Minder van Tinder - deel 9

22-06-2017 22:06 3141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 alweer! :cheer2: Hier bespreken we het lief en leed rondom daten. De teleurstellingen, succeservaringen en hilarische anekdotes!

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Het vorige deel:
relaties/minder-van-tinder-deel-8/list_ ... #p27228270
ywtje schreef:
10-08-2018 08:35
:HA: zoveel kortzichtigheid is de moeite van de discussie niet meer waard.
Wens al die WO'ers die met zo'n tunnelvisie daten, veel succes en ik hou me er buiten voortaan. Vind het tenenkrommend.

Vandaag mijn date. Gisteren met m'n lieve vriendin uit eten geweest en die kent mijn date goed. Na al haar verhalen maakt m'n hart nog meer een sprongetje. Deze zou ik echt nog heeeel graag, lang bij me houden.

Hij heeft een date verzonnen, maar doet heerlijk geheimzinnig erover. Dus ben heel benieuwd wat we vanavond gaan doen :love:
Klinkt goed ywtje :love:
Delila- schreef:
10-08-2018 09:19
Ja zo fijn!
:) fijn
Charles_Gentle28 schreef:
10-08-2018 12:13
Daar kwam het in wezen op neer, inderdaad. Met dyslexie kan je wel nog deftige gesprekken houden vermoed ik, waar het mij om draait.
Ik denk nog steeds dat je prima en goede gesprekken kan hebben met een VMBOer, ik heb er iig de grootste lol mee
In mijn dateland gaat het niet zo goed, ik heb zelf wijnig tot geen zin om te chatten. Ik hou maar even en pauze
ZeepBelle, spreek gewoon af met die man. Zo over chat is geen graadmeter. Als je gevoel goed is, plan een date in.
Nu let je er misschien ook teveel op en soms heb je inderdaad je dag niet en al die gesprekken op gang houden met iemand die je nog niet kent, ik persoonlijk vind het vermoeiend. Deed ook steeds minder m'n best, totdat ik iemand irl echt leuk vond. Sprak ook zo snel mogelijk af.
Oifa, Ik ken je niet, maar er vallen me een aantal dingen op in wat je schrijft: Je zegt dat het niet goed gaat in dateland met je. Maarrrr je zegt zelf je dates af, omdat die mannen in jouw ogen iets doen wat niet goed is. En nu zeg je zelf geen zin te hebben om te chatten. Zijn die mannen en chats werkelijk zo suf, of niet goed genoeg? Doen ze echt raar, of zijn ze saai, of houdt je zelf overal de boot af?
Tegelijkertijd is dit naar mijn idee niet wat je wil, omdat je er wel over schrijft alsof je het jammer vindt.

Ik kan het mis hebben hoor, maar het komt op mij over heel tegenstrijdig over.
Bij twijfel niet doen.
de date verzet naar morgen :) even kort, later reageer ik wat meer
winkje87 schreef:
10-08-2018 14:30
Oifa, Ik ken je niet, maar er vallen me een aantal dingen op in wat je schrijft: Je zegt dat het niet goed gaat in dateland met je. Maarrrr je zegt zelf je dates af, omdat die mannen in jouw ogen iets doen wat niet goed is. En nu zeg je zelf geen zin te hebben om te chatten. Zijn die mannen en chats werkelijk zo suf, of niet goed genoeg? Doen ze echt raar, of zijn ze saai, of houdt je zelf overal de boot af?
Tegelijkertijd is dit naar mijn idee niet wat je wil, omdat je er wel over schrijft alsof je het jammer vindt.

Ik kan het mis hebben hoor, maar het komt op mij over heel tegenstrijdig over.
Die tegenstrijdigheid in mij beschrijf je heel erg goed, kan het zelf niet mooier verwoorden.
depster schreef:
10-08-2018 14:52
de date verzet naar morgen :) even kort, later reageer ik wat meer
Heb je iets leuks om naar uit te kijken :)
Oifa schreef:
10-08-2018 13:19
Ik denk nog steeds dat je prima en goede gesprekken kan hebben met een VMBOer, ik heb er iig de grootste lol mee
Ik heb een tijd gedate met iemand die de basisschool niet had afgemaakt. Spelling was bagger en het ontbrak hem op een aantal gebieden een beetje aan algemene kennis, maar verder kon ik er prima gesprekken mee hebben.

Heb enkele jaren geleden een paar gastlessen gegeven op een VMBO school en vond de kids eigenlijk best slim!
Hello, can you hear me?
verkeerd topic
HelloFromTheOtherSide schreef:
11-08-2018 05:55
Ik heb een tijd gedate met iemand die de basisschool niet had afgemaakt. Spelling was bagger en het ontbrak hem op een aantal gebieden een beetje aan algemene kennis, maar verder kon ik er prima gesprekken mee hebben.

Heb enkele jaren geleden een paar gastlessen gegeven op een VMBO school en vond de kids eigenlijk best slim!
Er zitten ook best veel slimmerds op het vmbo, maar die hebben/ hadden of geen zin of interesse ( of hadden meer interesse in andere dingen) om te leren of hebben moeite ( door bijv prive omstandigheden) om mee te komen met een hoger niveau. Vaak zie je deze mensen later doorstromen tot hoger niveau en doorleren.
Voor iedereen een groene tuin
Ik heb laatst mijn Tinderdate vrij direct afgekapt,, twee jaar geleden een tijd gedate, met elkaar naar bed geweest, uiteindelijk een beetje abrupt geëindigd, helaas.

Elke zoveel tijd hadden we weer (wekenlang soms) contact, maar het liep nooit echt,, tot ik in juni heb gezegd: ‘ik vind het wel vervelend dat het al 2 jaar zo loopt, laten we een keer afspreken, dat is leuker’.

Daar reageerde ze wel enthousiast op..

Uiteindelijk na 6,5 week constant appen, zonder dat ik ook maar het idee kreeg dat ze de intentie had om iets af te spreken, gezegd dat ik er klaar mee was. Dat gebrek aan initiatief trek ik echt niet.. en ‘geen tijd’ betekent voor mij gewoon ‘geen zin om tijd te maken’.

Daarnaast heb je het imo ook niet echt begrepen als ik zeg ‘he dat appen vind ik vet kut’ .. dat je me dan doodleuk anderhalve maand elke dag gaat appen.
Doordat meerdere mensen hier hebben geschreven over het 'geen vragen stellen' ben ik eens terug gaan kijken in de chats tussen mij en date.. Ik stel eigenlijk ook vrij weinig vragen (hij ook overigens), we vertellen elkaar gewoon wat ons bezighoudt en reageren vanuit daar weer.. Ik ervaar het iig niet als storend.
Sinds juni date ik met een man via Tinder, zien elkaar ongeveer eens per week gemiddeld en het klikt goed, is gezellig en ben wel aardig verliefd aan het worden :-)
Alleen nu de twijfels, hij was afgelopen week heel druk, werk, verhuizen, best plausibel allemaal, maar hij laat een beetje hangen wanneer we elkaar weer zien.
Beetje ongelukkige timing, want mijn kinderen zijn er deze week niet en ik heb hem daarom uitgenodigd om te blijven slapen, wat hij ook graag wil, maar verder dus nog geen nieuwe date
Ik voel me net een puber.... moet ik nu gaan appen dat ik het graag wil weten? En sowieso eens gaan hebben over hoe serieus het nu allemaal is tussen ons of zou ik hem dan afschrikken?
Ahhh kan er soms zo onzeker van worden
Ooooh de date gister was geweldig!!! :heart:

:proud:

Ik wilde eens een ander bericht neer zetten dan gewoonlijk. We waren een tijd aan t afspreken voor gister, komt mijn bericht maar niet aan. Ik start tinder opnieuw op; match weg.... :bye:

De date van donderdag heeft om herhaling gevraagd en ik ga wel op een tweede date. Wat een enthousiastme he? Haha
Heb je nou wel of geen date gehad gisteren Depster? Je berichtje is iets verwarrend. Volgens mij niet? Dat vind ik echt jammer voor je.

Goed dat je op tweede date gaat. Hoop dat hij je verrast met een super leuke persoonlijkheid. En als je hem aantrekkelijk vindt, valt al het andere waar je over twijfelt misschien wel weg.
Appeltaartmetrozijn schreef:
11-08-2018 23:01
Sinds juni date ik met een man via Tinder, zien elkaar ongeveer eens per week gemiddeld en het klikt goed, is gezellig en ben wel aardig verliefd aan het worden :-)
Alleen nu de twijfels, hij was afgelopen week heel druk, werk, verhuizen, best plausibel allemaal, maar hij laat een beetje hangen wanneer we elkaar weer zien.
Beetje ongelukkige timing, want mijn kinderen zijn er deze week niet en ik heb hem daarom uitgenodigd om te blijven slapen, wat hij ook graag wil, maar verder dus nog geen nieuwe date
Ik voel me net een puber.... moet ik nu gaan appen dat ik het graag wil weten? En sowieso eens gaan hebben over hoe serieus het nu allemaal is tussen ons of zou ik hem dan afschrikken?
Ahhh kan er soms zo onzeker van worden
Als je sinds juni date dan weet je inmiddels toch wel of iemand serieus met je is?

Ik date pas drie weken, maar mijn date wil een serieuze, stabiele relatie en spreekt dit ook uit. Dus ik weet waar ik aan toe ben. En ook uitgesproken dat we elkaar heel erg leuk vinden :love: dat betekent niet dat we nu gelijk een stel zijn, maar weer zeker dat ik de enige ben met wie hij date.

Vind na zoveel maanden nog twijfelen of jullie dezelfde intenties hebben, wat apart. Dus, zeker vragen. Je kan maar beter nu weten waar je aan toe bent, dan aanmodderen.
ywtje schreef:
12-08-2018 08:27
Heb je nou wel of geen date gehad gisteren Depster? Je berichtje is iets verwarrend. Volgens mij niet? Dat vind ik echt jammer voor je.

Goed dat je op tweede date gaat. Hoop dat hij je verrast met een super leuke persoonlijkheid. En als je hem aantrekkelijk vindt, valt al het andere waar je over twijfelt misschien wel weg.

Nou geen date gehad dus omdat 9f Tinder ons ontmatchte of hijzelf voordat we iets concreets hadden neergezet..

Fijn dat t voor jou zo de goede en leuke kant op gaat!!
Wat apart! Niet fijn.
Wissel je nooit nummers uit voordat je op date gaat?
Dat doe ik wel, omdat ik een keer mee heb gemaakt dat de beste man niet kwam opdagen. Uiteindelijk bleek zijn vader een 'hersenbloeding' te hebben gehad. Weken later weer afspreken, met vader ging het goed. Wederom hetzelfde gebeurt!! En deze gast was nog van relatieplanet ook.

Voortaan wissel ik dus echt wel nummers uit, voelt het net wat serieuzer.
Nee doe ik pas als t leuk was na date 1 en er nog een date komt.
Ik ben een keer gestalkt door iemand die ik eerder mijn nummer had gegeven. Dat wil ik dus niet meer :p
Mijn date is wel echt een moeilijk bereikbaar iemand, telefonisch. Moet ik echt aan wennen. Vind het altijd wel gezellig ff appen/bellen. Maar bij hem gaat er dan uuuuren overheen. Drie uur geleden heb ik hem gebelt. Hij heeft nog niet terug gebelt. En appen doet hij al helemaal niet.

Haha voor een verliefdheid word ik qua onzekerheid wel op de proef gesteld. Ik weet dat het goed zit, rationeel. Gevoelsmatig een ander verhaal :cencored:
Inmiddels weer rustig gelukkig. Heb echt onzekerheids vlagen... Niet fijn.
Delila voor jou herkenbaar ook? Omdat je ook in een beginnende relatie zit.
ywtje schreef:
12-08-2018 19:56
Inmiddels weer rustig gelukkig. Heb echt onzekerheids vlagen... Niet fijn.
Delila voor jou herkenbaar ook? Omdat je ook in een beginnende relatie zit.
Lieve Ywtje, ik begrijp je onzekerheidsvlagen, ook al zit in niet in een beginnende relatie ;-)
Mijn situatie ligt anders omdat mijn date straks maanden op reis gaat. Heb er wat meer over verteld in het “(Alleenzijn en) gelukkig zijn met jezelf VII topic’, mocht je meer willen weten.
Het is makkelijk gezegd (rationeel) maar de onzekerheid zit in jou en heeft weinig met hem te maken of het feit dat hij niet opneemt.
Mijn date appt dagelijks (sinds onze mini pauze) en neemt veel initiatief, dat is ontzettend fijn. Ook hij reageert soms uren niet hoor, vind ik ook wel lastig soms. Maar ik heb er sws geen controle over, dat is het hele punt. We willen controle hebben, over alles, maar dat werkt bij daten al helemaal niet. Dat weten is een geruststellende gedachte voor mij.
Ik zei al eerder hier eens dat ik vind dat het initiatief vooral bij de man moet liggen. Dat is geen spelletje, maar hoe het werkt in mijn ogen.
Het mannelijke initieert en het vrouwelijke ontvangt. Voor mij is dat de juiste dynamiek die ik aantrekkelijk vind.
Betekent niet dat je nooit eens initiatief mag nemen als vrouw, maar tijdens het daten laat ik het gewoon zoveel mogelijk aan de man over. Ik laat uiteraard mijn enthousiasme wel duidelijk merken en mijn waardering bljken. Ik heb altijd gemerkt dat zodra ik ga jagen (want dat doe je als je achter hem aanbelt, dingen voorstelt etc.) de man zich terugtrekt en zijn interesse verliest.
Klinkt waarschijnlijk heel ‘onfeministisch’ maar dit is zoals ik het ervaar.

Mss helpt het ook voor jou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven