mijn scheiding

11-11-2009 11:58 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ben man van 42j uit belgie.Mijn huwelijk is na een relatie van 20j , waarvan 15j getrouwd gedaan. Had geen gevoelens meer voor mij. Des temeer voor hare chef op het werk. Hebben 2 kinderen (8 en10). Na 1j huwelijk is ze vreemdgegaan met een collega op het werk. Is toen, zo heb ik achteraf vernomen van haar bij mij gebleven uit medelijden. Daarna is ons eerste kind geboren. Zij is toen 5j niet gaan werken. Daarna 2de kind. Is toen part-time gaan werken en na een tijdje full-time. Toen begon weer de ellende.

Verliefd op hare chef. Hij 18j getrouwd en geen kinderen.

Zij heeft tijdens ons huwelijk nooit iets gezegd wat er scheelde. Ja toen ze verliefd was, heeft ze gezegd dat onze karakters botsten en dat we niet met mekaar konden babbelen. Kortom de sleur zeker.

Toen ze zij dat ze geen gevoelens meer had voor mij, vroeg ik haar of ze iemand anders had. Dat was niet het geval zei ze. Ben daar 2 m later zelf achter gekomen.

Zij is toen ook direkt gaan samenwonen met hem en de kinderen. Kende hem ongeveer 1j.

De kinderen zijn door de week bij haar en ieder weekend van vr tot zo avond bij mij.

Mijn vraag.Hoe kan iemand zo vlug gaan samenwonen met iemand die je 1j kent.

Voel me misbruikt (alleen goed om kinderen te maken). Ik de lasten, hij de lusten. Want ieder weekend is nu een feest bij hen. Terwijl ik alleen goed ben om baby-sit te spelen. Ik kan nergens naartoe.
heftig...
Wat ontzettend rot voor je.

In antwoord op je vraag: Dat kan. Heb ik zelfs 2x gedaan.
Heftig idd, maar zorgen voor je eigen kinderen zou ik geen babysitten noemen hoor! Daar wordt ik een beetje kriebelig van. En hoezo kan je nergens naar toe als de kinderen bij jou zijn? Creeer je een beetje je eigen gevangenis? Kan je niet leuke dingen doen met je kinderen? Heb je soms een hekel aan de kinderen en zie je ze alleen maar als last? Je kan ook je er bij neerleggen en je leven weer een beetje in gaan richten.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Wat naar, je bent op een verschrikkelijke manier gedumpt, zij loopt niet alleen weg voor jou maar ook voor haar kinderen. Ik hoop dat je je kinderen niet als last ziet. Als je betalen moet, dan betaal je voor hen, en als je op ze moet passen dan doe je dat omdat je hun vader bent. Het heeft tijd nodig, je zit in een rouwproces.
je past idd niet op je kinderen, je vervult je vaderschap da's iets anders
Is het niet zo in België dat je een co-ouderschap kunt aanvragen bij de rechter?

Dan gaan jullie beiden 50% voor de kinderen zorgen, jij hoeft niet meer te betalen voor ze, en zo heb je ook af en toe een weekend voor jezelf.

Wel zo eerlijk lijkt me. Verder sterkte.
Stressed is just desserts spelled backwards
Aan de relatie is niets meer te veranderen vrees ik

Kan je omgangsregeling niet veranderen?

Bijv. de ene week van donderdag na schooltijd tot zaterdagochtend bij jou,en de andere week vrijdagavond tot zondag.

Lijkt mij ook leuker voor de kids zodat ze ook vrije tijd in een weekend bij hun moeder hebben.
Huh? niet meer betalen?

Ik neem aan dat je nog altijd gezamelijk de kosten voor de kids draagt.
Als je het voelt als oppassen en zij leuke dingen doen, moet je misschien eens kijken naar een regeling waar jij je ook beter bij voelt en ook verder de wereld kan gaan ontdekken.

Dat je bijvoorbeeld de ene week het weekend hebt en in de andere week 2 doordeweekse dagen, als je dat natuurlijk kan regelen op je werk en/of met opvang.

In eerste plaats ben je vader en geniet van je kinderen! Maar door deze regeling krijgen je kinderen misschien het idee van pretvader, in het weekend leuke dingen doen met papa en met mama doordeweeks in het stramien, school, op tijd naar bed, sport en weinig tijd voor andere zaken.

Denk daar eens over na.

Succes

O, ja en als antwoord op je vraag, als je verliefd ben doe je rare dingen zoals (te) snel gaan samenwonen, maar als het goed voelt, waarom dan niet. Sommige weten dat na een week en anderen hebben daar jaren voor nodig.
quote:Fame schreef op 11 november 2009 @ 12:13:

Heftig idd, maar zorgen voor je eigen kinderen zou ik geen babysitten noemen hoor! Daar wordt ik een beetje kriebelig van. En hoezo kan je nergens naar toe als de kinderen bij jou zijn? Creeer je een beetje je eigen gevangenis? Kan je niet leuke dingen doen met je kinderen? Heb je soms een hekel aan de kinderen en zie je ze alleen maar als last? Je kan ook je er bij neerleggen en je leven weer een beetje in gaan richten.Wat dat baby-sitten betreft. heb het gevoel dat ik daar wel goed voor ben. Zie mijn kinderen dolgraag. Heb er zelfs moeite voor gedaan om ze ieder weekend te mogen hebben. Doe zeer veel dingen met hen. Heb deze vakantie een mobilhome gehuurd en we zijn met ons 3en weggeweest.Zij ging na 2m samenwonen alleen met hare vriend op vakantie. Heb toen nog tegen haar gezegd zet uw kinderen op de eerste plaats
quote:Maleficent schreef op 11 november 2009 @ 12:21:

Is het niet zo in België dat je een co-ouderschap kunt aanvragen bij de rechter?

Dan gaan jullie beiden 50% voor de kinderen zorgen, jij hoeft niet meer te betalen voor ze, en zo heb je ook af en toe een weekend voor jezelf.

Wel zo eerlijk lijkt me. Verder sterkte.

Ik heb niet gezegd dat ik niet betaal aan mijn kinderen he. Ik heb ze op de wereld gezet en ik zal zorg voor ze dragen. Maar door mijn werk kan ik niet voor de kinderen zorgen door de week. Zeer vroeg op en geen vast tijdstip van thuiskomen. En dat misbruikt ze

Ga iedere vr uit. Maar hier begint het pas om 23 a 24 u. En zat moet de jongste naar de voetbal. Slaap maar 2 a3 uur dan.
Tsja,als je zelf geen mogelijkheden ziet om de omgangsregeling te veranderen in verband met werk,dan houdt het toch op?

Dan is ieder weekend de enige optie wil je je kinderen vaak genoeg zien.
Misschien kun je voorstellen dat je ex met de kinderen naar de voetbal gaat, en dat ze daarna bij jou komen. Dan heb je in elk geval die vrijdagavond om lekker uit te gaan.
Nou, ik geloof dat je wel een beetje zielig aan het doen bent nu. Jij geeft aan dat je er zelf voor hebt gezorgd dat de kinderen ieder weekend bij jou zijn en dan ga je nu klagen dat je niet uit kunt gaan? En dan maakt zij daar misbruik van? Jij hebt het toch zo gewild?

Wel eens van een opppas gehoord? En wat een frustratie dat het bij je ex nu elk weekend feest is? Dat heb jij zelf in de hand gewerkt door de kinderen alle weekenden bij jou te laten komen. Hoe weet jij dat? Ben jij er bij? En wat is er mis met weekendvader? Door de weeks is er een strak regime van opstaan tot het naar bed gaan ivm school, en in het weekend is dat niet en dus tijd voor ontspanning en gezelligheid voor je kinderen. Vraag anders of het mogelijk is dat de kinderen 1 weekend per maand wel bij moeders is zodat jij je midlifecrisis uit kan leven.

En je vraag waarom ze al zo snel is gaan samenwonen kan je ex misschien beter zelf beantwoorden (ondergetekende is 21 jaar geleden ook na 6 weken gaan samenwonen en nog steeds bij dezelfde man!)
je hoeft niet uit hoor, je kan ook mensen ontmoeten door bijv. naar de sportschool te gaan. Of ga internetdaten
quote:Fame schreef op 11 november 2009 @ 13:08:

Nou, ik geloof dat je wel een beetje zielig aan het doen bent nu. Jij geeft aan dat je er zelf voor hebt gezorgd dat de kinderen ieder weekend bij jou zijn en dan ga je nu klagen dat je niet uit kunt gaan? En dan maakt zij daar misbruik van? Jij hebt het toch zo gewild?

Wel eens van een opppas gehoord? En wat een frustratie dat het bij je ex nu elk weekend feest is? Dat heb jij zelf in de hand gewerkt door de kinderen alle weekenden bij jou te laten komen. Hoe weet jij dat? Ben jij er bij? En wat is er mis met weekendvader? Door de weeks is er een strak regime van opstaan tot het naar bed gaan ivm school, en in het weekend is dat niet en dus tijd voor ontspanning en gezelligheid voor je kinderen. Vraag anders of het mogelijk is dat de kinderen 1 weekend per maand wel bij moeders is zodat jij je midlifecrisis uit kan leven.

En je vraag waarom ze al zo snel is gaan samenwonen kan je ex misschien beter zelf beantwoorden (ondergetekende is 21 jaar geleden ook na 6 weken gaan samenwonen en nog steeds bij dezelfde man!)Maar als ge kinderen op de wereld zet, dan weet ik dat ge de eerste jaren een groot stuk van je vrijheid kwijt zijt. Maar dat is nu net wat ze mij verweet. Dingen samen doen, zonder de kinderen wel te verstaan. Denk dat zij in haar midlifecrisis zit of zat.
Het internetdaten van Meds is zeker een goede en afspraakjes kunnen ook doordeweeks gemaakt worden.

Wellicht dat je anders een regeling kan treffen 3 weekenden bij jou en dan eentje bij je ex.

Of zorg voor een oppas waar je op kan bouwen zodat je toch een vaste regeling af kan spreken. Familie, buren, bekende, inhuren van een persoon (via advertentie) etc.

Want ook in een nieuwe relatie moet je investeren met tijd en aandacht en tuurlijk komen je kinderen op de eerste plaats, daarnaast blijf je ook nog een vent!
quote:WASPO schreef op 11 november 2009 @ 13:57:

[...]

Maar als ge kinderen op de wereld zet, dan weet ik dat ge de eerste jaren een groot stuk van je vrijheid kwijt zijt. Maar dat is nu net wat ze mij verweet. Dingen samen doen, zonder de kinderen wel te verstaan. Denk dat zij in haar midlifecrisis zit of zat.En jij zit nu te klagen dat jij niet uit kunt???
quote:Fame schreef op 11 november 2009 @ 13:08:

En je vraag waarom ze al zo snel is gaan samenwonen kan je ex misschien beter zelf beantwoorden (ondergetekende is 21 jaar geleden ook na 6 weken gaan samenwonen en nog steeds bij dezelfde man!)
Jij kunt door de weeks je ding toch doen? Ik snap het probleem niet zo. Het is rot hoe het gegaan is en ze verdient niet de schoonheidsprijs, maar verder ben je zelf bij de scheiding geweest en is dit (blijkbaar) je eigen keuze geweest. Accepteer het en roei met de riemen die je hebt, er komt vanzelf weer land in zicht en daarmee weer meer bewegingsvrijheid.
quote:Hariboooo schreef op 11 november 2009 @ 14:34:

Jij kunt door de weeks je ding toch doen? Ik snap het probleem niet zo. Het is rot hoe het gegaan is en ze verdient niet de schoonheidsprijs, maar verder ben je zelf bij de scheiding geweest en is dit (blijkbaar) je eigen keuze geweest. Accepteer het en roei met de riemen die je hebt, er komt vanzelf weer land in zicht en daarmee weer meer bewegingsvrijheid.Ja, zo kan je het ook zeggen natuurlijk! Het is vervelend als een relatie strand, maar zeker om bestwil van de kinderen zou je iets minder rancuneus kunnen zijn en er gewoon het beste van maken. En potentiele vriendinnenkandidaten hebben het ook niet zo op mannen die het alleen maar over zijn ex en haar nieuwe leven hebben.
Heb al verschillende dates achter de rug. En daar heb ik het zeker niet over mijn ex. Ben geen zielig persoontje hoor. Maar de klik is er nog niet gekomen. En fame bedankt voor je ongezouten mening. Had effe een dipje (is nu juist 1j geleden).

Ik weet dat ik nog een mooie toekomst ga hebben samen met mijn kinderen.
quote:WASPO schreef op 11 november 2009 @ 15:02:

Heb al verschillende dates achter de rug. En daar heb ik het zeker niet over mijn ex. Ben geen zielig persoontje hoor. Maar de klik is er nog niet gekomen. En fame bedankt voor je ongezouten mening. Had effe een dipje (is nu juist 1j geleden).

Ik weet dat ik nog een mooie toekomst ga hebben samen met mijn kinderen.Mooi zo. Nu weer helder en leuk doorgaan. Alles komt heus weer goed, tis even wennen, maar heus het slijt en dan komt er maar zo iemand nieuw op je pad. Meestal uit een onverwachte hoek, dus succes, en huur eens een oppas in joh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven