Mis mijn ex, heeft nu een ander

26-01-2019 18:00 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

In de hoop dat dit me een beetje helpt en dat er misschien nog een goed advies uitkomt wil ik graag even mijn verhaal kwijt..
4 maanden geleden ging mijn relatie plots uit. Dit kwam volledig van zijn kant en ik had dit totaal niet zien aankomen. Sterker nog, de dag waarop het uitging zouden we samen op vakantie gaan.
Ik had niet verwacht er zó kapot van te zijn maar dat ben ik wel, en dat ben ik eigenlijk nog steeds. De relatie duurde niet lang, zo’n 5 maanden, ik snap dus niet waarom ik hier zoveel last van blijf hebben.
Het voelt alsof ik nog in een van de eerste fases van ‘liefdesverdriet’ zit: bij alles wat ik doe toch aan hem denken, fijne momenten opnieuw herbeleven (totdat ik mezelf een halt probeer toe te roepen), en huilen. Heel veel huilen, al 4 maanden lang. Ik ben er ook zeer neerslachtig door geworden, haal veel minder plezier uit dingen die ik normaal gesproken leuk vond.

Nu zag ik gisteren zonder aankondiging een foto van hem met zijn nieuwe vriendin op social media. Zijn goed recht natuurlijk, maar ik ben er wel kapot van.. ik voel me weer een beetje zoals direct nadat de relatie uitgang.

Voor een relatie van 5 maanden vind ik het eigenlijk niet normaal dat ik hier nog zo erg mee zit, en dus eigenlijk nog steeds hartstikke verliefd ben. Ik wil hier zo graag vanaf en me weer kunnen focussen op de leuke dingen in mijn leven, maar ik weet niet goed hoe ik daar tot kom..

Goed advies, bemoedigende woorden of even een reality call, is allemaal welkom!! Alvast bedankt.
Blokkeer hem overal, dat ten eerste
Als je het niet zag aankomen dan valt het natuurlijk rauw op je dak om je verliefdheid om te moeten zetten in afscheid nemen.
Het komt uiteindelijk wel goed.
Sterkte.
Misschien heeft het te maken met vertrouwen in een ander. Als iemand abrupt iets beëindigt, ben je daardoor even dat basisvertrouwen kwijt.
Volgens mij helemaal niet zo gek hoor, zelfs al ken(de) je iemand nog niet zo lang.
Agoss ik hoop dat je er snel overheen bent, liefdesverdriet is zo verlammend :hug:
Je hebt ten eerste geen "relatie" gehad, maar verkering. Iemand die je koud een paar maanden kent, kan je niet met droge ogen een "relatie" noemen. Jullie waren nog in het stadium van elkaar leren kennen en meer niet. Neemt niet weg dat je je behoorlijk van slag kunt voelen als het dan plotsklaps uit gaat. Maar dat kan gewoon in die fase. Jij had gehoopt er meer van te maken, hij zag het niet meer zitten, en ja, dat is balen. Maar een verkering van een paar maanden is het ook weer niet waard om eeuwig in zak en as te zitten. Wees blij dat het er in een vroeg stadium uit gekomen is, en niet op een moment dat je samen een huis zou hebben gekocht, of (erger nog) op een moment dat je zwanger blijkt te zijn.

Je hebt een vriendje gehad en het is niks geworden. Meer is er niet aan de hand. En nogmaals, balen en tuurlijk hoort daar even verdrietig zijn bij, maar het is gelukkig ook niet zo dat je hele toekomst nu in duigen ligt. Ik wens je een hele leuke vriend toe die beter bij je past!
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik herken jouw gevoel. Ook 'maar' een half jaar met iemand omgegaan en nu weer alleen. Voel mij rot hieronder.

