Mijn zusje is blind van liefde
maandag 16 januari 2023 om 10:42
Het liefst zou ik mijn zusje door elkaar willen rammelen. Ze zit al anderhalf jaar in een relatie met een vreselijke manipulatieve man. Ze weet het zelfs maar ze lijkt wel bevroren en blind van liefde en hoop dat het goed gaat komen. Ik zal even een kleine opsomming geven:
- ze mag geen contact met andere mannen
- ze moet continue bereikbaar zijn, foto’s laten zien van haar locatie
- ‘s avonds mag ze niet online komen op whatsapp, doet ze dat wel dat moet ze per direct een screenshot geven van haar chatlijst.
- inzage in haar social media en whatsapp
- een misstap wordt bestraft. Een voorbeeld, een oud mannelijk klasgenoot stuurde haar een whatsapp bericht over een reünie. Deze had ze beantwoord. Vervolgen zag haar vriend dat bericht en heeft hij haar zo’n drie weken genegeerd en overal geblokkeerd. Achteraf bleek hij in die tijd zelfs accounts op datingsites aangemaakt te hebben. Na drie weken stuurt hij dan toch weer een bericht om te praten … en is het weer aan.
- elk afschuwelijk gedrag van hem is uiteindelijk altijd de schuld van mij zusje. Dan heeft mijn zusje net iets te lang naar een jongen in de trein gekeken. Of te vriendelijk geweest naar zijn buurman.
- ook zit hij nog in een inburgeringsfase waardoor mijn zusje altijd alles moet betalen. Hij heeft haar zelfs zo gek gekregen om elke maand geld te sturen naar zijn familie in land van herkomst.
Ik snap het echt niet, er is niets leuks aan deze man. Hij houdt haar overigens ook nog verborgen voor zijn familie.
De stand van zaken is nu trouwens even dat het “uit” is. Mijn zusje had de zoon van een vriendin (16 jaar) toegevoegd op Facebook. Mijn zusje is overigens 34 jaar.
Haar vriend heeft het uitgemaakt en haar weer overal geblokkeerd. Een dag later nam hij alweer contact op met beledigingen en drie dagen later berichtte hij weer dat hij excuses wilde voor haar “cheating”… ander zou het voorgoed uit zijn.
Ik heb mijn zusje gelukkig kunnen overtuigen om geen excuses te maken. Ze heeft zijn berichten niet beantwoord. Nu is het een week stil en merk ik aan mijn zusje dat ze hem mist (???) en dat ze hoopt dat hij weer van zich laat horen.
Ik hoop zelf dat hij voorgoed wegblijft of in ieder geval lang genoeg wegblijft zodat mijn zusje de tijd krijgt om te rouwen en eindelijk in te gaan zien dat deze man een klootzak is.
Maar wat kan ik doen? Iemand tips voor mij hoe ik mijn zusje kan helpen?
- ze mag geen contact met andere mannen
- ze moet continue bereikbaar zijn, foto’s laten zien van haar locatie
- ‘s avonds mag ze niet online komen op whatsapp, doet ze dat wel dat moet ze per direct een screenshot geven van haar chatlijst.
- inzage in haar social media en whatsapp
- een misstap wordt bestraft. Een voorbeeld, een oud mannelijk klasgenoot stuurde haar een whatsapp bericht over een reünie. Deze had ze beantwoord. Vervolgen zag haar vriend dat bericht en heeft hij haar zo’n drie weken genegeerd en overal geblokkeerd. Achteraf bleek hij in die tijd zelfs accounts op datingsites aangemaakt te hebben. Na drie weken stuurt hij dan toch weer een bericht om te praten … en is het weer aan.
- elk afschuwelijk gedrag van hem is uiteindelijk altijd de schuld van mij zusje. Dan heeft mijn zusje net iets te lang naar een jongen in de trein gekeken. Of te vriendelijk geweest naar zijn buurman.
- ook zit hij nog in een inburgeringsfase waardoor mijn zusje altijd alles moet betalen. Hij heeft haar zelfs zo gek gekregen om elke maand geld te sturen naar zijn familie in land van herkomst.
Ik snap het echt niet, er is niets leuks aan deze man. Hij houdt haar overigens ook nog verborgen voor zijn familie.
De stand van zaken is nu trouwens even dat het “uit” is. Mijn zusje had de zoon van een vriendin (16 jaar) toegevoegd op Facebook. Mijn zusje is overigens 34 jaar.
Haar vriend heeft het uitgemaakt en haar weer overal geblokkeerd. Een dag later nam hij alweer contact op met beledigingen en drie dagen later berichtte hij weer dat hij excuses wilde voor haar “cheating”… ander zou het voorgoed uit zijn.
Ik heb mijn zusje gelukkig kunnen overtuigen om geen excuses te maken. Ze heeft zijn berichten niet beantwoord. Nu is het een week stil en merk ik aan mijn zusje dat ze hem mist (???) en dat ze hoopt dat hij weer van zich laat horen.
Ik hoop zelf dat hij voorgoed wegblijft of in ieder geval lang genoeg wegblijft zodat mijn zusje de tijd krijgt om te rouwen en eindelijk in te gaan zien dat deze man een klootzak is.
Maar wat kan ik doen? Iemand tips voor mij hoe ik mijn zusje kan helpen?
Here I am - now what are your other two wishes...
dinsdag 17 januari 2023 om 20:46
Maar natuurlijk wel handig als gratis portefeuille.Grumpywoman schreef: ↑17-01-2023 20:22Daar is geen excuus voor, maar het zou een deel van de verklaring kunnen zijn. Machogedrag, vrouwen als minderwaardig zien, een Nederlandse vriendin is leuk maar tegelijkertijd geen serieus relatiemateriaal want promiscue...
Komt vaker voor hoor.
Ik zou mij ook geen illusies maken over dat maandelijkse bedrag.
Dat betaalt ie nooit terug.
Zelfs als hij legaal wit (quasi) voltijds werk heeft zal hij altijd wel een reden hebben om geen geld te hebben.
Ik zou zus proberen te motiveren te stoppen met geld storten, maar ik vrees dat ze daar voorlopig ook nog doof voor zal zijn.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 17 januari 2023 om 20:46
Als die woede gericht is geweest op de persoon die zich achter die deur bevond en het waren volwassen mensen die die deuk veroorzaakt hebben, dan zijn er helaas veel gevaarlijke mensen met weinig agressie controle. Het feit dat er veel deuken in deuren zitten, maakt de persoon zoals hierboven beschreven niet minder gevaarlijk.Henk-und-Roelie schreef: ↑17-01-2023 13:27Kan maar hoeft niet. Loop eens mee met iemand van een woningbouwvereniging die de eindcontrole doet op de huurhuizen, heel veel deuren hebben een gat of deuk ( voethoogte ) van een boze ex-bewoner/bewoonster.
dinsdag 17 januari 2023 om 20:50
Ik zou het bijna zo (willen) aanvliegen. Melding maken van zwart werk en melding maken van agressie bij veilig thuis, zodat er een dossier over hem ontstaat. Ik denk dat mensen die bekend staan om 'fout' gedrag mogelijk minder kans hebben op een status en hoewel ik het dubieus vind, zou ik voor mijn zus graag dit soort principes aan de kant zetten. Alles om te voorkomen dat hij ooit een rol gaat spelen in haar leven.
woensdag 18 januari 2023 om 11:06
goed plan, het kost je je relatie met je zus, maar ach wat maakt dat nou uitHoerabanaan schreef: ↑17-01-2023 20:50Ik zou het bijna zo (willen) aanvliegen. Melding maken van zwart werk en melding maken van agressie bij veilig thuis, zodat er een dossier over hem ontstaat. Ik denk dat mensen die bekend staan om 'fout' gedrag mogelijk minder kans hebben op een status en hoewel ik het dubieus vind, zou ik voor mijn zus graag dit soort principes aan de kant zetten. Alles om te voorkomen dat hij ooit een rol gaat spelen in haar leven.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
woensdag 18 januari 2023 om 11:40
Hij gaat later geen rol spelen in haar leven. Hij is binnenkort getrouwd.Hoerabanaan schreef: ↑17-01-2023 20:50Ik zou het bijna zo (willen) aanvliegen. Melding maken van zwart werk en melding maken van agressie bij veilig thuis, zodat er een dossier over hem ontstaat. Ik denk dat mensen die bekend staan om 'fout' gedrag mogelijk minder kans hebben op een status en hoewel ik het dubieus vind, zou ik voor mijn zus graag dit soort principes aan de kant zetten. Alles om te voorkomen dat hij ooit een rol gaat spelen in haar leven.
woensdag 18 januari 2023 om 12:23
maar daar krijgt TO haar zus niet mee terugHoerabanaan schreef: ↑17-01-2023 20:50Ik zou het bijna zo (willen) aanvliegen. Melding maken van zwart werk en melding maken van agressie bij veilig thuis, zodat er een dossier over hem ontstaat. Ik denk dat mensen die bekend staan om 'fout' gedrag mogelijk minder kans hebben op een status en hoewel ik het dubieus vind, zou ik voor mijn zus graag dit soort principes aan de kant zetten. Alles om te voorkomen dat hij ooit een rol gaat spelen in haar leven.
dat is gewoon een wraakspel
donderdag 19 januari 2023 om 09:19
Aaah wat erg dit.
Ik hoor het best vaak om mij heen.
Helemaal gebrainwashed door de arabische prins.
Nou, die prins moet nog heeeeel lang inburgeren voordat hij van zijn sokkel komt.
En zolang meisjes als je zusje hem adoreren heeft hij geen reden om van die sokkel af te komen.
Probeer haar los te weken! Praat eens met een maatschappelijk werker, misschien heeft die nog tips.
Ik hoor het best vaak om mij heen.
Helemaal gebrainwashed door de arabische prins.
Nou, die prins moet nog heeeeel lang inburgeren voordat hij van zijn sokkel komt.
En zolang meisjes als je zusje hem adoreren heeft hij geen reden om van die sokkel af te komen.
Probeer haar los te weken! Praat eens met een maatschappelijk werker, misschien heeft die nog tips.
de wereld wacht om ontdekt te worden
donderdag 19 januari 2023 om 13:37
Als die kerel daarmee uit haar leven verdwijnt lijkt me dat een begrijpelijke wens en actie.Lila-Linda schreef: ↑18-01-2023 12:23maar daar krijgt TO haar zus niet mee terug
dat is gewoon een wraakspel
Bovendien mogen álle mensen die zo met hun partners omgaan ver weg op een eiland gezet worden wat mij betreft. En alleen weer terug worden gezet op het vasteland na minimaal een aantal jaar therapie en grondige herevaluatie.
Dus mijn sympathie is idd niet te vinden voor deze man. Zou dan zelf ook minder moeite hebben met aangeven, mits dat idd geen gevaar oplevert.
donderdag 19 januari 2023 om 13:39
Voor of nadat hij haar geslagen heeft, haar zelfvertrouwen en eigenwaarde heeft afgepakt, net als de helft van haar spaarpotje voor slechte tijden?Grumpywoman schreef: ↑18-01-2023 11:40Hij gaat later geen rol spelen in haar leven. Hij is binnenkort getrouwd.
donderdag 19 januari 2023 om 13:44
Dit. Plus de mogelijkheid dat hij tijdens zijn "echte" huwelijk zijn relatie met haar gewoon part-time voortzet onder het motto "je weet toch dat jij de enige bent van wie ik echt hou".Hoerabanaan schreef: ↑19-01-2023 13:39Voor of nadat hij haar geslagen heeft, haar zelfvertrouwen en eigenwaarde heeft afgepakt, net als de helft van haar spaarpotje voor slechte tijden?
donderdag 19 januari 2023 om 14:30
je raakt daarmee niet alleen de man kwijt, maar ook de zusHoerabanaan schreef: ↑19-01-2023 13:37Als die kerel daarmee uit haar leven verdwijnt lijkt me dat een begrijpelijke wens en actie.
Bovendien mogen álle mensen die zo met hun partners omgaan ver weg op een eiland gezet worden wat mij betreft. En alleen weer terug worden gezet op het vasteland na minimaal een aantal jaar therapie en grondige herevaluatie.
Dus mijn sympathie is idd niet te vinden voor deze man. Zou dan zelf ook minder moeite hebben met aangeven, mits dat idd geen gevaar oplevert.
vaak is een beetje nadenken, voor je in actie komt heel wijs
donderdag 19 januari 2023 om 15:11
Je snapt heus wel wat ik bedoel.Hoerabanaan schreef: ↑19-01-2023 13:39Voor of nadat hij haar geslagen heeft, haar zelfvertrouwen en eigenwaarde heeft afgepakt, net als de helft van haar spaarpotje voor slechte tijden?
donderdag 19 januari 2023 om 18:27
Iets hier schrijven is niet meteen handelen he ; )Lila-Linda schreef: ↑19-01-2023 14:30je raakt daarmee niet alleen de man kwijt, maar ook de zus
vaak is een beetje nadenken, voor je in actie komt heel wijs
Ik heb gelukkig een hoofd dat gevuld is met een grijze smurrie, dus nadenken vóór handelen lukt doorgaans gelukkig wel. Wil niet zeggen dát ik hier waarschijnlijk (serieus) mijn gedachten over zou laten gaan als ik haar zus was en afhankelijk van het optelsommetje ik zal handelen of laten.
donderdag 19 januari 2023 om 19:26
Vooralsnog is er al meer dan een week geen communicatie meer. Hij heeft haar overal geblokkeerd. Met dat signaal heeft mijn zusje ook niet de neiging om via andere wegen hem te contacten. En als ze de neiging wel krijgt, heeft ze beloofd om eerst mij te bellen.
Here I am - now what are your other two wishes...
donderdag 19 januari 2023 om 22:48
Hier ook zoiets gehad. Flink gewaarschuwd, op een gegeven moment niet meer. Zusje vatte dat op als een ‘hij is eindelijk geaccepteerd’ maar dat was niet zo hoor. Op een gegeven moment is gewoon alles wel gezegd en weet je elkaars meningen.
Vanaf toen kwam hij ook vaker mee bij feestjes etc. En zij mocht mee naar feestjes van zijn kant. En toen kwam ze er eigenlijk achter dat hun feestjes toch wel iets anders waren dan de onze; veel drugs, drank, ongewenst gedrag, etc.
Uiteindelijk zag ze zelf het licht en heeft ze gelukkig de relatie verbroken.
Mijn ervaring is een beetje; hoe harder jij waarschuwt, hoe harder zij haar best doet om het tegendeel te bewijzen.
Laat jij het los, dan realiseert ze zich waarschijnlijk eerder wat voor weggewaaid dakraam ze aan de haak heeft geslagen.
Vanaf toen kwam hij ook vaker mee bij feestjes etc. En zij mocht mee naar feestjes van zijn kant. En toen kwam ze er eigenlijk achter dat hun feestjes toch wel iets anders waren dan de onze; veel drugs, drank, ongewenst gedrag, etc.
Uiteindelijk zag ze zelf het licht en heeft ze gelukkig de relatie verbroken.
Mijn ervaring is een beetje; hoe harder jij waarschuwt, hoe harder zij haar best doet om het tegendeel te bewijzen.
Laat jij het los, dan realiseert ze zich waarschijnlijk eerder wat voor weggewaaid dakraam ze aan de haak heeft geslagen.
donderdag 19 januari 2023 om 23:02
In dergelijke relaties zit vaak een element van vrees. Waarschijnlijk weet die kerel allerlei geheimen en pijnlijke zaken over haar en dreigt hij met van alles en nog wat. Gooi daar boven een saus van: "jij bent verantwoordelijk voor X (vul één of andere onnozele stoot van die kerel in) en dat maakt mij zielsongelukkig" en ze zal zich nog schuldig voelen ook.
Waarom blijven mensen in zo een relatie van vrees zitten? Angst voor geweld, dat kan fysiek, maar ook mentaal zijn. Angst dat hij van alles gaat rondbazuinen, angst dat hij zelfmoord gaat plegen,... . Een vijand moet je zo dicht mogelijk houden, wel dat denken slachtoffers van intiem terrorisme ook. Vaak zullen ze pas de stap zetten om definitief weg te gaan als het potentieel op stalking en/of alle misserie later kleiner is dan wat er gebeurt. Ik ken een man die ooit bij zijn mishandelende vriendin is weggegaan (controlerend zoals bij jouw zus en ook fysiek en mentale mishandeling), op het moment dat zij ooit valselijk de politie had laten bellen. Dit was tijdens een ruzie en op het moment dat hij zich verdedigde tegen schoppen op zijn hoofd. De vrouw in kwestie had niets en de politie heeft na controle van de vrouw hem zelf niet gearresteerd of verhoord. Er was niets te zien aan haar. Toch was dit een keerpunt. De man zei dat het potentiele drama bij het beëindigen van de relatie voor hem vanaf dan minder doorwoog dan de potentiële problemen met gerecht en politie als zij zo een stunt nog een paar keer zou herhalen. Want ja, wie gelooft nu een man in zo een situaties... . Was zijn beste keuze ooit, hij heeft nu een heel aardige vriendin en ze zijn samen zeer gelukkig.
Maar dat doet je wel beseffen in wat voor net die mensen zitten. Als ze vertrekken is het één groot drama, zo groot dat er al heel erge zaken gebeuren eer ze definitief zullen breken. Dus of ze echt zo blind van liefde is, is maar de vraag.
Waarom blijven mensen in zo een relatie van vrees zitten? Angst voor geweld, dat kan fysiek, maar ook mentaal zijn. Angst dat hij van alles gaat rondbazuinen, angst dat hij zelfmoord gaat plegen,... . Een vijand moet je zo dicht mogelijk houden, wel dat denken slachtoffers van intiem terrorisme ook. Vaak zullen ze pas de stap zetten om definitief weg te gaan als het potentieel op stalking en/of alle misserie later kleiner is dan wat er gebeurt. Ik ken een man die ooit bij zijn mishandelende vriendin is weggegaan (controlerend zoals bij jouw zus en ook fysiek en mentale mishandeling), op het moment dat zij ooit valselijk de politie had laten bellen. Dit was tijdens een ruzie en op het moment dat hij zich verdedigde tegen schoppen op zijn hoofd. De vrouw in kwestie had niets en de politie heeft na controle van de vrouw hem zelf niet gearresteerd of verhoord. Er was niets te zien aan haar. Toch was dit een keerpunt. De man zei dat het potentiele drama bij het beëindigen van de relatie voor hem vanaf dan minder doorwoog dan de potentiële problemen met gerecht en politie als zij zo een stunt nog een paar keer zou herhalen. Want ja, wie gelooft nu een man in zo een situaties... . Was zijn beste keuze ooit, hij heeft nu een heel aardige vriendin en ze zijn samen zeer gelukkig.
Maar dat doet je wel beseffen in wat voor net die mensen zitten. Als ze vertrekken is het één groot drama, zo groot dat er al heel erge zaken gebeuren eer ze definitief zullen breken. Dus of ze echt zo blind van liefde is, is maar de vraag.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in