

hallo, ik ben de zoon van lolotte en ik heb na het horen van de negatieve reacties die ook aanvallend zijn richting mijn moeder een account aan gemaakt om even de situatie duidelijk te maken de reactie van mijn moeder was te begrijpen als je de relatie tussen mijn moeder en mij kent ik maak vaker dit soort grappen richting mijn moeder en die lacht daar gezellig in mee dus het lachen kwam helemaal niet offensief op mij over ook de reactie van mijn zus was te begrijpen aangezien ik in staat ben om zon grap uit te halen wilde ze nu wel eens weten of ze hier wel serieus op in moest gaan dus wilde ze zien of ik al latere gesprekken met mensen over dit onderwerp heb gehad haar ging het niet om de inhoud van mijn prive gesprekken maar om de data van deze gesprekken ook hierdoor voelde ik mij niet aangevallen gezien de band die ik heb met mijn zus mijn moeder heeft ook mijn zus niet uit staan horen ze heeft simpelweg gevraagd of zij er al van af wist iets wat best zou kunnen aangezien ik het normaal gesproken vaak met haar over gevoelige onderwerpen heb ik heb zelf de keuze gemaakt om het niet gelijk tegen mijn ouders te vertellen omdat ik daar geen behoefte aan had op dat moment maar ik weet heel goed dat ik altijd bij mijn familie terecht kan dus zie ik verder geen probleem en ik ben trots op mijn moeder dat zij het zo goed op pakt (niet dat ik anders had verwacht) en vind het geweldig dat ik voor de rest van mijn leven kan herinneren hoe hoed mijn band met mijn moeder is dat ik zelfs met dit soort serieuze onderwerpen er altijd nog om kan lachen .....ik hoop dat ik de situatie wat duidelijker heb kunnen maken grtz Quinten



Wat ben jij een leukerd!

Komt wel goed met jou.

Sterker nog, het is al goed met jou! Ik wens je veel geluk!
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:32:

[...]





Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat heel je gezin en vrienden en vriendinnen het als weten en jij nog niet. Zegt denk ik ook wel veel..Volgens mij is dat heel normaal, die volgorde. Vrienden gaan voor.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:38:

[...]





Waar schrijf ik dat???Ik heb echt geen zin om nu weer op zoek te gaan naar wat jij schrijft en waar jij dat schrijft. Ga wat anders doen joh. Fijne dag verder.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:quintend schreef op 27 oktober 2013 @ 16:39:

hallo, ik ben de zoon van lolotte en ik heb na het horen van de negatieve reacties die ook aanvallend zijn richting mijn moeder een account aan gemaakt om even de situatie duidelijk te maken de reactie van mijn moeder was te begrijpen als je de relatie tussen mijn moeder en mij kent ik maak vaker dit soort grappen richting mijn moeder en die lacht daar gezellig in mee dus het lachen kwam helemaal niet offensief op mij over ook de reactie van mijn zus was te begrijpen aangezien ik in staat ben om zon grap uit te halen wilde ze nu wel eens weten of ze hier wel serieus op in moest gaan dus wilde ze zien of ik al latere gesprekken met mensen over dit onderwerp heb gehad haar ging het niet om de inhoud van mijn prive gesprekken maar om de data van deze gesprekken ook hierdoor voelde ik mij niet aangevallen gezien de band die ik heb met mijn zus mijn moeder heeft ook mijn zus niet uit staan horen ze heeft simpelweg gevraagd of zij er al van af wist iets wat best zou kunnen aangezien ik het normaal gesproken vaak met haar over gevoelige onderwerpen heb ik heb zelf de keuze gemaakt om het niet gelijk tegen mijn ouders te vertellen omdat ik daar geen behoefte aan had op dat moment maar ik weet heel goed dat ik altijd bij mijn familie terecht kan dus zie ik verder geen probleem en ik ben trots op mijn moeder dat zij het zo goed op pakt (niet dat ik anders had verwacht) en vind het geweldig dat ik voor de rest van mijn leven kan herinneren hoe hoed mijn band met mijn moeder is dat ik zelfs met dit soort serieuze onderwerpen er altijd nog om kan lachen .....ik hoop dat ik de situatie wat duidelijker heb kunnen maken grtz QuintenMooi om te horen!!
Alle reacties Link kopieren
quote:quintend schreef op 27 oktober 2013 @ 16:39:

ik hoop dat ik de situatie wat duidelijker heb kunnen maken grtz Quinten
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven