Minder van Tinder-deel 7

09-03-2017 15:53 3013 berichten
Hier schrijven we over onze dateperikelen, irritaties, onzekerheid etc en het leven van een single in de hedendaagse tijd



Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!



Voorgaand deel 6
Alle reacties Link kopieren
Hier ook liever van het snelle afspreken. Weet je het snelst of het wat kan worden. En anders heeft het je een uurtje tijd gekost.
Wees meester en vormgever van jezelf
Liever snel afspreken maar alleen als ik het idee heb dat er wederzijdse interesse is en iemand een beetje hetzelfde "tempo" heeft in contact hebben. Niks mis met mensen die niet veel appen of niet vaak reageren maar dat past niet bij mij omdat ik niet zo ben. Ik ga me daar aan irriteren. (en onzeker voelen)
Alle reacties Link kopieren
Ja precies, in het echt is toch anders he dan zo via een app...



Heb ze gevraagd om een keer een drankje te doen, ben benieuwd!
Smile, you're designed to!
quote:Noor226 schreef op 20 april 2017 @ 08:43:

@eva: wanneer is je date met de leuke herkansingsmatch?

Dinsdag als het goed is, was in elk geval zijn voorstel gisteren en ik heb aangegeven dat dat lukt.

Hij is een slome reageerder. Echt soms drie a vier dagen geen reactie. Vind ik nu ook niet erg, wel als er een klik is irl. Als hij dan nog zo'n slomo is zou ik daar minder goed mee om kunnen gaan. Wil toch wel dagelijks wat horen dan, vind ik fijn. Ben benieuwd!



Hoe is het met jou?
quote:dr0pje schreef op 20 april 2017 @ 11:41:

Wow, er gaat een wereld voor me open hier. Als wat degelijk type, die na een heel lange relatie heel voorzichtig ook weer eens om zich heen kijkt... doelbewust lopen sloeren, welja.. dat kan natuurlijk ook. Ik heb me hier altijd over verbaasd bij een oud-huisgenootje, ze maakte hoorbaar de nodige spannende avonturen mee.. opwindend, maar niks voor mij. Alhoewel, misschien ook wel, maar durf ik gewoon niet. Hoe kom je aan zoiets? Tinder? :-)



Waar niet Ik heb het idee dat Tinder hiervoor zich beter uitleent. Maar je kan ook op OKcupid aangeven dat je alleen geïnteresseerd ben voor casual sex of short term dating.



En volgens mij heb je wel behoefte aan wat meer avonturen Hoeft niet per se sloeren te zijn, maar lekker afspreken en plezier hebben
Interessante discussie weer nav mijn avontuur

@Mats

Het sloeren is bevallen! Ik verbaas mijzelf Misschien is dit net wat ik nodig heb na de laatste date van een paar weken geleden. Ik kwam even in een datedipje. Vond het veel gedoe, stopte het eea aan tijd erin en er kwam zo weinig leuke mannen voorbij.....En nu even een paar, in een korte tijd. De 1 was duidelijk voor de sex en de ander kan wel wat meer zijn. Dit heb ik even nodig

Ik gun het je Mats Mijn beleving bij jouw verhalen, posts is dat ik je al wat langer 'plezier' gun. Niet zoveel in het sloeren, maar ook wat relaxter zeg maar. Dus ik moedig het random sloeren aan



@Eva

Uiteraard pas ik op mijzelf. Ben zorgvuldig geweest (niet dat dat een garantie is....) in het afwegen van zijn reacties, houding, gevolgen etc etc. Ben er niet zomaar erin gedoken, alhoewel het wel zo klinkt. Niet persoonlijk naar jou toe, maar een drankje doen alvorens we sex hebben biedt niet veel meer veiligheid. Thuis kan ie zich ook ontpoppen in een creep. Dat zijn ook een slag mannen. In het begin weet je sowieso heel erg weinig van elkaar. Mijn vorige date heeft denk ik meer 'grenzen' overschreden dan deze.



Verder komt het best overeen hoe jij erin staat en ik. Ik ga niet met Jan Alleman, alleen voor de sex. Ik moet iemand wel interessant vinden, een bepaalde klik hebben. Bij voorkeur iemand die ik wil zien voor vaker (voor alleen de sex of date-basis). Niet alleen voor de sex gaan en een lekker lijf. Dan blijf ik net zo goed thuis.



@iedereen

Ik vind het lief hoe begaan jullie met mij zijn en waarschuwingen zijn goed Ik hoop dat ik een beetje uit kunnen leggen hoe ik in elkaar zit en ook jullie een beetje gerustgesteld zijn. Dan even een ander geluid, ondanks dat we (zeker als vrouw zijnde) voorzichtig moeten zijn en je nooit weet wie je voor je hebt en met welke gevaren je mee inlaat etc. Ik ben van mening dat je ook moet leven Alleen voorzichtig zijn en dingen niet moeten doen, want stel als. En begrijp mij niet verkeerd, de verhalen/ervaringen die gedeeld zijn vind ik zeer waardevol en heftig, maar laten we hopen dat dit uitzonderlijk is. Dat hangt deels van je eigen inschatting af en ik denk ook pech. Ik wil niet in angst en voorzichtigheid leven. Als ik grotendeels de adviezen had opgevolgd, dan had ik de leuke ervaring niet gehad van vannacht.



Dan even de toelichting van over 'ziek zijn in je hoofd'. Ik vreesde al dat het wat opriep bij de meesten. Dat is soms het vervelende van internet en tekst, dus begrijp het wel dat het vreemd klinkt. Zoals hij het zei, was het een soort van sarcastische grap met een serieuze ondertoon. Ik zeg namelijk zelf ook vaak genoeg dat ik 'stuk' ben door de dingen die ik meegemaakt heb en de patronen die ik hierdoor ontwikkelt heb. Zoals het op mij overkwam is dat hij nogal wat op zijn bord heeft en met dingen zit (waar ie niet over wil praten, begrijp ik wel). Hij zei dat ie vandaag eigenlijk een beetje ziek was. Ik maakte de grap dat hij niet echt ziek overkwam en toen kwam dat eruit. Zoiets had ik zelf ook kunnen zeggen. Ik hoop hiermee dat de context een beetje verduidelijkt is



@Gb

Ik snap je, maar zo maakt iedereen zijn eigen keuzes en afwegingen. Ik waardeer je openheid, maar je betutteling mag wel wat minder.

Wat ik eerder hopelijk duidelijk heb kunnen maken, is dat er soms geen peil aan op te trekken is wat betreft inschatting van mannen en situaties. Het is een afweging van gedachtes, gevoelens, eerdere eigen ervaringen en die van anderen, maar voor mij ook bedenken wat ik eruit kan halen en leuke ervaring kan zijn. Mijn glas is halfvol en leg het accent op het positieve. Nogmaals, neemt niet weg dat ik bewust ben van de risico's en gevaren.



@Corona

Graag of niet denk ik altijd maar Het kan zijn dat ie je vandaag nog bericht. Dan bekijk je of je dan nog zin heb. Gewoon blijven doorswipen

Als reactie op het afzeggen van de date: scheelt inderdaad weer. Wel weer zo netjes dat hij het aangeeft.



@Fem

Wat heerlijk je vakantie! Blij voor je dat je er zo van genoten heb! Heb je ook wel nodig gehad



Wat betreft je ex-date, waarom houden jullie contact?



En billenman en string Wat denken sommige mannen wel niet



Wat betreft het gesprek over intuïtie. Het lijkt wel alsof intuïtie alleen goed is voor afwenden van vervelende mensen en situaties. Intuïtie is denk ik een ontwikkeld gevoel voor het inschatten van bepaalde waarnemingen. Wat dat betreft is het neutraal, maar mijn beleving is dat mensen het inzetten met name voor het afwenden van negatieve zaken. Ik herken mij wel in Stellar: open en positief. Heb ook een positief mensbeeld, maar weet ook wel dat er gekkies op de wereld zijn. Maar ik kies er bewust voor om niet alleen uit te gaan van het negatieve. Ik heb het idee dat dit door sommigen hier gezien wordt als roekeloos en dat vind ik niet zo leuk, want ik zie mijzelf niet als een roekeloos iemand.
quote:elfquest24 schreef op 20 april 2017 @ 12:40:

@ Lovestar.

Dus jij zou eerlijk zeggen dat je het contact verbreekt omdat de sex slecht is? Ik verzin zelf dus vaak een smoes, maar daarna denk ik.. zo krijgt iemand ook niet de kans om aan zichzelf te werken.. ik zou het zelf namelijk wel willen weten..



Je date klinkt echt als een engerd. Heb je er geen naar gevoel aan overgehouden? Of kun je dat eigenlijk wel los zien van de leuke avond die je gehad hebt?

.....



Ik weet nog niet of ik aan het gezicht van mijn defensiedate kan wennen. Ik vind gezichten eigenlijk best belangrijk, maar als hij verder wel leuk is.... Hij appt me al de hele ochtend, vindt me leuk, wil me snel weer zien. Ik krijg het een beetje benauwd. Als iemand me zo snel zo leuk vindt, heb ik juist de neiging om de andere kant op te gaan of zelfs af te knappen. Kan een valkuil zijn, dus ik probeer er gewoon relaxt in te blijven staan. Hij vraagt of ik hem leuk vind. Ik heb gezegd dat mijne eerste indruk goed is, maar dat ik hem beter wil leren kennen.



Hmm ja. Als er na een periode niet echt vooruitgang geboekt is en dit de conclusie is die ik trekt, dan zeg ik netjes dat we niet bij elkaar passen. Als hij vraagt wat specifiek, dan zeg ik dat onze sexuele behoeftes uit elkaar liggen en niet echt levelen.



Geen aanval, maar interesse: waarom verzin je een smoes? Dat is inderdaad niet echt fair. Niet zeggen is een ding, maar erover liegen? Waarom zou je?



Date klinkt als een engerd, maar was het niet in mijn beleving. Het was een typische man. Ik heb een leuke ervaring gehad Oprecht, niet dat ik het maar positief aan het praten ben omdat ik overwegend negatieve reacties krijg. Dat doet mij wel wat, maar ik blijf trouw aan mijzelf.



Ik denk dat je vooral bij jezelf moet blijven en je kan volgens mij prima inschatten waar je mee kan leven of niet. Als je denkt dat je er niet aan kan wennen, dan zou ik het afkappen. Prettig voor jullie beiden. Je gaat het gewoon wel zien, prima toch



Ik vind het mooi dat je hiermee komt, want toevallig ben ik erachter gekomen dat ik gezicht ook belangrijk vind (met name de lach en mimiek). Ik had zaterdag een date met iemand die eng lachte.....En gewoon een net niet gezicht had voor mij. Ik heb het toen afgekapt en was trots op mijzelf! Want vroeger zag ik het voor mij dat ik in bed lag met hem en dat ik dacht: hmmm Gewoon best lullig eigenlijk naar hem toe en ongezond voor mijzelf. Dat doe ik dus niet meer.
quote:Sun87 schreef op 20 april 2017 @ 13:35:

Vraagje voor jullie he...

Ik ben nu tussendoor weer een beetje actief op Tinder, heb wel vaak matches maar niet met iedereen een leuk gesprek dus veel vallen ook meteen weer af.



Heb nu contact met 2 mannen waarmee ik wel graag op date zou willen gaan, maar beide reageren ze niet superveel via tinder dus weet nog niet veel van ze... Maar ben wel nieuwsgierig naar beide heren dus vandaar dat ik denk laten we gewoon eens ergens iets gaan drinken.



Hoe pakken jullie dit aan, gewoon vragen en afspreken en dan maar zien of het wat is? Of bellen jullie eerst even met ze om te kijken of er in "het echt" ook wel een klik is?Ik kaats de vraag terug Wat wil jij? Wil je afspreken en dan het maar zien? Of wil je even bellen of er een klik is. Doe waar jij je goed bij voelt en waar je zin in heb.



Ik bel meestal wel met aspirant-date. Of er in het echt een klik is, is maar de vraag, maar wel een goede manier om het een beetje te peilen. En doe eens anders avontuurlijk en stel een date voor, ga op date en ga het beleven!

Ik merk wel dat ik steeds sneller ga daten dan hoe het vroegaaaaaaah was. Komt denk ik door de hedendaagse tijd.
Na 1,5 maand zitten we alweer bijna vol Nog 150 reacties. Wie opent de volgende?
Alle reacties Link kopieren
Lovestar opent deuren.. wat is voor jou het verschil tussen sloeren en lekker afspreken en plezier hebben? :-) Lijkt me stug dat iemand zichzelf graag als slet zou zien, dat roept het woord sloeren wel op.. maar idd, misschien es en lekker avontuurtje proberen. :-) Aaaaah.
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
Alle reacties Link kopieren
Lovestar, bedankt voor de opheldering. Vond het al niet zo bij jou passen. Ik denk dat jij ook heel goed in kan schatten of iemand een creep is of niet.



Date had niet afgezegd, reageerde alleen niet op mijn voorstel. Vanochtend contact gehad en hij heeft griep gehad en zit nu nog niet lekker en vroeg me om hem tijd te geven. Ik begreep het alleen verkeerd en dacht dat het iets van langere termijn was,maar dat is het dus niet. Hij heeft Tinder gewoon verwijderd en niet dus het daten stopgezet.



Trok voorbarig een conclusie, dat krijg je met al die rare types van tegenwoordig. Zelfs nu ik het rustig aan wil doen en geen pressure voel, ben ik wel wantrouwend of iemand netjes met me omgaat. Hij doet dat duidelijk wel, dus ik blijf gewoon openstaan voor een vervolgdate.



Ik begin er ook over te twijfelen om Tinder er af te gooien. Het blijft zo angstvallig stil qua matches. De tip om alles naar rechts te swipen heb ik al eens gedaan (kwam deze date uit) maar het meeste is echt niet om aan te gluren, dat doe ik mezelf niet aan hahaha. Heb gekeken of ik geen rare fouten in mijn bio heb staan, per ongeluk geen foto's, maar alles werkt naar behoren. Als ik dit zo lees, denk ik zeker dat ik er goed aan doe, ik voel me er gewoon onzeker door worden.



Update: Gedaan! En nu afkicken
quote:dr0pje schreef op 20 april 2017 @ 15:48:

Lovestar opent deuren.. wat is voor jou het verschil tussen sloeren en lekker afspreken en plezier hebben? :-) Lijkt me stug dat iemand zichzelf graag als slet zou zien, dat roept het woord sloeren wel op.. maar idd, misschien es en lekker avontuurtje proberen. :-) Aaaaah.



Sloeren is een beetje een term geworden met een Het is een beetje vergelijkbaar met wat Roberto zegt. Je spreekt met iemand af en ziet eigenlijk wel hoe het loopt. Soms ligt de sex van tevoren al dik erop, soms pas in de loop van de date. Bij die ene date kwam het ervan en bij de afgelopen keer was het overduidelijk en ook alleen voor de sex.



Voor mij is het lekker afspreken en plezier hebben in het breedste betekenis van het woord



Ga lekker matchen, kletsen, afspreken en geniet ervan (hou je hoofd erbij, dat wel)
Alle reacties Link kopieren
Zo klonk het ook al hoor Lovestar. Nou, wieweet.. spannend! Het lijkt me alleen niet altijd makkelijk als je in de eerste plaats hoopt op een blijvende liefde. Maar ja, te lang geen seks is ook voor een vrouw niks natuurlijk. :-)
Het leven is te kort om er niet van te genieten.
quote:Corona74 schreef op 20 april 2017 @ 15:50:

Lovestar, bedankt voor de opheldering. Vond het al niet zo bij jou passen. Ik denk dat jij ook heel goed in kan schatten of iemand een creep is of niet.



Date had niet afgezegd, reageerde alleen niet op mijn voorstel. Vanochtend contact gehad en hij heeft griep gehad en zit nu nog niet lekker en vroeg me om hem tijd te geven. Ik begreep het alleen verkeerd en dacht dat het iets van langere termijn was,maar dat is het dus niet. Hij heeft Tinder gewoon verwijderd en niet dus het daten stopgezet.



Trok voorbarig een conclusie, dat krijg je met al die rare types van tegenwoordig. Zelfs nu ik het rustig aan wil doen en geen pressure voel, ben ik wel wantrouwend of iemand netjes met me omgaat. Hij doet dat duidelijk wel, dus ik blijf gewoon openstaan voor een vervolgdate.



Ik begin er ook over te twijfelen om Tinder er af te gooien. Het blijft zo angstvallig stil qua matches. De tip om alles naar rechts te swipen heb ik al eens gedaan (kwam deze date uit) maar het meeste is echt niet om aan te gluren, dat doe ik mezelf niet aan hahaha. Heb gekeken of ik geen rare fouten in mijn bio heb staan, per ongeluk geen foto's, maar alles werkt naar behoren. Als ik dit zo lees, denk ik zeker dat ik er goed aan doe, ik voel me er gewoon onzeker door worden.



Thanks

Het klonk in mijn oren dat ie afzei, maar gelukkig niet. En ik snap je, er zijn zoveel botterikken en negativiteit blijft meer en langer hangen.



Ik Tinder al een tijdje niet meer....Dat Swipen kan ook op OKcupid en daar heb je profielen. Mannen doen daar meer hun best heb ik het idee. Waarom probeer je niet eens wat anders uit? Happn, Paiq?
Alle reacties Link kopieren
Corona, ik ben Tinder ook een beetje beu. Ik heb ook Happn en Once maar ook hier valt weinigs leuks te vinden. Waar zijn de leuke mannen?
Alle reacties Link kopieren
...ik zeg niks...



Waar zijn de leuke vrouwen ?
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 20 april 2017 @ 15:33:

[...]





Ik kaats de vraag terug Wat wil jij? Wil je afspreken en dan het maar zien? Of wil je even bellen of er een klik is. Doe waar jij je goed bij voelt en waar je zin in heb.



Ik bel meestal wel met aspirant-date. Of er in het echt een klik is, is maar de vraag, maar wel een goede manier om het een beetje te peilen. En doe eens anders avontuurlijk en stel een date voor, ga op date en ga het beleven!

Ik merk wel dat ik steeds sneller ga daten dan hoe het vroegaaaaaaah was. Komt denk ik door de hedendaagse tijd.



Ik ben altijd wel in voor gewoon een keer afspreken en elkaar zien. Voordat je verwachtingen gaat krijgen of je een beeld gaat bedenken bij iemand die je eigenlijk niet kent.... vooraf bellen hoeft voor mij niet zo, zie het op de date wel hoe iemand is. Valt me wel op dat mannen soms eerst even willen bellen... of langere tijd alleen maar willen appen of bellen zonder af te willen spreken. Daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen hoor, vind ik zonde als de klik er dan toch niet blijkt te zijn als je elkaar ziet...



Ik ben tinder ook vaak zat, verwijder ik mn profiel maar wordt dan toch weer nieuwsgierig en meestal als ik me weer aanmeld heb ik dan in het begin ook weer leuke matches. Kom je in zo'n cirkeltje haha
Smile, you're designed to!
quote:Sun87 schreef op 20 april 2017 @ 16:17:

[...]

Ik ben altijd wel in voor gewoon een keer afspreken en elkaar zien. Voordat je verwachtingen gaat krijgen of je een beeld gaat bedenken bij iemand die je eigenlijk niet kent.... vooraf bellen hoeft voor mij niet zo, zie het op de date wel hoe iemand is. Valt me wel op dat mannen soms eerst even willen bellen... of langere tijd alleen maar willen appen of bellen zonder af te willen spreken. Daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen hoor, vind ik zonde als de klik er dan toch niet blijkt te zijn als je elkaar ziet...



Ik ben tinder ook vaak zat, verwijder ik mn profiel maar wordt dan toch weer nieuwsgierig en meestal als ik me weer aanmeld heb ik dan in het begin ook weer leuke matches. Kom je in zo'n cirkeltje haha



Eens. Ik ga ook steeds meer bij snel afspreken. Hoort ook wel een beetje bij deze tijd, alles gaat veel sneller. Is niet per se negatief.



Ik vind bellen zelf leuk en fijn. Mannen vinden dat soms oké (als in ze gaan erin mee) maar soms ook wel gedoe. Meeste mannen zijn geen bellers En alleen willen berichten....die had ik ook, maar die heeft nauwelijks mijn interesse. Bericht ik dan ook alleen terug als ik zin en tijd heb. Tja.



Dat cirkeltje
Alle reacties Link kopieren
@lovestar: aha, zo met context valt het inderdaad wel mee! Jemig, deel 8 is gewoon al jn zicht!



@eva: misschien voelt hij na jullie date meer de noodzaak om snel te reageren. Werkt bij mij in elk geval wel zo ;)



Met mij gaat het super, nog steeds dolverliefd op m'n Tindervangst. Hij denkt er gelukkig precies zo over. Grote stoere man die vantevoren aangaf niet te houden van genegenheid in het openbaar, haha, als ik hem nu z'n gang laat gaan lopen we alleen nog maar walgelijk klef aan elkaar geplakt over straat.

Ook al aan familie voorgesteld als nieuwe vriend/vriendin, het zit gewoon goed.



Vroegere ik zou mezelf een ferme bitchslap verkopen, maar dit voelt echt als samenwoon/trouwen/voortplantings-materiaal. Haha, voorlopig hou ik het bij veel oefenen
Update van mijn date van de week. We gaan voor fwb en daar ben ik helemaal oké mee. We passen niet goed bij elkaar qua persoonlijkheid. Ik ben extravert en hij behoorlijk introvert. Maar we vinden elkaar leuk en lekker Kunnen goed praten en hopelijk goed sexen
quote:Noor226 schreef op 20 april 2017 @ 16:35:

@lovestar: aha, zo met context valt het inderdaad wel mee! Jemig, deel 8 is gewoon al jn zicht!



@eva: misschien voelt hij na jullie date meer de noodzaak om snel te reageren. Werkt bij mij in elk geval wel zo ;)



Met mij gaat het super, nog steeds dolverliefd op m'n Tindervangst. Hij denkt er gelukkig precies zo over. Grote stoere man die vantevoren aangaf niet te houden van genegenheid in het openbaar, haha, als ik hem nu z'n gang laat gaan lopen we alleen nog maar walgelijk klef aan elkaar geplakt over straat.

Ook al aan familie voorgesteld als nieuwe vriend/vriendin, het zit gewoon goed.



Vroegere ik zou mezelf een ferme bitchslap verkopen, maar dit voelt echt als samenwoon/trouwen/voortplantings-materiaal. Haha, voorlopig hou ik het bij veel oefenen Noor
Noor wat fijn!! Heerlijk voor je. Geniet lekker.
Alle reacties Link kopieren
Reclaim the term 'Slut'!



Mijn leuke date van jaren geleden die weer naar Nederland zou komen. Komt niet meer. Of wel, maar niet langdurig meer om zich hier of ergens in Europa te vestigen. Pff.. Flauw! Nou ja, good for him, dat hij een leuke nieuwe uitdaging in een ander werelddeel heeft gevonden.



Jammer, zou een goed evenwicht vormen tegenover de man die ik nu blijkbaar elk weekend ga zien. Net zo'n oester als dat ik ben, maar begon maandag een beetje te ontdooien, en stiekem wel een erg lieve en zorgzame jongeman. Moet ik mee oppassen.
Whahaha Mats! Ik had iemand in pak en auto naar rechts geswiped dit keer. En mats geroepen. Maar helaas, was niet jij
Alle reacties Link kopieren
Even bijgelezen ... hoop berichtjes hier.



De date van zaterdag waar ik zo'n zin in heb/goed gevoel over heb... die wilt alleen maar bij hem thuis afspreken, ik zei dat ik dat nooit de eerste keer doe...nu wil hij niet meer... wat een oelewapper... ik heb nog een vraag uitstaan waarom hij perse thuis wilt afspreken, maar daar hoor ik waarschijnlijk niets meer op.



Heb nog wel iets achter de hand,... een match van Lexa, is eigenlijk een soort wild card, niet helemaal mijn type, maar hij appt wel grappig... misschien vraag ik hem wel zaterdag... heb nu wel zin in een date :-)



Nog 3 matches op Tinder staan, maar die zijn erg afwachtend...moet ik weer het gesprek openen.... wat zijn die mannen toch sloom...



Maar goed, zaterdag ga ik op date, weet alleen nog niet met wie hahaha!



En na slechte seks, dan zeg ik dat niet zo, maar wel zoiets van dat ik wel een klik voel, maar eentje die niet genoeg is... zoiets....wil ze ook niet al te veel kwetsen... Ik geef wel subtiele aanwijzingen tijdens de seks...maar dat helpt maar een beetje, het is toch een soort talent...
noppes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven