Mijn vriend heeft een kind... help!!

15-04-2008 13:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Ik zit momenteel in een lastige situatie en ben heel benieuwd naar jullie mening.

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk radeloos op dit moment. Ik heb sinds een jaar een relatie met een man die een dochter heeft uit een vorige relatie. We willen na de zomer gaan samenwonen De reden hiervoor is dat de moeder van zijn dochter gaat verhuizen naar een woning vlak bij die van mij.

Nu is het probleem dat ik eigenlijk niet zo gek ben op mijn stiefdochter. Eerlijk gezegd zie ik er behoorlijk tegenop om elke week mijn stiefdochter te zien (in plaats van 1 x per 2 weken een weekend zoals nu). Ik ben ontzettend gek op mijn vriend (zou hem echt niet willen missen) maar ik sla behoorlijk aan het twijfelen door deze situatie en mijn 'toekomstperspectief'.

Ik ben zo benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan...

Alvast onwijs bedankt voor jullie reacties!
Tja, je vriend is niet van jou alleen.

Laatst trouwens een soortgelijk topic over geopend, volgens mij op kinderen.
hm lastig, die dochter kan je niet wegpoetsen, je wist waar je aan begon. Als je het echt niet wilt en je vind dit kind niet leuk moet je niet gaan samenwonen, lijkt me wel zo eerlijk voor het meisje
Dat probeer ik me ook steeds voor te houden... dat ik wist waar ik aan begon.

En toch..... ik had gewoon geen flauw idee wat het nou écht inhoud... lastig hoor.
Ik vind ook dat je in zo'n situatie nog niet moet samenwonen.

Jouw "stiefdochter"moet een paar dagen per week bij jullie in huis wonen. Het wordt ook een beetje haar huis. Jij voelt zo te lezen niks voor het kind. Dat kan toch niet goed gaan?

Zielig voor het meisje, dat niet compleet welkom is, moeilijk voor je vriend straks die tussen 2 vuren komt te staan en voor jou ook heel lastig.
Erg sneu voor het meisje van 8 jaar!

Niet gaan samenwonen.......,meisjes van 8 voelen jou irritatie...
Tja, klinkt lullig, maar als je alleen de lusten wilt en niet de lasten lijkt de beslissing me duidelijk. Niet leuk, maar wel duidelijk.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als jij nu al weet dat je niet goed kan omgaan met de dochter van je vriend: niet samen gaan wonen. Het wordt niet alleen zijn huis, maar ook haar huis. Als je vriend co-oudert, dan is het logisch dat hij van zijn partner verwacht dat ze daar ook aandeel in heeft als hij en zijn partner samenwonen. Daar moet je echt alleen aan beginnen als je ook het gevoel hebt dat je dit kan.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Tja, jij hebt niet voor haar gekozen maar zij al helemaal jou niet. Ze is 8 jaar. Moet dealen met gescheiden ouders én papa's nieuwe vriendin..rot voor jou maar nog rotter voor haar...aan dat meiske wordt immers niets gevraagd...

Succes met je keuze
Doodzielig voor dat kind. Niet gaan samenwonen.
Ik kan het helemaal mis hebben maar ik denk dat je jaloers bent.Zijn dochter is er nu eenmaal kan je niks aan veranderen.
ik vind het zielig voor de dochter , en zou uit liefde en respect voor haar vader (je vriend) niet gaan samenwonen. Je brengt hem in een onmogelijke positie en kan het kind geen 'thuis' bieden.
Ik ben het met Marieliselotte eens jij hebt voor je vriend gekozen incl zijn dochter maar dat meiske had geen keuze en kreeg jouw ook maar gewoon opgedrongen..

En meisjes van 8 voelen dat zeker wanneer ze niet welkom zijn bij de nieuwe vriendin van pa (weet ik van mijn eigen dochter)

Dus als ik jou was zou ik maar niet gaan samenwonen..
Weet je vriend eigenlijk wel dat je zijn dochter niet zo leuk vindt?

Lijkt me toch wel iets waar je over praat voordat je aan samenwonen begint.

Verder wel eens met de andere schrijfsters: niet aan beginnen als je er nu al zo over denkt. Wordt straks alleen maar erger en dat is vooral erg sneu voor het kind, wat nergens om gevraagd heeft.
Typerend weer voor dit onderwerp is dat er alleen maar negatieve reacties komen .

Banneltje, ik kan je helaas niet echt helpen, maar ik begrijp je gevoelens wel. Ik heb dit zelf ook meegemaakt. En er is geen goede oplossing voor. De kans is wel groot dat je gaat wennen aan je nieuwe leven en dat het niet zo erg is als je had gedacht. De eerste paar jaren waren voor mij het moeilijkst, en voor de kinderen ook trouwens. Maar langzamerhand zijn we aan elkaar gewend.

Ze zijn nu praktisch volwassen (19 en 20 jaar) en ze komen alleen nog maar in de vakantieperiodes omdat wij in Zwitserland wonen en de kinderen in Nederland. Mijn stiefdochter komt nu zelfs hierheen als haar vader er niet eens is (zakenreis). Dat had ik 6 jaar geleden ook niet gedacht.

Geef het een kans. En als het allemaal teveel wordt probeer je je gewoon even terug te trekken. Misschien kan je nog een kamer helemaal voor jezelf houden?

Succes en er niet te veel over piekeren.
Lapin, wat is er negatief aan als mensen het onverstandig vinden om te gaan samenwonen als je je ergert aan de persoon die er bij komt (het kind in dit geval)?

Het gaat hier wel om een kind van nog maar 7 jaar, en TO ergert zich aan haar. Niet om pubers zoals bij jou het geval was.

Oh, OP is veranderd, er stond toch echt dat TO zich ergerde!
Tuurlijk moet ze het vertellen aan haar vriend, maar grote kans dat ze dan vrij snel exit is. Tenminste, dat zou bij mij het geval zijn...
Lapin zo negatief vind ik de reacties helemaal niet.

De vriend van to heeft een co ouderschap wat dus betekent dat het kind ook voor een groot deel bij hem woont.

Ze willen gaan samenwonen in haar huis dus dan zal het kind voor een groot deel daar zijn.

To vind het kind niet leuk,brutaal enz,dus bij twijfel niet doen denk ik dan.

Dat is ook veel beter voor het meisje want die word niks gevraagd.
Liv, of het nu om pubers gaat of om een kind van 8 jaar, het blijft een moeilijk probleem, maar als je echt wil niet onoverkomelijk.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om meteen te antwoorden dat je er dan maar niet aan moet beginnen.
delete
anoniem_636121b21dd2c wijzigde dit bericht op 15-04-2008 14:28
Reden: niet relevant gezien de gewijzigde OP
% gewijzigd
quote:lapin schreef op 15 april 2008 @ 13:49:

Liv, of het nu om pubers gaat of om een kind van 8 jaar, het blijft een moeilijk probleem, maar als je echt wil niet onoverkomelijk.

Ik vind het een beetje kort door de bocht om meteen te antwoorden dat je er dan maar niet aan moet beginnen.

Ja, misschien is dat zo, maar ik krijg het idee dat TO niet echt wil.

Ja, ze wil samenwonen en ze wil haar vriend, maar het komt over alsof ze niets wil doen aan haar ergernis tov zijn dochtertje.

(ik vind pubers en een kind van nog geen 8 wel even iets anders trouwens, en de manier waarop TO over zo'n jong kind spreekt, vind ik nogal hard eerlijk gezegd, maar dat valt niet meer na te lezen, want dat is weggehaald.....)
quote:lapin schreef op 15 april 2008 @ 13:49:

Ik vind het een beetje kort door de bocht om meteen te antwoorden dat je er dan maar niet aan moet beginnen.Lapin, ik ben het met je eens dat het niet overkomelijk is. Maar het lijkt mij in ieders belang, als je eerst de relatie met dochter opbouwt, om daarna pas te gaan samenwonen. Het gaat wel om een co-ouderschap, het kind woont dan de helft van de week bij haar vader.

Hoe denkt het kind eigenlijk over het gaan samenwonen van haar vader met jou, TO? Niet dat zij die beslissing neemt hoor, maar haar gevoel erover lijkt me niet onbelangrijk.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
nou das lekker dan...nu wijzigt TO de openingspost..pffffffff...ik dacht nog..zal ik toch even voor de zekerheid????? maar niet gedaan..

TO, nu komen de antwoorden wel anders over voor mensen die hier net komen kijken. Vind het niet helemaal fair to de mensen die hier proberen je te helpen (en ja ieder op zijn/haar manier)
Buiten dat het geen leuke situatie is voor het meisje...

Is het TO's goed recht dat zij niet zo dol is op haar stiefdochter? dat mag toch best een reden zijn waarom zij (nog) niet wil samenwonen, gezien de consequenties?
quote:marie_liselotte1981 schreef op 15 april 2008 @ 14:04:

Buiten dat het geen leuke situatie is voor het meisje...

Is het TO's goed recht dat zij niet zo dol is op haar stiefdochter? dat mag toch best een reden zijn waarom zij (nog) niet wil samenwonen, gezien de consequenties?

Zeker weten..

Bij twijfel niet doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven