Mis wat...

05-03-2017 12:17 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
sfs
Goed zo TO! Fijn dat je dat nu zo ziet. Vraag anders aan je vrouw of ze een keer met je mee wil naar bij voorbeeld Mysteryland. Dan kun je daar contacten opdoen.

Mijn telefoon stond altijd bomvol met nummers als ik een feestje had bezocht
quote:vaporilla schreef op 05 maart 2017 @ 14:15:

[...]

Je weet niet waarover je praat. Grootste deel van de illegale productie van drugs is bestemd voor 'export', gewoon ordinaire drugssmokkel naar het buitenland en dat blijft ook illegaal na legalisering in Nederland, geldt ook voor de zgn. softdrugs. Noord-Brabant is het Colombia van Europa, de criminaliteit loopt hier de spuigaten uit. Wekelijkse drugsdumpingen in de natuur, zo erg dat de drinkwaterkwaliteit mogelijk gevaar loopt. De ene brand veroorzaakt door illegale kwekerijen na de andere, in woonwijken(!), afrekeningen, afpersingen, bedreigingen, ondermijnende criminaliteit, de lijst van ellende is ein-de-loos. Lees het boek de achterkant van Nederland maar eens en dat is het topje van de ijsberg nog maar.Ik ben ervan overtuigd dat, dat heel snel over is nu ook het kweken legaal word. Er komen straks gewoon bedrijven die cannabis gaan kweken en die aan allerlei strenge eisen moeten voldoen. Alcohol en Tabak is het levende bewijs dat legalisering de hele criminaliteit direct buiten spel zet. De VS heeft een tijd lang alcohol verboden, je moest eens weten wat voor chaos en criminaliteit dat teweeg brengt. Het helpt gewoon niet iets te verbieden waar in de bevolking grote vraag naar is.
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 14:16:

[...]

Dit ga ik ook niet doen. Daarin ben ik overtuigd. Het lijkt me sowieso zoveel leuker met een maatje, waar je af en toe op terug kan vallen.goed zo! misschien een sport gaan beoefenen ofzo? word je overigens ook erg happy van, en je komt met andere mensen in aanraking waar het misschien ook wel buiten het sportverband mee klikt
quote:dweedledee schreef op 05 maart 2017 @ 14:22:

Goed zo TO! Fijn dat je dat nu zo ziet. Vraag anders aan je vrouw of ze een keer met je mee wil naar bij voorbeeld Mysteryland. Dan kun je daar contacten opdoen.

Mijn telefoon stond altijd bomvol met nummers als ik een feestje had bezocht Ik zal het haar vragen, dus wie weet
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 14:24:

[...]

Ik ben ervan overtuigd dat, dat heel snel over is nu ook het kweken legaal word. Er komen straks gewoon bedrijven die cannabis gaan kweken en die aan allerlei strenge eisen moeten voldoen. Alcohol en Tabak is het levende bewijs dat legalisering de hele criminaliteit direct buiten spel zet. De VS heeft een tijd lang alcohol verboden, je moest eens weten wat voor chaos en criminaliteit dat teweeg brengt. Het helpt gewoon niet iets te verbieden waar in de bevolking grote vraag naar is.Je hebt totaal geen idee dus. Legalisering lost dit niet op. Kweken wordt niet legaal met deze nieuwe wet als het aangenomen wordt door de Eerste kamer. Aangewezen kwekers worden vrijgesteld van vervolging, dat is het plan. De rest die al dan niet onder dwang van criminelen kwekerijen hebben in huis blijven strafbaar. Synthetische drugs worden niet 'gelegaliseerd' en de productie hiervan blijft dus verboden, dus het dumpen van giftige stoffen in de natuur en in onze voedselkring(!) blijft dus bestaan met dank aan de gebruikers wereldwijd. Verdiep je er eens in, in plaats van zonder enige kennis ergens van overtuigd te zijn.
quote:Ik weet dat ik in sommige ogen een beetje triest overkom. Maar ik ben gewoon een man die wel wat lol heeft verdient, alleen nooit geleerd heeft dit te doen.Ik vind het vooral sneu dat je denkt dat die 'lol' alleen in/met behulp van drugs te vinden is.
Ga skiën, of kitesurfen, of zweefvliegen.

Pilletjes slikken kan je nog als je bejaard bent.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:Tr0tter schreef op 05 maart 2017 @ 14:36:quote:Ik weet dat ik in sommige ogen een beetje triest overkom. Maar ik ben gewoon een man die wel wat lol heeft verdient, alleen nooit geleerd heeft dit te doen.Ik vind het vooral sneu dat je denkt dat die 'lol' alleen in/met behulp van drugs te vinden is.Bij de meeste mensen werkt een pilletje wel sfeerverhogend, vind het sneu voor de mensen die daar heel andere ervaringen mee hebben gehad.
quote:bossanova schreef op 05 maart 2017 @ 16:39:

vind het sneu voor de mensen die daar heel andere ervaringen mee hebben gehad.Ik heb prima ervaringen gehad met een aantal geestverruimende middelen. Maar ik heb het gelukkig niet nodig om 'lol' te hebben, zoals TO denkt.
quote:vaporilla schreef op 05 maart 2017 @ 14:31:

[...]

Je hebt totaal geen idee dus. Legalisering lost dit niet op. Kweken wordt niet legaal met deze nieuwe wet als het aangenomen wordt door de Eerste kamer. Aangewezen kwekers worden vrijgesteld van vervolging, dat is het plan. De rest die al dan niet onder dwang van criminelen kwekerijen hebben in huis blijven strafbaar. Synthetische drugs worden niet 'gelegaliseerd' en de productie hiervan blijft dus verboden, dus het dumpen van giftige stoffen in de natuur en in onze voedselkring(!) blijft dus bestaan met dank aan de gebruikers wereldwijd. Verdiep je er eens in, in plaats van zonder enige kennis ergens van overtuigd te zijn.

Ik ben geen jurist, maar is dat niet slechts een theoretisch verschil? Er zullen bedrijven komen (Kwekers) die zonder vervolgd te worden canabis mogen kweken. Ik neem aan, omdat ze aangewezen worden ze aan heel wat regels moeten voldoen. Ook had ik gelezen dat ze een concurrerende prijs moesten hanteren. Er zal neem ik aan geen enkele coffeeshop voor dezelfde prijs het bij een crimineel willen halen.

En dat vind ik jammer. Dat synthetische drugs niet gelegaliseerd word. Als er een veilige en ecologisch verantwoorde mdma op de markt komt, zal ik dat ook zeker kopen. De vleesindustrie zorgt ook voor heel erg veel leed en milieuschade, maar niet elke vleeseter is slecht. Zeker niet als ze zoveel mogelijk biologisch eten. Maar ik wil zeker niet het probleem ontkennen.
quote:Tr0tter schreef op 05 maart 2017 @ 16:47:

[...]

Ik heb prima ervaringen gehad met een aantal geestverruimende middelen. Maar ik heb het gelukkig niet nodig om 'lol' te hebben, zoals TO denkt.Ik heb onwijs veel lol in mijn leven. Zoals ik eerder zei. ben ik onwijs gelukkig op eigenlijk elke vlak in mijn leven. Maar het lol wat ik uit drugs haal is niet te vergelijken met andere lol. Niet beter, maar anders. Wat is er mis met heel gelukkig zijn, maar ook sporadisch een keer drugs willen gebruiken?
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 16:57:Ik heb onwijs veel lol in mijn leven.quote:Maar ik ben gewoon een man die wel wat lol heeft verdientJe spreekt jezelf tegen.
quote:Tr0tter schreef op 05 maart 2017 @ 16:47:

[...]

Ik heb prima ervaringen gehad met een aantal geestverruimende middelen. Maar ik heb het gelukkig niet nodig om 'lol' te hebben, zoals TO denkt.Als je het echt nodig hebt, dan heb je inderdaad wel een probleem. Op zich vind ik het persoonlijk ook apart dat TO bewust op zoek gaat naar drugs, mijn ervaring was dat ik er via via mee in aanraking kwam.
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 16:54:

[...]

Ik ben geen jurist, maar is dat niet slechts een theoretisch verschil? Er zullen bedrijven komen (Kwekers) die zonder vervolgd te worden canabis mogen kweken. Ik neem aan, omdat ze aangewezen worden ze aan heel wat regels moeten voldoen. Ook had ik gelezen dat ze een concurrerende prijs moesten hanteren. Er zal neem ik aan geen enkele coffeeshop voor dezelfde prijs het bij een crimineel willen halen.

En dat vind ik jammer. Dat synthetische drugs niet gelegaliseerd word. Als er een veilige en ecologisch verantwoorde mdma op de markt komt, zal ik dat ook zeker kopen. De vleesindustrie zorgt ook voor heel erg veel leed en milieuschade, maar niet elke vleeseter is slecht. Zeker niet als ze zoveel mogelijk biologisch eten. Maar ik wil zeker niet het probleem ontkennen.

Ik kan me best voorstellen dat je het gevoel hebt dat je een deel van je jeugd hebt "gemist" en nu toch wel nieuwsgierig bent en evt het een en ander in wilt halen. Gebruik van incidenteel en verantwoord gebruik van XTC zie ik niet heel veel kwaad in. Je bent tenslotte volwassen, en ik neem aan dat je er verstandig mee omgaat.

Maar synthetische drugs legaliseren? Heel slecht plan. Ik vind niet dat je het mensen makkelijk moet maken om aan drugs te komen. Ondanks dat JIJ er misschien verstandig mee omgaat, doen tal van mensen dat NIET. Het is ongezond, mensen verleggen hun grenzen, kunnen situaties niet goed meer inschatten etc. Ja, alcohol is OOK drugs maar wel van een hele andere gradatie. Matig alcoholgebruik levert geen schade op en is soms zelfs gezond! XTC niet.
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 16:54:

[...]

Het grootste gedeelte van de drugsproductie in Nederland is niet bestemt voor de Nederlandse markt. De criminelen gaan niet concurreren met 'legale' kwekers, ze verliezen maar een heel klein deel van hun afzetmarkt, daarom helpt legaliseren niet in de strijd tegen criminaliteit.

En wat landbouw te maken heeft met de discussie over drugsgebruik, drugscriminaliteit en legalisatie ontgaat me. Dan kan je ook fossiele brandstoffen, productie van mobiele telefoons, kleding, whatever betrekken in de discussie, levert ook allemaal milieuschade op.
quote:Tr0tter schreef op 05 maart 2017 @ 17:01:

[...]

quote:Maar ik ben gewoon een man die wel wat lol heeft verdientJe spreekt jezelf tegen.Ok dan begrijp ik de verwarring. Ik heb onwijs veel lol in mijn leven. Ik heb hobby's waar ik van geniet. Ik bedoelde te zeggen. Specifieke lol op dat gebied.
quote:bossanova schreef op 05 maart 2017 @ 17:02:

[...]

Als je het echt nodig hebt, dan heb je inderdaad wel een probleem. Op zich vind ik het persoonlijk ook apart dat TO bewust op zoek gaat naar drugs, mijn ervaring was dat ik er via via mee in aanraking kwam.Maar jij was waarschijnlijk op een jongere leeftijd in aanraking mee gekomen. Voor mij is het een bewuste keuze.
quote:pecannootje schreef op 05 maart 2017 @ 17:15:

[...]

Ik kan me best voorstellen dat je het gevoel hebt dat je een deel van je jeugd hebt "gemist" en nu toch wel nieuwsgierig bent en evt het een en ander in wilt halen. Gebruik van incidenteel en verantwoord gebruik van XTC zie ik niet heel veel kwaad in. Je bent tenslotte volwassen, en ik neem aan dat je er verstandig mee omgaat.

Maar synthetische drugs legaliseren? Heel slecht plan. Ik vind niet dat je het mensen makkelijk moet maken om aan drugs te komen. Ondanks dat JIJ er misschien verstandig mee omgaat, doen tal van mensen dat NIET. Het is ongezond, mensen verleggen hun grenzen, kunnen situaties niet goed meer inschatten etc. Ja, alcohol is OOK drugs maar wel van een hele andere gradatie. Matig alcoholgebruik levert geen schade op en is soms zelfs gezond! XTC niet.

Als is dit wel meer een politieke discussie maargoed. Ik geloof in absolute vrijheid voor elke volwassenen in dit land. Als iemand zichzelf wil vergiftigen of erger dan mag hij dat. De overheid mag niet bepalen wat wel of niet goed voor ons is. En natuurlijk zullen volwassenen domme keuzes maken, maar de overheid zie ik niet als een soort van moeder die ons ervan hoort te weerhouden.

In de VS waar de regels omtrent drugs wat strenger zijn, zie je dat een heel groot gedeelte van de gevangenissen vol zitten met drugsdelinquenten. Mensen die nog nooit iemand wat aangedaan hebben, behalve zichzelf. Ik vind dat echt schandelijk... Hoe kun je iemand willen straffen die nog nooit iemand anders wat aangedaan heeft....
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 19:14:

Ok dan begrijp ik de verwarring. Ik heb onwijs veel lol in mijn leven. Ik heb hobby's waar ik van geniet. Ik bedoelde te zeggen. Specifieke lol op dat gebied.Maar je mist iets, schrijf je. Dat vind ik dan toch erg eh.... bijzonder, als je beweert dat je verder zo gelukkig bent en zoveel lol hebt. Wat mis je dan? De ervaringen die anderen in hun jonge jaren hebben gehad? Die krijg je echt niet door ze nu wanhopig proberen in te halen.
quote:vaporilla schreef op 05 maart 2017 @ 18:43:

[...]

Het grootste gedeelte van de drugsproductie in Nederland is niet bestemt voor de Nederlandse markt. De criminelen gaan niet concurreren met 'legale' kwekers, ze verliezen maar een heel klein deel van hun afzetmarkt, daarom helpt legaliseren niet in de strijd tegen criminaliteit.

En wat landbouw te maken heeft met de discussie over drugsgebruik, drugscriminaliteit en legalisatie ontgaat me. Dan kan je ook fossiele brandstoffen, productie van mobiele telefoons, kleding, whatever betrekken in de discussie, levert ook allemaal milieuschade op.

Maar als Nederlands drugsgebruiker zal mijn drugs dus in dat geval wel van de legale kwekers komen. Ok misschien heb je gelijk. de criminaliteit eromheen zal niet verdwijnen. Daar zul je wereldwijd drug voor moeten legaliseren. (of in ieder geval europees) Maar ik ben die crimineel niet aan het faciliteren, dat doen de buitenlanders.

Wat ik probeer te zeggen is dat onze consumentengedrag nou eenmaal een aanslag is op mens, dier, milieu etc. Daar kun je de drugs niet de schuld van geven. Er moeten betere alternatieven komen, zeker weten. Ik wil het niet vergelijken met fossiele brandstoffen. Maar voor fossiele brandstoffen zijn er betere alternatieven, voor drugs nog niet.
Het zou wel beter voor je zijn als een ervaren gebruiker met je mee kon, voor jouw veiligheid, denk ik. Stel dat je toch out gaat of dat ie niet goed valt...
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 19:33:

[...]

Maar als Nederlands drugsgebruiker zal mijn drugs dus in dat geval wel van de legale kwekers komen. Ok misschien heb je gelijk. de criminaliteit eromheen zal niet verdwijnen. Daar zul je wereldwijd drug voor moeten legaliseren. (of in ieder geval europees) Maar ik ben die crimineel niet aan het faciliteren, dat doen de buitenlanders.

Wat ik probeer te zeggen is dat onze consumentengedrag nou eenmaal een aanslag is op mens, dier, milieu etc. Daar kun je de drugs niet de schuld van geven. Er moeten betere alternatieven komen, zeker weten. Ik wil het niet vergelijken met fossiele brandstoffen. Maar voor fossiele brandstoffen zijn er betere alternatieven, voor drugs nog niet.

Als je XTC gebruikt, faciliteer jij criminelen en ben je even goed indirect verantwoordelijk voor de dumpingen van drugsafval in de natuur, de lozingen op het riool, etc.

Er zijn prima alternatieven voor drugs. Ga bungeejumpen of abseilen als een kick nodig hebt.
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 13:50:

[...]

Ja echt bijzonder. Eigenlijk zou iedereen die zo negatief is, 1 keer xtc moeten gebruiken. Ik weet zeker dat de mening snel zullen veranderen.

Ik hoop dat het bij mij net zo zal zijn. Dat ik over een paar jaar deze periode zal zien als een tijd dat ik daar erg van genoot maar het niet meer hoef.

Haha heerlijk, je hebt echt nog van die beginner praatjes. Fijn, geniet er nog maar goed van.

Hier op Viva is niet het beste forum om het over drugs te hebben, er heerst vooral angst voor het onbekende.

Wat voor feestjes/muziek hou je van? Ik ga in de zomer vaak naar festivals en toen ik in mijn jeugd net begon ben ik door partyflock in aanraking gekomen met feestgangers. Ook ik kon ze anders niet vinden, dus PB me maar, wie weet is er een leuke vriendschappelijke klik en sluit je een keer bij ons aan bij een festival. Onze groep is erg gezellig en we zorgen goed voor elkaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven