mijn man is alcolieker
zondag 6 september 2009 om 11:18
mijn man 42j is alcolieker,zijn 2.5j gehuwd, heb hem gisteren aan de deur gezet na de zoveelste keer hij 2 dagen op zwier is geweest, wat moet ik ermee met zon man, hij belooft en belooft maar gaat telkens om de 3a 4 weken de mist in, tussendoor naar aa en antabuse af en toe, en dan bij tminste ontploft hij en is er weer vandoor, kben het zo beu om telkens dezelfde excuses te moeten aanhoren van ja kheb veel meegemaakt, of tword me soms allemaal teveel, hoe ga je om met zo iemand, kheb hem willen helpen en steunen maar tdraait steeds op hetzelfde uit
zondag 6 september 2009 om 11:21
Dus of hij is alcoholist of hij heeft een probleem met alcohol en maat houden. Vervelend! Hoe je met zo iemand omgaat? Door je grens aan te geven en te beseffen dat je iemand niet kunt redden. Iemand moet zelf de noodzaak inzien dat zijn gebruik van alcohol problematisch is en daar professionele hulp voor zoeken indien men zelf niet kan stoppen.
zondag 6 september 2009 om 11:33
Daarom heb ik hem gisteren de deur gewezen, kheb mijn grens bereikt, veel te laat volgens mij, kan op de moment zijn bloed drinken zo boos ben ik, ook op mezelf eigenlijk, hoe kon ik dit telkens zo over me laten gaan en maar denken dat het zou beteren, als je iemand graag ziet loop je met oogkleppen op en hoopt dat het zal beteren, en inderdaad hij moet zelf de noodzaak in zien, ik heb het gehad
zondag 6 september 2009 om 11:42
edelsteen, kan alleen maar zeggen dat je trots op jezelf mag zijn. Je hebt voor jezelf gekozen.
Wellicht heeft hij professionele hulp nodig. maar dat gaat heel moeilijk bij mensen die verslaafd zijn. Die zitten in de ontkenning, zoals de welbekende zin luidt : "Drank maakt meer kapot dan je lief is"..
Misschien dat hij dit nu gaat inzien, maar hoogstwaarschijnlijk niet..
wees trots opjezelf dat je voor je eigen leven kiest..
Want zo iemand kan je niet veranderen, dat kan hij alleen zelf.
En hij maakt misschien ook in jouw leven meer kapot dan je lief is
Wellicht heeft hij professionele hulp nodig. maar dat gaat heel moeilijk bij mensen die verslaafd zijn. Die zitten in de ontkenning, zoals de welbekende zin luidt : "Drank maakt meer kapot dan je lief is"..
Misschien dat hij dit nu gaat inzien, maar hoogstwaarschijnlijk niet..
wees trots opjezelf dat je voor je eigen leven kiest..
Want zo iemand kan je niet veranderen, dat kan hij alleen zelf.
En hij maakt misschien ook in jouw leven meer kapot dan je lief is
zondag 6 september 2009 om 11:52
tja voel me ergens wel trots ja, ma toch voel ik me wat raar, hoe moet het nu verder he, je zit al een tijdje in zon situatie en je hele leven is daardoor beinvloed ook op sociaal vlak, heb me helemaal geisoleerd van vrienden en familie, ging niet meer naar feestjes of familie bijeenkomsten uit angst dat hij zou gaan drinken, je wil dit niet maar tsluipt je leven in begrijp je, tzal ni makkelijk zijn om mijn draai te gaan vinden en ben eigenlijk niet zon zelfverzekerd persoon
zondag 6 september 2009 om 11:53
Edelsteen,
Ik wil niet vervelend zijn, maar wat dacht je van hoofdlettergebruik en interpunctie?
Voor de rest denk ik inderdaad dat het erg moeilijk is om een relatie te onderhouden met een alcoholist. Ze helpen zich langzaam maar zeker de vernieling in. De leuze "Drank maakt meer kapot dan je lief is" is nog steeds van toepassing.
Ik wil niet vervelend zijn, maar wat dacht je van hoofdlettergebruik en interpunctie?
Voor de rest denk ik inderdaad dat het erg moeilijk is om een relatie te onderhouden met een alcoholist. Ze helpen zich langzaam maar zeker de vernieling in. De leuze "Drank maakt meer kapot dan je lief is" is nog steeds van toepassing.
World of Warcraft: Legion

zondag 6 september 2009 om 12:07
@ quattro35..
Ja, ik vond het ook moeilijk om door te lezen, maar vind het niet gepast om zo'n opmerking te maken. Waarschijnlijk zit het deze vrouw gewoon erg hoog en is dit misschien de reden dat ze ietwat onsamenhangend schrijft..
@edelsteen..
Dit is juist weer je kans om je leven op te pakken. Doe dingen die je leuk vind. Je bent toch niet afhankelijk van hem?
Ga lekker iets leuks kopen voor jezelf. Ga weer lekker WEL naar verjaardagen. Bezoek familie..
Misschien kan je een psycholoog opzoeken waar je mee kunt praten. Waar je je verhaal kwijt kan. Die jou misschien kan helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen.
cognitieve therapie werkt heel erg goed..
wees trots op jezelf en kies voorjezelf.
En je bent het waard om een leuk en fijn leven te hebben
Ja, ik vond het ook moeilijk om door te lezen, maar vind het niet gepast om zo'n opmerking te maken. Waarschijnlijk zit het deze vrouw gewoon erg hoog en is dit misschien de reden dat ze ietwat onsamenhangend schrijft..
@edelsteen..
Dit is juist weer je kans om je leven op te pakken. Doe dingen die je leuk vind. Je bent toch niet afhankelijk van hem?
Ga lekker iets leuks kopen voor jezelf. Ga weer lekker WEL naar verjaardagen. Bezoek familie..
Misschien kan je een psycholoog opzoeken waar je mee kunt praten. Waar je je verhaal kwijt kan. Die jou misschien kan helpen om meer zelfvertrouwen te krijgen.
cognitieve therapie werkt heel erg goed..
wees trots op jezelf en kies voorjezelf.
En je bent het waard om een leuk en fijn leven te hebben
zondag 6 september 2009 om 12:15
Edelsteen schrijft prima, ze is Belgisch, alcolieker is namelijk de Belgische term voor alcoholist.
Sterkte ermee Edelsteen. Ik vind het een moedige actie van je! Natuurlijk zal het vreemd voelen, maar pak na verloop van tijd je "vorige" leven weer op, echte vrienden ontvangen je weer met open armen.
Sterkte ermee Edelsteen. Ik vind het een moedige actie van je! Natuurlijk zal het vreemd voelen, maar pak na verloop van tijd je "vorige" leven weer op, echte vrienden ontvangen je weer met open armen.

zondag 6 september 2009 om 12:44
quote:quattro35 schreef op 06 september 2009 @ 12:36:
[...]
Even een leermomentje: het is "Kijk naar jezelf" Sorry, maar deze conversatie vind ik dan weer geestig.
Edelsteen, heel veel sterkte toegewenst. Ik begrijp dat je boos bent en dat is alleen maar goed. En verder kan ik alleen maar met de rest eens zijn, dat je trots mag zijn dat je voor jezelf hebt gekozen!
[...]
Even een leermomentje: het is "Kijk naar jezelf" Sorry, maar deze conversatie vind ik dan weer geestig.
Edelsteen, heel veel sterkte toegewenst. Ik begrijp dat je boos bent en dat is alleen maar goed. En verder kan ik alleen maar met de rest eens zijn, dat je trots mag zijn dat je voor jezelf hebt gekozen!

zondag 6 september 2009 om 13:00
Edel, zijn er kinderen in het spel?
Ik vind dat je groot en groot gelijk hebt om hem er uit te zetten... en dat bedoel ik ook als ik zeg: liefde voor mijn partner is niét onvoorwaardelijk. Met een onverbeterlijke alcoholist valt niet te leven. Ik hoop dat je in je up of met je kinders je leven weer op orde krijgt. En ik hoop dat je die alco er nooit meer inlaat! Doodeng.
Ik vind dat je groot en groot gelijk hebt om hem er uit te zetten... en dat bedoel ik ook als ik zeg: liefde voor mijn partner is niét onvoorwaardelijk. Met een onverbeterlijke alcoholist valt niet te leven. Ik hoop dat je in je up of met je kinders je leven weer op orde krijgt. En ik hoop dat je die alco er nooit meer inlaat! Doodeng.
zondag 6 september 2009 om 13:23
zondag 6 september 2009 om 14:08
Edelsteen,
Je kunt een ander niet veranderen alleen jezelf. Je hebt je tot nu toe aan hem aangepast. En je grens is bereikt. En de kracht gevonden dat door te zetten.
Winnen van alcohol, dat is een zwaar gevecht wat je vaak niet wint.
Je sociale netwerk komt vanzelf weer terug als jij je weer meld. Waarschijnlijk hebben mensen dusdanig respect voor je gehad je je eigen beslissingen te laten nemen en zullen je nu ook steunen
Sterkte en kracht gewenst
Je kunt een ander niet veranderen alleen jezelf. Je hebt je tot nu toe aan hem aangepast. En je grens is bereikt. En de kracht gevonden dat door te zetten.
Winnen van alcohol, dat is een zwaar gevecht wat je vaak niet wint.
Je sociale netwerk komt vanzelf weer terug als jij je weer meld. Waarschijnlijk hebben mensen dusdanig respect voor je gehad je je eigen beslissingen te laten nemen en zullen je nu ook steunen
Sterkte en kracht gewenst
zondag 6 september 2009 om 14:16
Edelsteen, je hebt dat gedaan wat je kon doen, jouw man is de enige die iets aan zijn (en uiteindelijk, jullie) situatie kan doen. Sterkte ermee, want ik weet hoe moeilijk het is om te leven met iemand die alcoholist is. Denk aan jezelf!...
(En kmoet even mierenneuken, maar kvind het niet helemaal prima hoe ze tschrijft allemaal, Jaschenca, maar wel geinig.)
(En kmoet even mierenneuken, maar kvind het niet helemaal prima hoe ze tschrijft allemaal, Jaschenca, maar wel geinig.)
zondag 6 september 2009 om 18:03
Oh alcolieker is een belgisch woord. Dacht dat ik gek werd!
Antabuse zei me ook niks dus maar effe gegoogled, dat is dus een medicijn:
quote:Medicatie waar men ziek van wordt als men toch alcohol drinkt, zoals Antabuse®. Gebruik van dit middel heeft enkel zin wanneer het uit vrije wil genomen wordt. Het werkt dan als 'stok achter de deur' en kan als steunend ervaren worden op 'zwakke momenten'. Antabuse® nemen heeft als belangrijk voordeel dat je per dag maar één keer moet beslissen om niet te drinken, namelijk op het moment dat je de antabuse inneemt. Antabuse® biedt meestal geen oplossing op lange termijn, maar kan zeer behulpzaam zijn bij het doorbreken van 'vastgeroeste' drinkgewoontes. Zeer veel mensen hebben het met succes gebruikt tijdens de beginfase van geestelijke ontwenning.
Antabuse® kan bijwerkingen hebben, die meestal licht en van korte duur zijn. Mogelijke bijwerkingen kunnen zijn: lichte misselijkheid, hoofdpijn, maag- en darmklachten, een 'nasmaak' en verminderde zin in vrijen.
Omdat het effect op het lichaam vrij hevig kan zijn wanneer men toch drinkt, wordt het meestal niet voorgeschreven bij mensen die hartklachten hebben of gevoelig zijn voor epileptische aanvallen.
Antabuse zei me ook niks dus maar effe gegoogled, dat is dus een medicijn:
quote:Medicatie waar men ziek van wordt als men toch alcohol drinkt, zoals Antabuse®. Gebruik van dit middel heeft enkel zin wanneer het uit vrije wil genomen wordt. Het werkt dan als 'stok achter de deur' en kan als steunend ervaren worden op 'zwakke momenten'. Antabuse® nemen heeft als belangrijk voordeel dat je per dag maar één keer moet beslissen om niet te drinken, namelijk op het moment dat je de antabuse inneemt. Antabuse® biedt meestal geen oplossing op lange termijn, maar kan zeer behulpzaam zijn bij het doorbreken van 'vastgeroeste' drinkgewoontes. Zeer veel mensen hebben het met succes gebruikt tijdens de beginfase van geestelijke ontwenning.
Antabuse® kan bijwerkingen hebben, die meestal licht en van korte duur zijn. Mogelijke bijwerkingen kunnen zijn: lichte misselijkheid, hoofdpijn, maag- en darmklachten, een 'nasmaak' en verminderde zin in vrijen.
Omdat het effect op het lichaam vrij hevig kan zijn wanneer men toch drinkt, wordt het meestal niet voorgeschreven bij mensen die hartklachten hebben of gevoelig zijn voor epileptische aanvallen.
zondag 6 september 2009 om 18:04
Ken je deze al? http://www.alcoholhulp.be/forum/