Militair als partner?

30-11-2006 19:23 1944 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met een partner die bij Defensie werkt. Mijn vriend is op dit moment aan het solliciteren bij de Landmacht. Hij hoopt straks de officiersopleiding op de KMA te volgen. Omdat dit zijn grote droom is steun ik hem hierin, maar er komt natuurlijk wel wat meer bij kijken dan alleen maar een andere baan.

Is er iemand die me zijn/haar ervaringen wil vertellen over het leven met een militair?
Ik zei ook al tegen mijn vriend.. dat iemand een vrouw belazert ok.. (niet ok maar goed), maar waarom zegt hij niet gewoon dat hij naar duitsland moet ipv korea? Of waarom zegt hij niet gewoon om half 11.. Schat, ik slaap lekker thuis. Ik moet er morgen vroeg uit!

Waarom maakt hij het zichzelf moeilijk? Ik denk dat meneer vreemdgaat....

Vindertje1970, je bent verliefd en dus blind. Doe dit jezelf en je kind niet aan en ga op zoek of wacht op een vent die jou wel verdient!
Ja inderdaad Fluffie.. maar toch zijn veel vrouwen heel onwetend wat betreft militairen. Voordat ik mijn vriend had wist ik echt niks gewoon ervan. Als hij zou zeggen ik ga naar korea. Nou uh leuk! Succes!
@ Vlindertjee. Zo lang ik nog niet echt met mijn vriend heb gesproken ga ik vanuit dat hij de waarheid spreek. En natuurlijk heb ik twijfels maar daar kan ik op dit moment weinig doen dan afwachten. En ik ben ook niet iemand om dat via de mail of telefoon te doen snap je..
Wist ik veel dat ze daar niet zaten :-)

Maar nog iets. Als mijn vriend op oefening gaat krijg ik een papier met noodnummers erop en vanalles en nog wat.. Dat zou jij ook moeten krijgen. Ik neem aan dat hij het liever wel wilt weten als jij een ongeluk krijgt of iets anders. Als hij écht zo gek op je is! En als er wat met hem gebeurt?
Dan wacht je het af. Ik had iig wel aan de bel gertrokken. Maar volg je gevoel.

Ik wil je alleen helpen, dus ik hoop dat je begrijpt dat ik dingen hier neerzet die kunnen laten zien dat hij misschien, in mijn ogen waarschijnlijk, liegt.
Eerlijk gezegd denk ik dat hij getrouwd is, en dat Vlindertje de minnares is, zonder dat ze het weet. Ook ik wil je alleen maar behoeden voor deze foute man.

Als jij hem vraagt om opheldering zal hij:

Vragen of je hem soms niet vertrouwt en daar een issue van maken, of:

Een verhaal ophangen over zeer geheime zaken waar hij beslist niet over mag praten blablabla, etcetera. Misschien "licht hij zelfs een tipje van de sluier op" (yeah, right) maar de waarheid zal hij je niet vertellen.

Maar goed, je moet het allemaal zelf weten natuurlijk. Liefde maakt blind. Ben je al eens bij hem thuis geweest? Weet je waar hij woont? Heb je ooit gekeken op google? Bel eens naar de telefooncentrale van de LKol Tonnetkazerne en vraag naar de sergeant weet ik veel hoe hij heet. Dan verbinden ze je zo met hem door, en dan weet je het meteen.

Echt, er zijn mogelijkheden genoeg om uit te vinden of (dat) hij liegt. En geloof ons nou maar, dat doet hij.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
@vlindertjee, het zou zomaar kunnen dat jouw vriend en mijn man elkaar kennen. Ben stiekem wel nieuwsgierig, maar als we dat uitzoeken zijn we niet meer anoniem natuurlijk. Zou je zijn rang niet weghalen hier? Zoveel zijn er daar niet van namelijk.
@BWitched,

Ik heb zijn rang al weggehaald. inderdaad, er zijn er niet veel.

Ja, zo klein is die wereld eigenlijk he! Grappig als ze elkaar kennen.. Ik vind het op zich wel fijner om anoniem te blijven natuurlijk.. Dat hoort toch een beetje bij het forum! Is voor hem ook niet echt leuk.. Je wordt toch snel persoonlijk op een forum.
Het is gewoon heel moeilijk voor Vlindertje1970 om het te geloven.. Liefde maakt echt zo blind. Heb het ook weleens meegemaakt in het verleden! Je wilt het gewoon niet geloven, zelfs als hij het toegeeft wil je het amper geloven.. Zo verliefd kun je zijn haha! Dan nog kun je verhalen bedenken van.. Ach, hij zegt dat natuurlijk omdat.. Zo gaat het nu eenmaal soms in de liefde.. Helaas. Want dat voelt niet fijn!

Ik hoop natuurlijk heel erg voor je dat hij het allemaal niet verzint en dat onze mannen er gewoon geen bal van snappen.
Nee hoor, we houden het lekker anoniem, dat je zou weten wie ik ben boeit me niet zo, maar er staan het en der ook dingen over mijn man, waarvan ik niet weet of hij het fijn zou vinden als de jouwe dat wist. Maar heel anoniem zwaai ik wel even naar je.
quote:Vlindertjee schreef op 20 november 2010 @ 18:05:

{knip}

Ik hoop natuurlijk heel erg voor je dat hij het allemaal niet verzint en dat onze mannen er gewoon geen bal van snappen.

Speciaal voor jou het volledige verhaal van iemand die ik ooit kende (heel lang geleden).

Deze vrouw had een relatie met een officier (luitenant). Leuke, vrolijke, charmante man. Vlotte prater, gezellig, en hij aanbad de grond waar zij op liep. Kwam ook regelmatig in vol ornaat langs bij ons: landmachtuniform, rangonderscheidingstekens, etc. Op een dag werd hij (dat speelde toen) plotseling met spoed uitgezonden naar Bosnië. Hij werd 's avonds gebeld, kon niet meer langs komen, maar moest meteen weg, in ieder geval voor twee weken.

Enfin, ik zal je het tussenliggende besparen, maar na enige tijd kwam de dame in kwestie er achter dat deze man tegen haar loog. Hij was niet gescheiden, maar nog steeds getrouwd en hij was niet uitgezonden, maar twee weken op vakantie geweest met zijn vrouw. Ook een soort missie natuurlijk.

Gelukkig had de dame nog een goede vriend. Deze was overste (luitenant-kolonel) bij de MID (militaire inlichtingen dienst), kwam oorspronkelijk van het KCT (korps commando troepen). Ook hij liep regelmatig in uniform over de gallerij, met rangonderscheidingstekens en ook nog een groene baret, jawel, een hele echte. Deze man zou dat vriendje wel eens nagaan voor haar. Nou, wat hij had uitgevonden was te erg voor woorden allemaal. Hij kon en mocht het niet vertellen, want het was geheim, maar deze man was zo geweldig fout, dat kon echt niet.

Dame confronteert andere vriendje daarmee, waarop andere vriendje ook zijn huiswerk deed en achterhaalde dat de geachte overste een burgeradministrateur was en zeker niet bij de MID. Niks militair, niks overste en ook geen groene baret dus.

Maar het gaat nog verder. Mijn ex (toen nog mijn vriend) was het gezeik helemaal zat en ging ook eens een rondje bellen. Luitenant bleek geen luitenant (sergeant), en bleek ook nog eens luchtmacht (geen landmacht) en had een beveilingsbaan ergens (specifieker wil ik het even niet maken nu). Ze heeft beiden gedumpt, ze heeft er veel verdriet van gehad, en hoewel het eigenlijk om te huilen is, is het ook wel een heel grappig verhaal.

Les geleerd: als het een raar verhaal is, trek dan eens iets na. Op de website van het ministerie van defensie kan je vinden welke eenheden zich allemaal op de LKol Tonnetkazerne bevinden, bel daar nou maar eens naartoe, dan hoor je het vanzelf. Of google eens op die eenheden om te zien waar ze zich bevinden, of bel met het nummer van Vlindertjee, en ga een voor een al die eeheden na en vraag waar ze nu zijn.

Nou ja, ik hou erover op, want ik verval in herhaling. En mijn man is geen militair meer tegenwoordig, dus ik hoor hier eigenlijk niet thuis. Wel herken ik veel van jullie verhalen uit ons verleden. Ik wens jullie allemaal veel liefde en voorspoed. Af en toe kom ik wel stiekem spieken, uit nostalgische overwegingen.

Vlindertjee
Het is altijd leuk om iemand ff te googlen.. Zo ben ik er gister weer achter gekomen dat meneer gewoon een vriendin thuis heeft zitten..

Hoezo meneer is op oef/mis? hij zit gewoon in parijs met z'n vriendin!
Oeii Tinus, dat lijkt me heel erg vervelend om daar achter te komen. Bah! Ga je hem er ook mee confronteren?
@ Fluffiej Heb ik gedaan, maar meneer ontkent alles terwijl alles gewoon zwart op wit staat op internet.. Of ik ben zo dom dat ik het verkeerd lees (ook meerdere mensen) of hij heeft gewoon een dikke plaat voor zn kop!
@ Fluffiej

Dankjewel!

Hij moet eerst de AMO doen, en daarna gaat hij nog verder leren ofzo. Het is voor mij ook nog niet helemaal duidelijk wat ie nou wilt. Hij wilt in ieder geval op de radar. Dus hij staat gelukkig niet in het veld laat ik maar zeggen. Wel fijn dat je erop gereageerd hebt ik had dat even nodig ;) Maar hij komt alleen in de weekenden thuis. Anders is het gewoon niet te doen met reizen.

Hij gaat nu op vakantie en daarna na 3 dagen gaat hij dan weg..
quote:Nina_22 schreef op 19 november 2010 @ 20:46:

Heey anndr,

waarop heeft je vriend gesolliciteert bij de luchtmacht?

oja en voor degene die niet weten wat 'opkomen' is.. dat betekent dat dat de dag is wanneer je opleiding begint.Hij wil op de radar gaan werken ;)
Heey Anndr,

welke radar dan? bij de luchtverdediging (groep geleide wapens) of op nieuw milligen?

groetjes
@Bwitched,

Wat een verhaal. Pff.

Zwaai ook even terug naar jou! Je bent overigens altijd welkom op dit topic, ook al is je man geen militair meer. Je geeft goede tips aan anderen en weet veel over defensie. Daar hebben sommige meiden wat aan hier! Waarom zit jouw man niet meer bij defensie?
En hoe is het met vlindertje1970? Daar ben ik wel benieuwd naar....

En Tinus, wat klote voor je. Wat een sukkel!
@Vlindertjee met vlindertje1970 gaat wat minder heb de griep te pakken bah.. Veder heb ik mijn vriend nog gesproken via msn. Als alles goed is komt hij deze week weer terug. Hij vond het niet fijn dat ik twijfels had over ons. Ik ben er niet op ingegaan. Dus ik heel benieuwd wat hij te melden heeft als hij weer terug is. Hoe gaat het hier?
Dus je hebt hem wel gezegd dat je twijfels hebt? Nee, natuurijk vindt hij dat niet leuk.. Hopelijk kun je snel met hem praten! Dit is voor jou ook fijn.

Hier alles oke. Moe! Dat heb ik eigenlijk altijd op maandag.. Even op gang komen na het weekend! Dus nu lekker op de bank met vriendlief.
@Vlindertjee.. Ja ik heb tegen hem gezegt dat ik twijfels heb in onze relatie en dat ik met hem een gesprek wil als hij terug komt. Hij wiste wel waar het over ging hij zei zeker over mijn werk ik zei onder andere en verder niet meer op ingegaan. Dus als hij deze week terug komt dan kan ik hem rechtstreeks vragen waar hij was geweest ect. Dus nog spannend.

Nou geniet heerlijk van jullie avond saampjes :-)
@vlindertje1970, dat wordt zeker spannend! Opzich wel weer verrassend dat hij zo reageert dat hij het niet fijn vind dat je twijfels hebt, beter dan de reactie van de ex van tinus zal ik maar zeggen!

Ik heb nog ff een andere vraag, mijn vriend had ik aug. 2008 zijn opkomst. Een contract bij defensie teken je voor 4 jaar als ik het goed begrepen heb? Dit betekent dat hij tot 2012 zou moeten blijven bij de marine? Of zou de periode voor zijn opkomst ook mee tellen..

Ik heb echt geen idee hoe dat gaat bij de marine. Mijn vriend zegt dat hij volgend jaar zomer gaat stoppen. Het hoeft echt niet van mij, maar hij wil dat zelf graag. Maar ik vraag me dus af of dat uberhaupt wel kan dan. Je kan toch niet zomaar opzeggen? En een walfuncite aan vragen in het geval van mijn vriend is dus beetje nepperij, want als ze je nodig hebben wordt je gewoon verplicht op de boot geplaatst........

blehh.. had me juist zo verheugd op het feit dat hij volgend jaar klaar zou zijn bij de marine, maar niet dus, maar goed geen reden om er een punt achter te zetten, maar gewoon kut!
di 23 nov 2010, 07:31 Video Buitenland

Twingly blog zoekenJouw blog hier

Noord-Korea schiet op huizen Zuid-Korea SEOUL - Het leger van Noord-Korea heeft dinsdag tientallen granaten afgevuurd op een Zuid-Koreaans eiland, meldde het Zuid-Koreaanse leger. Zestig à zeventig huizen staan er in brand. Volgens de Zuid-Koreaanse televisie zijn daardoor gewonden gevallen, waaronder minstens vier militairen.Het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie zegt dat het leger uit zelfverdediging reageerde door terug te schieten op Noord-Korea. Het leger is in de hoogste staat van paraatheid in niet-oorlogstijd.

De bevolking van het eiland Yeonpyeong is naar bunkers geëvacueerd. De stroom is er uitgevallen. Televisiebeelden tonen dat minstens vier grote rookpluimen opstijgen van het eiland.

Bij het eiland Yeonpyeong waren in 2002 en 1999 ook al problemen tussen de twee landen, die op zeer gespannen voet leven. Noord-Koreaanse marineschepen overschreden de zeegrens en openden het vuur op Zuid-Koreaanse schepen. De Noord-Koreaanse schepen trokken zich terug toen er versterking van Zuid-Korea in aantocht was. Bij de incidenten vielen enkele doden. Een Zuid-Koreaans schip zonk.

Noord-Korea is een zeer geïsoleerd streng-communistisch land. De overheid steekt veel geld in defensie, waaronder de ontwikkeling van atoombommen. Deze week is een Amerikaanse gezant zich rot geschrokken toen hij een rondleiding kreeg in een centrum met zeer veel centrifuges om uranium te verrijken.

Deze stuk stond vanmorgen op de telegraaf. Zou mijn vriend toch de waarheid vertellen??? Wel heel toevallig dat dit nu in het nieuws is....
quote:vlindertje1970 schreef op 23 november 2010 @ 08:12:

di 23 nov 2010, 07:31 Video Buitenland

Twingly blog zoekenJouw blog hier

Noord-Korea schiet op huizen Zuid-Korea SEOUL - Het leger van Noord-Korea heeft dinsdag tientallen granaten afgevuurd op een Zuid-Koreaans eiland, meldde het Zuid-Koreaanse leger. Zestig à zeventig huizen staan er in brand. Volgens de Zuid-Koreaanse televisie zijn daardoor gewonden gevallen, waaronder minstens vier militairen.Het Zuid-Koreaanse ministerie van Defensie zegt dat het leger uit zelfverdediging reageerde door terug te schieten op Noord-Korea. Het leger is in de hoogste staat van paraatheid in niet-oorlogstijd.

De bevolking van het eiland Yeonpyeong is naar bunkers geëvacueerd. De stroom is er uitgevallen. Televisiebeelden tonen dat minstens vier grote rookpluimen opstijgen van het eiland.

Bij het eiland Yeonpyeong waren in 2002 en 1999 ook al problemen tussen de twee landen, die op zeer gespannen voet leven. Noord-Koreaanse marineschepen overschreden de zeegrens en openden het vuur op Zuid-Koreaanse schepen. De Noord-Koreaanse schepen trokken zich terug toen er versterking van Zuid-Korea in aantocht was. Bij de incidenten vielen enkele doden. Een Zuid-Koreaans schip zonk.

Noord-Korea is een zeer geïsoleerd streng-communistisch land. De overheid steekt veel geld in defensie, waaronder de ontwikkeling van atoombommen. Deze week is een Amerikaanse gezant zich rot geschrokken toen hij een rondleiding kreeg in een centrum met zeer veel centrifuges om uranium te verrijken.

Deze stuk stond vanmorgen op de telegraaf. Zou mijn vriend toch de waarheid vertellen??? Wel heel toevallig dat dit nu in het nieuws is....

Nee, dat er iets aan de hand is in Korea (wat trouwens al jaren gaande is en nu blijkbaar opgevlamd is) wil nog niet zeggen dat wij er militairen naartoe sturen. Er is GEEN internationale troepenmacht in Korea, en wij zijn er dus ook niet vertegenwoordigd, tenzij stiekem, maar dan zou jouw vriend daar niets over gezegd hebben.

Lieverd, hij belazert je waar je bij staat. Bel die kazerne en check het maar. Je hebt van ons mogelijkheden genoeg gekregen om na te gaan waar hij zit. Ik begrijp dat je hem wil geloven, maar het is niet waar. Echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven