Mijn zus....

17-12-2018 23:22 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Lezers,

Al 3 dagen loop ik rond met een blok in mn maag. Ik merk dat het van mn hart moet, vandaar dat ik dit topic open. Ben ook erg benieuwd naar jullie/andere meningen.

Korte situatie schets:
Op het moment ben ik 24 weken zwanger van een eerste kindje.
Mijn vriend en ik hebben al lang de wens om te trouwen.. Nu hebben we toch besloten om voordat de baby komt klein te trouwen.
Nu is er in het verleden veel voorgevallen met mijn zus waarin ik mij vaak aan de kant gezet heb gevoelt. Ze is een behoorlijk dominant persoon, waar ik juist heel bescheiden ben. Hierdoor heb ik een tijd therapie gevolgd om te leren om te gaan met deze situatie, en hoe deze altijd binnen ons gezin een rol heeft gespeeld

Eerst tilde ik er niet zo zwaar aan. Tot dat ik via mijn vriend hoorde dat ze kennelijk nog geen 3 zinnen heeft gewisseld met mijn schoonzussen in het contact. En dat was iets in de trant dat wij veel meegemaakt hebben, zij het allemaal niet aankon en dat ze toch geen vrij ging houden om überhaupt naar een feestje voor mij te komen. Toen heeft ze hun allemaal als contact verwijderd.

Ik ben echt sprakeloos over het feit dat ze zo onbeschoft doet naar mensen die mij een leuke dag gunnen. Het is haar goed recht om niet te komen. Maar om eerst de verrassing voor mij te verpesten, vervolgens te zeggen zelf er geen zin aan te hebben en dan gewoon niet meer te reageren op iemand. Het maakt mij zo verdrietig. Vooral omdat mijn “aangetrouwde zussen” mij meer gunnen als mijn bloedeigen zus.

Nu voel ik mij zo als grofvuil aan de straat gezet en heb er echt verdriet van. Ergens wil ik het contact met haar verbreken, omdat dit de druppel is, maar voor mijn vader vind ik dat zo erg. Ben benieuwd of ik overdreven reageer door de zwangerschap, of dat dit gewoon echt een enorme k*tstreek is....
hellosunshine87 wijzigde dit bericht op 22-01-2019 19:40
28.34% gewijzigd
Vlinder1963 schreef:
18-12-2018 11:20
Wat heeft de werkgever met het neefje van To te maken? To moest werken die dag.
Dat haal ik er niet uit hoor: Alle voorgaande dingen spelen nu natuurlijk ook op. Zoals dat ik geen dag eerder of later op mijn neefje zn verjaardag mocht komen omdat hij dan heel teleurgesteld zou zijn dat zn tante niet bij zn feestje was.
SjakS schreef:
18-12-2018 13:51
Dat is toch ook maar net hoe ze het zei. Ik zeg ook dat ik het niets vind (om te krijgen en te gaan). Maar een ander mag het heerlijk vinden hoor.
Als die zus nou vraagt joh Lente zit jij te wachten op zo een feest, ik wou dat 7 jaar geleden niet en net na het overlijden van mama al helemaal niet. Is dat toch niets opdringen. Zus hoeft niet te gaan en TO kan gewoon zeggen dat ze er wel zin in heeft. Opgelost!
Dat is het nou juist: het was een verrassing.
anoniem_63c7b2baa592d wijzigde dit bericht op 18-12-2018 16:44
Reden: Verassing -> verrassing
0.09% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
18-12-2018 13:54
Dat haal ik er niet uit hoor: Alle voorgaande dingen spelen nu natuurlijk ook op. Zoals dat ik geen dag eerder of later op mijn neefje zn verjaardag mocht komen omdat hij dan heel teleurgesteld zou zijn dat zn tante niet bij zn feestje was.

HelloSunshine87 schreef:
17-12-2018 23:57

Op het moment dat ik aangeef 4 uur heen/terug te moeten rijden om op een verjaardag van een 4jarige te komen, en ik mijn werk daarvoor moet afzeggen, of ik zondag mag komen? En ik krijg te horen, nee want dan is hij teleurgesteld, is natuurlijk manipulerend. (Daarbij is ze werkelijk NOOIT op onze verjaardag, zelf nog nooit in het huid geweest waar ik al 3 jaar woon)
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
18-12-2018 14:13
Die had ik even over het hoofd gezien. Ja ik weet niet hoe lastig vrij krijgen is. Op mijn werk kan dat wel. Ik wil dat ook. Alleen als ik in het ziekenhuis lig ofzo kom ik niet. Maar de meningen zijn daar nogal over verdeeld.

Iemand schreef net dat er nogal een strijd lijkt te zijn tussen de zussen. Misschien is dat het wel. Een open gesprek aangaan en jullie verwachtingen naar elkaar uitspreken kan helpen. Sommige broers en zussen blijven erg in de rol van vroeger hangen. Toen ze nog allemaal thuis woonde. Ik heb dat ook wel een tijd gehad met mijn zussen. We gingen bijvb ook altijd op onze eigen plek aan tafel zitten als we thuis waren. Maar sinds we kinderen hebben is dat over.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
18-12-2018 13:51
Dat is toch ook maar net hoe ze het zei. Ik zeg ook dat ik het niets vind (om te krijgen en te gaan). Maar een ander mag het heerlijk vinden hoor.
Als die zus nou vraagt joh Lente zit jij te wachten op zo een feest, ik wou dat 7 jaar geleden niet en net na het overlijden van mama al helemaal niet. Is dat toch niets opdringen. Zus hoeft niet te gaan en TO kan gewoon zeggen dat ze er wel zin in heeft. Opgelost!
Het punt is dat het nu eens niet om haar gaat en haar oordeel doet ook niet ter zake.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
18-12-2018 16:41
Het punt is dat het nu eens niet om haar gaat en haar oordeel doet ook niet ter zake.

Misschien bedoelde die zus het wél goed. Bedoelde ze eigenlijk te zeggen van goh: zusje als je geen feestje wil zo kort na het overlijden van ons moeder dan mag je dat gewoon zeggen hè. Bij sommige mensen komen zulk soort dingen gewoon rot hun strot uit. TO kan het ook allemaal verkeerd opgevat door de hormonen, het verdriet om moeder, het verleden...

Bij dit soort gevallen zijn er altijd drie kanten; die van TO, die van zus en dan is er de waarheid. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven