Mijn man ging vreemd tijdens date periode

20-02-2019 16:46 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dubbel gevoel. Ik kwam er laatst achter dat mijn man 'vreemdging' toen wij net samen waren. In zijn email vond ik wat oude mails waarin hij het afkapt met een andere vrouw. Ik weet dat de meningen hier op het forum verdeeld zijn als het gaat om de date fase maar hij heeft hier jaren over gelogen. Er was meer dan een jaar geen ander voor wij een relatie kregen, dat heeft hij mij altijd verteld. Nu blijkt dus dat er een ander was en hij daar pas mee is gestopt vanaf de dag dat ik mijn tandenborstel bij hem liet liggen.

Toen ik hem confronteerde met één van de berichten (die overduidelijk waren) bleef hij ontkennen. Het liegen hierover zit mij het meest dwars. Dit is blijkbaar hoe hij is, hij draait zijn hand er niet voor om om recht in mijn gezicht te liegen. Pas toen ik hem confronteerde met de overige berichten kon hij niet langer ontkennen.

Wij zijn inmiddels al jaren getrouwd maar toch staat mijn wereld op zijn kop. Wil ik wel verder met iemand die tegen mij liegt? Moet ik een huwelijk waar van beide kanten kinderen bij zijn betrokken wel ontbinden om iets dat zich afspeelde voor wij een serieuze relatie hadden?

Ik weet het even niet meer...
Star² schreef:
20-02-2019 17:10
Is het ook hoor, laat je niet opnaaien.
Ik ben echt verbijsterd over sommige reacties.
Blijkbaar moet je beter opletten in het begin van de relatie en alles in drievoud ondertekenen wat je afspreekt, anders gelden gevoelens van teleurstelling en verdriet niet mocht je ergens achterkomen na jaren.
Kind, wat een drama...
Ik zou het laten gaan. Natuurlijk is het niet leuk dat hij gelogen heeft maar waarschijnlijk deed hij dit om jou te beschermen en omdat hij jou heel graag als zijn partner wilde. En vreemdgaan dat is het niet, want jullie hadden geen relatie.

Als die vrouw niks voor hem betekende, kon hij jou alleen maar kwetsen met het vertellen, en uiteindelijk zou het de situatie toch niet veranderen.

Als je hem verder wel kan vertrouwen en het een fijne man is, vergeven en vergeten.
anoniem_367710 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 17:48
28.84% gewijzigd
loisnvt schreef:
20-02-2019 17:42
Nou, dan gaat ze toch bij m weg, wat een drama zeg om iets wat tijdens de date fase is gebeurd, jaaaaaren geleden. Als dit al je wereld op zn kop zet, hou dan je hart maar vast voor serieuzere tegenslagen.
En als ze er wel achter was gekomen destijds, wat had je dan gezegd?
Joh, trouw met hem, want dit is een fase en fit gebeurt nooit meer"?
Vast niet.
Het beeld wat zij van haar man was, hoe hij als man in het leven staat, is nu compleet veranderd. Daar gaat het om.
Ana_Isabel** schreef:
20-02-2019 17:42
Ik ben echt verbijsterd over sommige reacties.
Blijkbaar moet je beter opletten in het begin van de relatie en alles in drievoud ondertekenen wat je afspreekt, anders gelden gevoelens van teleurstelling en verdriet niet mocht je ergens achterkomen na jaren.

Het is gewoon niet zo zwart/wit. Tuurlijk gelden die gevoelens wel, maar daar moet je na jaaaaaaren toch gewoon samen over kunnen praten, zeker als het iets betreft voordat de relatie serieus was (zoals TO zelf schrijft)?
Ana_Isabel** schreef:
20-02-2019 17:45
En als ze er wel achter was gekomen destijds, wat had je dan gezegd?
Joh, trouw met hem, want dit is een fase en fit gebeurt nooit meer"?
Vast niet.
Het beeld wat zij van haar man was, hoe hij als man in het leven staat, is nu compleet veranderd. Daar gaat het om.
Niet voor mij gaan invullen svp. Dan had ik gezegd, blijf nog ff in de date fase en kijk of jullie hier samen uitkomen. Kun je het hem niet vergeven, dan houdt het op.
loisnvt schreef:
20-02-2019 17:47
Het is gewoon niet zo zwart/wit. Tuurlijk gelden die gevoelens wel, maar daar moet je na jaaaaaaren toch gewoon samen over kunnen praten, zeker als het iets betreft voordat de relatie serieus was (zoals TO zelf schrijft)?
Het was dus een relatie. Zij wilde het rustig aan doen en was in de veronderstelling dat ze die tijd kreeg. Tegelijkertijd zat hij rustig aan te doen met een ander in zijn bed.
grenada schreef:
20-02-2019 17:31
Als de relatie nog heel pril is, dan kan het zijn dat je nog niet de gehele waarheid vertelt, zo gek is dat niet.

Maar inmiddels zijn ze al jaren getrouwd en hij liegt nog steeds.
Stephje123 schreef:
20-02-2019 17:45
Ik zou het laten gaan. Natuurlijk is het niet leuk dat hij gelogen heeft maar waarschijnlijk deed hij dit om jou te beschermen en omdat hij jou heel graag als zijn partner wilde. En vreemdgaan dat is het niet, want jullie hadden geen relatie.

Als die vrouw niks voor hem betekende, kon hij jou alleen maar kwetsen met het vertellen, en uiteindelijk zou het de situatie toch niet veranderen.

Als je hem verder wel kan vertrouwen en het een fijne man is, vergeven en vergeten.

Hij liegt NU.
Ik vind eerlijk gezegd dat het drama om niets is.
Star² schreef:
20-02-2019 17:52
Hij liegt NU.

Hij kon zich die vrouw waarschijnlijk niet eens herinneren en toen kwamen de ‘bewijzen’ en herinnerde hij het zich.

Dit vind ik echt drama om het drama maken. Je moet er maar zin in hebben.
Jake99 schreef:
20-02-2019 17:56
Hij kon zich die vrouw waarschijnlijk niet eens herinneren en toen kwamen de ‘bewijzen’ en herinnerde hij het zich.

Dit vind ik echt drama om het drama maken. Je moet er maar zin in hebben.
Het is niet zoals "goh wat voor kleur onderbroek droeg ik op 23 maart 1991..?
Een vrouw waar je mee vreemd ging,vergeet je niet hoor.
Ana_Isabel** schreef:
20-02-2019 17:59

Iemand die je een blauwe maandag gedate hebt toen je de liefde van je leven tegenkwam wel hoor.
Wanneer je toen geen serieuze relatie had dan is dit ook geen vreemdgaan. Hij is jouw over die periode geen verantwoording verschuldigd.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-02-2019 18:02
Wanneer je toen geen serieuze relatie had dan is dit ook geen vreemdgaan. Hij is jouw over die periode geen verantwoording verschuldigd.

Amen.
Jake99 schreef:
20-02-2019 18:00
Iemand die je een blauwe maandag gedate hebt toen je de liefde van je leven tegenkwam wel hoor.
Uit de emails blijkt wel uit hoeveel maandagen het bestond.
Dat hij besluit dat TO ineens de liefde van zijn leven is, vind ik nog het ergste. Had TO daarin een keus?
Ana_Isabel** schreef:
20-02-2019 17:59

Dat zie ik dan weer niet als vreemdgaan, hij had gewoon twee opties lopen.
Star² schreef:
20-02-2019 18:05
Dat zie ik dan weer niet als vreemdgaan, hij had gewoon twee opties lopen.
Ja hij wel, maar TO niet. Daar gaat het mij om. Zij ging er vanuit dat ze tijd kreeg zodat ze het rustig aan konden doen. Samen.
anoniem_374390 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 18:07
17.20% gewijzigd
Nu weet je gelijk hoe hij innerlijk is.
Trotter schreef:
20-02-2019 17:52
Maar inmiddels zijn ze al jaren getrouwd en hij liegt nog steeds.
Waarom moet hij van alles verantwoorden over de periode voor dat jullie een serieuze relatie hadden?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
20-02-2019 18:02
Als je je tandenborstel gaat laten staan toch behoorlijk serieus.

Daarnaast dat hij na zoveel jaar samen nog recht in je gezicht liegt. Niets verbeterd dus.

Voor mij zou het vertrouwen kapot zijn. Einde verhaal.
fluttershy schreef:
20-02-2019 18:08

Daarnaast dat hij na zoveel jaar samen nog recht in je gezicht liegt. Niets verbeterd dus.

Mwoah.. Einde verhaal vind ik wel rigoureus. Je moet het verhaal can jullie geschiedenis aanpassen en je ziet je man ineens met heel andere ogen. Zoiets heeft tijd nodig. Haar man heeft het geluk gehad dat hij zich heeft kunnen bewijzen in al die jaren samen. Dat kun je tegen elkaar opwegen.
Ana_Isabel** schreef:
20-02-2019 18:04
Uit de emails blijkt wel uit hoeveel maandagen het bestond.
Dat hij besluit dat TO ineens de liefde van zijn leven is, vind ik nog het ergste. Had TO daarin een keus?

Een blauwe maandag betekent letterlijk een korte periode die van weinig betekenis is geweest. Niet specifiek 1 dag.

Hij besloot dat niet ineens en ja TO had zeker wel een keuze. Ze hoefde hem niet te daten, een relatie met hem aan te gaan en met hem te trouwen. Koos ze zelf voor. Iedereen heeft een verleden en soms vergeet je dingen en je herinnert je de laatste herinnering van de herinnering.

Ik herinner me ook niet elke man waarmee ik gedate heb hoor, of e-mails uitgewisseld heb of sms’jes/apps. Ik heb serieus laatst een kaart gevonden van mijn eerste vriendje. Ik herinnerde me echt niet dat hij die kaart ooit gegeven heeft. Ik kan me het moment echt absoluut niet herinneren. Maar goed ik ben dan ook een stonecold icequeen natuurlijk.
fluttershy schreef:
20-02-2019 18:08

Liegt hij of herinnert hij het zich niet of anders?
Jake99 schreef:
20-02-2019 18:13
Een blauwe maandag betekent letterlijk een korte periode die van weinig betekenis is geweest. Niet specifiek 1 dag.

Hij besloot dat niet ineens en ja TO had zeker wel een keuze. Ze hoefde hem niet te daten, een relatie met hem aan te gaan en met hem te trouwen. Koos ze zelf voor. Iedereen heeft een verleden en soms vergeet je dingen en je herinnert je de laatste herinnering van de herinnering.

Ik herinner me ook niet elke man waarmee ik gedate heb hoor, of e-mails uitgewisseld heb of sms’jes/apps. Ik heb serieus laatst een kaart gevonden van mijn eerste vriendje. Ik herinnerde me echt niet dat hij die kaart ooit gegeven heeft. Ik kan me het moment echt absoluut niet herinneren. Maar goed ik ben dan ook een stonecold icequeen natuurlijk.
Dat hij het als onbelangrijk bestempelde, is niet belangrijk. Het gaat erom dat TO een heel ander beeld had. Ze koos ervoor om met hem te trouwen nav dat beeld wat ze van hem had.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven