mijn schoonzus de heks
dinsdag 9 juni 2009 om 19:19
Duvel dan de bijbel voor der neus en sla open bij Mattheus
waarin staat :
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.
waarin staat :
Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. Dat is het grootste en eerste gebod. Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.
dinsdag 9 juni 2009 om 19:25
dinsdag 9 juni 2009 om 19:37
quote:PlayingTheAngel schreef op 09 juni 2009 @ 19:25:
Misschien kun je en keer aangeven dat zij niet het recht heeft om over jou te oordelen? Jij leeft je leven op jou manier en mocht er een God zijn dan mag je dan tegenover Hem je keuzes verdedigen, niet tegenover haar! Dat staat ook in de bijbel overigens.Da's een goeie. En anders zeg je wat ik altijd tegen de Jehova's zeg als ze bij me voor de deur staan: "Geen interesse en een prettige dag verder."
Misschien kun je en keer aangeven dat zij niet het recht heeft om over jou te oordelen? Jij leeft je leven op jou manier en mocht er een God zijn dan mag je dan tegenover Hem je keuzes verdedigen, niet tegenover haar! Dat staat ook in de bijbel overigens.Da's een goeie. En anders zeg je wat ik altijd tegen de Jehova's zeg als ze bij me voor de deur staan: "Geen interesse en een prettige dag verder."
dinsdag 9 juni 2009 om 20:27
Als het jou zo dwars zit dat jij hier op deze site om wat hulp vraagt, ga ik er maar vanuit dat je dit ook uitstraalt naar je omgeving en dus ook je schoonzus. Misschien proberen om net te doen alsof zij er niet is. Haar rol is de schoonzus, probeer dat voor ogen te houden. Geef haar niet de kans een andere rol aan te nemen. Succes
dinsdag 9 juni 2009 om 22:49
Ik snap dat sommige schoonzussen heeeel irritant kunnen zijn, maar ik vind hier iedereen bij voorbaat wel heel negatief.
Ik bedoel, jullie zijn toch allebei volwassen? Vóór je haar gaat proberen te negeren (en ik denk niet dat dat je lukt als het niet in je zit) kun je toch gewoon op een normale, respectvolle manier tegen haar zeggen dat je niet gediend bent van bemoeienissen ten aanzien van jullie opvoeding en al helemaal niet als het gaat om geloofszaken? En dat kun je nog eens zeggen als ze hardleers is (of verbaasd dat jij na zo'n lange tijd daar ineens echt last van blijkt te hebben).
En dan kun je altijd nog zwaarder geschut in gaan zetten, maar dit lijkt mij toch een stuk gezondere benadering...
Hoe dan ook succes met je schoonzus!
Ik bedoel, jullie zijn toch allebei volwassen? Vóór je haar gaat proberen te negeren (en ik denk niet dat dat je lukt als het niet in je zit) kun je toch gewoon op een normale, respectvolle manier tegen haar zeggen dat je niet gediend bent van bemoeienissen ten aanzien van jullie opvoeding en al helemaal niet als het gaat om geloofszaken? En dat kun je nog eens zeggen als ze hardleers is (of verbaasd dat jij na zo'n lange tijd daar ineens echt last van blijkt te hebben).
En dan kun je altijd nog zwaarder geschut in gaan zetten, maar dit lijkt mij toch een stuk gezondere benadering...
Hoe dan ook succes met je schoonzus!
woensdag 10 juni 2009 om 00:49
Met haar meepraten, bij alles wat ze zegt, bevestigen dat je zooo blij bent dat zij je de ogen opent!! Dat je je geen raad zou weten zonder haar advies of wat dan ook. Meen ik echt, ik zou dat doen. Zij gaat zich ongetwijfeld lullig en belachelijk voelen. Oke, er kan heibel door komen en dan blijf je gewoon met een onschuldig gezicht volhouden dat je meent wat je zegt.
Iets anders heeft toch geen zin.
Iets anders heeft toch geen zin.