Sterkte.
anoniem_381972 wijzigde dit bericht op 26-01-2019 18:39
4.88% gewijzigd
Je zat nog helemaal in die zeer verliefde fase, je hebt geen tijd gehad om hem van zijn voetstuk te zien flikkeren en zijn menselijke en ook mindere kanten te leren kennen. Ik heb een relatie van 9 jaar gehad en was daar veel sneller overheen dan die daarna van nog geen twee (nou was ik wel beide keren degene die het uitmaakte, kan me voorstellen als het buiten je om besloten wordt dat het dan nog veel moeilijker is).
Eens met onderstaand bericht. Je wil echt niet depressief raken om iemand die waarschijnlijk niet eens meer aan jou denkt. Heb er zelf een keer ook veelste lang over gedaan om over een ex heen te komen. Maar wat voor jou bedoeld is is voor jou. Mijn ex bleek achteraf homo te zijn. Man ben ik blij dat dat dus uit ging. Op dat ogenblik zag ik dat niet, maar er is dus altijd een goede reden waarom iemand niet voor jou bedoelt is.
Lillybit schreef:
26-01-2019 18:24
Blokkeer hem overal, dat ten eerste
Als je het niet zag aankomen dan valt het natuurlijk rauw op je dak om je verliefdheid om te moeten zetten in afscheid nemen.
Het komt uiteindelijk wel goed.
Sterkte.
Ondanks dat vijf maanden een relatie hebben erg kort is. En er mensen zullen zijn die zeggen dat echte liefde moet groeien. Denk ik dat jij van hem hield en het daarom zo moeilijk vind.

Nog volop verliefd, alles door een roze bril zien (bedoel ik niet negatief hoor) lekker genieten van hem en dan ineens verlaat hij je.

En ja, dat is pijnlijk en zeker als je dan na korte tijd een foto van hem ziet met iemand anders.

En blokker hem en/of verwijder hem van sociale media. Want dat is jezelf onnodig kwellen.

Heb even liefdes verdriet en probeer dan weer verder te gaan. Ik weet dat het misschien makkelijker gezegd dan gedaan is. Maar het komt goed.

Sterkte.
Ik herken het.
Mijn vorige vriendin maakte het na acht maanden ook ineens uit, al was de relatie niet heel stabiel, het was al twee keer gepauzeerd voor een week.
Ik ben toen weer aan het daten geslagen en drie maanden later kwam ik mijn huidige vriendin tegen. Dat is nu twaalf jaar geleden.
TO, dat gaat jou ook gebeuren. :hug:
Ik zit in hetzelfde schuitje al is het na een veel langere relatie. Ik begrijp hoe je je voelt en volgens mij maakt de tijdsduur niet uit als je iemand graag ziet.
Laat het verdriet toe want er komt een dag dat het beter zal gaan. Ik weet het, ik geloof het bijna zelf niet maar toch is het zo.
Na 5 maanden ben je nog super verliefd en ken je iemand nog amper. Je bent dus heel erg verliefd op het idee van wat het had kunnen zijn tussen jullie, en je hebt nog amper vervelende ervaringen die een beetje balans geven. Daarom is je liefdesverdriet juist heftiger dan wanneer de relatie langer duurde.

Zoek afleiding en wees maar een beetje lief voor jezelf, het wordt echt beter.
het onverwachte is het misschien geweest. Wat een rotmoment ook, de dag dat je op vakantie zou gaan.
Snap je wel waarom hij het uitmaakte? Heeft hij je dat duidelijk kunnen maken?
sterkte, het komt heus weer goed met je
Ik heb ooit eens een relatie verkering gehad van een maand of 4 en het duurde ongeveer een half jaar voordat ik me weer enigszins normaal voelde. Het liefdesverdriet was heel heftig. Veel heftiger dan het einde van een relatie van 12 jaar. Ik denk dat het komt omdat je nog in die verliefdheidsfase zat. Je zag nog overal mogelijkheden met deze vent. Het is ook gekmakend als het dan 'ineens' uit is. Je moet dan een soort van 'afkicken'. Je wil je drugs maar die krijg je niet. Ik was er letterlijk ziek van destijds.

Ja, het is echt ontzettend !@#% maar ik garandeer je dat het voorbij gaat. Er komt een dag dat je blij bent dat het nooit iets geworden is. Ook al is het momenteel moeilijk voor te stellen.

Verder.. alles blokkeren. Sterkte.
Ik had dit een keer zelfs na 3 maanden.
Ik was helemaal stuk, maar nu ben ik zo blij dat ik van hem af ben. Dat duurde een paar maanden voor ik hem los kon laten.
Hartstikke bedankt voor alle reacties. Ik weet dat het over gaat maar vind dat nu moeilijk te geloven omdat het al zo lang hetzelfde gevoel is.
Zeker het punt dat ik hem nog niet van zijn voetstuk heb zien flikkeren, heeft me aan het denken gezet!

Een van mijn vriendinnen geeft binnenkort een feestje waar al mijn vrienden aanwezig zullen zijn. Laat hem nou net in onze vriendenkring zitten. Hij zal er dus ook zijn. N.a.v. eerdere momenten dat ik hem ergens tegenkwam en even heb gepraat, weet ik dat ik mezelf de dagen daarna weer flink in de war voel.
Echter wil ik me ook niet laten kennen door niet te komen.. het laatste wat ik wil is wel dat hij weet dat ik het er nog zo moeilijk mee heb, daar bereik ik niets mee.
Lady_Day schreef:
26-01-2019 20:38
Je moet dan een soort van 'afkicken'. Je wil je drugs maar die krijg je niet. Ik was er letterlijk ziek van destijds.
Heel goede vergelijking. Het is dezelfde werking als drugs. En dan moet je afkicken.
Bliss123 schreef:
26-01-2019 18:00
Voor een relatie van 5 maanden vind ik het eigenlijk niet normaal dat ik hier nog zo erg mee zit, en dus eigenlijk nog steeds hartstikke verliefd ben.
Oh, liefje! :hug: :hug: :hug:

Waarom zou dat niet normaal mogen zijn? Als hij 'het' voor jou was, dan mag je je na 5 maand toch net hetzelfde voelen als iemand anders na 5 jaar.

Ik wens dat het je snel beter gaat. Probeer maar aan zijn slechte kanten te denken (als hij die al had, natuurlijk). Misschien helpt het.

:hug: :redrose:
Bliss123 schreef:
27-01-2019 10:30
Hartstikke bedankt voor alle reacties. Ik weet dat het over gaat maar vind dat nu moeilijk te geloven omdat het al zo lang hetzelfde gevoel is.
Zeker het punt dat ik hem nog niet van zijn voetstuk heb zien flikkeren, heeft me aan het denken gezet!

Een van mijn vriendinnen geeft binnenkort een feestje waar al mijn vrienden aanwezig zullen zijn. Laat hem nou net in onze vriendenkring zitten. Hij zal er dus ook zijn. N.a.v. eerdere momenten dat ik hem ergens tegenkwam en even heb gepraat, weet ik dat ik mezelf de dagen daarna weer flink in de war voel.
Echter wil ik me ook niet laten kennen door niet te komen.. het laatste wat ik wil is wel dat hij weet dat ik het er nog zo moeilijk mee heb, daar bereik ik niets mee.
Ik zou gewoon naar dat feestje gaan en zorgen dat ik er fantastisch uitzag, geweldige jurk aan, mooie schoenen en sieraden, en hem gewoon vriendelijk begroeten, maar wel laten zien dat ik geen zielig hoopje ellende ben. Ik zou me vermaken met vriendinnen die er ook zijn, gezellig praten met iedereen en me vrij bewegen in de wetenschap dat ik er fantastisch uitzie en plezier heb.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Ik begrijp je wel. Je was nog verliefd, je was je een hele toekomst met hem aan het opbouwen, en daar moet je nu alweer afscheid van nemen.

Blokkeer hem op facebook, of op zn minst ont volgen. Elke keer hij in je feed passeert gaat de wonde weer een beetje open.

En blijf niet thuis omdat je hem mogelijk kan zien. Je hoeft ook geen praatje met hem te maken. Begroet hem en ga daarna genieten van je avond met vriendinnen. Hij begrijpt wel dat dit nog moeilijk voor je is, en als hij dit niet begrijpt is hij je echt niet waard!

En trek je mooiste kleren aan, straal en geniet. Dan ziet hij wat hij laat varen, en wie weet welke leuke contacten je die avond nog legt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven