Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
@sharryk sorry ging niet goed met verzenden daarom 3x hetzelde bericht hihihi...
Haha.. dacht al..

Oké ja dat heb ik idd ook. Aan de ene kant ben ik enorm trots op mijn vriend en vind ik het stoer dat hij dit werk doet, daar steun ik hem natuurlijk in. Maar aan de andere kant denk ik, als ik niet wist dat dit de laatste keer zou zijn.. ik weet echt niet of ik het zou trekken. Bedoel ik vind het nu al kut dat ik hele tijd bezig ben met dat de tijd maar snel gaat, en nog zoveel nachtes dan is hij er weer. Het beheerst je leven wel in hoge mate. En veel mensen zeggen jeemig je hebt toch wel een eigen leven, ja dat heb je ook wel, maar het is wel moeilijk. 2 weken weg dat is dan nog tot daar aan toe, maar 2/3 maanden vind ik wel echt lang hoor..

Voel me ook wel weer een beetje schuldig dat ik hem niet tegen spreek dat hij dit werk moet blijven doen, maar goed ben stiekem natuurlijk super blij dat hij stopt. Het plan om te stoppen was er al, hij heeft altijd gezegd als ik een vaste vriendin krijg dan stop ik er mee. Hij moet dan zijn jaar afmaken.. maar goed so be it.

Moet jou vriend voor korte of lange tijd steeds weg?
@SharryK.. Ik begrijp je heel goed want dat heb ik ook namelijk. Gelukkig heb ik genoeg afleiding dus dan gaat de dagen snel voorbij. Nog even en dan is mijn vriend vrijdag weer terug joepie joepie. Hij is deze keer voor 2 weken weg geweest. Ik hoop dat hij deze keer langer vrij is dan 3 dagen. Hoe lang is jou vriend vrij?
hee vlindertje,

Ja precies, heb ook genoeg afleiding hoor, soms zelfs wel een beetje te veel.. heb echt nauwelijks tijd voor mezelf. :-) maar goed gaan de dagen lekker snel..!

Is jou vriend elke keer maar 3 dagen vrij..? pfoeh dat is dan ook wel zwaar voor je zeg. Mijn vriend heeft zometeen rond de 3/4 weken vrij..lekker samen kerst en nieuwjaar door brengen, en dan nog paar daagjes weg.. en daarna gewoon weer 'normaal' werk, dus elke avond thuis. Als het allemaal goed gaat, is dit de laatste keer dat hij weg moet, dus hij komt dan in principe elke avond gewoon weer thuis [joepie!!].

Heel misschien moet hij eind maart weer weg voor 3 maand. Ik kan hier pas achter komen als ik mijn vriend weer kan spreken.. zou het echt moeilijk vinden als hij weeer weg moet. Maar goed, niet een reden om de relatie te beeindigen want dat doe je natuurlijk ook niet zo gemakkelijk!

Morgen alweer helft van de week en dan nog maar 2 daagjes voor je!! Gaat echt snel, ik heb mijn vriend inmiddels al 7 weken niet in gezien, ja wel voor de cam, maar niet echt.. dus ben er echt wel weer aan toe! Maar goed kan je zometeen extra genieten als je elkaar weer ziet :-)

Maar ik begrijp dus dat jou vriend alleen maar op missies / oefeningen is en nooit een werkweek heeft dat ie gewoon s avonds thuis komt? behalve dan de 3 dagen tussendoor?
@ SharryK Zo ik heb een baaldag zeg. Kreeg vanmorgen een mailtje van mijn vriend om even te zeggen dat hij nog niet weet wanneer hij terug komt. Dus is nu afwachten wanneer hij terug komt bah wat baal ik hier van zeg..
@vlindertje, jeetje wat rot voor je. Dit betekent dat hij dus niet komende vrij terug komt? Hoezo weet hij dit niet?

Ooh wat zal het moeilijk zijn om hele tijd met die onzekerheid te leven.. ik hoop dat je snel ander nieuws krijgt!! Heb je ook al weer een mail terug gestuurd? Wat zei je vriend trouwens over zijn missie in Korea, of heeft hij hier ook nog niets over gezegd.

Heb je trouwens ook Hyves, kan je daar niet zoeken naar een hyves site van waar je vriend bij zit, en van daaruit 'lotgenoten' zoeken? Heb ik ook gedaan. Misschien krijg je dan iets meer duidelijkheid en zekerheid..

Zal voor je duimen dat ie snel thuis komt!
Trouwens, zat nog ff te googelen over missies en oefeningen, en daar stond Korea wel degelijk aan gegeven op de kaart hoor. Las namelijk hierboven reactie van iemand dat ze niet actief waren in korea.. maar goed heb er ook geen verstand van :-)

Ben benieuwd iig. Hou je ons op de hoogte?
Er waren er twee die dat zeiden, waaronder ik. Volgens de website van defensie zelf zijn er momenteel geen missies naar korea. verder zeiden die andere dame (militair en echtgenote van ex-militair) en ik (ex-militair, ex van een militair en getrouwd met een voormalig militair) dat mensen niet zomaar weg geroepen worden om half 11 's avonds.

Het verhaal klopt niet, maar als je verliefd bent wil je dat niet horen en niet geloven. En dat snap ik best.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Mijn vriend moet 6 december opkomen voor de luchtmacht. Ik vind het heel moeilijk maar ik gun het hem echt. Heeft iemand tips of zo, hoe zijn jullie ermee omgegaan?
@Sharry Ja ik heb hyves. En natuurlijk ook al google maar hij zit niet op hyves. Ja ik heb mijn vriend wel terug gemaild en hij heeft niks verteld of hij nog daar zit of ergens anders. Dus ik wacht rustig af tot ik weer iets hoor of lees van hem. Gelukkig heb ik genoeg te doen en het weekend is weer lekker druk met sinterklaas en pieten.

En of hij nu wel een missie/oefening in Korea heeft ik zal het wel horen als hij terug is. Een ding is zeker ik mis hem wel heel erg.
Ok, nee missies om half 11 is wel vreemd inderdaad dat ben ik met jullie eens. Alleen een oefening/missie naar Korea vind ik zo raar nog niet, maar goed misschien zit er wel een verhaal achter, je weet het niet.. was niet mijn bedoeling om het helemaal weer op te halen hoor, sorry. Je hoort het wel inderdaad! Kan me zeker voorstelen dat je hem mist, ik mis mijn vriend ook namelijk. Ok, kijk dat is altijd mooi dat je genoeg afleiding hebt, dat scheelt echt :-)

@anndr, ik moet zeggen dat ik niet weet wat het is als je opkomt, wordt je dan ingedeeld/opgeroepen of iets voor oefeningen/missies? & bedoel je dan dus tips voor als je vriend weg is voor een langere tijd ?
Om half 11 weggebeld worden is meer dan vreemd en komt gewoon nooit voor.. Ik heb het er nog eens met mijn vriend over gehad en hij kent niemand bij wie dit ooit gebeurd is en ook geen onderdeel dat zo werkt. Bovendien zitten er echt geen Nederlanders in Korea momenteel.

Vlindertje, ik snap dat je in hem wil geloven en dat is ook goed, maar het stinkt aan álle kanten.. En dan ook nog die mail dat hij niet weet wanneer hij terugkomt.. Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt. Mijn vriend wist altijd wanneer hij thuis zou komen.

Daarbij; hij is (zogenaamd)op missie, daar worden van tevoren afspraken over gemaakt wanneer je vertrekt en wanneer je terug zal komen. 'missies' duren over het algemeen ook nooit twee of drie weekjes, maar eerder een paar maanden. Oefeningen kunnen wel een paar weken duren, maar oefeningen naar Korea komen niet voor.

Sorry Vlindertje, maar deze man loopt jou volgens mij gigantisch in de maling te nemen. Probeer eens kritisch naar hem en zijn verhalen te kijken. Ik snap dat dat moeilijk is als je verliefd ben, maar ik denk dat deze man niet eerlijk is.
Anddr, wat spannend dat je vriend moet opkomen voor de Luchtmacht. Alweer meer dan twee jaar geleden moest de mijne dat ook voor de Landmacht.

In het begin vond ik het wel moeilijk, maar ik heb gewoon geprobeerd zoveel mogelijk door de weeks mijn eigen leven te leiden en dan belden we meestal 's avonds. Richt je, terwijl hij in de opleiding zit, gewoon lekker op jezelf en geniet van de weekenden die je samen hebt.

Blijft hij na de opleiding een binnenslaper (op de kazerne) of zal hij elke dag naar huis komen? Dat maakt ook veel verschil. Die van mij komt nu elke avond gewoon thuis!
Ik wil even reageren op een post van vlindertje1970... Je vroeg.een aantal pagina's terug: maakt liefde blind?

Jazeker. Ik vind het heel rot voor je, maar jouw vriend kan erg goed liegen.....

Stop ermee, hoe moeilijk het ook is...

Dit soort mannen vinden het heerlijk om aandacht t krijgen van verliefde vriendinnetjes die ze alleen maar smsjes blijven sturen..

Hopelijk vind je een man die jou wel verdient. Een militair of niet.
foutje, kreeg melding van storing, maar wel 4 dezelfde berichten.
.
Als hij goed kon liegen verzon hij geen missie naar twee landen waar wij geen missies hebben, ging hij niet rechtstreeks van het ene naar het andere land, en liet hij zich niet 2 keer om half 11 'wegroepen'.

Bel maar eens voor de grap met de afdeling voorlichting van het ministerie van defensie en vraag maar eens of het zo werkt.

Nederlandse militairen gaan doorgaans ook niet op oefening in korea. En oefeningen zijn eigenlijk altijd gepland door en dus bekend bij kaderleden (officieren en onderofficieren).
.
.
en de laatste dubbele ook weg.
Elke dag lees ik nog even hier..

Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat hij liegt..

Dat hen ik nu net een half uurtje geleden ook meegemaakt!

Meneer zei dat ie afgelopen maandag weer zou vliegen voor een missie (geen idee waarheen) maar zag net doodleuk dat hij gewoon thuis achter zn laptoppie zit en te msn&!!

Heet ie toevallig Jeroen??? haha dan kan ik je zeker zeggen dat ie liegt!
Hallo allemaal,

Nee hij heet geen Jeroen hihih.. En inderdaad ik ga ook over dingen nadenken wat er allemaal hier staat en wat hij allemaal zegt en doet. Maar zoals ik mijn vriend nog niet heb gesproken ga ik er vanuit dat hij de waarheid spreek. Op dit moment kan ik heel weinig. En ik vind het ook niet prettig om dat via de telefoon of mail te doen. Ik wil mijn vriend recht in de ogen kunnen aankijken als ik dit aan hem vraag.
Hallo allemaal,

Nee hij heet geen Jeroen hihih.. En inderdaad ik ga ook over dingen nadenken wat er allemaal hier staat en wat hij allemaal zegt en doet. Maar zoals ik mijn vriend nog niet heb gesproken ga ik er vanuit dat hij de waarheid spreek. Op dit moment kan ik heel weinig. En ik vind het ook niet prettig om dat via de telefoon of mail te doen. Ik wil mijn vriend recht in de ogen kunnen aankijken als ik dit aan hem vraag.
Hallo allemaal,

Gaat weer lekker met verzenden weer 3x hetzelfde berichtjes hihi...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven