mijn schoonzus de heks

09-06-2009 18:07 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
graag deze topic verwijderen aub!!!!
Weet je man al dat hij gaat verhuizen?
Ah, ik dacht dat de schoonzus van het kerstdiner weer terug was....

TO: Ik denk dat je man gelijk heeft, lekker laten kletsen die schoonzus en je er niks van aantrekken.

Ik zou er zeker niet om gaan verhuizen of je moest er toch al niet fijn wonen maar zeker niet om haar.
quote:misschicken schreef op 09 juni 2009 @ 18:09:

Weet je man al dat hij gaat verhuizen?Mag hij mee dan? Dat las ik niet uit de OP.
Je ergert je aan iets of iets irriteert je.

Los van deze kleine aanval van taalpurisme denk ik dat je man gelijk heeft.

Spreek je schoonzus eens aan op haar irritante gedrag, dat helpt misschien ook wel. Dus gewoon zeggen: "ik vind het vervelend dat jij altijd ongevraagd je mening geeft over hoe wij ons leven inrichten en ik wil graag dat je daarmee stopt".

Dit als een mantra herhalen telkens als ze weer ongevraagd commentaar levert en verder nooit inhoudelijk er op in gaan.
Nu komen ze van BabyBrabbel ons spammen.......
Waar hebben we dat aan verdiend. We gedragen ons altijd zo keurig!
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
quote:misschicken schreef op 09 juni 2009 @ 18:09:

Weet je man al dat hij gaat verhuizen?
,
Of haar er gewoon op aanspreken, neem aan dat jullie beide volwassen zijn en er gewoon over kunnen praten.
Nehna, kun je een paar concrete voorbeelden noemen van het gedrag van je schoonzus?
;
Maar wat doet en zegt ze dan precies?
Wat zei ze toen je haar daar een keer op aangesproken hebt? En wat heb jij precies tegen haar gezegd?

Je man heeft gelijk, gewoon negeren.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik wil graag reageren maar ik denk dat het verhaal idd duidelijker zou worden als je een paar concrete voorbeelden zou kunnen noemen. Hoe lang zijn jij en je man al samen? Wanneer is dit gedrag van je schoonzus begonnen?
sla der
Ik zou haar gewoon zeggen dat ik me kapot erger, ga ik binnenkort ook doen bij mijn schoonzus.
;
Poeh nou sterkte met praten met haar, want wie aan iemands geloof komt... Brrrr
;
Ik ken het ook,mijn schoonzus bemoeide zich ook altijd met mijn kinderen.

corrigeren waar ik bijzat ,enzovoort. Bij ons is het ge-escaleerd.. via iets heel lulligs, en ze heeft me via e-mails van heel veel dingen beschuldigt en waar ze de kinderen van mij in betrok.

Ze is ontzettend uitgevallen tegen mijn zoon om een kleinigheid. Waar ze nooit haar excuses voor heeft aangeboden.niet aan mijn zoon en niet aan mij.

Dit is bijna een jaar geleden.. ben zelf nu zover dat ik naar een verjaardag van mijn broer ben geweest en afgelopen week zijn ze op mijn verjaardag geweest..

Maar verder dan dit zal het niet gaan.

Ik zal voor haar nooit meer klaarstaan of mijn hulp aanbieden.

of gewoon gezellig op de koffie gaan.. en haar bellen doe ik ook niet

Het is triest dat het zo moet,maar het is niet anders.

Ze heeft haar eigen glazen ingegooid..

Maar ik ging in ieder geval nooit verhuizen voor je schoonzus,zeker niet als je zo'n fijn huis hebt en in een leuke buurt woont..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
;
O,ik lees nu pas dat het een geloofskwestie is.

Ik weet niet wat ik zou zeggen ,maar ik denk dat je haar met feestjes enzo maar een beetje uit de weg moet gaan zorgen dat je tussen anderen zit,zodat ze je niet al te direct aan kan spreken.

En toch maar zoveel mogelijk proberen om het langs je heen te latengaan.

Behalve natuurlijk alsze je kinderen probeert te bekeren..
Wat zeggen je ouders ervan?

En hoe is ze tegen hen?

ja,ik kan wel zeggen probeer het langs je af te laten gaan,maar dat duurt even.spreek uit ervaring..
Ik ken ook zo'n persoon als hier wordt geschetst, alleen zonder geloofsovertuiging. Deze persoon gedraagt zich ook bemoeizuchtig. Per 'bemoeigeval' geef ik bij deze persoon aan dat ik van haar bemoeienis niet ben gediend. Ik doe dat twee keer, omdat ieder mens een tweede kans verdient. Als vervolgens diegene er wéér over doordramt, dan doe ik net of ik het niet heb gehoord en als diegene dan vraagt of ik het niet heb gehoord, dan zeg ik: "Ik hoor jóu wel, maar jij hebt kennelijk erg veel moeite om míj te horen." En vervolgens zwijg ik, als diegene de boodschap dan nog steeds niet snapt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven