Mis wat...

05-03-2017 12:17 98 berichten
Alle reacties Link kopieren
sfs
Ik volg t ook niet helemaal hoor, je wil dus naar ee feest, maar niet om het feest maar om drugs te kunnen gebruiken. En om dezelfde reden zoek je cotacten. Niet om de gezelligheid maar om drugs te kunnen gebruiken..,

Je kunt wel denken dat je zo verantwoordelijk bezig bent, maar bovenstaande klinkt toch al best ongezond???
Ik zat nog even te denken; Mysteryland zou wellicht een goede optie zijn. Als je feesten niet gewend bent, is dit waarschijnlijk wel relaxt. Lekker buiten in de zon.
=
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 22:30
Reden: to verwijderde de OP
0.00% gewijzigd
Hij vraagt toch niet om een dealer? Of probeer je grappig te zijn..?
@Stellar en Bassanova

THX!

@ Honingdropje

Die vergelijking gaat niet. Ik vergelijk namelijk met alcohol omdat alcohol algemeen geaccepteerd is. Terwijl dat een van de gevaarlijkste drug is.

Dus wat je eigenlijk wil zeggen is het feit dat ik geen vrienden heb triest is. Het feit dat ik gezelligheid op zoek, zonder vrienden mee te nemen. Tsja dat mag jij vinden... In de tijd dat jij en andere vrienden maakten, bouwde ik iets op, waardoor ik nooit meer in mijn leven meer hoef te werken. Als ik het over zou kunnen doen, had precies hetzelfde gedaan. Dus zelf vind ik het niet triest.

@Oldschoolchic

Nee geen enkele drug is geheel onschuldig. Ik denk alleen dat de gevaren zwaar overdreven worden. Omdat de mensen die er verantwoord mee omgaan het niet openlijk doen en jij dus niet ziet dat het de mensen geen zichtbaar kwaad heeft gedaan. Er zijn onderzoeken geweest waaruit bleek dat langdurig verantwoord gebruik bij mannen geen schade heeft gebracht (vrouwen zijn iets gevoeliger voor xtc)
-
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 22:29
0.00% gewijzigd
Nee. Ik ben sloom. En niet scherp. Sorry
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 13:02:

[...]

Ja alles laat ik testen.

En hier kun je het zien:

https://www.jellinek.nl/v ... drug-is-de-gevaarlijkste/

de conclusie die jij eraan verbindt is wel kort door de bocht hoor

goed dat je alles laat testen, verder verandert het mijn mening niet

ik zou me richten op het sluiten van een paar goede vriendschappen en uitgaan zonder drugsgebruik
-
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 22:28
0.00% gewijzigd
Ik snap heel goed dat xtc je een gevoel van vrijheid en jeugdigheid geeft die je vaker wilt beleven. Ik ken genoeg mensen van 30+ die eens in de zoveel tijd een dancefeest opzoeken en daar drugs gebruiken. Ook meg gezin en verantwoordelijke banen. Ik zie het probleem ook niet direct. Ik zou het alleen niet alleen gaan gebruiken. Ik vond het gevoel van veiligheid om je heen belangrijk voor een leuke ervaring. Ik heb niet direct een oplossing om aan feestvrienden te komen. Wellicht weer eens afspreken met oude studievrienden, andere vaders van het schoolplein etc en voorzichtig polsen wie er eens met je mee zou willen?
quote:ManofHonor schreef op 05 maart 2017 @ 13:11:

@Stellar en Bassanova

THX!

@ Honingdropje

Die vergelijking gaat niet. Ik vergelijk namelijk met alcohol omdat alcohol algemeen geaccepteerd is. Terwijl dat een van de gevaarlijkste drug is.

Dus wat je eigenlijk wil zeggen is het feit dat ik geen vrienden heb triest is. Het feit dat ik gezelligheid op zoek, zonder vrienden mee te nemen. Tsja dat mag jij vinden... In de tijd dat jij en andere vrienden maakten, bouwde ik iets op, waardoor ik nooit meer in mijn leven meer hoef te werken. Als ik het over zou kunnen doen, had precies hetzelfde gedaan. Dus zelf vind ik het niet triest.

@Oldschoolchic

Nee geen enkele drug is geheel onschuldig. Ik denk alleen dat de gevaren zwaar overdreven worden. Omdat de mensen die er verantwoord mee omgaan het niet openlijk doen en jij dus niet ziet dat het de mensen geen zichtbaar kwaad heeft gedaan. Er zijn onderzoeken geweest waaruit bleek dat langdurig verantwoord gebruik bij mannen geen schade heeft gebracht (vrouwen zijn iets gevoeliger voor xtc)Nee, dat je geen vrienden hebt vind ik niet triest. Maar dat je enkel contact zoekt zodat je drugs kunt gebruiken wel. Als je nu op zoek zou zijn naar vrienden om leuke dingen mee te doen en je contacten uit te breiden zou ik dat echt totaal niet triest vinden.
-
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 22:27
98.79% gewijzigd
@Dweedledee

Maar je was toen 23. Ik geloof ook wel dat als je 23 bent je beinvloedbaarder bent. Maar als volwassen man van 30? Ik weet heus wel wat ik wil en ook wat ik absoluut niet wil. Ik heb zoveel over XTC gelezen. Er zit een ongelofelijke taboe erover heen, maar bij verantwoord gebruik is het niet gevaarlijk. Alleen heeft gebruik van XTC wel een aantal dingetjes waar je op moet letten. Als je daar gewoon strikt aan houd, is het niet gevaarlijk. Voor een puber is het misschien moeilijk aan allerlei regeltjes te houden, maar als volwassen kun je heus wel indenken dat sommigen dingen anders consequenties gaan hebben.

@Sugarmiss

Maar die weten ook niet wat ze missen. Ik geloof niet dat drugs iets voor jongeren is, al gebruiken zij het misschien meer. Juist volwassenen kunnen er op een verantwoordelijke manier onwijs van genieten.

@Sweety2015

Ik vind het niet erg om triest genoemd te worden. Dat is nou eenmaal de bekrompen beeld van sommige mensen.
quote:bossanova schreef op 05 maart 2017 @ 13:18:

Hoe kom je eigenlijk snel van dat lege gevoel de volgende dag af, behalve met nog meer drugs? Ik miste de volgende dag altijd meer dan de xtc-avond me had gebracht.Goed eten, met lekker veel vitamines en een rondje hardlopen. Ben je er binnen een dag weer bovenop.
Je hoeft mij niet te overtuigen TO ;)

Maar ik heb een behoorlijke tijd in de scene gezeten en geloof mij; leeftijd maar geen ruk uit. Ik heb dertigers en veertigers zich ongelooflijk onverstandig zien gedragen.

Zodra iemand vluchtgedrag vertoont, is dat een risico. En dat kan op iedere leeftijd de reden zijn waarom iemand drugs gebruikt.
quote:bossanova schreef op 05 maart 2017 @ 13:16:

[...]

"Is het normaal om alleen naar een feest te gaan en hoe makkelijk is het om daar contacten op te doen." Dit schreef TO, ik veronderstelde dat hij met contacten dealers bedoelde.Ik snap het. Ik had het verkeerd geïnterpreteerd :-)
-
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 22:27
0.00% gewijzigd
Ik zie niet in wat er erg aan is als je 'ns een keertje alleen naar een feestje gaat waar mensen xtc gebruiken. Lekker de hele avond dansen en dan de volgende dag helemaal uitgeteld. Heb je dat ook eens meegemaakt. Het is toch niet iets wat je vaak zult doen, zeker niet als je wat ouder bent. Vergeleken met een nacht doorzakken met drank valt de schade aan je lichaam nog wel mee ook. Tenzij je als een doorgesnoven gabber acht pillen op een avond neemt, dat lijkt me wat minder gezond
For whom the bell tolls
-
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 22:29
98.88% gewijzigd
Jammer dat jij er over doorgaat. Volgens mij heb ik al sorry gezegd.
@honingdropje

Klopt en ik weet hoe het klinkt. Maar het gaat toch juist om het zich tot uiting brengt. Ik ga er gewoon niet ongezond mee om.

@Dweedldedee

ik zal het opzoeken... thx

@bossanova

Ik kan zelf makkelijk aan drugs komen. tegenwoordig kan het gewoon via het internet.

@miems

Oude studievrienden heb ik al 10 jaar geen contact mee gehad en andere vaders heb ik al geprobeerd. Wel heel subtiel. Maar het lijkt erop dat iedereen in Nederland alleen van bier drinken houd en in de kroeg zitten. ik zal die kant op nog wat pogingen wagen, maar heb nog niet echt succes.

@Pinda-kaas

Maar ik heb niet alleen die link gelezen. Ik heb 3 complete onderzoeken gelezen. En de conclusie bij alle drie is dat xtc natuurlijk niet gezond is, maar de gevaar ervan zwaar overdreven word. En het hoort bij de wat veiligere drugs

@Bossanova

L-tryptofaan of 5-htp voor het slapen gaan slikken. Dat vult de serotonine voorraad weer snel aan. Ik slik ook paar dagen ervoor en paar dagen erna vitamine C tabletten, q10 tabletten en een sterke multivitamnine tablet met anti-oxidanten. Verder extra gezond eten rondom het gebruik van de pil. Ik heb maar 2 keer xtc gebruikt en heb allebei de keren helemaal geen kater gehad en geen leeg gevoel.
-
anoniem_331975 wijzigde dit bericht op 23-06-2017 22:32
0.00% gewijzigd
quote:dweedledee schreef op 05 maart 2017 @ 13:25:

Je hoeft mij niet te overtuigen TO ;)

Maar ik heb een behoorlijke tijd in de scene gezeten en geloof mij; leeftijd maar geen ruk uit. Ik heb dertigers en veertigers zich ongelooflijk onverstandig zien gedragen.

Zodra iemand vluchtgedrag vertoont, is dat een risico. En dat kan op iedere leeftijd de reden zijn waarom iemand drugs gebruikt.

Ok je kan gelijk hebben. Ik kan me alleen helemaal niet voorstellen dat ik het zou doen. Ik vertoon dan ook geen vluchtgedrag. Ik heb juist een heel erg sterke basis. Ben dol op mijn gezin en thuissituatie. Voel me lekker in mijn vel. die 2 keer XTC was alleen zo magisch lekker dat ik het niet bij 2 keer wil laten.

Mis je het trouwens niet?
Ok Bossanogwat. Whatever floats your boat.

@TO; schiet nou niet steeds in de verdediging. Je bent een volwassen man en je bent niemand hier een verklaring schuldig.
O wauw, wist niet dat je dat gewoon per internet.... Geweldig! Ook die andere tips, fijn voor meelezers die nog nieuwsgierig zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven