Mijn minnares gaat vreemd!

13-11-2008 15:12 220 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een probleempje waarmee ik als man hier vast geen volle zalen trek, zal ik maar zeggen.

Wat is het geval?

Ik heb twee maanden geleden mijn gezin verlaten, na een tijd lang aarzelen, om verder te gaan met mijn grote liefde, een vrouw die ik een jaar geleden leerde kennen. We hebben ook zo lang al iets, en nu dus (eindelijk) openlijk.

Maar, twee weken geleden kwam ik er per toeval achter dat zij in diezelfde periode vijf maanden lang een relatie had met een andere man, en vervolgens met weer een andere man twee maanden lang. Ik wist uiteraard van niets, zij beweerde destijds deze mannen slechts "als gewoon vriend" te kennen. Inmiddels is mij ook duidelijk geworden dat die andere mannen ook niets wisten van mij, of van elkaar.

Dus, is dit een mooi koekje van eigen deeg voor mij? Die grap zie ik er ook wel van in, maar zij beweert, en dat begrijp ik ergens ook wel weer, dat ze het deed omdat ik steeds mijn vrouw niet verliet en zij mij toch niet kwijt wilde, omdat ik *echt* haar grote liefde ben.

En dat laatste zou best eens zo kunnen zijn, denk ik. Probleem is, ik vind haar geweldig, maar dit verhaal klinkt natuurlijk niet zo heel erg goed en oprecht voor iemand die telkens heeft lopen beweren dat ik haar Grote Liefde ben, en dat andere mannen haar niet interesseren....

Dus, ben ik een grote sufferd als ik hiermee verder ga?
Wat Eleonora zegt: ook jij hebt (neem ik aan, als het niet zo is hoor ik het wel) je vrouw voorgelogen. En vind jij jezelf dus nu voor altijd en per definitie onbetrouwbaar? Dezelfde vraag stel jij nu over je vriendin.

Dat je vriendin zei dat ze enkel jou wilde hoeft heus geen leugen te zijn. Maar ja, ze was blijkbaar ook niet zo afwachtend dat ze zich afsloot voor andere mannen. Waarom zou ze ook? Jij was getrouwd (dus 'bedroog' je haar ook) én zolang ze niet wist of je voor haar zou kiezen...

Nu snap ik wel dat je je afvraagt waarom ze niet tíjdens jullie affaire heeft opgebiecht dat er anderen waren... Ik denk eerlijk gezegd dat ze niet het risico wilde nemen jou te verspelen. Zolang jij niet voor haar koos, hoefde ze aan jou ook geen verantwoording af te leggen. Jij koos niet 100% voor haar, zij niet 100% voor jou. Logisch.

Hopelijk lukt het jullie ondanks dit gedoe toch een goede (door)start te maken samen. Als ik jou was zou ik me niet te druk maken om die andere mannen en al helemáál niet je vriendin iets verwijten. Als ik haar was zou ik jou dan namelijk betichten van die pot en de ketel enzo.
Ja wat goes around comes around..

Dacht jij nou werkelijk dat jij het wel kan maken dat je vreemdgaat en als je minnares het doet o wee..

Dit is toch niet echt fair of wel???

Jullie passen gewoon bij elkaar jij bent vreemdgegegaan en zij doet lekker ook haar ding..

Just go for it je mag eigenlijk niets zeggen over de situatie..

Jij hebt precies hetzelfde gedaan bij je vrouw wat nu je EX is..
Ben je niet bang dat ze er nooit écht op heeft zitten wachten dat jij van je vrouw af zou gaan ?

Waren die andere mannen trouwens ook bezet ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het gehele scenario wat je hier schetst klinkt mij als muziek in de oren. Ik ben zo'n bedrogen vrouw met 2 kinderen en mijn a.s exman heeft een vriendin. Als ik zou horen dat zij HEM bedonderd??

Ik zou me als bedrogen en verlaten ex-vrouw echt helemaal dood lachen!

Dat van die gezegdes.. vond ik een hele gooie.. Boontje komt om zijn loontje..

Karma.. wel eens van gehoord.. wat je geeft aan het universum.. krijg je terug van .. Wie goed doet, goed ontmoet... Je kent ze wel...

Ik vind sufferd wel een heel schattig koosnaampje voor iemand die dit soort dingen flikt.... Persoonlijk zou ik daar een andere naam voor bedenken... Je bent te erg voor woorden, en je vriendinnetje ook, jullie verdienen elkaar.
Cl2,

Het punt is nou juist dat ik het haar niet verbood om met andere mannen te rommelen, sterker nog ik zei har dat het het bese zou zijn als zij een andere man zou vinden. Zij zocht dus ook wel, maar beweerde steeds dat andere mannen haar niets deden, omdat zij gek was op mij. Dat laatste was misschien wel zo, maar zij loog dus over het eerste: Andere mannen deden haar wel wat. Dus het punt is natuurlijk niet dat zij niets mocht of zo, maar dat ze mij bedroog.

En ja, ik deed hetzelfde bij mijn vrouw, Ik heb weinig recht van klagen, maar daar gaat het helemaal niet om..
Misschien verboden die andere twee mannen haar ook niets ...........

Nogmaals ; wilde ze jou wel helemaal voor zichzelf alleen ?

Wanneer heeft ze gebroken met die anderen ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zij heeft gewoon gedaan wat ze fijn vond en dat is leven als vrijgezel. En aangezien jij niet koos voor haar had zij alle recht om met anderen om te gaan. Nu jullie wel voor elkaar kiezen is het toch een ander verhaal? En als zij zegt dat andere mannen haar niets deden is ze eerlijk. Gevoelsmatig deden ze haar niets. Daarin was ze dan toch eerlijk. Dat ze sex met ze had kun je dr niet kwalijk nemen. Ze was vrijgezel alle recht om daarvan te genieten!
quote:DeBigamist schreef op 13 november 2008 @ 21:12:

Cl2,

Het punt is nou juist dat ik het haar niet verbood om met andere mannen te rommelen, sterker nog ik zei har dat het het bese zou zijn als zij een andere man zou vinden. Zij zocht dus ook wel, maar beweerde steeds dat andere mannen haar niets deden, omdat zij gek was op mij. Dat laatste was misschien wel zo, maar zij loog dus over het eerste: Andere mannen deden haar wel wat. Dus het punt is natuurlijk niet dat zij niets mocht of zo, maar dat ze mij bedroog.

En ja, ik deed hetzelfde bij mijn vrouw, Ik heb weinig recht van klagen, maar daar gaat het helemaal niet om..

Het is niet zozeer het 'bedrog' van haar kant, maar ik denk dat jij graag had gewild dat ze op jou had gewacht. Of in ieder geval, die verwachting had jij, al dan niet ingegeven ook door haar meldingen dat ze naast jou verder met niemand iets had.

Het is wel typisch iets voor een vreemdgaande man overigens om dat te zeggen. Ik wil ze niet allemaal over één kam scheren, maar het merendeel van de mannen met een minnares naast hun vrouw/vriendin vindt het maar niets als die minnares er ook nog eens een ander op na houdt. Terwijl de vreemdganger dat feitelijk zelf ook doet.
anoniem_63408 wijzigde dit bericht op 13-11-2008 21:48
Reden: stomme fout
% gewijzigd
quote:eleonora schreef op 13 november 2008 @ 16:17:

[...]

Wat zegt je onderbuik?

Het lijkt me voor iedereen beter als TO zich nu eens een tijdje niet laat leiden door de onderbuik.
Nou, ik begrijp dat Bigamist daar ook niet echt een probleem mee had, op zich, met die seks, maar wel met het feit dat ze het hem niet vertelde. Dat ze het - vanuit zijn optiek - stiekem deed.

Mensen die een verhouding hebben denken dat ze samen onaantastbaar zijn. Ze hebben samen een geheim en dat geheim maakt ze sterk, hoewel het ook hun zwakte is want er is kans op ontdekking en dan zijn er gevolgen en die gevolgen schuiven minnaars doorgaans zo lang mogelijk van zich af.

Maar Bigamist nam een risico en verliet zijn veiligheid, zijn huwelijk, voor zijn minnares, met wie hij een geheim deelde, wat hem en zijn geliefde samen sterk maakte tegen de rest van de wereld. En dat geheim bleek zij niet alleen met hem maar ook met anderen te delen en dus schudt zijn wereld nu op z'n grondvesten.

Het was een verbond Bigamist, een monsterverbond, zoals psychologe Carolien Roodvoets het uitlegt in haar boek (Het Monsterverbond). Jij en je minnares creëerden samen een schijnveiligheid door dat verbond te sluiten en nu, in het harde licht van de openbaarheid, bestaat die schijnveiligheid en die fantasiewereld niet meer. Het is nu keiharde realiteit en die is jammer genoeg niet altijd gevuld met rozen, rumbonen en rode wijn.

Ik vraag het nog maar eens: Hoe reageert je minnares op jouw bevindingen? Kun je er met haar over praten? Heeft ze spijt en zegt die spijt jou iets?
quote:wuiles schreef op 13 november 2008 @ 21:46:

[...]

Het lijkt me voor iedereen beter als TO zich nu eens een tijdje niet laat leiden door de onderbuik.

Mij wel.

Ik denk dat Bigamist hier een topic opent om te horen dat wat zijn onderbuik hem vertelt (namelijk dat zijn minnares niet te vertrouwen is) bevestigt wordt.
Hoewel Wuiles waarschijnlijk over een ander soort onderbuikgevoel sprak dan Leo, denk ik wel dat Leo gelijk heeft. Zoals al werd opgemerkt door jou, Leo, verliet hij huis en haard voor een vrouw die achteraf bezien het niet zo nauw nam met de - in dit geval - minnaressentrouw. Ik las laatst ergens dat bijv. minnaressen eindeloos geduldig wachten op de GM of die nu eindelijk eens gaat scheiden. Dat dus vrouwen wel wachten op de man, maar andersom niet. Een vrije vent schijnt zelden zo lang op een getrouwde vrouw te wachten of ze wel of niet gaat scheiden. Een vrije vent wil de vrouw beschikbaar hebben, en wel zo spoedig mogelijk. Dat lange wachten wat vrije vrouwen op gebonden mannen doen, dat heeft een vrije vent ten opzichte van een gebonden vrouw allerminst.

Waarschijnlijk heeft Bigamist nooit rekening gehouden met het feit dat zijn minnares niet echt op hem zat te wachten...
quote:DeBigamist schreef op 13 november 2008 @ 18:38:

Want dat zij sex had met een ander is tot daaraan toe en in zekere zin wel ok, want ik had ook een vrouw. Al zou ik zijn afgehaakt als ik wist dat zij sliep met een ander, denk ik.

Waarom?
quote:DeBigamist schreef op 13 november 2008 @ 15:12:

Dus, ben ik een grote sufferd als ik hiermee verder ga?Je was al een kolossale sufferd toen je hiermee begon. Dus wat is nieuw?
Whahahahahahahahahahahahahahaha lol.

Hoe kan zij nou vreemd gaan ze is toch niet voor niets een minnares.
eleonora, muis,

Nog wat extra info: De tweede man met wie zij mij "bedroog" was inderdaad ook een getrouwde man, met twee kinderen. Zij ontmoette hem tijdens een ski-weekend, wat ze mij ook meteen vertelde. Later vertelde zij, dat hij contact met haar had gezocht, en sindsdien met haar mailde, en belde. En, dat hij verliefd was geworden. Zelfs zo, dat hij zijn gezin wel wilde verlaten. Zijn liefde beantwoordde zij niet, beweerde zij, maar vond het contact wel erg leuk.

Ik begreep natuurlijk niet waarom zij hem dan niet vertelde over mij. Ik vond dat nogal wreed, temeer daar zijn gezin de dupe zou kunnen worden, voor niets. Dus vond ik dat zij hem moest inlichten dat zij al verliefd was op een ander. Of, natuurlijk, als zij blijkbaar een bedoeling had met dat verzwijgen, maar beter met hem verder kon gaan. En dat ik dan zou met haar zou moeten stoppen.

Van stoppen wilde zij echter niets weten, zij wilde niets liever dan met mij verder gaan. Maar gaf toe te genieten van zijn aandacht, ondertussen.

Achteraf blijkt dus, dat ze al twee maanden het bed met hem deelde. En dat niet hij haar verleid had, maar zij hem. De ene nacht sliep ze bij mij, de andere met hem zo ongeveer. Achteraf blijkt ook dat die andere kerel niets had gemerkt van enige reserve van haar kant, en ik heb daar evenmin iets van gemerkt. Het lijkt erop dat ze behoorlijk genoten heeft van twee mannen tegelijk. Een aardige klucht dus. Aan dat heren dubbelspel kwam een eind toen ze de reisbevestiging voor een vakantie met mij per ongeluk aan hem mailde (Freud en Murphy in samenwerking) .

Overigens wist ik dat allemaal niet tot voor kort, want ondertussen waren we al een paar maanden samen, en gelukkig bovendien. Tot ik dus ontdekte wat er speelde. En me nu dus afvraag of haar acties wel te duiden waren als "echte liefde", of toch vooral berekening. En of ik er nu een beetje ingetuind ben.....Overigens, de Duivelsdriehoek heb ik inmiddels gelezen, ook van Roodvoets.. Behoorlijk leerzaam.
broodtrommel,

Waarom? Omdat zij het mij niet vertelde, daarom. Niet de act op zichzelf, het bedrog daar gaat het om, zei de bedrieger..
eleonora,

Ja, zij zegt spijt te hebben. En verklaart een groot deel van haar acties uit wanhoop, omdat zij hoewel zij graag wilde, geen toekomst met mij zag. Die andere getrouwde man wilde wel, en wel heel snel ook nog, en dat vleide haar. Ze beweert met hem ingevuld te hebben wat ze met mij liever had willen doen.

Nogal wreed vind ik dat die andere man willens en wetens haar speelbal was, en zelfs zijn koffers al had gepakt en zijn kinderen had ingelicht om te gaan vertrekken naar een ander. Ik kan slecht begrijpen dat zij bereid was twee gezinnen te ontwrichten, terwijl ze toch echt maar met een man verder kon. Een enkele getrouwde man verleiden kan ik nog wel begrijpen, als het excuus maar is dat je ontzettend verliefd bent. Maar twee tegelijk, dat kan ik slecht begrijpen. Dus inderdaad: Mijn onderbuik zegt dat ze niet te vertrouwen is..
Dushi,

Maar natuurlijk mocht zij doen wat zij wilde. Ze was immers vrijgezel. Ik heb haar ook noot iets verboden, alleen wel verzocht om eerlijkheid. Wat zij beloofde. Ik ben dus niet teleurgesteld om wat zij deed, maar om wat ze niet vertelde.

En nee, die andere mannen wisten van niets. Die meenden dat ze helemaal voor hen ging.

Het komt erop neer dat ik het maar moet vergeten, en we maar moeten zien hoe het verder gaat. We willen allebei wel, maar er knaagt iets onprettig in het struikgewas..
Snoek,

Wel een aardige reactie. Dat is ook precies wat zij zegt: Jij koos niet voor mij, dus ik moest wel voor mezelf zorgen, maar wilde ondertussne jou ook niet kwijtraken. Dat punt geloof ik ook wel. Je kan zeggen dat ik met eigen wapens verslagen ben bovendien. Enige punt is dat ik haar acties vrij hard vind, vooral voor de kerels die het niet gered hebben, maar die zij toch ook aardig bij de neus had. De ene man is nog steeds hopeloos verliefd en wanhopig, de ander heeft onmiddelijk de brokstukken thuis gelijmd. Ja, is dat allemaal een beetje fair?

Een goede doorstart maken is inderdaad wat er nu rest.

Over mijn (ex-)vrouw: Inderdaad, tegen haar heb ik ook gelogen. Ik heb lang geprobeerd van dat huwelijk nog iets te maken, maar er kwam weinig terug. Geen enkele interesse van haar kant en van sex was allang geen sprake meer, of het was een keer per maand een verplicht nummer. Zij vond t allemaal maar gedoe. Dat wordt echt een probleem als je opeens iemand ontmoet die wel interesse toont en je het gevoel geeft een jonge god te zijn.
''Zij vond t allemaal maar gedoe. Dat wordt echt een probleem als je opeens iemand ontmoet die wel interesse toont en je het gevoel geeft een jonge god te zijn.''

Misschien had je het probleem met je ex op moeten lossen i.p.v. er een (letterlijke) derde partij bij te betrekken.

Er bestaat tegenwoordig ook zoiets als therapie.

Laat die blaren nog maar even branden.
-
Als jij je vrouw en kinderen voor haar verlaten hebt, dan hoop ik toch echt van ganser harte dat het je, ondanks alles, wel allemaal waard is geweest!?

Of had jij je vrouw en kinderen niet verlaten als je wist dat zij kan liegen alsof het gedrukt staat?

Heel eerlijk gezegd denk ik dat jullie relatie gedoemd is om te mislukken. Zij weet van jou dat je vreemd kan gaan als het thuis ff minder is en jij weet van haar dat ze er meerdere mannen tegelijkertijd op na kan houden. Jullie relatie is gebouwd op leugens en dat voorspelt niet veel goeds.
quote:DeBigamist schreef op 14 november 2008 @ 02:36:

Dat wordt echt een probleem als je opeens iemand ontmoet die wel interesse toont en je het gevoel geeft een jonge god te zijn.

Dat wordt pas een probleem als jij het zelf een probleem maakt.

En dan nog, problemen zijn er om op te lossen, toch? Met een ander gaan neuken lijkt mij niet de juiste oplossing. Jou dan?
quote:DeBigamist schreef op 14 november 2008 @ 02:10:

eleonora,

Ja, zij zegt spijt te hebben. En verklaart een groot deel van haar acties uit wanhoop, omdat zij hoewel zij graag wilde, geen toekomst met mij zag. Die andere getrouwde man wilde wel, en wel heel snel ook nog, en dat vleide haar. Ze beweert met hem ingevuld te hebben wat ze met mij liever had willen doen.

Nogal wreed vind ik dat die andere man willens en wetens haar speelbal was, en zelfs zijn koffers al had gepakt en zijn kinderen had ingelicht om te gaan vertrekken naar een ander. Ik kan slecht begrijpen dat zij bereid was twee gezinnen te ontwrichten, terwijl ze toch echt maar met een man verder kon. Een enkele getrouwde man verleiden kan ik nog wel begrijpen, als het excuus maar is dat je ontzettend verliefd bent. Maar twee tegelijk, dat kan ik slecht begrijpen. Dus inderdaad: Mijn onderbuik zegt dat ze niet te vertrouwen is..

Ik vind dat je leuk schrijft, dat ten eerste, je hebt humor en laat je niet gek maken door de reacties die je krijgt. Dat vind ik sterk.

Eerlijk gezegd zou ik het dan weer zwak vinden als je nog door zou gaan met de minnares mevrouw. Omdat het niet werkt, zo, hoe hard ook. Het léék vooral mooi, maar bleek een geglazuurde drol in de praktijk

Het 'koekje van eigen deeg' verhaal kennen we nu wel, dat is duidelijk, hoe ironisch etc. Maar nu?

Hoe is jullie contact momenteel? Je weet veel details valt mij op, krijg je die allemaal in gesprekken met haar of heb je met de andere mannen gesproken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven