Mijn vriend heeft een kind... help!!

15-04-2008 13:16 96 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!!

Ik zit momenteel in een lastige situatie en ben heel benieuwd naar jullie mening.

Eerlijk gezegd ben ik behoorlijk radeloos op dit moment. Ik heb sinds een jaar een relatie met een man die een dochter heeft uit een vorige relatie. We willen na de zomer gaan samenwonen De reden hiervoor is dat de moeder van zijn dochter gaat verhuizen naar een woning vlak bij die van mij.

Nu is het probleem dat ik eigenlijk niet zo gek ben op mijn stiefdochter. Eerlijk gezegd zie ik er behoorlijk tegenop om elke week mijn stiefdochter te zien (in plaats van 1 x per 2 weken een weekend zoals nu). Ik ben ontzettend gek op mijn vriend (zou hem echt niet willen missen) maar ik sla behoorlijk aan het twijfelen door deze situatie en mijn 'toekomstperspectief'.

Ik ben zo benieuwd hoe anderen hiermee om zouden gaan...

Alvast onwijs bedankt voor jullie reacties!
Het slaat inderdaad nergens op wat je zegt. Maar ja, wijzen naar de ex is altijd makkelijk he?

Krijgen de kinderen trouwens geen ritalin? Niet dat ik daar nou zo voor ben hoor, maar soms kan het nodig zijn. Ik lees ook dat ze zenuwtics hebben?

Maar goed, tis wel duidelijk dat je niks weet van ADHD en anti depressiva, anders zou je niet zo praten..........
Ik vind het echt schokkend dat jij zulke onzin als waarheid verkoopt, Sylvana. Als vriend en ik op een dag uitelkaar zouden gaan, hoop ik met heel mijn hart dat ie een vriendin krijgt met iets meer verstand in haar donder.
Je hebt vokomen gelijk... en ik ongelijk

Einde discussie
quote:sylvana1 schreef op 24 april 2008 @ 08:05:

[...]

Ze hebben wel degelijk ADHD en zijn daar dus OOK op getest daarnaast heeft hun moeder het ook plus een borderline ( ook medisch getest!!)

Beide kids zijn zo geboren doordat moeder hele zware medicatie nam tijdens dr zwangerschap.( Antidepressiva)

En ik weet tuurlijk dat de kids er NIETS aan kunnen doen, het is ook vreselijk maar dat neemt niet weg dat je er altijd mee door de deur mee kan komen ......ik ben ook een mens en soms dan word de irritatie te veel.Nou, het lijkt me sterk dat ADHD ontstaat door het slikken van antidepressiva. Wat ik er altijd van begrepen heb is dat het voor een groot deel genetisch bepaald is en over welke irritatie heb je het eigelijk? Ik begrijp dat jij ook een boze stiefmoeder bent?
quote:sylvana1 schreef op 24 april 2008 @ 15:39:

Je hebt vokomen gelijk... en ik ongelijk

Einde discussie Tjonge, jij bent snel om!
Mmmm, niet om nu gelijk Fleurtje en Traincha af te vallen maar mijn neefje van nu inmiddels 12 jaar heeft ook ADHD en bepaalde vorm van autisme. Zijn moeder slikte tijdens de zwangerschap behoorlijke zware medicijnen o.a. tegen depressies. De arts van mijn neefje gaf aan dat de medicijnen die mijn tante toen en nu nog steeds slikt zeker van invloed zijn geweest op het geen wat mijn neefje nu heeft...

Dus dat medicijnen niet van invloed kunnen zijn op, dat zou IK niet zomaar kunnen zeggen.
De medicijnen die nu voorgeschreven worden veroorzaken echt geen adhd hoor. En gezien Sylvana zegt dat het HAAR niet bevorderlijk lijkt, dat medicijngebruik, heb ik niet de illusie dat haar theorieen op iets anders dan haar eigen lekenverstand gebaseerd zijn...
Voor wat er tot nu toe over bekend is bestaat er een verband tussen slikken van sommige antidepressiva en het ontwikkelen van AD(H)D bij het kind.

Echter 1: Het is onduidelijk of dit verband (volledig) causaal is.

Maar nr. 2: Het gaat om risico's (op groepsniveau), niet om zekerheden (op individueel niveau). Kortom: het gaat om verhoogde kansen, kwestie van statistiek.

Maar nr.3 : Er moet altijd gekeken worden naar individuele gevallen. Soms is antidepressiva aan te raden omdat de gevolgen van het niet nemen van antidepressiva mogelijk nóg schadelijker zijn. (vb: verhoogd suicidegevaar).

Maar nr. 4: Je kunt nooit zomaar vanuit retroperspectief er van uit gaan dat de medicatie DUS destijds de ADHD veroorzaakt heeft. Dit kunnen vermoedens zijn maar valt niet meer te testen.
anoniem_54930 wijzigde dit bericht op 24-04-2008 18:18
Reden: typo's
% gewijzigd
quote:jellybean schreef op 24 april 2008 @ 17:21:

Mmmm, niet om nu gelijk Fleurtje en Traincha af te vallen maar mijn neefje van nu inmiddels 12 jaar heeft ook ADHD en bepaalde vorm van autisme. Zijn moeder slikte tijdens de zwangerschap behoorlijke zware medicijnen o.a. tegen depressies. De arts van mijn neefje gaf aan dat de medicijnen die mijn tante toen en nu nog steeds slikt zeker van invloed zijn geweest op het geen wat mijn neefje nu heeft...

Dus dat medicijnen niet van invloed kunnen zijn op, dat zou IK niet zomaar kunnen zeggen.

Ach, hier een kindje met pdd-nos en géén anti-depresiva.....

Beetje dom van die arts om dat zo te roepen.
Als de arts er al iets vanaf weet, had hij moeten zeggen:

dat de medicijnen die mijn tante toen en nu nog steeds slikt zeker van invloed geweest kunnen zijn op het geen wat mijn neefje nu heeft
quote:sylvana1 schreef op 17 april 2008 @ 23:15:

[...]

Tja maar niet alle kids zijn hetzelfde he.....totaal geen manieren en ADHD kindjes met zenuwtics dus handen vol en zooo brutaal pfffffffffffffff je moet er van houden hoor maare... ik dus niet in mijn huis gelden mijn regels en die zijn anders dan bij hun moeder helaas....ik ga absoluut niet de lieve stiefmoeder uithangen ik blijf mezelf!

Ik wil geen vriendin zijn van kids...maar een ouderlijke rol spelen

Immers een schip zonder kapitein ZINKT!!!

En als ze niet willen komen? dan maar niet!! simpel toch?

Maar ze komen heel erg graag hoor.....kids houden van regels waardes en normen en dat duurt nu al zo een 4 jaar dus niet zo snel een oordeel vellen AUB?

Ik heb van mezelf ook 2 kids dus ervaring genoeg

Jij hebt echt geen kaas gegeten van het hele ADHD gebeuren lees ik wel..

Gek he dat kinderen met ADHD druk en brutaal zijn en tics hebben.

Je moet er maar van houden?

Ik ben blij dat ik jou niet als stiefmoeder heb zeg!!

Lees je eens in wat ADHD precies inhoudt en misschien snap je die kinderen en hun gedrag dan wel.

Weet jij trouwens waarom hun moeder antidepressiva slikte? Want zoals hier al gezegd is , is het soms noodzakelijk om dat te blijven slikken als je zwanger bent.

Beetje medeleven zou fijn zijn ipv al die vooroordelen en veroordelingen.

just my 2 cents
quote:ravenescence schreef op 25 april 2008 @ 09:17:

[...]

Ik ben blij dat ik jou niet als stiefmoeder heb zeg!!

Dat zei ik ook al: mocht het ooit ter zaken doen, dan mag ik toch hopen dat mij vriend een vriendin krijgt met meer verstand dan dit wicht.
Voor zover ik weet zijn er onderzoeken geweest naar medicijn gebruik tijdens zwangerschap en wat de gevolgen ervan kunnen zijn.

Beetje dom van een arts om zoiets te roepen? Hoezo? Lijkt mij dat hij er toch iets meer vanaf weet dan jij, Liv.

Of ben jij ook arts?
Je hoeft geen arts te zijn om te weten dat je dit soort dingen niet zegt tegen een moeder met een kind met ADHD oid.

Dus dat wat Fleurtje ook al zegt om 8:54

Verder is het niet zo moeilijk om zelf wat onderzoek te doen naar wat er zoal aan onderzoek heeft plaatsgevonden. Daar hoef je echt geen arts voor te zijn.

Gewone huisartsen weten trouwens niet zo heel veel hoor: die weten van alles een erg klein beetje, maar zijn vooral goed in doorverwijzen.(maar ik weet niet om wat voor arts het in deze ging natuurlijk). Maar als haar huisarts dit gezegd zou hebben: slechte huisarts!
Even (want wel erg offtopic dit):

"Oorzaken

Oorzaken van ADHD zijn nog niet precies duidelijk. Wel zijn extra risico's bekend. Dat wil zeggen: er is meer risico in onderstaande gevallen. De extra risico's hebben te maken met geslacht en leeftijd, met individuele kwetsbaarheid en met de omgeving. Bij het ontstaan speelt erfelijkheid een rol; als iemand ook later ADHD heeft, dan speelt de omgeving een rol.

Daarnaast zijn nog extra risico's bekend op het blijven bestaan van ADHD tot in de volwassenheid.

Geslacht en leeftijd

* ADHD komt meer voor bij jongens dan bij meisjes: 2 tot 3 keer zo veel. Bij kinderen die in behandeling zijn, zijn het 5 keer zo veel jongens als meisjes. Voor volwassenen geldt dat evenveel vrouwen als mannen ADHD hebben.

Individuele kwetsbaarheid

* Erfelijkheid speelt een belangrijke rol.

* Verschillen in hyperactiviteit, impulsiviteit en minder concentratievermogen zijn vooral erfelijk.

* Kinderen van ouders met ADHD krijgen het in de helft van de gevallen ook.

* Broertje en zusjes van kinderen met ADHD hebben 3 tot 5 keer zoveel kans om het te krijgen.

* Neefjes en nichtjes hebben 2 keer zoveel kans.

* Sommige hersendelen van kinderen met ADHD zijn kleiner dan bij andere kinderen. Ook de hersenactiviteit in bepaalde delen van de hersenen zou bij kinderen met ADHD minder zijn.

* Kinderen hebben meer risico op ADHD als hun moeder tijdens de zwangerschap een hoge bloeddruk had, teveel rookte, of veel dronk.

* Kinderen die te vroeg zijn geboren, en met een te laag geboortegewicht, lopen ook meer risico op ADHD.

* Kinderen met een verstandelijke handicap hebben net zo vaak ADHD als gewone kinderen.

* In Nederland wordt bij allochtone kinderen bijna geen ADHD vastgesteld. Ze worden er ook bijna niet voor behandeld. ADHD komt onder allochtonen waarschijnlijk even vaak voor, maar het wordt waarschijnlijk minder goed herkend.

* In andere culturen komen aandachtsproblemen ook even vaak voor."

Dat is wat er bekend is.
Huisartsen weten over het algemeen helemaal niks van dit soort dingen. De gemiddelde psychiater trouwens ook niet (als het gaat over medicatie en zwangerschap).
Ter info: Dit was geen huisarts maar een kinderarts in een academisch ziekenhuis.

Maar goed, het verandert niets wat betreft de situatie van mijn neefje. Hij blijft ADHD en autisme houden. Ondanks alles, is hij het allerliefste ventje wat er is. Hij is inmiddels 12 maar ik zie hem nog steeds als mijn kleine neefje

Maar goed, ik dwaal af..
mijn vriend heeft 2 kinderen uit zijn huwelijk. de kinderen hebben tot hun 12e 16e bij hun moeder gewoond. een labiel tiep. gewoon pakken wat je wil en doen wat je wil, maar vooral zachtjes dat niemand het hoort. ze wonen nu bij hun vader, we hebben samen een huis gekocht, maar ik wordt gek van ze. ze wonen dus nu bij hun vader, mijn vriend. 14 en 19 afschuwelijk een meisje en een jongen. vluchtneigingen, opsluitinge,, moord, alles komt voorbij.
quote:blessie schreef op 26 november 2010 @ 19:34:

mijn vriend heeft 2 kinderen uit zijn huwelijk. de kinderen hebben tot hun 12e 16e bij hun moeder gewoond. een labiel tiep. gewoon pakken wat je wil en doen wat je wil, maar vooral zachtjes dat niemand het hoort. ze wonen nu bij hun vader, we hebben samen een huis gekocht, maar ik wordt gek van ze. ze wonen dus nu bij hun vader, mijn vriend. 14 en 19 afschuwelijk een meisje en een jongen. vluchtneigingen, opsluitinge,, moord, alles komt voorbij.Je bent niet goed in je bovenkamer als je je stiefkinderen wilt opsluiten en vermoorden. Ik heb je gemeld.
Nee joh, dat was een misplaatst grapje. Dat heeft ze in een ander topic al uitgelegd.
Ja, echt lachen met die blessie................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven