Mijn man ging vreemd tijdens date periode

20-02-2019 16:46 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dubbel gevoel. Ik kwam er laatst achter dat mijn man 'vreemdging' toen wij net samen waren. In zijn email vond ik wat oude mails waarin hij het afkapt met een andere vrouw. Ik weet dat de meningen hier op het forum verdeeld zijn als het gaat om de date fase maar hij heeft hier jaren over gelogen. Er was meer dan een jaar geen ander voor wij een relatie kregen, dat heeft hij mij altijd verteld. Nu blijkt dus dat er een ander was en hij daar pas mee is gestopt vanaf de dag dat ik mijn tandenborstel bij hem liet liggen.

Toen ik hem confronteerde met één van de berichten (die overduidelijk waren) bleef hij ontkennen. Het liegen hierover zit mij het meest dwars. Dit is blijkbaar hoe hij is, hij draait zijn hand er niet voor om om recht in mijn gezicht te liegen. Pas toen ik hem confronteerde met de overige berichten kon hij niet langer ontkennen.

Wij zijn inmiddels al jaren getrouwd maar toch staat mijn wereld op zijn kop. Wil ik wel verder met iemand die tegen mij liegt? Moet ik een huwelijk waar van beide kanten kinderen bij zijn betrokken wel ontbinden om iets dat zich afspeelde voor wij een serieuze relatie hadden?

Ik weet het even niet meer...
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 21:24
Ik zou bijna denken dat jij erbij was.
Nee. Maar als mijn man met zo’n verhaal zou komen nadat ik zo’n mail had gevonden zou ik denken: goh, daar zit vast iets onschuldigs achter. Niet: wat een vuile bedrieger.

Vind het gewoon heel raar dat ‘jumping to the worst conclusion.’ Het is je man, al tig jaar. Praat erover, vraag naar het waarom. Hem een vuile bedrieger vinden kan altijd nog.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Als ik al jaren in de veronderstelling leef dat we toen compleet op elkaar gefocust waren, elkaar aan het aftasten waren en niets liever dan elkaar wilden ontdekken - dan zou ik het ook op z'n minst nogal zuur vinden om nu te ontdekken dat hij door iemand anders werd afgeleid.
Such fun!1
Ok. Dus als ik tien jaar samen ben met mijn partner en ik er bij toeval achter kom dat deze vlak voordat wij officieel iets kregen een aantal zware vergrijpen heeft gepleegd, dan gaat mij dit niks aan want voor mijn tijd? En als ik partner vervolgens daarmee confronteer en de hele boel wordt aan elkaar gelogen, dan mag ik daar niks van vinden, want hee! Het was mijn eigen keuze een huwelijk aan te gaan?
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-02-2019 21:24
Sowieso compleet onverantwoordelijk en onacceptabel. Maar misschien was dat zijn ex? Ja ik weet het niet hoor, maar ik zou gewoon een gesprek met hem aangaan en het hém vragen. Ipv meteen van het ergste uitgaan. Als het mijn man was dan zou ik namelijk denken dat er allemaal prima logische verklaringen voor zijn dat het zo gelopen is, en dat - zij het dat hij het toentertijd anders had moeten aanpakken - het geen kwade opzet was.
Toen ze het gesprek aanging loog hij wéér!
Pas toen hij niet meer kon ontkennen kwam er iets uit.

Dat liefdevol accepteren zal ik pas doen als ik kort stekeltjes haar heb waar 'deurmat' in geverfd is.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-02-2019 21:24
Wat een afschuwelijke ontdekking, zeemeermin. Voor mij zou het onoverkomelijk zijn. Mijn ervaring met mensen die dusdanig makkelijk liegen is dat er meer fundamenteel niet matcht met wat ik wil in en uit het leven. Ik ben door schat en schande wijs geworden daarin. Ik zou ook echt woest zijn dat hij me een relatie en een huwelijk heeft laten aangaan op basis van leugens. Ik snap dat je zijn keel wil doorsnijden :hug:.
Precies dit. Hij zegt zelf dat hij wist dat ik nooit met hem verder zou willen als hij het verteld had. Dus besloot hij te liegen zodat hij mij niet kwijt zou raken. Dit is op zich al zo egoïstisch dat ik twijfel of ik wel verder wil.
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 21:32
Precies dit. Hij zegt zelf dat hij wist dat ik nooit met hem verder zou willen als hij het verteld had. Dus besloot hij te liegen zodat hij mij niet kwijt zou raken. Dit is op zich al zo egoïstisch dat ik twijfel of ik wel verder wil.
Nou, dan heb je je antwoord denk ik, toch?
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
feow schreef:
20-02-2019 21:31
Toen ze het gesprek aanging loog hij wéér!
Pas toen hij niet meer kon ontkennen kwam er iets uit.

Dat liefdevol accepteren zal ik pas doen als ik kort stekeltjes haar heb waar 'deurmat' in geverfd is.
Ik sta daar wat milder in geloof ik, gezien het onderwerp van de leugen.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
Hij is niet vreemdgegaan want hij heeft het afgekapt op het moment dat hij dacht dat jullie serieus werden (voor hem kennelijk tandenborstel moment). Als jij vanaf de eerste date exclusiviteit wilde had je dit aan kunnen geven.

Ik snap op zich wel dat hij zei dat hij een jaar geen sex had gehad, als jij tenminste degene was die daarnaar vroeg. Wat had hij dan moeten zeggen? Nou schat, tegelijk met jou. Weg toekomst samen.

Het liegen recht in je gezicht in het heden zou ik ook heel slecht trekken. Maar het is al zo lang een “nieuwe waarheid” voor hem, omdat jij denkt dat hij een jaar geen sex had gehad. Dus ik snap hem een ieniemienie beetje. Vooral omdat hij natuurlijk aanvoelt dat nu na al die tijd z’n verhaal veranderen ook veel gezeik gaat opleveren. Dus hij koos voor geen gezeik, niet wetende dat Sherlock al sluitend bewijs had verzameld. In zijn ogen ging het liegen om iets heel kleins, in die van jou om iets groots (vreemdgaan).

Wat het belangrijkst is: vertrouw je hem? Heeft hij je ooit redenen gegeven om aan zijn woorden of daden te twijfelen?

Als je hem vertrouwt is er geen probleem.
wat had hij dan moeten doen? Het klinkt alsof je het ook niet okee had gevonden als hij direct had gezegd van “oh je tandenborstel ligt hier, dan kap ik mn scharrel af.”.

Ik vind een scharrel aanhouden tijdens het daten helemaal niet raar. Ik doe dat zelf ook vaak. Daten wordt vaak niks, dus dan zou ik een prima scharrel elke keer moeten opgeven voor een of twee matige dates. Aan de andere kant vind ik het wel lullig voor dates die nog geen seks krijgen dan scharrel dat dan wel krijgt, dus ik breng dit ook niet zomaar ter sprake. Als ik uiteindelijk met zo’n date trouw, weet ik niet of/wanneer ik dat zou zeggen.
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 21:32
Precies dit. Hij zegt zelf dat hij wist dat ik nooit met hem verder zou willen als hij het verteld had. Dus besloot hij te liegen zodat hij mij niet kwijt zou raken. Dit is op zich al zo egoïstisch dat ik twijfel of ik wel verder wil.
Ik snap hoe je je voelt. Ik vrees dat er nu iets onherstelbaar kapot is. Wat een rotsituatie. Sterkte, meid.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Weg
emmadebemma wijzigde dit bericht op 10-01-2020 20:56
99.76% gewijzigd
Waarom kijk je niet vooruit in plek van achteruit? Zoek je een reden? Zin in gezeur? Een ding is zeker: je wordt er niet gelukkiger van door achteruit te kijken.

Waarschijnlijk zat 'ie nog half in een relatie verwikkeld toen ie met jou kreeg. Jij was die 'ander'. Hij vond jou leuk(er), dus tel je zegeningen, en ga geen dingen zoeken als je huwelijk nu oke is. Tenzij je daar andere redenen voor hebt.
Ik weet ook niet of het "vreemdgaan" genoemd moet worden. Maar er heeft zich iets afgespeeld waarvan man al wist dat het niet door de beugel kon toen het plaatsvondt en daarmee geconfronteerd liegt hij nog steeds de boel aan elkaar. Ik zou er flink ziek van zijn.
Alle reacties Link kopieren
Isdatzo schreef:
20-02-2019 21:35
Hij is niet vreemdgegaan want hij heeft het afgekapt op het moment dat hij dacht dat jullie serieus werden (voor hem kennelijk tandenborstel moment). Als jij vanaf de eerste date exclusiviteit wilde had je dit aan kunnen geven.

Ik snap op zich wel dat hij zei dat hij een jaar geen sex had gehad, als jij tenminste degene was die daarnaar vroeg. Wat had hij dan moeten zeggen? Nou schat, tegelijk met jou. Weg toekomst samen.

Het liegen recht in je gezicht in het heden zou ik ook heel slecht trekken. Maar het is al zo lang een “nieuwe waarheid” voor hem, omdat jij denkt dat hij een jaar geen sex had gehad. Dus ik snap hem een ieniemienie beetje. Vooral omdat hij natuurlijk aanvoelt dat nu na al die tijd z’n verhaal veranderen ook veel gezeik gaat opleveren. Dus hij koos voor geen gezeik, niet wetende dat Sherlock al sluitend bewijs had verzameld. In zijn ogen ging het liegen om iets heel kleins, in die van jou om iets groots (vreemdgaan).

Wat het belangrijkst is: vertrouw je hem? Heeft hij je ooit redenen gegeven om aan zijn woorden of daden te twijfelen?

Als je hem vertrouwt is er geen probleem.
In onze date periode heeft hij herhaaldelijk gezegd dat hij geen anderen zag. Hij gaf dus zelf aan exclusief te zijn terwijl dat niet zo was.

Hij heeft al aangetoond dat hij niet te vertrouwen is want hij loog toen al. En ook nu bleef hij net zo lang liegen tot er meer berichten boven water kwamen en hij niet meer kon ontkennen. Ik vertrouw hem niet meer op zijn woord.
Alle reacties Link kopieren
Zeemeermin, je begon je topic met 'ik weet het niet meer'. Echter, in ieder bericht dat je schrijft zet je duidelijk neer dat je het onacceptabel vindt, onvergeeflijk, je hem niet vertrouwt, en zelfs (sorry, maar dat vind ik echt ziekelijk om te typen) dat je 'zijn keel zou willen doorsnijden'. Er zijn meningen gegeven die jouw gevoel niet ondersteunen, hier reageer je afwijzend op. Is dan het probleem niet meer dat het voor jou heel goed duidelijk is en je het wél heel goed weet, maar de 'wat nu' heel ingewikkeld is?
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
20-02-2019 21:52
Zeemeermin, je begon je topic met 'ik weet het niet meer'. Echter, in ieder bericht dat je schrijft zet je duidelijk neer dat je het onacceptabel vindt, onvergeeflijk, je hem niet vertrouwt, en zelfs (sorry, maar dat vind ik echt ziekelijk om te typen) dat je 'zijn keel zou willen doorsnijden'. Er zijn meningen gegeven die jouw gevoel niet ondersteunen, hier reageer je afwijzend op. Is dan het probleem niet meer dat het voor jou heel goed duidelijk is en je het wél heel goed weet, maar de 'wat nu' heel ingewikkeld is?
Nou dat. En idd keel doorsnijden vond ik ook vrij eh.. O_O
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren
EmmaDeBemma schreef:
20-02-2019 21:38

Lang verhaal kort: praat erover met hem.
Er komt alleen maar bullshit uit hem. Hij wilde het afkappen maar zij nam steeds contact op met hem. Hij is eigenlijk het slachtoffer, daar komt het op neer. Hij wilde een vrouw die hem niet wilde en de vrouw die hem wilde, wilde hij niet. Als hij zich afgewezen voelde door mij sprak hij met haar af, om haar in ieder geval niet teleur te stellen. Het was eigenlijk een soort liefdadigheid.
Zoek je een reden om bij hem weg te gaan Zeemeermin? Echt serieus, als jullie nu een goed huwelijk hebben is het zoooooooo zonde om je zorgen te maken over dingen die zich hebben afgespeeld in een ver verleden.

Hij ging vreemd, jij was die andere vrouw, hij koos voor jou, al wist je dat toen niet dat ie nog een relatie had.... Oke, hij heeft gelogen, maar je kan niet verwachten dat elke man handelt volgens jouw normen en waarden/gebruiksaanwijzing...

Echt, zo zonde om achteruit te kijken. Weet wat je op het spel zet. Tenzij je hem gewoon zat bent en een reden zoekt om bij hem weg te gaan. Hoewel ik dit dan wel heel laf zou vinden.
anoniem_651d480a3d1d1 wijzigde dit bericht op 20-02-2019 22:00
2.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 21:55
Er komt alleen maar bullshit uit hem. Hij wilde het afkappen maar zij nam steeds contact op met hem. Hij is eigenlijk het slachtoffer, daar komt het op neer. Hij wilde een vrouw die hem niet wilde en de vrouw die hem wilde, wilde hij niet. Als hij zich afgewezen voelde door mij sprak hij met haar af, om haar in ieder geval niet teleur te stellen. Het was eigenlijk een soort liefdadigheid.
Och och och, het wordt zo te lezen ook met elk gesprek alleen maar erger. Helaas is mijn ervaring precies wat jij nu ook beschrijft, dat zo kunnen liegen vaak een voorbode is voor allerlei zwaktes die ik sowieso niet in een partner zoek. Maar ja, nu ben je er al mee getrouwd, dus een puinhoop is het toch al.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Koffiehagedis schreef:
20-02-2019 21:52
Zeemeermin, je begon je topic met 'ik weet het niet meer'. Echter, in ieder bericht dat je schrijft zet je duidelijk neer dat je het onacceptabel vindt, onvergeeflijk, je hem niet vertrouwt, en zelfs (sorry, maar dat vind ik echt ziekelijk om te typen) dat je 'zijn keel zou willen doorsnijden'. Er zijn meningen gegeven die jouw gevoel niet ondersteunen, hier reageer je afwijzend op. Is dan het probleem niet meer dat het voor jou heel goed duidelijk is en je het wél heel goed weet, maar de 'wat nu' heel ingewikkeld is?
Nu ben ik boos en teleurgesteld, dat zal weer zakken. Het zou dom zijn om nu rigoureus beslissingen te nemen.

Ik lees dit weleens in topics: "verder is ie heel lief".
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 21:19
Het lieft snij ik zijn keel door maar ik begrijp dat dat iets te overdreven is volgens sommigen :)
Snap ik heel goed. Scheiden is ook hartstikke duur. Heeft hij ook nog een leuke levensverzekering of niet? Anders moet je dat nog even regelen.

Knettergek
Alle reacties Link kopieren
lux- schreef:
20-02-2019 21:53
Nou dat. En idd keel doorsnijden vond ik ook vrij eh.. O_O
Stond een smiley achter, was niet serieus hoor. Het is niet zo dat ik nu een mes sta te slijpen in de keuken of zo.
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper* schreef:
20-02-2019 22:04
Snap ik heel goed. Scheiden is ook hartstikke duur. Heeft hij ook nog een leuke levensverzekering of niet? Anders moet je dat nog even regelen.

Knettergek
Tsssk, jullie snappen toch wel dat dat een nogal cynisch grapje was? Er stond een smiley achter. Ze zal heus niet nu haar keukenmessen aan het slijpen zijn.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Oh, haha, dat zei ze zelf ook al.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
20-02-2019 22:06
Tsssk, jullie snappen toch wel dat dat een nogal cynisch grapje was? Er stond een smiley achter. Ze zal heus niet nu haar keukenmessen aan het slijpen zijn.
No shit Sherlock.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven