Mis wat...

05-03-2017 12:17 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
sfs
Met X vind je absoluut aansluiting op feesten. Het is altijd een heel sociaal gebeuren. Ik heb wel eens uren alleen rondgelopen op een feest (vrienden kwijt) en heb me geen seconde verveeld. Ik was alleen toen wel een stuk jonger (23 ofzo). Maar, ik vind het geen goed idee dat je alleen gaat. Drugs blijven drugs met alle risico's van dien, dus iemand bij je hebben die op je let (en vice versa) is geen overbodige luxe. Just in case.
Dus je wil eigenlijk lol maken, stukje verloren jeugd inhalen, en het enige wat je kunt bedenken is drugs gebruiken.. dat vind ik idd een beetje treurig. Kun je geen andere leuke dingen bedenken die je vrouw ook leuk vind? Of wat meer investeren in een leuk sociaal leven?
Waarom ga je niet eerst eens met je vrouw naar de bioscoop? Heb je ook een leuke avond en ben je er even uit.
Misschien leuke dingen bedenken waar geen illegale (en potentieel gevaarlijke) drugs aan te pas komt.

Xtc is zo onschuldig niet, ken mensen die er psychotisch van zijn geworden....

Hobbies, reizen, sport is wellicht wat?
Live long and prosper
quote:dweedledee schreef op 05 maart 2017 @ 12:23:

Met X vind je absoluut aansluiting op feesten. Het is altijd een heel sociaal gebeuren. Ik heb wel eens uren alleen rondgelopen op een feest (vrienden kwijt) en heb me geen seconde verveeld. Ik was alleen toen wel een stuk jonger (23 ofzo). Maar, ik vind het geen goed idee dat je alleen gaat. Drugs blijven drugs met alle risico's van dien, dus iemand bij je hebben die op je let (en vice versa) is geen overbodige luxe. Just in case.Het lijkt me dat je geen aansluiting vind als de andere niet gebruiken. Of valt dat mee. en op welke feesten vind je de meeste gebruikers? Ik ga ook liever niet alleen. Maar als ik niemand anders heb, ben ik de eerste keer(en) bereid de risico te nemen en wie weet kom ik dan iemand tegen?
quote:dweedledee schreef op 05 maart 2017 @ 12:23:

Met X vind je absoluut aansluiting op feesten. Het is altijd een heel sociaal gebeuren. Ik heb wel eens uren alleen rondgelopen op een feest (vrienden kwijt) en heb me geen seconde verveeld. Ik was alleen toen wel een stuk jonger (23 ofzo). Maar, ik vind het geen goed idee dat je alleen gaat. Drugs blijven drugs met alle risico's van dien, dus iemand bij je hebben die op je let (en vice versa) is geen overbodige luxe. Just in case.Wie lette er op jou dan, toen je je vrienden uren kwijt was?
@Honingdropje & Montblanc

De contact tussen en mij en mijn vrouw is goed en ook altijd geweest. Wij doen heel vaak leuke dingen samen. We gaan samen naar de bios, gaan uiteten. We hebben samen de halve wereld gezien. Laat daar geen onduidelijkheid over zijn. Dit zal ook niet verdwijnen. Ik drink geen alcohol en rook niet. Iemand anders kiest er voor om een paar biertjes met vrienden te drinken en mijn voorkeur gaat naar drugs. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat alcohol slechter en verslavender is. Zo iemand is toch ook niet triest. Die heeft gewoon lol met vrienden.

@Janena,

Onveilig gebruik van bijna elk middel kan grote gevolgen hebben. Ik hoor ook verhalen van mensen die elke week 2 keer super hoge dossisen xtc gebruiken. Niemand hoeft mij vertellen dat daar grote risicos aan verbonden zijn.Bij Een kettingroker of iemand die wekelijks veel te veel drinkt kan de gevolgen ook erg groot zijn. Dat wil niet zeggen dat af een toe een biertje een reeele kans heeft tot het leiden van een ernstige ziektes.
XTC kan gevaarlijk zijn - je hebt een gezin en dus ook verantwoordelijkheden. Kun je tegenwoordig je drugs nog laten testen? Zo niet, zou ik er niet mee doorgaan.

Als jij echt zo onervaren bent als je zegt, zullen twee jointjes en twee blikjes redbull toch ook al wel heel leuk zijn om het feestje mee door te komen.

Ik zou toch ook eens nagaan in hoeverre je niet gewoon in een quarter-life crisis zit en of je niet ook gewoon een beetje aan jezelf moet werken. Want als je inderdaad een beetje aan het quarter-puberen bent, zie ik het al gebeuren: vrouw wil niet mee, jij komt met E in je mik een knap jong ding tegen die wel ieder weekend naar feestjes wil en je ook nog eens het gevoel geeft dat je met haar je "verloren jeugd" kunt inhalen en daar gaat je gezinsleven.

Edit: oh, je hebt een open relatie, dus dan zal mijn laatste opmerking wel minder van toepassing zijn.
IMHO
TO, op sommige feesten wordt er heel veel xtc gebruikt. Dat soort feesten moet je dus hebben. Geen idee welke feesten dat tegenwoordig zijn, ik ben inmiddels een oud vel van ver in de 30 en die tijd ligt ver achter me. Maar je moet dan denken aan feesten zoals Sensation. Gewoon de kroeg in, raad ik je niet aan.

@Sandra; niemand (al let iedereen wel een beetje op elkaar op dat soort feestjes, is mijn ervaring). Daarom raad ik TO aan om zeker niet alleen te gaan.
Heel slecht idee om te overwegen alleen op stap te gaan en drugs te gebruiken

nooit drugs gebruiken zonder mensen om je heen te hebben die jou kennen en het beste met je voor hebben

als er iets mis gaat ben je superkwetsbaar, en dat kan altijd gebeuren. ook al vind jij dat je relatief veilige drugs wil gebruiken.

bovendien als je aansluiting gaat zoeken bij andere drugsgebruikers loop je zomaar eens tegen een stel mensen aan die de stap naar andere harddrugs veel kleiner maakt. je zal niet de eerste zijn die zich laat meevoeren door vreemden. van dichtbij gezien dat de bewering die jij nu maakt geen stand houdt in het moment

verder kun je ongelooflijk leuk uitgaan zonder drugs. stuk veiliger ook allemaal. ik lees dat je een gezin hebt en mijn persoonlijke mening is dat je dan dat soort risico's eigenlijk niet meer zou moeten nemen (nadat ik eens op de SEH zat en er een knarsende vader binnenkwam omdat kind doodziek was opgenomen. nee daar had die moeder echt wat aan, aan die vent).
quote:GrimbleGrumble schreef op 05 maart 2017 @ 12:41:

XTC kan gevaarlijk zijn - je hebt een gezin en dus ook verantwoordelijkheden. Kun je tegenwoordig je drugs nog laten testen? Zo niet, zou ik er niet mee doorgaan.

Als jij echt zo onervaren bent als je zegt, zullen twee jointjes en twee blikjes redbull toch ook al wel heel leuk zijn om het feestje mee door te komen.

Ik zou toch ook eens nagaan in hoeverre je niet gewoon in een quarter-life crisis zit en of je niet ook gewoon een beetje aan jezelf moet werken. Want als je inderdaad een beetje aan het quarter-puberen bent, zie ik het al gebeuren: vrouw wil niet mee, jij komt met E in je mik een knap jong ding tegen die wel ieder weekend naar feestjes wil en je ook nog eens het gevoel geeft dat je met haar je "verloren jeugd" kunt inhalen en daar gaat je gezinsleven.

Verantwoord gebruik van XTC is niet gevaarlijk. Tenzij je een allergische reactie hebt ofzoiets of een slechte pil. Maar je kan ze nog laten testen en dat doe ik ook.

Cannabis is overigens verslavender en doet meer schade dan XTC aan je lichaam. Maargoed dat heb ik vorige week geprobeerd. Omdat ik nooit in mijn leven gerookt hebt, kon ik er niet mee overweg. Ik heb een half uur gehoest en voelde verder helemaal niks. Dat hoeft voor mij dus niet meer.

Ik doe dit niet uit ontevredenheid of iets anders. Ik denk ook niet dat iedereen die geniet van drugs (en daar valt alcohol ook onder) aan het puberen is. Ik super tevreden met mijn gezin en situatie. Wat is er mis mee het net ff iets leuker te maken zo heel af en toe. Ik ben niet van plan wekelijks een pil te nemen.
Plaats een oproepje of zo op Partyflock to, daar zitten veel gelijkgestemden en wie weet kan je daar alvast contacten opdoen.

Ik ga veel uit en gebruik regelmatig drugs maar hoe sociaal ik dan ook ben, contact maken met een wildvreemde vent doe ik niet omdat ik het te gezellig heb met m'n eigen vrienden.

(En eerlijk gezegd zou ik twijfelen aan jouw intenties als ik je niet ken en je verhaal dus niet weet)
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 12:39:

De contact tussen en mij en mijn vrouw is goed en ook altijd geweest. Wij doen heel vaak leuke dingen samen. We gaan samen naar de bios, gaan uiteten. We hebben samen de halve wereld gezien. Laat daar geen onduidelijkheid over zijn. Dit zal ook niet verdwijnen. Ik drink geen alcohol en rook niet. Iemand anders kiest er voor om een paar biertjes met vrienden te drinken en mijn voorkeur gaat naar drugs. Uit meerdere onderzoeken blijkt dat alcohol slechter en verslavender is. Zo iemand is toch ook niet triest. Die heeft gewoon lol met vrienden.

@Janena,

Onveilig gebruik van bijna elk middel kan grote gevolgen hebben. Ik hoor ook verhalen van mensen die elke week 2 keer super hoge dossisen xtc gebruiken. Niemand hoeft mij vertellen dat daar grote risicos aan verbonden zijn.Bij Een kettingroker of iemand die wekelijks veel te veel drinkt kan de gevolgen ook erg groot zijn. Dat wil niet zeggen dat af een toe een biertje een reeele kans heeft tot het leiden van een ernstige ziektes.laat jij alles wat je inneemt testen voor je het gebruikt? van alcohol weet ik tenminste wat er in zit, wat voor effect het geeft en hoe ik het moet doseren.
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 12:50:

[...]

Cannabis is overigens verslavender en doet meer schade dan XTC aan je lichaam.

waar heb je deze informatie vandaan?
Verder vind ik het goed van je dat je informatie hebt opgezocht en er bewust mee om probeert te gaan. Je verhaal is misschien uitzonderlijk maar ik vind t tof voor je dat je de ruimte hebt om andere dingen in je leven te ontdekken dus trek je niet teveel aan van de negatieve reacties hier. Sommige mensen zijn nou eenmaal anti en zullen niet begrijpen waarom je dit doet.
Ik vind je niet sneu, vind mensen die bewust sneu doen juist knap hoor. Niet denken, gewoon doen. YOLO!
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 12:39:

@Janena,

Je hoeft van mij ook geen alcohol te drinken hoor..zo gek dat mensen die drugs willen gebruiken altijd aankomen met : " drank is erger". Ik hoor nooit een roker zeggen: " ik rook, want m'n neus volduwen met coke is erger "

En iemand die naar het café gaat om met vrienden een biertje te drinken vind ik niet triest. Iemand die naar het café gaat zonder vrienden, in de hoop dat ie daar contacten op kan doen die met m willen drinken..ja, wel een beetje.
Ik vind het vreemd dat je vooral het experimenteren met drugs wil inhalen ipv vrienden maken. Daar mis je mijns insziens meer aan dan die oppervlakkige drugswereld. Misschien moet je eerst investeren in een sociale kring. Dan zie je wel of je drugs nog zo boeiend vindt. Daarnaast, XTC is niet onschuldig. Ik weet niet hoe je daarbij komt..? Als je dan toch per sé alleen wil gaan; op ieder feestje met electronische muziek wordt flink gesnoven en geslikt. Van techno tot hardcore. Het is maar net waar je van houdt.
quote:Pinda-Kaas schreef op 05 maart 2017 @ 12:48:

Heel slecht idee om te overwegen alleen op stap te gaan en drugs te gebruiken

nooit drugs gebruiken zonder mensen om je heen te hebben die jou kennen en het beste met je voor hebben

als er iets mis gaat ben je superkwetsbaar, en dat kan altijd gebeuren. ook al vind jij dat je relatief veilige drugs wil gebruiken.

bovendien als je aansluiting gaat zoeken bij andere drugsgebruikers loop je zomaar eens tegen een stel mensen aan die de stap naar andere harddrugs veel kleiner maakt. je zal niet de eerste zijn die zich laat meevoeren door vreemden. van dichtbij gezien dat de bewering die jij nu maakt geen stand houdt in het moment

verder kun je ongelooflijk leuk uitgaan zonder drugs. stuk veiliger ook allemaal. ik lees dat je een gezin hebt en mijn persoonlijke mening is dat je dan dat soort risico's eigenlijk niet meer zou moeten nemen (nadat ik eens op de SEH zat en er een knarsende vader binnenkwam omdat kind doodziek was opgenomen. nee daar had die moeder echt wat aan, aan die vent).

Ok dat niet alleen op stap gaan met drugs, kan ik wel wat in vinden. Maar wat is anders de oplossing.

Ik ben wel een volwassen man he. Ik geloof echt niet dat ik me mee zal laten voeren. en de voorbeeld die je noemt is natuurlijk heel triest. Ik zou het mezelf heel erg kwalijk nemen als ik elke weekend zo erg onder invloed ben dat niemand wat aan me heeft. Maar zo af en toe eens in de 3 maanden een paar uur voor mezelf. Als dan wat gebeurt is dat heel veel pech, ik bedoel wat is de kan?? en ik zal me zeker ook schuldig voelen, maar ik vind niet dat, dat reden genoeg is om nooit even onder invloed te mogen zijn.
TO; schiet maar niet in de verdediging. Over het algemeen is men hier niet zo enthousiast over drugs. En dat hoeft ook niet. Iedereen zijn of haar mening. Onbekend, maakt onbemind en dat is logisch.

Toch worden er nuttige tips gegeven. De stap van XTC naar speed of cocaïne wordt inderdaad kleiner. Dat heb ik ook van dichtbij gezien. Echter, heel veel mensen houden het ook alleen bij XTC.

Altijd laten testen trouwens!

En eigenlijk vind ik ook, dat drugs gebruiken zodra er kinderen zijn, niet echt een goed idee is. De kans is klein dat er iets gebeurt, maar toch, er is altijd een risico.
Er zijn heel ver volwassenen die nooit drugs hebben gebruikt in hun jeugd en die absoluut niet vinden dat ze iets gemist hebben..

Raar dat jij het niet gebruiken van drugs benoemt als ik heb mijn jeugd gemist.

Als je op je 19e noot uitgingen alleen maar druk was met je bedrijf heb je zeker een hele gezellige periode gemist waarin de meesten nog weinig verantwoordelijkheden hadden en wel geld en tijd om leuke dingen te ondernemen.

Die tijd is voorbij. Die kan je nooit meer inhalen. Je kan alleen proberen je leven nu zo leuk mogelijk te maken

Dus doe leuke gezellige dingen. Nodig andere stelle uit. Probeer vrienden te maken op de netwerk borrel voor ondernemers of bij het uitoefenen van je nieuwe hobby's waar je nu tijd voor hebt.

Maar zoek het niet in drugs of ander onverantwoordelijk gedrag. Je hebt er gezin dus kan je je simpelweg niet meer veroorloven om je te gedragen als een 19 jarige zonder verantwoordelijkheden.
quote:Pinda-Kaas schreef op 05 maart 2017 @ 12:52:

[...]

laat jij alles wat je inneemt testen voor je het gebruikt? van alcohol weet ik tenminste wat er in zit, wat voor effect het geeft en hoe ik het moet doseren.

Ja alles laat ik testen.

En hier kun je het zien:

https://www.jellinek.nl/v ... drug-is-de-gevaarlijkste/
Doe t niet...

Leef nu
En ja t is best triest

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven