Mijn jongste zoon is homo

27-10-2013 15:17 321 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn ei kwijt, omdat ik dit nieuws niet had zien aankomen. Van kleins af aan is hij de stoerste die ik erbij heb. Een echte knul die met pistooltjes speelde, spellen op de computer speelt waarbij je blij bent dat het bloed niet uit je beeldscherm spat en gek is op alles dat eng en gevaarlijk is. En waarvan ik ook al heel wat vrouwelijk naakt over zijn beeldscherm heb zien komen. Hij heeft ook al eens wat met een meisje gehad. Dus denk je dat hij binnenkort weleens een meisje meeneemt naar huis. Daarbij is het de grootste clown die je je kunt voorstellen, dus moet je op je hoede zijn of iets echt is of dat hij je glashard in de maling neemt.



Maar dan, eergisteravond, komt hij, na even met een van zijn broers gepraat te hebben, de kamer in en gaat even zitten. "Mam, pap, jullie hebben het weleens over meisjes enzo. Ik wil even zeggen dat ik homo ben."

Aan zijn gezicht was geen spanning of onderdrukte lach af te lezen. En ik kon niet anders dan in de lach schieten. "Kom op joh, doe ff normaal." Hij had het al wel aan wat schoolvrienden en vriendinnen verteld. Na samen wat lacherig te hebben gedaan is hij weer naar zijn kamer gegaan. Mij vertwijfeld achterlatend. Zou het, heb ik iets gemist, neemt hij me in de maling?



Gister was hij jarig. Vijftien! Zijn zus met wie hij vier handen op een buik is vroeg ik of zij het al wist. Als hij ergens mee zit of zij delen ze dat altijd met elkaar. Zij reageerde in eerste instantie zoals ik. Hij neemt ons in de maling. Toen vroeg ze hem haar te overtuigen. "Laat dan maar eens wat gesprekken zien op je laptop, maar wel van langer dan een week geleden." Hij was er duidelijk al langer over bezig.



Vandaag heb ik hem nog eens gevraagd of het echt waar is. En ja, het is waar. Hij vindt jongens leuker dan meisjes. Heeft er met vrienden en vriendinnen die hij vertrouwt over gepraat. Hij is niet bang gepest te worden. Hij begrijpt dat we er om moesten lachen.

Ik heb hem gezegd dat ik aan het idee moet wennen. Maar dat hij voor mij blijft wie hij is. Dat ik achter hem sta.

Hij wil graag dat we gewoon blijven doen zoals we deden. Geen probleem. Hij blijft in mijn ogen mijn leuke knul, tikkeltje lijp en lui zoals elke puber betaamt.

Toen hij de kamer uit was moest ik even huilen. Waarom heb ik dit niet gezien? En nu, nu denk ik dat we gewoon verder gaan zoals we bezig waren. Ik kan me druk maken om zijn toekomst, maar dat deed ik toch al. En komt er geen meisje maar een jongen met hem op de bank zitten dan is dat prima.
Alle reacties Link kopieren
quote:palanja schreef op 27 oktober 2013 @ 16:15:

[...]





Nou, ik weet niet in welke 2013 jij leeft, maar vast in een andere dimensie dan de mijne.

Ik hoor nog genoeg horror verhalen en recentelijk bleek Amsterdam nog minder homovriendelijk te zijn dan toeristisch gepromoot.

Buiten de speldeknop Nederland is het zo mogelijk nog triester gesteld; er zijn nog landen waar je geëxecuteerd wordt wanneer je homo bent.



Dan gaan we hier een beetje misprijzend doen over een moeder die accepteert maar wel even van de schrik moet bekomen?Nou sorry hoor maar ik doe helemaal niet misprijzend!! En dat die horrorverhalen niet bij mij in de buurt voorkomen ben ik heel blij om. Bij ons is het altijd al vanzelfsprekend geweest en ik zeg alleen maar dat ik hoop dat het overal zo wordt. Meer niet...
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:18:

Lolotte? Slipperqueen Lolotte???Que? Haar zoon van 15 leest ook mee.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:17:

[...]





Ik zeg toch ook niks over het verloop van het verhaal van lolotte!!! Alleen dat zijn ouders hem ook in eerste instantie hebben uitgelachen.Dus het verhaal is totaal niet hetzelfde.
Alle reacties Link kopieren
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:16:

[...]

En ik zei hoe ik zou reageren... Kan ik niet voor anderen bepalen. Ik kan daar wel mijn mening over hebben. Als we die niet mochten geven dan was dit forum ook nergens voor nodig geweest...Ja, alleen geef je niet alleen een mening. Je veroordeelt iemand, beledigt iemand. Je zegt in feite dat TO helemaal verkeerd reageerde op haar zoon. Je leeft je niet in in TO of anderen, maar oordeelt gelijk en hoort/leest de rest niet meer (dat TO het verder prima vindt dat haar zoon homo is nadat ze eerst schrok).
Alle reacties Link kopieren
Wat erg, dat je je kind keihard uitgelachen hebt omdat hij met zoiets op de proppen kwam.



Het is vast al 100 keer gezegd en ik ben mosterd enzo, maar ik vind dat echt in- en intriest. Alsof het niet moeilijk genoeg voor dat kind is om te vertellen dat hij homo is.
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je terug bent Lolotte!!!
Alle reacties Link kopieren
Niet van toepassing.
fbjewel wijzigde dit bericht op 27-10-2013 22:33
Reden: ongepast.
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 27 oktober 2013 @ 15:29:

" En komt er geen meisje maar een jongen met hem op de bank zitten dan is dat prima."







Dat is blijkbaar nog steeds de vraag bij jou, anders had de zin er anders uit gezien.



Dat lachen snijd mij ook.Gek hè, dat die zin me bezig houdt. Ik heb net gehoord dat hij meer van jongens dan van meisjes houdt. Dat vergt enige omschakeling in denken.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:19:

[...]



Que? Haar zoon van 15 leest ook mee.Lolotte is een hele oude bekende en zij stond bekend als slipperqueen.
Alles komt goed, de rest niet.
Keihard uitgelachen? Djiez.



TO is geen robot.
quote:Marels schreef op 27 oktober 2013 @ 16:22:

Wat erg, dat je je kind keihard uitgelachen hebt omdat hij met zoiets op de proppen kwam.



Het is vast al 100 keer gezegd en ik ben mosterd enzo, maar ik vind dat echt in- en intriest. Alsof het niet moeilijk genoeg voor dat kind is om te vertellen dat hij homo is.





Sorry maar dat staat er niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 27 oktober 2013 @ 16:19:

[...]





Goed he!





O men, dat was me toch altijd lachen!



Lolotte kom in mijn armen!



En met je zoon komt het wel goed, hoor.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:dolly81 schreef op 27 oktober 2013 @ 16:22:

[...]



Ja, alleen geef je niet alleen een mening. Je veroordeelt iemand, beledigt iemand. Je zegt in feite dat TO helemaal verkeerd reageerde op haar zoon. Je leeft je niet in in TO of anderen, maar oordeelt gelijk en hoort/leest de rest niet meer (dat TO het verder prima vindt dat haar zoon homo is nadat ze eerst schrok).



Eerste reactie is de echte reactie...

Het is niet mij bedoeling om iemand te beledigen, dus lolotte als jij het ook zo ervaart dan mijn welgemeende excuses!!! Verder ga ik er niet meer op in want mijn reactie wordt nu opgeblazen terwijl ik het alleen maar goed bedoel voor de homo's.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marels schreef op 27 oktober 2013 @ 16:22:

Wat erg, dat je je kind keihard uitgelachen hebt omdat hij met zoiets op de proppen kwam.Keihard uitgelachen.....oh jij was er bij....
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:25:

[...]





O men, dat was me toch altijd lachen!



Lolotte kom in mijn armen!



En met je zoon komt het wel goed, hoor.Kunnen we d'r niet ontvoeren naar gene zijde?
Alle reacties Link kopieren
Zoals een andere forummer zei, bij mijn broertjes was echt alles een lolletje toen ze 15 waren, ze zeiden vaak dingen om te kijken hoe mijn ouders er op reageerden. Dat je als moeder dan in de lach schiet omdat je denkt dat het weer een grolletje is, is toch niet heel gek?
Alle reacties Link kopieren
quote:yasmijn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:24:

[...]





Lolotte is een hele oude bekende en zij stond bekend als slipperqueen.

Aha ok. Dus niet als in "slipper maken"?



Mooi! Stuur de Havana's maar door Lollotte!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 27 oktober 2013 @ 16:26:

[...]





Kunnen we d'r niet ontvoeren naar gene zijde? Laten we een poging doen
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Enn schreef op 27 oktober 2013 @ 16:27:

[...]



Aha ok. Dus niet als in "slipper maken"?



Mooi! Stuur de Havana's maar door Lollotte!Neen, dat staat er volkomen los van
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:lolotte schreef op 27 oktober 2013 @ 16:23:

[...]



Gek hè, dat die zin me bezig houdt. Ik heb net gehoord dat hij meer van jongens dan van meisjes houdt. Dat vergt enige omschakeling in denken. Dit vind ik raar, dat je aangeeft dat het enige omschakeling in denken vergt. Daaruit blijkt dat het voor jou dus ook geen normale zaak is...
quote:Marels schreef op 27 oktober 2013 @ 16:22:

Wat erg, dat je je kind keihard uitgelachen hebt omdat hij met zoiets op de proppen kwam.



Het is vast al 100 keer gezegd en ik ben mosterd enzo, maar ik vind dat echt in- en intriest. Alsof het niet moeilijk genoeg voor dat kind is om te vertellen dat hij homo is.Enige trieste is dat jij de post van TO zo interpreteert. Lees even alle pagina's zou ik zeggen.
Alle reacties Link kopieren
http://25.media.tumblr.co ... wflr8rUF1r8pvi5o1_400.gif
You know how I know? Because I reeaally think so!
Alle reacties Link kopieren
quote:Anyco schreef op 27 oktober 2013 @ 15:31:

Nou Lolotte je krijgt een warm welkom, er is hier nog niks veranderd zoals je leest

Ik denk dat jullie hier een weg in vinden, getuige je laatste stukje.

Ik kan me heel goed in denken dat als je kind je vaak in de maling neemt dat je het eerste bericht niet helemaal serieus nam. En kind zal zijn moeder ook wel kennen en het niet zien als teken van afwijzing.

Ik ben er even een paar jaar tussenuit geweest hier. Maar het warme welkom herinner ik me nog als vanouds. Voel me al weer helemaal thuis.

Zoonlief en ik kennen elkaar goed genoeg. Hij heeft tijd genomen om er zelf over na te denken. Wist wel welke reacties hii kon verwachten en vond het helemaal niet erg dat er gelachen werd. Het zou erg zijn geweest als ik kwaad of echt verdrietig was geworden. Maar daar is geen reden voor! Hij is wie hij is en daar blijf ik van houden.
quote:fbjewel schreef op 27 oktober 2013 @ 16:28:

[...]





Dit vind ik raar, dat je aangeeft dat het enige omschakeling in denken vergt. Daaruit blijkt dat het voor jou dus ook geen normale zaak is...Of zou het juist iets over jou zeggen dat je je niet in haar situatie kan verplaatsen?
Alle reacties Link kopieren
quote:lolotte schreef op 27 oktober 2013 @ 16:29:

[...]



Ik ben er even een paar jaar tussenuit geweest hier. Maar het warme welkom herinner ik me nog als vanouds. Voel me al weer helemaal thuis.

Zoonlief en ik kennen elkaar goed genoeg. Hij heeft tijd genomen om er zelf over na te denken. Wist wel welke reacties hii kon verwachten en vond het helemaal niet erg dat er gelachen werd. Het zou erg zijn geweest als ik kwaad of echt verdrietig was geworden. Maar daar is geen reden voor! Hij is wie hij is en daar blijf ik van houden.Ik zou me meer zorgen maken om het feit dat heel je gezin en vrienden en vriendinnen het als weten en jij nog niet. Zegt denk ik ook wel veel..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven