Mijn man ging vreemd tijdens date periode

20-02-2019 16:46 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dubbel gevoel. Ik kwam er laatst achter dat mijn man 'vreemdging' toen wij net samen waren. In zijn email vond ik wat oude mails waarin hij het afkapt met een andere vrouw. Ik weet dat de meningen hier op het forum verdeeld zijn als het gaat om de date fase maar hij heeft hier jaren over gelogen. Er was meer dan een jaar geen ander voor wij een relatie kregen, dat heeft hij mij altijd verteld. Nu blijkt dus dat er een ander was en hij daar pas mee is gestopt vanaf de dag dat ik mijn tandenborstel bij hem liet liggen.

Toen ik hem confronteerde met één van de berichten (die overduidelijk waren) bleef hij ontkennen. Het liegen hierover zit mij het meest dwars. Dit is blijkbaar hoe hij is, hij draait zijn hand er niet voor om om recht in mijn gezicht te liegen. Pas toen ik hem confronteerde met de overige berichten kon hij niet langer ontkennen.

Wij zijn inmiddels al jaren getrouwd maar toch staat mijn wereld op zijn kop. Wil ik wel verder met iemand die tegen mij liegt? Moet ik een huwelijk waar van beide kanten kinderen bij zijn betrokken wel ontbinden om iets dat zich afspeelde voor wij een serieuze relatie hadden?

Ik weet het even niet meer...
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
20-02-2019 22:00
Och och och, het wordt zo te lezen ook met elk gesprek alleen maar erger. Helaas is mijn ervaring precies wat jij nu ook beschrijft, dat zo kunnen liegen vaak een voorbode is voor allerlei zwaktes die ik sowieso niet in een partner zoek. Maar ja, nu ben je er al mee getrouwd, dus een puinhoop is het toch al.
Er komen inderdaad allerlei zwaktes naar boven die ik niet waardeer. Onze normen en waarden liggen heel ver uit elkaar en dat overvalt me. Zijn woorden waren dus anders dan zijn daden. Het zal tijd kosten om mijn beeld van hem bij te stellen. Vooral omdat hij zelf altijd veroordelend is naar anderen. Hij stelt erg hoge eisen aan andere mensen. Als de rollen omgedraaid waren zou hij heel anders hebben gereageerd dan ik. Er is bij hem veel minder ruimte en begrip voor het maken van een misstap. Ik vond het altijd wel mooi dat hij zo principieel was.

Voor mij voelt het nu alsof hij twee persoonlijkheden heeft.
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 22:18
Er komen inderdaad allerlei zwaktes naar boven die ik niet waardeer. Onze normen en waarden liggen heel ver uit elkaar en dat overvalt me. Zijn woorden waren dus anders dan zijn daden. Het zal tijd kosten om mijn beeld van hem bij te stellen. Vooral omdat hij zelf altijd veroordelend is naar anderen. Hij stelt erg hoge eisen aan andere mensen. Als de rollen omgedraaid waren zou hij heel anders hebben gereageerd dan ik. Er is bij hem veel minder ruimte en begrip voor het maken van een misstap. Ik vond het altijd wel mooi dat hij zo principieel was.

Voor mij voelt het nu alsof hij twee persoonlijkheden heeft.
Even laten zakken. Dat hij hier nu over liegt is niet leuk maar je gaat dit toch niet je huwelijk laten verpesten?

Hoe gaat hij nu om met de situatie?
Alle reacties Link kopieren
Kusjesvoorallemaal schreef:
20-02-2019 22:29
Hoe gaat hij nu om met de situatie?
Mijn moraalridder wordt niet graag op zijn fouten gewezen. Als ik er niet meer over begin zal er de rest van ons leven niet meer over gesproken worden.
Alle reacties Link kopieren
Laten er voorafgaand aan deze situatie onuitgesproken irritaties?
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 22:41
Mijn moraalridder wordt niet graag op zijn fouten gewezen. Als ik er niet meer over begin zal er de rest van ons leven niet meer over gesproken worden.
De manier waarop je over je man praat nu klinkt echt als foute boel.

Probeer voor jezelf even te bedenken hoe je man dit goed kan maken. Dan wel wat er nodig is om het vertrouwen weer terug te krijgen. Zo te horen gaat hij het zelf niet bedenken.

Dat hij liegt dat kan natuurlijk niet maar het gaat wel om iets in het verleden. Hij heeft duidelijk enorm veel moeite moeten doen om een relatie met je te kunnen krijgen. Wat ik niet snap is waarom jij zo vreselijk de focus op andere vrouwen hebt gelegd.
Als hij met andere vrouwen had gedate dan moest je hem niet. Je hebt er meerdere keren naar gevraagd.
Wat maakt het uit? Hij was en is met jou. En nu blijkt dat hij niet eerlijk is geweest... ja ik snap dat je boos bent. Maar sommige dingen moet je niet willen weten over de date fases. Maar goed dat is mijn mening.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat je nogal overtrokken reageert. Jullie zijn al jaren getrouwd. Destijds was hij jong en onbezonnen. Kijk naar wat je hebt.
Alle reacties Link kopieren
Je ontwijkt de vragen over hoe jullie relatie was voor deze ontdekking. Ik vermoed dat jouw heftige reactie vooral ook komt omdat jullie relatie al langer niet leuk is. En dan is zoiets olie op het vuur.
Het leven is niet eerlijk
Kusjesvoorallemaal schreef:
20-02-2019 22:54
De manier waarop je over je man praat nu klinkt echt als foute boel.
Dit viel mij ookal op in het laatste bericht, een denigrerende manier van spreken. Vergelijkbaar met je partner aanduiden als ‘meneer’ als je boos bent.
Roelanje schreef:
20-02-2019 23:33
Je ontwijkt de vragen over hoe jullie relatie was voor deze ontdekking. Ik vermoed dat jouw heftige reactie vooral ook komt omdat jullie relatie al langer niet leuk is. En dan is zoiets olie op het vuur.
Als je loept heb je je antwoord!
Alle reacties Link kopieren
Joh, wees maar lekker even heel erg kwaad.
Maak daarna je grenzen en teleurstelling duidelijk, kijk welke lijken er nog meer uit de kast komen rollen, veeg de scherven bijeen en kijk wat je nog kunt en wilt lijmen.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
tja. Het gaat natuurlijk helemaal niet om de seks. Het gaat er om dat hij liegt, en gelogen heeft. Dat hij het je toen niet heeft verteld, omdat hij wist dat je niet het type bent, om als optie te worden behandeld terwijl jij serieus met iemand op wil bouwen.

Wanneer ik serieus met iemand date, dan verwacht ik ook hetzelfde terug. Dan kan een ander wel heel hard roepen, dat wanneer er officieel nog niets is, het vrij spel is, maar het gaat er om wat ik vind in mijn leven en mijn relatie, en ik hou dus niet van opties open houden ( of in ieder geval de mentaliteit). Een ander kan daar geen probleem mee hebben, maar zo'n soort gedachtegang past niet bij mij, en dat is heel belangrijk.

Dat wist hij blijkbaar ook, en daarom heeft hij het verzwegen. Ik neem aan dat als hij jou had verteld, dat hij ook nog met een ander in bed lag (terwijl jij het idee had serieus met hem te zijn), dat jij er dan voor had bedankt.

Hij loog er liever over, dan vroegtijdig afkappen. En nu wilde hij het weer ontkennen, en mag je er niet over praten. Dat zijn nare eigenschappen in een persoon waar ik echt enorm alergisch voor ben. Getrouwd of niet, het gaat om het gedrag en de mentaliteit/gedachtegang van een persoon, niet perse om de daden.

Ik zou mij dus ook extra genaaid voelen, als ik er na zoveel jaar ineens moet achterkomen. Dat je hem nu "meneer" noemt, geeft alleenmaar aan, dat hij je enorm kwetst nu, en jij heel erg boos bent. En dat snap ik wel.
Eerlijk gezegd heb ik man ook niet precies verteld wat ik voor hem heb uitgespookt. Grote kans dat hij er niets van af weet. Ik ben best open. Lieg niet graag. Maar sommige dingen gaat hij niet begrijpen. Of eindeloos over doorvragen en zich onzeker over voelen. Terwijl het totaal los staat van mijn gevoelens voor hem. Ik denk dat je man het ook zo ziet. Hij heeft het afgekapt toen jullie serieus werden. Ik vind dat hij het netjes heeft gedaan. Maar ik ben dan ook net zo blijkbaar. Je hoeft niet alles te vertellen om eerlijk te kunnen zijn. Ik vermoed dat hij heeft ingeachat dat jij er veel zwaarder aan ging tillen en onzeker over ging zitten zijn. Dat dat het niet waard was. Ze was wellicht een ego boost of een afleiding. Ook dat is niet fraai om toe te geven.

Als er verder geen tekenen zijn dat hij liegt of niet betrouwbaar is. Laat het dan voor wat het is. Zie het niet als liegen. Dan maak je het groter dan dat het.
Alle reacties Link kopieren
Roelanje schreef:
20-02-2019 23:33
Je ontwijkt de vragen over hoe jullie relatie was voor deze ontdekking. Ik vermoed dat jouw heftige reactie vooral ook komt omdat jullie relatie al langer niet leuk is. En dan is zoiets olie op het vuur.
Deze reactie zet me wel aan het denken. Mijn heftige reactie komt denk ik door ervaringen uit mijn verleden. Misschien is het de angst dat hij net zoals mijn ex blijkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 21:32
Precies dit. Hij zegt zelf dat hij wist dat ik nooit met hem verder zou willen als hij het verteld had. Dus besloot hij te liegen zodat hij mij niet kwijt zou raken. Dit is op zich al zo egoïstisch dat ik twijfel of ik wel verder wil.
Als je een goede relatie hebt, dan gooi je dat met deze houding weg. Is dat het waard? En als je een slechte relatie hebt, dan heb je een mooi handvat om hem de relatiebreuk te verwijten....
Alle reacties Link kopieren
Schat, jullie zijn al jaren getrouwd/samen
Mensen veranderen (godzijdank!)
Jeetje, ik zou nu in bepaalde dingen ook andere keuzes maken dan 5 en zeker dan 10 jaar geleden.

En dat hij nu zo raar doet en meer leugens/onwaarheden vertelt, zich in bochten wringt is stom en siert hem niet, maar hij is waarschijnlijk in paniek. Bovendien veranderen perspectieven op een relatie ook nadat het uit is. Door tijd en doordat je kunt reflecteren. Misschien dat hij toen bij haar wilde zijn en hij nu (oprecht) voelt/denkt dat hij zich klem gezet voelde.

Als jullie relatie hiervoor goed voelde en je hem verder nooit op leugens hebt betrapt over belangrijke zaken: laat het gaan.
Natuurlijk ben je geschrokken en verdrietig, maar maak er ook niet meer van dan het is.
En hij is niet je ex, toch?

Mijn peut vraagt altijd: what did really happen and what did you make of it.
Wat gebeurde is dat hij toen niet eerlijk tegen je was. In de beginfase, als je elkaar net kent, niet vertrouwd bent met elkaar en zoals iemand hierboven zei: je de andere je beste kant wilt laten zien. Dus: hij is geen heilige en niet perfect. Maar dat wist je evengoed wel, toch?

Jij maakt nu, in je verdriet en schrik en met meenemen van angsten veroorzaakt door eerdere ervaringen, van hem iemand die jarenlang en systematisch tegen je liegt...
Logisch, maar feitelijk onjuist.
grenada schreef:
20-02-2019 17:31
Altijd dat principiële gedoe, alsof iemand maar perfect moet zijn. Niemand is perfect. Ik zie dit niet gewoon als liegen. Als de relatie nog heel pril is, dan kan het zijn dat je nog niet de gehele waarheid vertelt, zo gek is dat niet.

Zodra jij je tandenborstel liet liggen was het over. Als je al die jaren gelukkig met hem was, dan zou ik dat gewoon vergeten. Zit je in een waardeloze relatie, dan heb je mooi een handvat om hem iets van jaaaaaaaaren geleden te verwijten.

En dat hij het nu in eerste instantie ontkent: zo gek is dat nou ook weer niet. Toezeg: concentreer je op je eventuele geluk en ga geen problemen zoeken.
+1
Alle reacties Link kopieren
ik_ben_moppie70 schreef:
21-02-2019 08:33
Jij maakt nu, in je verdriet en schrik en met meenemen van angsten veroorzaakt door eerdere ervaringen, van hem iemand die jarenlang en systematisch tegen je liegt...
Logisch, maar feitelijk onjuist.
Jullie reacties hebben me enorm geholpen. Ik denk inderdaad dat het exact het bovenstaande is waardoor ik zo reageer.
Alle reacties Link kopieren
ik_ben_moppie70 schreef:
21-02-2019 08:33
Schat, jullie zijn al jaren getrouwd/samen
Mensen veranderen (godzijdank!)
Jeetje, ik zou nu in bepaalde dingen ook andere keuzes maken dan 5 en zeker dan 10 jaar geleden.

En dat hij nu zo raar doet en meer leugens/onwaarheden vertelt, zich in bochten wringt is stom en siert hem niet, maar hij is waarschijnlijk in paniek. Bovendien veranderen perspectieven op een relatie ook nadat het uit is. Door tijd en doordat je kunt reflecteren. Misschien dat hij toen bij haar wilde zijn en hij nu (oprecht) voelt/denkt dat hij zich klem gezet voelde.

Als jullie relatie hiervoor goed voelde en je hem verder nooit op leugens hebt betrapt over belangrijke zaken: laat het gaan.
Natuurlijk ben je geschrokken en verdrietig, maar maak er ook niet meer van dan het is.
En hij is niet je ex, toch?

Mijn peut vraagt altijd: what did really happen and what did you make of it.
Wat gebeurde is dat hij toen niet eerlijk tegen je was. In de beginfase, als je elkaar net kent, niet vertrouwd bent met elkaar en zoals iemand hierboven zei: je de andere je beste kant wilt laten zien. Dus: hij is geen heilige en niet perfect. Maar dat wist je evengoed wel, toch?

Jij maakt nu, in je verdriet en schrik en met meenemen van angsten veroorzaakt door eerdere ervaringen, van hem iemand die jarenlang en systematisch tegen je liegt...
Logisch, maar feitelijk onjuist.
Wat een mooie post!
Het leven is niet eerlijk
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
21-02-2019 06:48
Eerlijk gezegd heb ik man ook niet precies verteld wat ik voor hem heb uitgespookt. Grote kans dat hij er niets van af weet. Ik ben best open. Lieg niet graag. Maar sommige dingen gaat hij niet begrijpen. Of eindeloos over doorvragen en zich onzeker over voelen. Terwijl het totaal los staat van mijn gevoelens voor hem. Ik denk dat je man het ook zo ziet. Hij heeft het afgekapt toen jullie serieus werden. Ik vind dat hij het netjes heeft gedaan. Maar ik ben dan ook net zo blijkbaar. Je hoeft niet alles te vertellen om eerlijk te kunnen zijn. Ik vermoed dat hij heeft ingeachat dat jij er veel zwaarder aan ging tillen en onzeker over ging zitten zijn. Dat dat het niet waard was. Ze was wellicht een ego boost of een afleiding. Ook dat is niet fraai om toe te geven.

Als er verder geen tekenen zijn dat hij liegt of niet betrouwbaar is. Laat het dan voor wat het is. Zie het niet als liegen. Dan maak je het groter dan dat het.
Hoe kan liegen over zaken die voor de ander van wezenlijk belang zijn voor het nemen van één van de belangrijkste besluiten in het leven (het besluit om een langdurige relatie met iemand aan te gaan), nou los staan van je gevoelens voor die ander?

Dan neem je iemand toch niet eens voldoende serieus om hem zijn eigen beslissingen te laten nemen, maar behandel je hem als een kind? Puur in je eigen belang.

Als we het dan over gevoelens hebben vind ik het niet getuigen van liefde, maar eerder van een enorme geringschatting voor de ander.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
tsja, next dus
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik heb je geloept en las dat er al wat strubbelingen binnen je huwelijk zijn/waren. Is dit misschien voor jou de druppel om uit je huwelijk te stappen?

Als je bang bent dat hij op je ex lijkt, dan had je dat immers in de afgelopen jaren toch al wel kunnen opmerken en niet alleen door dit dingetje?
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 22:02
Nu ben ik boos en teleurgesteld, dat zal weer zakken. Het zou dom zijn om nu rigoureus beslissingen te nemen.

Ik lees dit weleens in topics: "verder is ie heel lief".
Keel doorsnijden is wat rigoureus. Iemand die een soa-test ontloopt door te liegen en jou een huwelijk inliegt en nu nog steeds liegt buiten schoppen is niet zo rigoureus
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
-zeemeermin- schreef:
20-02-2019 22:18
Er komen inderdaad allerlei zwaktes naar boven die ik niet waardeer. Onze normen en waarden liggen heel ver uit elkaar en dat overvalt me. Zijn woorden waren dus anders dan zijn daden. Het zal tijd kosten om mijn beeld van hem bij te stellen. Vooral omdat hij zelf altijd veroordelend is naar anderen. Hij stelt erg hoge eisen aan andere mensen. Als de rollen omgedraaid waren zou hij heel anders hebben gereageerd dan ik. Er is bij hem veel minder ruimte en begrip voor het maken van een misstap. Ik vond het altijd wel mooi dat hij zo principieel was.

Voor mij voelt het nu alsof hij twee persoonlijkheden heeft.
1. Hypocriete lul
2. ?

Ik zie er maar 1 eigenlijk
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
lila01 schreef:
20-02-2019 23:23
Ik vind dat je nogal overtrokken reageert. Jullie zijn al jaren getrouwd. Destijds was hij jong en onbezonnen. Kijk naar wat je hebt.
Ze heeft een in het heden liegende hypocriete lul
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Alle reacties Link kopieren
loisnvt schreef:
21-02-2019 18:46
Ik heb je geloept en las dat er al wat strubbelingen binnen je huwelijk zijn/waren. Is dit misschien voor jou de druppel om uit je huwelijk te stappen?

Als je bang bent dat hij op je ex lijkt, dan had je dat immers in de afgelopen jaren toch al wel kunnen opmerken en niet alleen door dit dingetje?
Dat waren strubbelingen met zijn eigen emotie verwerking. Ik wilde dat hij daar iets aan ging doen. Dat heeft hij gedaan en het heeft hem enorm geholpen.

Zoals ik eerder schreef kwam mijn ontdekking nogal onverwacht. Mijn verleden is het dan niet moeilijk om te gaan twijfelen aan alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven