Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
.

Voor het thuisfront is er een thuisfrontinformatiedag (scrabble, en dan drie keer de woordwaarde). Vraag aan hem of je mee mag.
Pruttel; dank! Zoiets dacht ik inderdaad al eens gelezen te hebben hier. Ik kan wel vragen of ik mee mag.. maar het ligt met ons wat vreemd, officieel is het allemaal niet meer aan. Maar gevoelens van mij huppelen altijd met wat vertraging, dus weet nu eigenlijk pas wat ik wil enzo. Niet handig.

Maargoed, ik weet in iedergeval dat het er is en kan altijd vragen of ik mee kan natuurlijk. Want geven om hem doe ik nog steeds. Misschien wel meer dan mij lief is :(
Ja, dat is lastig, helemaal met een uitzending in het vooruitzicht.

Ik zou maar proberen om er voor hij vertrekt wat duidelijkheid in te scheppen. Het lijkt me heel moeilijk om achter te blijven en hem te steunen als jullie relatie maar half duidelijk is ipv de 100 procent.

Sterkte ermee
Dankje Pruttel! Ik red me hoe dan ook wel.. ben wel gewend dat hij veel weg is of een poosje niets laat horen. Nu zit ie dan toch straks Gevaarlijk Ver Weg dus dat zal toch wat anders zijn.. maarja. Ik heb een aantal lieve vriendjes en vriendinnetjes die me op kunnen vangen als het echt even niet meer leuk is.

Haha, ik zie steeds van die dramatische afscheidsscenes voro me terwijl ik het vermoeden heb dat hij eerder zoiets van 'nou hoi' heeft :D
Hoi!!

Pipin, er is idd een thuisfrontdag en je kan eventueel kijken of je mee kan?! Hij mag drie mensen meenemen. Maar die thuisfrontdag was volgens mij voor ons al in december, wat ik me kan herinneren, en uiteindelijk is mijn vriend pas in maart vertrokken. Dus als het al over een aantal weken is, de uitzending, lijkt de kans me groot dat die dag al geweest is ...

Verder moest mijn vriend nog veel op oefening de laatste maanden en was hij ongeveer 2 weken voor de uitzending vrij.

KleinPrinsesje, wat ontzettend naar!! Vervelend ook dat dit nu zo vlak voor de thuiskomst gebeurd! Maar ik denk ook dat hij die onzekerheid niet meer aan kon ... en als je meerdere malen hebt aangegeven niet meer verliefd te zijn, dan wordt het voor hem natuurlijk ook lastig, zo verweg ...

Overigens kan zijn thuiskomst natuurlijk veel veranderen qua gevoel; zowel bij jou als bij hem!! Dus dat zou ik nog wel even afwachten ...

Tja, die jaloezie van beide kanten lijkt me heel moeilijk!! Dat werkt zeker niet zo ver uit elkaar ...

En wat betreft niet tegen uitzendingen e.d. kunnen ... tja, dan is het idd nog maar de vraag of jullie relatie een lang leven zal hebben ... natuurlijk kan je hier over spreken en misschien is hij bereidt om het leger te verwisselen om een baan te zoeken in de burgermaatschappij ... maar misschien ook niet!? Vraag jezelf af: zou ik mijn baan opzeggen voor mijn vriend? En wil ik dat hij het zal doen, alleen voor mij, terwijl hij er wel blij van wordt?

Pruttel, ik vind het fijn voor jou, dat je vriend heeft gekozen om zijn contract strkas niet meer te verlengen ... maar realiseer je, dat het allemaal heel anders gaat worden als hij burger wordt!! (dat hoor ik iig ook veel in mijn omgeving)

Hier gaat het verder goed ... de uitzending loopt op zijn eind, a.s. zondag nog vijf weken te gaan ... dan zitten er ruim 20 weken op en eerlijk gezegd viel het me mee!! Vond de vorige uitzending (eerste voor ons samen) moeilijker en kijk erg uit naar zijn terugkomst!!!

Meiden voor allemaal: TAKE CARE!!
Hey Robine!! Nog even volhouden dus!! Blij dat het je deze keer meevalt.

En natuurlijk word het anders als hij weer in de burger werkt, maar ik kan geen nadeel bedenken wat voor mij zwaarder weegt dan de ellende die we nu elke keer hebben door zijn werk. Het lijkt me zo heerlijk om eindelijk een beetje stabiliteit te hebben in ons leven.

Niet meer alleen en verdrietig in bed kruipen s'avonds, niet meer eten weggooien door elke keer ( onnodig, in mijn ogen) overwerken van hem. Geen last minute geintjes van defensie meer. Ik heb het zo gehad met dat bedrijf, en hun onvermogen om te bedenken dat de militairen ook nog een priveleven hebben. Vuile vriendjespikkers :P dat zijn ze!! Ik kan nou gelukkig weer zelf uitmaken wanneer ik wat ga doen, ipv alles onder voorbehoud afspreken en de boel dan toch maar weer afblazen omdat hij er niet, of juist eens wel is.....

Ik heb er alle vertrouwen in dat we het beter gaan doen als hij niet meer voor defensie werkt.

Hou je sterk! Nog eventjes! En dan is hij weer thuis! Heerlijk!

klein prinsesje, hoe gaat ie nou?
Hahaha ... die HAAT-gevoelens tegenover defensie herken ik trouwens wel!!! :D
Haha, erg he, ;) ik zou zo nog hele pagina's vol kunnen tikken met mijn frustraties tegenover defensie. Vaak niet helemaal eerlijk, maar het voelt nou eenmaal zo. Vuile vriendjespikkers, ik blijf het zeggen! :D
hallo iedereen, ik heb hier nog nooit eerder geschreven, en heb net jullie verhalen gelezen..

mijn vriend of eigelijk nu ex, heeft t net 2 dagen geleden uitgemaakt.

hij zit nu in uruzgan, en komt over 5 weken thuis.

en nadat ik nu al meer dan 3 maanden aan t wachten ben, zegt ie in ene dat ie er geen zin meer in heeft....

hij komt met slappe redenen, en dat ie volgend jaar weer moet, terwijl ik m al duidelijk had gemaakt dat ik wel kan wachten, ben nou eenmaal gek op hem.

maar hij geeft geen goede  reden, en weet niet wat ik ervan moet denken..

hij wil er niet over praten met zn vrienden, en vermijd mij op msn.

hij wil er gewoon niet over praten.

ik heb al een mailtje gestuurd, maar krijg niets terug,

terwijl voor hij weg ging was ie nog helemaal gek van me, en vroeg ie wel 100 keer of ik wou wachten..en heb mn best gedaan, leuke pakketjes gestuurd enzo..

en nu, na 3 1/2 maand in spanning te hebben gezeten, maakt hij t uit.en geeft geen goede reden

weet niet meer wat ik moet doen....xxx roos
Hai Roos,

Het lijkt wel een virus, wat is dat toch met die mannen daar? Waarom maken ze het nou uit terwijl je elkaar niet eens in de ogen kunt kijken, of er een goed gesprek over kan hebben?  

Heel vervelend dat je nou niet met hem kunt praten. Zo erg dat je nu niet even kunt bellen om met hem te praten. Heb je echt geen idee hoe hij ineens die ideeen in zijn hoofd heeft gekregen? Niks raars gebeurd? Tot nu toe altijd goed contact gehad?

Vraag anders in een mail of hij je wil bellen. Ik vind eigenlijk wel dat je daar recht op hebt na al die maanden wachten. Ik hoop voor je dat je nog wat van hem hoort. Niet leuk dit soort dingen. :(

Ook voor jou sterkte!

Ik blijf jullie sterkte wensen vandaag, bah bah bah, wat een narigheid weer.
heey pruttel, bedankt dat je reageert...

ik weet t echt niet hoe ie er in een keer bij komt, een paar dagen ervoor maakte hij nog plannen voor als ie terug was, en we hadden bijna dagelijks contact op msn, en stuurde pakketjes en fotos, weet echt niet wat er mis is gegaan...

daarom voelt t ook zo erg, meer dan 3 maanden leef ik al naar de dag toe dat ie terug komt, en nu stort alles in..

ik heb m een mailtje gestuurd, maar ik krijg geen antwoord, en daar kun je m ook niet ff bellen jammer genoeg.

we kennen elkaar nog niet zo heel lang, en hij zegt dat t te snel is gegaan.

wat ik niet helemaal snap, want hij is al 3 maanden weg, en hebben geen lange termijn plannen gemaakt ofzo. we zouden gewoon rustig verder gaan als ie terug was..dus is niet echt een reden.

in ieder geval bedankt voor de reactie, en ook sterkte aan klein prinsesje.

xx roos
Inderdaad het lijkt op een virus ...

Hebben die mannen daar VerWeg allemaal een zonnesteek opgelopen van de hitte daar?! En dat zo vlak voor het eind ...

Roos, ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is ... en vooral idd dat we weinig anders kunnen, tijdens deze uitzending, dan wachten op bericht van VerWeg ... behalve mailen kunnen we weinig en als daar dan niet op gereageerd wordt ...

Waar in Uruzghan zit je vriend precies?! En hoelang kende jullie elkaar voor de uitzending?!

Geloof niet dat ik iets kan zeggen wat de situatie draagelijker voor jou zou maken, dus hou het ook maar op: VEEL STERKTE!
quote:

hallo iedereen, ik heb hier nog nooit eerder geschreven, en heb net jullie verhalen gelezen..

mijn vriend of eigelijk nu ex, heeft t net 2 dagen geleden uitgemaakt.

hij zit nu in uruzgan, en komt over 5 weken thuis.

en nadat ik nu al meer dan 3 maanden aan t wachten ben, zegt ie in ene dat ie er geen zin meer in heeft....

hij komt met slappe redenen, en dat ie volgend jaar weer moet, terwijl ik m al duidelijk had gemaakt dat ik wel kan wachten, ben nou eenmaal gek op hem.

maar hij geeft geen goede  reden, en weet niet wat ik ervan moet denken..

hij wil er niet over praten met zn vrienden, en vermijd mij op msn.

hij wil er gewoon niet over praten.

ik heb al een mailtje gestuurd, maar krijg niets terug,

terwijl voor hij weg ging was ie nog helemaal gek van me, en vroeg ie wel 100 keer of ik wou wachten..en heb mn best gedaan, leuke pakketjes gestuurd enzo..

en nu, na 3 1/2 maand in spanning te hebben gezeten, maakt hij t uit.en geeft geen goede reden

weet niet meer wat ik moet doen....xxx roos

Meisje!!! Die van jou ook al.... die van mij heeft het gisteren ook al uitgemaakt en ik heb al 4,5 maanden op hem gewacht... hij komt volgende week terug. Ik weet ook niet wat ik moet!! Ik weet precies wat je voelt ik heb hetzelfde nu...
quote:

Tja, echt een moeilijke situatie prinsesje. Ik begrijp helemaal wat je bedoelt met dat je het niet meer kunt en wilt. Maar misschien is er ook nog een tussenweg? Dat jullie anders met zijn werk tegenover jou omgaan?

Zijn werk is belangrijk voor hem en dat mag, maar voor jou zou het fijner zijn om op een gedeelde eerste plaats te staan. Ik heb dat zelf ook.Mijn vriend is nog een tijdje militair en ik doe mijn best om daar zo normaal mogelijk mee om te gaan terwijl ik het echt niet meer wil. Het houd echter wel in dat hij tijdens oefeningen e.d. heel veel rekening met mij moet houden. Ik heb echt aandacht nodig en bevestiging dat ik ook belangrijk ben. Ik hoor graag op zijn tijd wat van hem. Ik kan niet tegen radio stilte. Ik heb dat contact nodig, anders word ik verdrietig en boos (en gek). Onredelijk misschien, maar ik weet niet hoe ik die gevoelens tegen moet houden. Hij moet daar dus maar rekening mee houden wil hij een enigzins vrolijke vriendin aantreffen bij thuiskomst.

Ik laat me eigenlijk een beetje afkopen met aandacht, telefoontjes en cadeautjes, best kinderachtig, maar voor mij werkt dat. Voor de uitzending had hij allemaal cadeautjes voor me gekocht zodat ik van cadeau naar cadeau kon leven. Wanneer hij maar kon kwam hij on line om te kletsen en ik kreeg hele lieve mailtjes en brieven. Dan blijf je beseffen waar je het allemaal voor doet. Dan gaat je gevoel ook niet weg

Maar voor nu... Je kunt denk ik hem het beste een duidelijke lieve mail sturen waarin je aangeeft dat je nog veel van hem houd en dat je er veel verdriet van hebt dat het nu stuk lijkt te lopen terwijl jullie niet bij elkaar zijn. Ga het please niet uitvechten over de mail. Waarschijnlijk heeft hij het daar al moeilijk genoeg met zijn besluit. Vertel hem dat je er graag rustig over wilt praten als hij er weer is. Dat jullie het laatste weekje nog de tanden op elkaar zetten en volhouden!

Eenmaal thuis kunnen jullie het weer over de toekomst hebben. Nadat jullie elkaar plat gekust hebben natuurlijk.

Over de band met collega's. Ze moeten elkaar vertrouwen op het moment dat ze aangevallen worden. Het zijn echt kameraden en ze zijn afhankelijk van elkaar in gevaarlijke situaties. Wees blij dat de band zo sterk is. Ze hebben elkaar nodig daar! Ik ben ook wel eens jaloers op zijn vrouwelijke collega's waar hij het gezellig mee heeft terwijl ik alleen thuis zit, maar ik vertrouw hem wel. Je zult wel moeten :) Als hij van je houd doet ie echt niks raars!

Lang verhaal zeg....

Hey pruttel!!!

Het lijkt echt wel een virus he.. Ongelooflijk!! Bij mij is het ook nog uit en mn vriend stuurt me geen mailtjes meer.. ontwijkt me ook op msn belt me niet etc etc... en het ging ontzettend goed... en nu heeft dat andere meisje het ook al.. Wat is er aan de hand daar? En ik haat defensie ook, verdomme!!!
quote:

heey pruttel, bedankt dat je reageert...

ik weet t echt niet hoe ie er in een keer bij komt, een paar dagen ervoor maakte hij nog plannen voor als ie terug was, en we hadden bijna dagelijks contact op msn, en stuurde pakketjes en fotos, weet echt niet wat er mis is gegaan...

daarom voelt t ook zo erg, meer dan 3 maanden leef ik al naar de dag toe dat ie terug komt, en nu stort alles in..

ik heb m een mailtje gestuurd, maar ik krijg geen antwoord, en daar kun je m ook niet ff bellen jammer genoeg.

we kennen elkaar nog niet zo heel lang, en hij zegt dat t te snel is gegaan.

wat ik niet helemaal snap, want hij is al 3 maanden weg, en hebben geen lange termijn plannen gemaakt ofzo. we zouden gewoon rustig verder gaan als ie terug was..dus is niet echt een reden.

in ieder geval bedankt voor de reactie, en ook sterkte aan klein prinsesje.

xx roos Dankje Roos!! Jij ook heel veel sterkte.. we hebben nu echt gewoon allebei hetzelfde......
heey meissie, t is echt heel moeilijk he.. t is ook echt niet normaal dat ze ons op zo"n manier behandelen..en er is zo weinig wat je kan doen je wilt ervoor vechten, maar dat gaat niet erg als zij niet willen praten...

die van mij is sowieso al heel gesloten, en nu helemaal..weet ook niet meer wat ik kan doen..

was er maar iets wat we konden doen...want voor mijn gevoel ist nog niet over..

mijn vriend, of ex maar zo voelt t nog niet, zit nu in deh rawod in uruzgan..

en bedankt voor al t medeleven xx roos
Hai dames, ik begrijp er echt helemaal niks van. Dat ze hun twijfels en onzekerheden daar hebben is natuurlijk te begrijpen, maar om zomaar de relatie te verbreken zonder fatsoenlijke reden en uitleg, dat vind ik echt erg!

Ik begrijp het gewoon niet. Hoe kunnen ze dat nou doen?

Ik kan jullie verder ook geen raad geven. Alleen maar om niet boos te worden en dingen niet nog erger te maken zolang de mannen nog daar zitten.

*; voor jullie allebei.
quote:

mijn ex zit bij defensie.pffffffff..dat is echt wat geweest.

uitzendingen (bosnie,kosovo)

oefeningen (noorwegen,duitsland)

en een hoop andere dingen.

opzich vind ik het helemaal geen probleem door de weeks alleen te zijn (reistijd,en tijd dat hij thuis kon zijn was door de weeks veel te weinig)

maar de  uitzendingen vond ik creepy/

hij had ook posttraumatische stress opgelopen na kosovo.

als ie een geluid hoorde zat ie recht overeind in zijn bed,met zijn 'geweer in aanslag'...

dat vond ik wel moeilijk.

ik zou er nu niet meer voor kiezen met een militair te gaan..ik vind het maanden lang alleen zijn heel moeilijk. Hoi Puckie,

Kwam toevallig jouw antwoord tegen op de VIVA site.

Ik ben eigenlijk op zoek naar vrouwen die te maken hebben (gehad) met een partner met PTSS. Zoals ik bij jou in het verhaal las heb jij ook een ex met dit probleem. Mijn ex heeft het ook. Heb vorig jaar mijn relatie na tien jaar verbroken. We hebben ook een kindje samen.

Heb ook tien jaar moeten vechten tegen al deze dagelijkse spanning die om hem heen hing.

Misschien kunnnen we samen wat ervaringen uitwisselen...........iemand die me begrijpt, zeg maar.

Ik hoor het wel!

Groetjes
quote:

heey meissie, t is echt heel moeilijk he.. t is ook echt niet normaal dat ze ons op zo"n manier behandelen..en er is zo weinig wat je kan doen je wilt ervoor vechten, maar dat gaat niet erg als zij niet willen praten...

die van mij is sowieso al heel gesloten, en nu helemaal..weet ook niet meer wat ik kan doen..

was er maar iets wat we konden doen...want voor mijn gevoel ist nog niet over..

mijn vriend, of ex maar zo voelt t nog niet, zit nu in deh rawod in uruzgan..

en bedankt voor al t medeleven xx roos

hey meisje!!

Jaa, het is zeker heel erg moeilijk.. mijn vriend is ook super gesloten.. ik kan er geen kant mee op.. Maar ik lees meer negatieve dingen over uitzendingen en relaties dan wat anders. Ook dat ze vaak posttraumatische stress stoornissen krijgen enzo.. Ik ben ook vooral ERG boos.. Hij stuurt nu wel weer een mailtje, waarin hij me jaloers probeert te maken met zo'n meid die hem leuk vindt daar.. Alsof het allemaal niet erg genoeg is.. waarom kan hij dat niet gewoon laten!!!

Veel succes iedereen.. heb respect voor alle vrouwen en vriendinnen van militairen!
wil iedereen even heel vel sterkte wensen, met het wachten op hun vriend.en dat ze maar allemaal veilig terug mogen komen!!!

mijn vriend/ex heeft nu nog steeds niets laten horen..

zit beetje in 2 strijd of ik verder moet gaan, of dat ik zal wachten tot ie terug is, en het dan wel aanzien..

maar ja, ik weet niet de redenen dat ie er een eind aan maakte, weet niet of ie gewoon erg in de war is daar, of dat er een andere reden is..

dit maakt t erg moeilijk,  hou nog steeds van hem, en kan me voorstellen dat hij t heel erg moeilijk heeft daar, maar heb niets anders gedaan dan hem proberen te steunen. en nu weet ik t niet meer, strax wacht ik, en blijft ie bij zijn besluit,of wil ie me nog steeds niet spreken.maar ja, bedankt voor de steun, en jullie heel veel succes verder met jullie mannen!!

xx roos
Goh, wat een verhalen van de vrouwen en ik heb het eigenlijk enorm met jullie te doen.

Ik ben zelf militair geweest en heb het nodige van de 'andere' kant gezien. Gelukkig was ik zelf vrijgezel destijds, maar direct na mijn laatste uitzending leerde ik mijn vriendin (inmiddels ex-vriendin) kennen. Mede door haar wilde ik niet langer in het leger blijven. Ik wilde bij haar zijn en absoluut never ever nog een keer voor 6 maanden uitgezonden worden, om in de naam van de utopische vrijheid en democratie, een één of ander geitenvolk van de onvermijdelijke ondergang te redden...

Met andere woorden, ik kon me echt niet langer voorstellen dat ik vrijwillig 6 maanden van mij vriendin zou 'scheiden'. Exit leger dus.

Ik begrijp jullie stress, onzekerheid, ongerustheid, ed. precies. Dat is allemaal ook nog eens volkomen terecht! Geen mens zo veranderlijk als een militair. Ik heb het allemaal van dichtbij gezien: relatiebreuken na uitzending, mensen die zichzelf verliezen, vrij willen zijn, depressies (dat laatste nam ik zelf voor mijn rekening). 

Zelf ben ik van mening dat je veel beter vrijgezel kunt zijn, wanneer je kiest voor een baan als militair. Geen relatieverplichtingen, geen verantwoordelijkheden naar een partner, alleen aan jezelf, enz enz. Lekker kunnen doen wat je zelf wilt. Ik lachte me altijd rot om al die 'sociale wrakken' die iedere ochtend en avond hun vriendinnetje moesten bellen. Later, toen ik zelf een relatie had, begreep ik het allemaal...

Ik las overigens ook iets over ontrouw van militairen. Gevoelig punt: militairen gaan niet vreemd en zijn dus niet ontrouw, ze doen het alleen met anderen en dat is volkomen geoorloofd. Aldus, in hun beleving. Ze zijn immers 70 procent van huis en ondanks dat dat hun keuze is, is seks met anderen gewoon part of the job. Wat iedereen ook zou willen beweren, ik heb lang genoeg in het bedrijf rondgewandeld om deze conclusie te trekken. 95 procent van de militairen in een relatie heeft seks met anderen naast hun partner. De overige 5 procent zit depressief thuis en heeft door de Seroxat helemaal geen seks...

Vervelend om te horen en uiteraard wordt het tegengesproken, bovendien zal ik hierdoor wel shit over me heen krijgen, maar dit is wat ik zelf van binnenuit heb ervaren. Geen mening, maar feiten...

Ik zou, als ik vrouw zou zijn, geen relatie met een militair willen...

(Overigens behoorde ik zelf tot die laatste 5 procent...)

P.s.: Ik heb trouwens geen haatgevoelens en draag het leger zelfs een warm hart toe. Heb in mijn vriendengroep ex-Duchtbatters zitten tot jongens die momenteel in Afghanistan zitten... Juist daarom, denk ik..
quote:Hier een reactie van mij, hoewel het misschien niet mijn plaats is. Ik lees regelmatig mee, heb wel eens kort gereageerd, maar speel geen grote rol in dit topic.

Ik ben getrouwd met een militair en we hebben 3 kinderen.

Ik ben zelf militair geweest en heb het nodige van de 'andere' kant gezien. Gelukkig was ik zelf vrijgezel destijds, maar direct na mijn laatste uitzending leerde ik mijn vriendin (inmiddels ex-vriendin) kennen. Mede door haar wilde ik niet langer in het leger blijven. Ik wilde bij haar zijn en absoluut never ever nog een keer voor 6 maanden uitgezonden worden, om in de naam van de utopische vrijheid en democratie, een één of ander geitenvolk van de onvermijdelijke ondergang te redden...

Ik denk dat je, als bovenstaande je mening is, er inderdaad goed aan hebt gedaan om uit het leger te stappen. Belangrijk is om gemotiveerd te zijn in je werk, zeker tijdens uitzendingen, en het aan te kunnen langere tijd zonder je partner te zijn, als je dit niet kan als militair, houdt het natuurlijk gewoon op.

Ik las overigens ook iets over ontrouw van militairen. Gevoelig punt: militairen gaan niet vreemd en zijn dus niet ontrouw, ze doen het alleen met anderen en dat is volkomen geoorloofd. Aldus, in hun beleving. Ze zijn immers 70 procent van huis en ondanks dat dat hun keuze is, is seks met anderen gewoon part of the job. Wat iedereen ook zou willen beweren, ik heb lang genoeg in het bedrijf rondgewandeld om deze conclusie te trekken. 95 procent van de militairen in een relatie heeft seks met anderen naast hun partner. De overige 5 procent zit depressief thuis en heeft door de Seroxat helemaal geen seks...

In de beleving van mijn man en mij, is ontrouw gewoon ontrouw. Geoorloofd is dat zeker niet in onze relatie. Niet voor hem, niet nu en ook niet als hij op uitzending is, en ook niet voor mij. Voor mij als vrouw zou het overigens net zo gemakkelijk zijn een misstap te begaan (vooral voorheen, toen werkte ik bij een bedrijf met alleen maar mannen samen). Maar we hebben heel bewust voor elkaar gekozen. Tja, misschien klink ik nu naief - dat ben ik echter niet, ik heb genoeg meegemaakt qua relaties om te weten waar ik over praat, en dat geldt ook voor mijn man. Ik beweer niet dat wij nooit vreemd zouden kunnen gaan, natuurlijk kan er in elke relatie iets misgaan, maar ik denk niet dat dat risico groter is vanwege zijn baan.

Mijn man is trouwens bij lange na geen 70% van zijn tijd van huis, maar ik begrijp dat dat kan verschillen per onderdeel. Bij hem komen de uitzendingen zo'n 1 x per 2 a 3 jaar voor.

Als 95% van de mannelijke militairen vreemdgaat op uitzending, met wie doen ze dat dan eigenlijk? Zo veel vrouwen gaan er niet mee (die zouden dan dus niks anders meer kunnen doen dan in bed liggen met al die mannen!) en bij uitzendingen naar Irak en Afghanistan komen ze echt niet zoveel buiten de poort. Dus dat lijkt me toch behoorlijk overdreven. Mijn man behoort zeker niet tot die 95%. En tot die depressieve 5% ook niet trouwens. Ja, hij kent ze wel, die mannen die vreemdgaan, maar in zijn werkomgeving is dat echt een uitzondering. En ikzelf kende ze ook altijd wel in mijn werkomgeving - in de "burgermaatschappij" zoals dat heet. Je hebt mannen (en vrouwen) die vreemdgaan, overal, dus ook in het leger.

Vervelend om te horen en uiteraard wordt het tegengesproken, bovendien zal ik hierdoor wel shit over me heen krijgen, maar dit is wat ik zelf van binnenuit heb ervaren. Geen mening, maar feiten...Tja, feiten.... gelukkig zijn niet ieders feiten hetzelfde.

Kijk, dat is wel iets dat ik me kan voorstellen. Je moet het wel willen en kunnen, een relatie met een man die toch wel eens langere tijd weg is. Maar dat geldt evenzo voor de man die de keuze maakt om militair te zijn - ook hij moet dat aankunnen. Als dat voor beide partijen geldt, ben ik van mening dat je wel degelijk een goede en gezonde relatie kunt hebben waarin ontrouw niet aan de orde is.

quote:

Goh, wat een verhalen van de vrouwen en ik heb het eigenlijk enorm met jullie te doen.

Met andere woorden, ik kon me echt niet langer voorstellen dat ik vrijwillig 6 maanden van mij vriendin zou 'scheiden'. Exit leger dus.

Ik begrijp jullie stress, onzekerheid, ongerustheid, ed. precies. Dat is allemaal ook nog eens volkomen terecht! Geen mens zo veranderlijk als een militair. Ik heb het allemaal van dichtbij gezien: relatiebreuken na uitzending, mensen die zichzelf verliezen, vrij willen zijn, depressies (dat laatste nam ik zelf voor mijn rekening). 

Zelf ben ik van mening dat je veel beter vrijgezel kunt zijn, wanneer je kiest voor een baan als militair. Geen relatieverplichtingen, geen verantwoordelijkheden naar een partner, alleen aan jezelf, enz enz. Lekker kunnen doen wat je zelf wilt. Ik lachte me altijd rot om al die 'sociale wrakken' die iedere ochtend en avond hun vriendinnetje moesten bellen. Later, toen ik zelf een relatie had, begreep ik het allemaal...

Vervelend om te horen en uiteraard wordt het tegengesproken, bovendien zal ik hierdoor wel shit over me heen krijgen, maar dit is wat ik zelf van binnenuit heb ervaren. Geen mening, maar feiten...

(Overigens behoorde ik zelf tot die laatste 5 procent...)

P.s.: Ik heb trouwens geen haatgevoelens en draag het leger zelfs een warm hart toe. Heb in mijn vriendengroep ex-Duchtbatters zitten tot jongens die momenteel in Afghanistan zitten... Juist daarom, denk ik.. Hallo!!

Ik kan hier maar een ding op zeggen en dat is dat je gelijk hebt, heel erg groot gelijk (vooral m.b.t.vreemdgaan) Het is de waarheid en de waarheid is super hard.. Mijn vent heeft het laten weten.. hij zit nu daar en na 4 maanden gewacht te hebben op hem ziet hij geen toekomst meer met me.. mede dankzij alle vrouwen daar.. maarja.. ik hoef in ieder geval nooit meer een militair!!
KleinPrinsesje,

Ik ken jouw niet, je (ex)vriend niet en jullie relatie niet ... maar wat ben je opeens overtuigd van het feit dat de vrouwen daar VerWeg (geloof me, dat zijn er niet eens zo heel veel en wat ik gezien heb op de verschillende defensie dagen/informatiedagen leek het me totaal geen bedreiging!!) en het eventuele vreemdgaan jullie relatie om zeep heeft geholpen, vind ik wel wat opmerkelijk..

Want was jij niet degeen die op 6 juni posten dat je niet meer verliefd was, die gevoelens niet had en niet meer een leven wilde delen met een militair?! En die dit ook allemaal met vriendlief besprak?!

Goed dat je dat gedaan hebt overigens, maar kan me niet helemaal aan het idee onttrekken dat, dat een rol speelt bij jullie crissis nu ...

Roos,

Als je (ex)vriend in DR zit dan is de kans groot dat hij nu een tijdje van het kamp af is ... zou ook nog een reden kunnen zijn van de opeense communicatiestilte.

MeaVote, ik ben blij dat jij ons even verteld wat de waarheid is!!! :D

En wij niet naief geloven in een monogame relatie ...

Overigens heb ik het gevoel dat jij zo'n persoon bent die zich sowieso niet zo aangetrokken voelt tot het woord "monogamie" ... ;)
Mmm zoals een paar van jullie weten post ik hier regelmatig en ik heb me een tijdje stil gehouden...te druk ...maar wel altijd meegelezen.Heb ook lang getwijfeld of ik zou reageren maar ik ga het wel doen.Wil ik wel even zeggen dat ik niemand voor zijn of haar kop wil stoten met mijn reactie!*;

Dat alle militairen over 1 kam worden geschoren vind ik niet juist.Er zijn altijd uitzonderingen...en mijn lieve vent is zo'n uitzondering!!Ik weet 10000000% zeker dat hij niet vreemd gaat!!Hij heeft een eigen telefoon gekocht en belt mij meerdere malen per dag..hij mailt me en laat ook nog berichten achter voor me.We bespreken alles(behalve wat niet mag ivm zijn werk)...we delen echt alles samen.

Toen hij vertrok hadden we net een relatie , we zijn nu officieel 7 maanden samen (kennen elkaar al bijna 3 jaar maar heel anders dan nu zeg maar) waarvan hij dus 4,5 maand daar zit.Onze band is alleen maar sterker geworden en groeit elke dag.

De uitzending is een uitputting..voor beide..en ik vind het ook niet menselijk om zolang weg te zijn van de persoon van wie je houd.Voor mij is het geweldig om te weten dat hij nooit meer uitgezonden gaat worden want hij gaat bij defensie weg...want ik zou het echt niet nog een keer aankunnen en mijn lievie ook niet.

Dat er rottigheid gebeurd is logisch,dat gebeurd in het leven hier in Nederland ook...maar niet bij elke militiar is het ellende..en niet elke militair  pakt wat hij of zij pakken kan..ik vind dat ook vervelend om te lezen.

Dus dames..hier een vriendin (gauw vrouw) van een militair die heel erg gelukkig is in haar relatie met haar mililtair..en ik ben ook absoluut niet bang dat hij zijn heil elders zoekt!!!

Je relatie moet wel heel goed zijn wil je dit allemaal aankunnen...en ik geloof meteen dat er veel relatie's zijn die een uitzending niet overleven.

Ik ben heeeeeeeel gelukkig dat ik mijn lievie zo vaak spreek en dat ik hem de 20e eindelijk weer kan zien,aan kan raken en weer met hem kan knuffelen!!!!!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven