Mijn vriend heeft een kind... help!!

15-04-2008 13:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Ik zit momenteel in een lastige situatie en ben heel benieuwd naar jullie mening.

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk radeloos op dit moment. Ik heb sinds een jaar een relatie met een man die een dochter heeft uit een vorige relatie. We willen na de zomer gaan samenwonen De reden hiervoor is dat de moeder van zijn dochter gaat verhuizen naar een woning vlak bij die van mij.

Nu is het probleem dat ik eigenlijk niet zo gek ben op mijn stiefdochter. Eerlijk gezegd zie ik er behoorlijk tegenop om elke week mijn stiefdochter te zien (in plaats van 1 x per 2 weken een weekend zoals nu). Ik ben ontzettend gek op mijn vriend (zou hem echt niet willen missen) maar ik sla behoorlijk aan het twijfelen door deze situatie en mijn 'toekomstperspectief'.

Ik ben zo benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan...

Alvast onwijs bedankt voor jullie reacties!
Ik snap je heel goed hoor. Ook al ligt er nogal een taboe op (dat merk je hier ook bij sommige van de reacties). Het zijn probessen. Je moet afscheid nemen van bepaalde ideeen, een stukje van opgeven en ga zo maar door. Ik denk dat je heeeel veel steun, herkenning en goed advies zult vinden op het forum van www.stiefmoeders.nl

Sterkte!
Hoi Bannetje.

Het kind van je vriend hoort bij hem. Het is voor hem heel belangrijk. Dus als je van hem houdt, probeer dan ook van zijn kind te houden. Je hebt zelf geen kinderen, dus kun je je moeilijk de liefde van een ouder voor zijn kind voorstellen. Je hebt nog niet ervaren dat de fratsen van een achtjarig kind niet alleen als 'lastig' maar ook als 'schattig' ervaren kunnen worden. Liefde kun je niet dwingen, maar als je je best doet om de goede/leuke kanten van zijn dochtertje bewust te zien, en te beseffen dat de kanten die je tegenstaan, bij het kind-zijn horen, kan je liefde wel groeien.

Ik heb zelf een stiefdochter (die intussen volwassen is) en ik kan je vertellen dat de liefde bij mij in de loop van de jaren echt gegroeid is. Ik kan gerust zeggen dat ik nu van haar houd ongeveer zoals ik van mijn eigen kinderen houd.
Beste banneltje, trek je dr niks van aan hoor ik maak precies hetzelfde mee en vele anderen ook!

Ook mijn huidige vriend heeft 2 kids uit een eerder huwelijk en eerlijk gezegt ben ik daar ook niet echt kapot van hoor.....gelukkig wonen ze bij hun moeder 1 uur rijden verderop

Een ander zijn kids worden nooit jouw kids dat is 1 ding wat voorop staat, maar misschien komt er wel een beter contact tussen jullie als ze dichterbij woont zodat je naar elkaar toe kan groeien.

De band die ik nu heb met zijn kids is al veel beter dan 4 jaar geleden ook al blijf ik me vaak ergeren aan bepaalde zaken die hun moeder anders bekijkt en doet1

En vergeet niet echte liefde overwint ALLES!! wij zijn nog steeds bij elkaar
Ook mijn huidige vriend heeft 2 kids uit een eerder huwelijk en eerlijk gezegt ben ik daar ook niet echt kapot van hoor.....gelukkig wonen ze bij hun moeder 1 uur rijden verderop

Je zal toch maar één van die kinderen zijn, zeg.....
.
wouw dat jij zo over je stiefkinderen praat!!

ik heb 2 stiefdochters (rotwoord, want het zijn gewoon mijn meiden)

en ik kan echt serieus zeggen dat ik net zoveel van ze houd als van mijn eigen kids... toen ik ze net leerde kennen konden ze niet met mes en vork overweg en van overige manieren hadden ze ook geen kaas gegeten. ik heb ze daar nooit op aangekeken want kinderen voeden zichzelf niet op...

dat heb ik naderhand gedaan.

mijn jongte "stief"dochter staat in het weekend ook om 7:30 naast mijn bed met de vraag of ze met me kan kroelen... (en dat vraagt ze niet aan papa) en dat voelt heerlijk, ze weten dat ik zielsveel van ze hou. en ik weet ook dat het geheel wederzijds is...
banneltje...wat ga je nu doen?......
Is het niet een optie om je eigen woning nog een tijdje aan te houden, en de eerste maanden van samenwonen zien als een wen-periode? Je bent dan zelf ontspannener, omdat je weet dat je je plan b (terug naar eigen woning) klaar hebt. En misschien valt het reuze mee!
quote:Mariannanas schreef op 17 april 2008 @ 21:59:

Je zal toch maar één van die kinderen zijn, zeg.....

Tja maar niet alle kids zijn hetzelfde he.....totaal geen manieren en ADHD kindjes met zenuwtics dus handen vol en zooo brutaal pfffffffffffffff je moet er van houden hoor maare... ik dus niet in mijn huis gelden mijn regels en die zijn anders dan bij hun moeder helaas....ik ga absoluut niet de lieve stiefmoeder uithangen ik blijf mezelf!

Ik wil geen vriendin zijn van kids...maar een ouderlijke rol spelen

Immers een schip zonder kapitein ZINKT!!!

En als ze niet willen komen? dan maar niet!! simpel toch?

Maar ze komen heel erg graag hoor.....kids houden van regels waardes en normen en dat duurt nu al zo een 4 jaar dus niet zo snel een oordeel vellen AUB?

Ik heb van mezelf ook 2 kids dus ervaring genoeg
quote:sylvana1 schreef op 17 april 2008 @ 23:15:

[...]

Maar ze komen heel erg graag hoor.....kids houden van regels waardes en normen en dat duurt nu al zo een 4 jaar dus niet zo snel een oordeel vellen AUB?Misschien kan banneltje d'r stief een dagje bij jou in de opvoeding sturen
Ik ben waarschijnlijk stekeblind maar waar lezen jullie dat dat dochtertje 8 jaar oud is?

Verder vind ik ook dat je er niet zo zwart/wit naar kunt kijken. Het kan toch dat het niet klikt tussen stiedochter en moeder. Heel vervelend en hier moet ook zeker over gepraat worden maar om nu meteen te zeggen dat het dan niets kan worden.
In het topic kon ik idd ook nergens 8 jaar vinden, maar ergens bij de eerste posts blijkt dat TO nog een topic heeft geopend (vraag me niet welk) en daarin heeft (denk ik dan) gestaan dat 't kind 8 jaar is.

Maar dit is mijn invulling.......
nee TO heeft haar OP gewijzigd en in de eerste versie stond de leeftijd van het meisje.

Tuurlijk kan het zo zijn dat het niet klikt tussen TO en zijn dochter, maar het kind is 8, haar ouders zijn gescheiden en papa heeft een nieuwe vriendin. Genoeg redenen lijkt mij om de kont tegen de krib te gooien. Verder als TO vindt dat het kind brutaal is (eerste versie) dat ze dat aan haar ouders kan verwijten en niet aan het kind.

Wanneer zij het niet ziet zitten om in 1 huis te wonen met het meisje, moet ze niet gaan samenwonen. Een kind heeft haar ouders nodig en gaat in mijn ogen gewoon voor!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:sylvana1 schreef op 17 april 2008 @ 23:15:

[...]

Tja maar niet alle kids zijn hetzelfde he.....totaal geen manieren en ADHD kindjes met zenuwtics dus handen vol en zooo brutaal pfffffffffffffff je moet er van houden hoor maare... ik dus niet in mijn huis gelden mijn regels en die zijn anders dan bij hun moeder helaas....ik ga absoluut niet de lieve stiefmoeder uithangen ik blijf mezelf!

Ik wil geen vriendin zijn van kids...maar een ouderlijke rol spelen

Immers een schip zonder kapitein ZINKT!!!

Jij bent geen vriendin van die kinderen EN je hebt geen ouderlijke rol. Die kinderen hébben namelijk al ouders, en jij bent er daar niet één van.
.
dat ben ik niet helemaal met je eens, als mijn meiden hier zijn en paps is niet thuis (en als hij wel thuis is ook) moeten ze toch ook naar mij luisteren. lijkt me wel zo logisch...

maar als je idd niet kan opschieten met je stiefkind, en het zit er waarschijnlijk ook niet in. is het misschien slimmer om een andere vriend te gaan zoeken. je doet jezelf en bovenal zo'n kind er geen plezier mee door in haar leven te blijven.

een kind voelt het heel goed als ze niet gewenst is door jou.

en dat gevoel kan/mag je nooit aan een kind geven, zij heeft niet voor deze situatie gekozen.
quote:Banneltje schreef op 15 april 2008 @ 13:16:

Ik heb sinds een jaar een relatie met een man die een dochter heeft uit een vorige relatie. We willen na de zomer gaan samenwonen De reden hiervoor is dat de moeder van zijn dochter gaat verhuizen naar een woning vlak bij die van mij. Was er al sprake van samenwonen op deze termijn voordat de moeder een woning bij jou in de buurt zou krijgen, of pas daarna? Ik krijg namelijk uit je bericht de indruk dat jullie gaan samenwonen omdat dat voor je vriend, zijn dochter en zijn ex best handig is. Zie jij dat ook zo, of wilde je sowieso al graag gaan samenwonen met je vriend?
quote:Banneltje schreef op 15 april 2008 @ 13:16:

Hallo!!

Ik zit momenteel in een lastige situatie en ben heel benieuwd naar jullie mening.

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk radeloos op dit moment. Ik heb sinds een jaar een relatie met een man die een dochter heeft uit een vorige relatie. We willen na de zomer gaan samenwonen De reden hiervoor is dat de moeder van zijn dochter gaat verhuizen naar een woning vlak bij die van mij.

Nu is het probleem dat ik eigenlijk niet zo gek ben op mijn stiefdochter. Eerlijk gezegd zie ik er behoorlijk tegenop om elke week mijn stiefdochter te zien (in plaats van 1 x per 2 weken een weekend zoals nu). Ik ben ontzettend gek op mijn vriend (zou hem echt niet willen missen) maar ik sla behoorlijk aan het twijfelen door deze situatie en mijn 'toekomstperspectief'.

Ik ben zo benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan...

Alvast onwijs bedankt voor jullie reacties!alvast gequote , zag net dat er een verwijderverzoek was afgewezen ..... sorry maar het zal niet de eerste keer zjin dat er opeens een hele openingspost vedwijnt
quote:kletsbets schreef op 17 april 2008 @ 23:31:

In het topic kon ik idd ook nergens 8 jaar vinden, maar ergens bij de eerste posts blijkt dat TO nog een topic heeft geopend (vraag me niet welk) en daarin heeft (denk ik dan) gestaan dat 't kind 8 jaar is.

Maar dit is mijn invulling.......

Zie mijn post van 15 april 14:15

(daar zie je een deel van de originele post.....)
quote:Mariannanas schreef op 18 april 2008 @ 09:38:

[...]

Jij bent geen vriendin van die kinderen EN je hebt geen ouderlijke rol. Die kinderen hébben namelijk al ouders, en jij bent er daar niet één van.

Ben ik niet met je eens: een kind heeft inderdaad al ouders, maar dat betekent nog niet dat een andere volwassene geen opvoedende rol kan of mag spelen. Mijn vriend voedt mijn kinderen wel degelijk mede op. Maar hij zal nooit of te nimmer hun vader worden, die hebben ze namelijk al.

En verder: kinderen horen gewoon te luisteren naar elke volwassene (ze luisteren toch ook naar oma, de juf etc?)

Maar ik begrijp heel goed dat je begint te steigeren van de post van Sylvana: dat had ik namelijk ook
Sylvana: wat zijn ADHD-kindjes? Bedoel je daarmee dat ze echt (gediagnosticeerd) ADHD hebben? Of bedoel je dat ze gewoon erg druk zijn?

Vind je benaming namelijk in beide gevallen niet zo netjes.

Als je werkelijk ADHD hebt, kunnen de kinderen daar niet zoveel aan doen, ook niet met "strenge hand".

Als je geen ADHD hebt, slaat die benaming van je nergens op. Dan heb je geen idee wat ADHD echt inhoudt....
To is alweer pleite?
Bang van wel Meds, we zitten hier weer voor de kat zijn k##$ te lullen....
quote:Liv schreef op 18 april 2008 @ 13:15:

Sylvana: wat zijn ADHD-kindjes? Bedoel je daarmee dat ze echt (gediagnosticeerd) ADHD hebben? Of bedoel je dat ze gewoon erg druk zijn?

Vind je benaming namelijk in beide gevallen niet zo netjes.

Als je werkelijk ADHD hebt, kunnen de kinderen daar niet zoveel aan doen, ook niet met "strenge hand".

Als je geen ADHD hebt, slaat die benaming van je nergens op. Dan heb je geen idee wat ADHD echt inhoudt....

Ze hebben wel degelijk ADHD en zijn daar dus OOK op getest daarnaast heeft hun moeder het ook plus een borderline ( ook medisch getest!!)

Beide kids zijn zo geboren doordat moeder hele zware medicatie nam tijdens dr zwangerschap.( Antidepressiva)

En ik weet tuurlijk dat de kids er NIETS aan kunnen doen, het is ook vreselijk maar dat neemt niet weg dat je er altijd mee door de deur mee kan komen ......ik ben ook een mens en soms dan word de irritatie te veel.
Woehahahaha, omdat de moeder antidepressiva slikte tijdens de zwangerschap? Hahahaha, wat een gelul. Je hebt je weer van alles aan laten praten.
quote:fleurtje schreef op 24 april 2008 @ 09:35:

Woehahahaha, omdat de moeder antidepressiva slikte tijdens de zwangerschap? Hahahaha, wat een gelul. Je hebt je weer van alles aan laten praten.

Nou nee en ik ben ook geen dokter maar ECHT BEVORDERLIJK voor een foetus in ontwikkeling lijkt het mij niet maar misschien denk jij daar wel anders over.

Tijdens een zwangerschap moet je gezond leven in belang van jezelf en je kind en als er daarna toch iets fouts mocht gaan dan hoef je jezelf er niet voor op aan te kijken, dan kun je met een gerust hart zeggen...ik heb er echt alles aan gedaan maar helaas.... want dat lijkt mij iets vreselijks
Precies, jij bent geen dokter. Mensen die er voor geleerd hebben, en die een speciale poli beheren in Amsterdam, hebben er wel voor geleerd en hebben er wel onderzoek naar gedaan en adviseren het soms juist wél te slikken. Het is dus niet dat IK er anders over denk.

Zeggen dat een kind daar adhd aan overhoudt, dat slaat echt werkelijk nergens op. Ja, je moet gezond leven tijdens de zwangerschap, soms houdt dat in dat je daar medicatie bij nodig hebt. Beetje oppassen met wat je zegt, want het is nergens op gebaseerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven