Mijn vriend is wettelijk nog steeds getrouwd

10-12-2019 19:51 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn viend is al 10 jaar niet meer samen met zijn (ex)vrouw. Maar ze zijn nog wel getrouwd op papier (gemeenschap van goederen) en wonen best ver van elkaar. Ze hebben samen een dochter en dat was voor hem de reden om niet te scheiden omdat hij bang was dat zijn ex hun minderjarige dochter van hem weg zou houden. Dus hebben ze afgesproken dat ze nog niet zullen scheiden. Zijn dochter is sinds kort geen minderjarige meer dus heb ik hem gevraagd hoe het met de scheiding zit en waarom het nog niet geregeld is. Nu geeft hij aan dat hij de papieren wilt tekenen maar zijn ex dat niet wilt vanwege het geld. Hij heeft een succevol bedrijf gehad en met succes verkocht en is nu bezig met een ander bedrijf. Ik ken zijn ex niet dus ik weet niet in hoeverre dit ook waar is.

Aan het begin twijfelde ik heel erg of het wel verstandig is om de relatie voort te zetten. We zijn bijna een jaar samen. Ik heb dit met zijn vader en een paar vrienden besproken en zij vertelden dus ook dat ze al 10 jaar gescheiden wonen en leven. Ik heb zijn dochter nog niet ontmoet omdat we nog niet heel lang samen zijn.

Hij is een ontzettend lieve man, charmant, slim en goeie humor. Hj werkt ontzettend veel en reist veel voor zijn bedrijf. We hebben een hele leuke tijd samen. Alleen wil ik dat zijn scheiding zo snel mogelijk word afgerond.

Ondanks zijn uitleg vind ik het apart dat een koppel besluit om getrouwd te blijven op papier en daarna gescheiden leven. Ik zie de voordelen er niet van in omdat je tijdens een scheiding toch juist gelijke rechten kan krijgen voor het kind. Iemand hier ervaring mee?
anoniem_393493 wijzigde dit bericht op 10-12-2019 20:37
1.82% gewijzigd
Gokje: hij heeft het hele vermogen nodig om zijn nieuwe bedrijf te financieren. Als ze scheiden dan krijgt zij haar helft.
YagaBaba schreef:
10-12-2019 21:36
Gokje: hij heeft het hele vermogen nodig om zijn nieuwe bedrijf te financieren. Als ze scheiden dan krijgt zij haar helft.
Dan zou hij dat toch beter kunnen zeggen in plaats van vage smoezen te gebruiken?
Zij wil niet scheiden vanwege de financiën? Ik vermoed dat die overweging ook juist bij hem mee speelt. Want aangezien ze in gemeenschap van goederen getrouwd zijn, is de helft van het vermogen (met succes verkochte bedrijf) van haar.

Ik weet niet wat ik zou doen, maar ik zou er niet blij mee zijn. Ik zou in ieder geval om te beginnen de precieze reden van niet scheiden willen weten.
Ik denk dat dit financieel is ook. Kan me niet voorstellen dat hij bang is dat zijn ex zijn dochter weg houdt aangezien dochter inmiddels 18 is. Twee jaar geleden dus 16. Vanaf die leeftijd worden omgangsregelingen vaak al niet meer dusdanig strikt gehanteerd omdat kinderen dan op een leeftijd zijn dat ze zelf kunnen beslissen waar ze willen zijn. Laat het ik het zo zeggen, het is niet echt meer een leeftijd waarop één van de ouders een kind nog makkelijk kan verbieden/tegen houden de andere ouder te zien. Volgens mij krijg je dus niet het volledige verhaal voor geschoteld en speelt hier meer.
gizzmo-returns schreef:
10-12-2019 20:28
Voor scheiden heb je geen handtekening nodig. De rechter doet uitspraak.
Hij moet dus de scheiding officieel in gang zetten. Zij hoeft het er niet mee eens te zijn, scheiden kan dan gewoon

Conclusie : hij wil gewoon niet

Handtekeningen verhaal is een onzin TO. Advocaat dient verzoek tot echtscheiding in bij rechtbank en de rechtbank spreekt echtscheiding uit.



Eens met conclusies Gizmo.
Alle reacties Link kopieren
Raresnijboon schreef:
10-12-2019 22:12
Dan zou hij dat toch beter kunnen zeggen in plaats van vage smoezen te gebruiken?

Maar als hij niet meer "rijk" is, dan wil TO hem misschien niet meer en is hij bang dat TO bij hem wegloopt.

:cry:
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Uit de OP: Hj werkt ontzettend veel en reist veel voor zijn bedrijf

Niet willen scheiden met een vage reden, is je redflag radar kapot? Zou mij niks verbazen als hij nog regelmatig bij zijn vrouw slaapt.
Raresnijboon schreef:
10-12-2019 22:12
Dan zou hij dat toch beter kunnen zeggen in plaats van vage smoezen te gebruiken?
Eens. Ik vind het een raar verhaal. Want als scheiden zijn ex een grote zak geld oplevert, waarom wil ze dan niet? Ze zijn al tien jaar uit elkaar blijkbaar.
Alle reacties Link kopieren
Jeleana schreef:
11-12-2019 07:44
Uit de OP: Hj werkt ontzettend veel en reist veel voor zijn bedrijf

Niet willen scheiden met een vage reden, is je redflag radar kapot? Zou mij niks verbazen als hij nog regelmatig bij zijn vrouw slaapt.
Kan ook dat hij een “Breukhoventje” doet ja.
Alle reacties Link kopieren
YagaBaba schreef:
11-12-2019 07:59
Eens. Ik vind het een raar verhaal. Want als scheiden zijn ex een grote zak geld oplevert, waarom wil ze dan niet? Ze zijn al tien jaar uit elkaar blijkbaar.
Kan ook zijn dat hij goed dokt en dat ze geen gescheiden vrouw wil zijn voor de buitenwereld. Dus nu best of both worlds. Het blijft een raadsel.... Of al zijn geld zit in zijn nieuwe bedrijf en dan is zijn bedrijf weg als hij moet aftikken. Lijkt me nog het meest logisch.
blauwe_emmer schreef:
10-12-2019 20:35
Misschien is hij wel in gemeenschap van goederen getrouwd en is bang dat ze er met de helft vandoor gaat.
Grote kans dat dat ook gaat gebeuren. Of hij moet eerst een advocaat in de arm nemen om dit te omzeilen. Daar zijn trucjes voor, maar ik weet het zoete er niet van. Overigens is dat wel vaak een beetje een dolksteek in de rug van de ander. Maar goed, als hij dat geld heeft verdiend nadat ze (onofficieel) uit elkaar zijn gegaan, valt het voor hemzelf wellicht te rechtvaardigen.
Alle reacties Link kopieren
Ben je wel eens mee geweest op "zakenreis" ?
geneet van 't laeve
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het ook wat vreemd dat je al bijna een jaar samen bent en de volwassen dochter nog niet ontmoet hebt. Prima om rustig aan te doen, maar het is geen kleuter meer.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ken zijn vrouw en dochter niet persoonlijk. We zijn bijna een jaar samen en hebben ons vooral op elkaar gefocust. We hebben elkaars ouders en vrienden ontmoet. Daar spreken we weleens mee af, uit eten of reizen samen.

Als de reacties zo lees, dan begin ik steeds meer te twijfelen of het wel allemaal klopt wat hij verteld heeft. Ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, hij heeft zijn bedrijf met succes verkocht. Ik weet niet hoe de financien met zijn ex geregeld zijn, enige antwoord dat ik krijg is dat zijn dochter niks tekort zal komen in haar leven. En dat hij alles wat maar met zijn dochter te maken heeft voor betaald.

In ons laatste gesprek heeft hij aangegeven dat financieel nog een heleboel geregeld moet worden. Het huis is van haar omdat zijn ex er nog woont met zijn dochter. Wat ik heb begrepen van hem is dat haar inkomsten per maand varieren omdat ze op opdracht basis werkt als zzp'er. Meestal bij activiteiten van hun dochter gaat de een wel en de ander niet, of ze zitten elk aan de andere kant van het gebouw.

Ik ga trouwens vaak mee op reis als mijn tijdschema dat toelaat. Ik heb diverse klanten, partners en zijn medewerkers ontmoet.

Het getrouwd zijn op papier, vind ik nog een raadsel, zeker na deze reacties.
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
11-12-2019 09:23
Ik vind het ook wat vreemd dat je al bijna een jaar samen bent en de volwassen dochter nog niet ontmoet hebt. Prima om rustig aan te doen, maar het is geen kleuter meer.
Deze keuze is vanuit mij gekomen omdat ik de relatie en band met een kind belangrijk vind en dat moeten we doen als we er 100% zeker van zijn dat we de rest van ons leven met elkaar willen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wanneer heeft hij het bedrijf verkocht?
Ik vermoed dat hij er financieel onder zal leiden als hij gaat scheiden. Een groot deel van het gemeenschappelijke geld zal in stenen en het bedrijf zitten, daar moet hij dan de helft van ophoesten zodra ze uit elkaar gaan. En dan dus niet in stenen.
Alle reacties Link kopieren
zoetigheidje schreef:
11-12-2019 09:27
Deze keuze is vanuit mij gekomen omdat ik de relatie en band met een kind belangrijk vind en dat moeten we doen als we er 100% zeker van zijn dat we de rest van ons leven met elkaar willen zijn.
Daar kun je nooit 100% zeker van zijn.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Hij wil niet scheiden. Wat de reden ook is. Aan jou de keus of dat je dat ok vind. Of niet.
Alle reacties Link kopieren
zoetigheidje schreef:
11-12-2019 09:25
Als de reacties zo lees, dan begin ik steeds meer te twijfelen of het wel allemaal klopt wat hij verteld heeft. Ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, hij heeft zijn bedrijf met succes verkocht. Ik weet niet hoe de financien met zijn ex geregeld zijn, enige antwoord dat ik krijg is dat zijn dochter niks tekort zal komen in haar leven. En dat hij alles wat maar met zijn dochter te maken heeft voor betaald.

Helaas, daar hoef je niet aan te twijfelen want het klopt gewoon niet. Dat lees je hier toch al? Hij heeft haar handtekening helemaal niet nodig en hij heeft na scheiden net zoveel gezag over zijn dochter als nu. Hij WIL dus niet scheiden en kiest ervoor om dat niet tegen jou te zeggen... Niet kies dat hij daar zo over liegt als je toch al een jaar samen bent. Hij kiest er ook voor om de redenen van het niet willen scheiden voor zich te houden. Zijn goed recht hoor, maar in een relatie verwacht ik persoonlijk toch echt meer.


zoetigheidje schreef:
11-12-2019 09:25
In ons laatste gesprek heeft hij aangegeven dat financieel nog een heleboel geregeld moet worden. Het huis is van haar omdat zijn ex er nog woont met zijn dochter.

Okee en nu even kijken naar wat je (hij) zegt. Er moet financieel nog een heleboel geregeld worden... Dat zijn dingen die niet in de afgelopen tien jaar konden? Dat zijn dingen waar hij nu hard mee bezig is? Nee hè? Hij wil dus niet scheiden en kiest ervoor om jou over dit onderwerp aan het lijntje te houden. Ik zou me er niet voor lenen.

Dan 'het huis is van haar (omdat zij er nog woont)'... Het huis is niet van haar want ze zijn getrouwd in GvG (onder de oude regeling). Er is dus NIETS van haar of van hem, ALLES wat in zijn dan wel haar bezit is is van hen beiden.

Als je meer wil dan daten dan zou ik het hier niet bij laten en er gewoon op staan dat hij me vertelt hoe het zit en dat hij op moet houden met mij wat op de mouw te spelden.
Alle reacties Link kopieren
zoetigheidje schreef:
11-12-2019 09:25
In ons laatste gesprek heeft hij aangegeven dat financieel nog een heleboel geregeld moet worden. Het huis is van haar omdat zijn ex er nog woont met zijn dochter. Wat ik heb begrepen van hem is dat haar inkomsten per maand varieren omdat ze op opdracht basis werkt als zzp'er. Meestal bij activiteiten van hun dochter gaat de een wel en de ander niet, of ze zitten elk aan de andere kant van het gebouw.

Ik ga trouwens vaak mee op reis als mijn tijdschema dat toelaat. Ik heb diverse klanten, partners en zijn medewerkers ontmoet.

Het getrouwd zijn op papier, vind ik nog een raadsel, zeker na deze reacties.
Mbt het huis is onzin, als ze in GVG zijn getrouwd is het huis van hun beiden. Ook al woont zijn ex en dochter er al jaren alleen. Er klopt echt van alles niet. Je vriend laat zich flink in de luren leggen door zijn ex. Tenminste als het zijn ex is.

Er zijn meer dingen die jij verteld die apart zijn. Getrouwd blijven is echt niet nodig om kind wel of niet te zien. Wellicht dat ex dat als chantagemiddel heeft gebruikt? Tenminste als het zijn ex is.

Waarom blijft je vriend zo aan zijn ex hangen? Heb je hem dat al eens gevraagd?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wel die dochter willen ontmoeten! Als je vader al een jaar een relatie heeft en je weet dat niet, je kent haar niet, dan zou ik me niet heel serieus genomen voelen door mijn vader denk ik. En die vriendin (to in dit geval) niet echt leuk vinden.
zoetigheidje schreef:
11-12-2019 09:25
Nee, ik ken zijn vrouw en dochter niet persoonlijk. We zijn bijna een jaar samen en hebben ons vooral op elkaar gefocust. We hebben elkaars ouders en vrienden ontmoet. Daar spreken we weleens mee af, uit eten of reizen samen.

Als de reacties zo lees, dan begin ik steeds meer te twijfelen of het wel allemaal klopt wat hij verteld heeft. Ze zijn in gemeenschap van goederen getrouwd, hij heeft zijn bedrijf met succes verkocht. Ik weet niet hoe de financien met zijn ex geregeld zijn, enige antwoord dat ik krijg is dat zijn dochter niks tekort zal komen in haar leven. En dat hij alles wat maar met zijn dochter te maken heeft voor betaald.

In ons laatste gesprek heeft hij aangegeven dat financieel nog een heleboel geregeld moet worden. Het huis is van haar omdat zijn ex er nog woont met zijn dochter. Wat ik heb begrepen van hem is dat haar inkomsten per maand varieren omdat ze op opdracht basis werkt als zzp'er. Meestal bij activiteiten van hun dochter gaat de een wel en de ander niet, of ze zitten elk aan de andere kant van het gebouw.

Ik ga trouwens vaak mee op reis als mijn tijdschema dat toelaat. Ik heb diverse klanten, partners en zijn medewerkers ontmoet.

Het getrouwd zijn op papier, vind ik nog een raadsel, zeker na deze reacties.
Het klinkt alsof hij zijn ex en zijn dochter nog onderhoudt. Het huis is nu nog steeds van beiden, dus hij kan betalen en haar daar laten wonen zonder dat de fiscus zich ermee bemoeit. Dat kan voor haar een reden zijn om niet te willen scheiden: het is niet haalbaar om het huis over te nemen en ze wil daar niet weg met haar dochter. (Betekent wel dat hij de hypotheekrente van zijn huidige woning niet af mag trekken van de belasting trouwens. )

Weet je , het kan van alles zijn. Geen idee waarom hij er zo geheimzinnig over doet.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
11-12-2019 10:54
Je vriend laat zich flink in de luren leggen door zijn ex.

Nee, TO laat zich in de luren leggen door haar vriend. Die vriend weet echt wel wat hij wil hoor en dat is dus niet scheiden nu (en de afgelopen tien jaar).
Ik geloof wel dat de vriend van TO geen relatie meer heeft met zijn ex. Ze hebben elkaars ouders, vrienden en collega's wel ontmoet. Die ex zal heus wel echt een ex zijn.

Grappig ook dat hier op het forum zo vaak wordt geroepen dat je kinderen er vooral héél lang buiten moet houden, en niet te snel met nieuwe partners moet confronteren, maar hier is het een rode vlag als TO na een jaar de dochter nog niet heeft ontmoet.

Wat me wel belangrijk lijkt, wéten de ex en dochter wel van jouw bestaan Zoetigheidje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven