Mijn man ging vreemd tijdens date periode
woensdag 20 februari 2019 om 16:46
Dubbel gevoel. Ik kwam er laatst achter dat mijn man 'vreemdging' toen wij net samen waren. In zijn email vond ik wat oude mails waarin hij het afkapt met een andere vrouw. Ik weet dat de meningen hier op het forum verdeeld zijn als het gaat om de date fase maar hij heeft hier jaren over gelogen. Er was meer dan een jaar geen ander voor wij een relatie kregen, dat heeft hij mij altijd verteld. Nu blijkt dus dat er een ander was en hij daar pas mee is gestopt vanaf de dag dat ik mijn tandenborstel bij hem liet liggen.
Toen ik hem confronteerde met één van de berichten (die overduidelijk waren) bleef hij ontkennen. Het liegen hierover zit mij het meest dwars. Dit is blijkbaar hoe hij is, hij draait zijn hand er niet voor om om recht in mijn gezicht te liegen. Pas toen ik hem confronteerde met de overige berichten kon hij niet langer ontkennen.
Wij zijn inmiddels al jaren getrouwd maar toch staat mijn wereld op zijn kop. Wil ik wel verder met iemand die tegen mij liegt? Moet ik een huwelijk waar van beide kanten kinderen bij zijn betrokken wel ontbinden om iets dat zich afspeelde voor wij een serieuze relatie hadden?
Ik weet het even niet meer...
Toen ik hem confronteerde met één van de berichten (die overduidelijk waren) bleef hij ontkennen. Het liegen hierover zit mij het meest dwars. Dit is blijkbaar hoe hij is, hij draait zijn hand er niet voor om om recht in mijn gezicht te liegen. Pas toen ik hem confronteerde met de overige berichten kon hij niet langer ontkennen.
Wij zijn inmiddels al jaren getrouwd maar toch staat mijn wereld op zijn kop. Wil ik wel verder met iemand die tegen mij liegt? Moet ik een huwelijk waar van beide kanten kinderen bij zijn betrokken wel ontbinden om iets dat zich afspeelde voor wij een serieuze relatie hadden?
Ik weet het even niet meer...
woensdag 20 februari 2019 om 19:06
Jeetje, wat een verschillende meningen. Interessant om te lezen.
Ik zou hier geen moeite mee hebben, eerlijk gezegd. In de datefase met iemand houd ik ook wel vaker dingen voor me. Noem het leugentjes om bestwil. Of er eventueel andere sekspartners zijn. Op dat moment gaat iemand dat nog niets aan wat mij betreft. In hoe je zijn omgang met haar beschrijft, en de afronding, zat er geen gevoel naar haar toe, enkel simpele seks. Hij voelde duidelijk veel meer voor jou, en toen het serieus werd stopte hij abrupt met haar. Dat lijkt mij prima en juist een teken dat jij het voor hem bent. En hoewel het niet netjes is, snap ik wel dat hij dan dat leugentje om bestwil moeilijk vindt om op te biechten, zeker als het al jaren onbesproken is. Wat mij betreft maakt hem dat niet direct onbetrouwbaar.
Ik zou als partner dan weer wél boos worden als mijn persoonlijke mail geopend werd zonder toestemming. Al heb ik niets te verbergen, mijn telefoon en mail zijn off limits voor mijn vriend, andersom geldt hetzelfde. En al zochten jullie naar een oude e-mail samen, zou dat voor mij nog geen toestemming geven om deze mail ineens te openen. Maar wat privacy betreft weet ik dat ik vrij strikt ben.
Overigens had ik toen ik mijn vriend datete ook nog wel eens one night stands, waar ik mee gestopt ben toen we onze relatie officieel maakte. Heb destijds vragen daarover vermeden omdat het voelde als een privézaak. 5 jaar later kwam het in een gesprek ter sprake en heb ik erover verteld. Hij moest erom lachen, verder niets. Zo zie je maar hoe normen en waarden kunnen verschillen van elkaar.
Ik zou hier geen moeite mee hebben, eerlijk gezegd. In de datefase met iemand houd ik ook wel vaker dingen voor me. Noem het leugentjes om bestwil. Of er eventueel andere sekspartners zijn. Op dat moment gaat iemand dat nog niets aan wat mij betreft. In hoe je zijn omgang met haar beschrijft, en de afronding, zat er geen gevoel naar haar toe, enkel simpele seks. Hij voelde duidelijk veel meer voor jou, en toen het serieus werd stopte hij abrupt met haar. Dat lijkt mij prima en juist een teken dat jij het voor hem bent. En hoewel het niet netjes is, snap ik wel dat hij dan dat leugentje om bestwil moeilijk vindt om op te biechten, zeker als het al jaren onbesproken is. Wat mij betreft maakt hem dat niet direct onbetrouwbaar.
Ik zou als partner dan weer wél boos worden als mijn persoonlijke mail geopend werd zonder toestemming. Al heb ik niets te verbergen, mijn telefoon en mail zijn off limits voor mijn vriend, andersom geldt hetzelfde. En al zochten jullie naar een oude e-mail samen, zou dat voor mij nog geen toestemming geven om deze mail ineens te openen. Maar wat privacy betreft weet ik dat ik vrij strikt ben.
Overigens had ik toen ik mijn vriend datete ook nog wel eens one night stands, waar ik mee gestopt ben toen we onze relatie officieel maakte. Heb destijds vragen daarover vermeden omdat het voelde als een privézaak. 5 jaar later kwam het in een gesprek ter sprake en heb ik erover verteld. Hij moest erom lachen, verder niets. Zo zie je maar hoe normen en waarden kunnen verschillen van elkaar.

woensdag 20 februari 2019 om 19:15
Pffff ik heb wel 6 tandenborstels bij zowel mannelijke als vrouwelijke vrienden staan

woensdag 20 februari 2019 om 19:17
Koffiehagedis schreef: ↑20-02-2019 19:06Jeetje, wat een verschillende meningen. Interessant om te lezen.
Dit dus!

woensdag 20 februari 2019 om 19:52
Ik vind dat wel een signaal ja.loisnvt schreef: ↑20-02-2019 18:17Oh, dus een relatie is een serieuze relatie zodra er een extra tandenborstel in de badkamer staat? Zoals ik al eerder schreef, sommige laten al na 2 weken (en 2 dates) een tandenborstel liggen. We hebben het over een tandenborstel, 4 voor €5, lekker belangrijk als date 3 of 4 toch niet meer volgt.
De gemiddelde vent vindt het niet zo tof als gewone scharrels er tandenborstels achterlaten. Vriend en ik woonden praktisch samen toen mijn tandenborstel er mocht blijven staan. En we waren vanaf de derde date exclusief,maar no way dat ik er spulletjes liet liggen.
Als hij net voor die tijd nog een ander neukte, no way dat ik dat over 10 jaar gewoon accepteer. Laat staan als hij daar na al die tijd nog over liegt in plaats van: "Grappig dat je dat vraagt. Ik durfde het in die tijd niet goed te vertellen, maar in de eerste weken/maanden..."
woensdag 20 februari 2019 om 19:53

woensdag 20 februari 2019 om 20:02
Haha ik hecht niet zoveel waarde aan een tandenborstel

woensdag 20 februari 2019 om 20:15
Ik zou het houden op een goed gesprek; dat je best geschrokken bent en het niet van hem had verwacht. En dan zand erover.-zeemeermin- schreef: ↑20-02-2019 17:37Ze hadden ook seks. Dat heeft hij inmiddels wel toegegeven. Hij bleef niet alleen bij haar slapen om gezellig lepeltje lepeltje te liggen.
Het speelde zich allemaal af in een fase dat hij veel sneller wilde gaan dan ik. Ik vond het benauwend hoe verliefd hij was en hoe vaak hij wilde afspreken. Lekker naïefZo verliefd was hij blijkbaar niet. Hij had gewoon een back-up voor als ik geen tijd had.
Wat mij ook dwarszit is de manier waarop hij met haar om is gegaan. Hij heeft haar heel koud aan de kant gezet. Zo had ik hem helemaal niet ingeschat.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.

woensdag 20 februari 2019 om 20:49
Ja eens, maaaaarrrr schijnbaar heeft hij expliciet gezegd dat hij al een jaar geen seks had gehad toen ze elkaar ontmoetten. En misschien zei hij dat wel omdat hij de eerste keer heel snel klaarkwam ofzo, en zich geneerde, ik was er niet bij, maar daar zijn prima onschuldige redenen voor natuurlijk. Alleen dat wringt denk ik nu een beetje bij TO, en dat snap ik wel. Maar goed, dan zeg je: joh, dat valt me toch een beetje tegen. Nouja. Er zijn ergere dingen.Koffiehagedis schreef: ↑20-02-2019 19:06Jeetje, wat een verschillende meningen. Interessant om te lezen.
Oid. Lijkt mij.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
woensdag 20 februari 2019 om 21:04
Nog niet alles gelezen maar hier reageer ik alvast op. Zijn email is nu onze gezamenlijke email. Ik denk dat hij zich er niet van bewust was dat deze berichten er nog waren. Zijn mail staat al jaren op mijn computer dus als ik nieuwsgierig was geweest had ik alles al duizenden keren uit kunnen pluizen.

woensdag 20 februari 2019 om 21:12
Het gaat mij om het liegen. Het zweren dat hij de waarheid spreekt terwijl dat niet zo is. Dat zegt iets over zijn karakter.starbright schreef: ↑20-02-2019 20:22Waar gaat het je werkelijk om? Ben je misschien op een bepaalde manier bang dat hij niet genoeg voor je voelt/voelde? (Omdat je zegt dat er een back-up klaarstond etc)

woensdag 20 februari 2019 om 21:15
Hij wil waarschijnlijk niet de boel nog erger maken dan het al was.-zeemeermin- schreef: ↑20-02-2019 21:12Het gaat mij om het liegen. Het zweren dat hij de waarheid spreekt terwijl dat niet zo is. Dat zegt iets over zijn karakter.
Het feit dat hij erom liegt, zegt mij wel dat hij wist dat het niet oké was wat hij deed. Anders had hij het wel toegegeven en gezegd hoe hij er destijds in stond.
woensdag 20 februari 2019 om 21:19
Ik heb een soa test gedaan in het begin van onze relatie. Hij niet want dat was niet nodig. Zijn ex was getest en hij had met niemand seks gehad na zijn ex.lux- schreef: ↑20-02-2019 20:49Ja eens, maaaaarrrr schijnbaar heeft hij expliciet gezegd dat hij al een jaar geen seks had gehad toen ze elkaar ontmoetten. En misschien zei hij dat wel omdat hij de eerste keer heel snel klaarkwam ofzo, en zich geneerde, ik was er niet bij, maar daar zijn prima onschuldige redenen voor natuurlijk. Alleen dat wringt denk ik nu een beetje bij TO, en dat snap ik wel. Maar goed, dan zeg je: joh, dat valt me toch een beetje tegen. Nouja. Er zijn ergere dingen.
Oid. Lijkt mij.
Het lieft snij ik zijn keel door maar ik begrijp dat dat iets te overdreven is volgens sommigen

woensdag 20 februari 2019 om 21:19
Dat kan toch zo zijn? Was jij erbij? Stel nou hij kwam binnen 2 tellen klaar de eerste keer dat zij seks hadden en zei toen ‘heb gewoon al een jaar geen seks gehad’ omdat hij het genant vond. Dat kan toch ook gewoon zijn waarom hij heeft gelogen? Hóéft toch niet direct te zijn omdat hij een notoire vreemdganger met dubbele agenda is?
woensdag 20 februari 2019 om 21:24
Wat een afschuwelijke ontdekking, zeemeermin. Voor mij zou het onoverkomelijk zijn. Mijn ervaring met mensen die dusdanig makkelijk liegen is dat er meer fundamenteel niet matcht met wat ik wil in en uit het leven. Ik ben door schat en schande wijs geworden daarin. Ik zou ook echt woest zijn dat hij me een relatie en een huwelijk heeft laten aangaan op basis van leugens. Ik snap dat je zijn keel wil doorsnijden
.

Am Yisrael Chai!
Ik zou bijna denken dat jij erbij was.lux- schreef: ↑20-02-2019 21:19Dat kan toch zo zijn? Was jij erbij? Stel nou hij kwam binnen 2 tellen klaar de eerste keer dat zij seks hadden en zei toen ‘heb gewoon al een jaar geen seks gehad’ omdat hij het genant vond. Dat kan toch ook gewoon zijn waarom hij heeft gelogen? Hóéft toch niet direct te zijn omdat hij een notoire vreemdganger met dubbele agenda is?
Sowieso compleet onverantwoordelijk en onacceptabel. Maar misschien was dat zijn ex? Ja ik weet het niet hoor, maar ik zou gewoon een gesprek met hem aangaan en het hém vragen. Ipv meteen van het ergste uitgaan. Als het mijn man was dan zou ik namelijk denken dat er allemaal prima logische verklaringen voor zijn dat het zo gelopen is, en dat - zij het dat hij het toentertijd anders had moeten aanpakken - het geen kwade opzet was.-zeemeermin- schreef: ↑20-02-2019 21:19Ik heb een soa test gedaan in het begin van onze relatie. Hij niet want dat was niet nodig. Zijn ex was getest en hij had met niemand seks gehad na zijn ex.
Het lieft snij ik zijn keel door maar ik begrijp dat dat iets te overdreven is volgens sommigen![]()