Moeder is altijd chagarijnig
woensdag 25 juli 2018 om 00:59
Mijn moeder en ik hebben nooit een goede band gehad. Maar sinds een paar maanden (toen ik met mijn nieuwe baan begonnen ben) werd onze band alleen nog maar slechter. Ik werk nu bij een dierentuin dat betekend dat we pas rond 6/7 uur dicht gaan (dan ben ik pas rond 9 uur half 10 thuis) dat houd in dat ik niet thuis blijf eten en mijn ouders gaan om half 10 naar bed als ze de volgende dag moeten werken dus ik ga me ook niet haasten om nog met ze te praten want dat red ik toch niet aangezien ik afhankelijk van de bus ben. Ik heb mijn moeder gisteren gebeld of ik bij mijn vriend mocht blijven slapen aangezien vandaag mijn enigste vrije dag was van deze week. Mijn moeder vond het geen probleem. Kom ik vanacht om 12 uur thuis loopt ze naar beneden. Ik zeg hallo tegen haar maar krijg geen antwoord terug dus ik ga ervanuit dat ze op de bank ging slapen. Loop ik naar boven om mijn tanden te poetsen, gaat ze onderaan de trap staan roepen of ik niet met haar wou praten, waarop ik zei, "jawel ik dacht dat je op de bank ging slapen vandaar dat ik niet naar beneden kwam." Zegt ze laat maar het is wel goed met jou en gooit de kamerdeur dicht. Even later ben ik net klaar met tandenpoetsen komt ze de trap op lopen. Ik zeg weltrusten waarop zij zegt "en om hoelaat moet jij morgen wel niet beginnen dan?" Waarop ik antwoord 1 uur en zij kwaad doorloopt naar haar kamer...
Wat moet ik hiermee?? Ik probeer lief en aardig te zijn tegen haar alleen ik irriteer en erger me kapot als ze zo doet. Heeft iemand advies voor me want ik houd het niet meer lang vol als dit zo doorgaat.
Alvast bedankt!
Wat moet ik hiermee?? Ik probeer lief en aardig te zijn tegen haar alleen ik irriteer en erger me kapot als ze zo doet. Heeft iemand advies voor me want ik houd het niet meer lang vol als dit zo doorgaat.
Alvast bedankt!
woensdag 25 juli 2018 om 16:10
Tja het lijkt erop dat dit dus een verband heeft met je werk. Misschien dat je moeder vindt dat je het huis ziet als een hotel. Je komt en gaat wanneer het je uitkomt, eet de koelkast leeg, maakt de badkamer vies en vertrekt de deur weer uit.
Heel veel meer dan een gesprek beginnen met je moeder kun je niet doen. Vraag haar wat haar dwars zit en probeer het op te lossen.
Heel veel meer dan een gesprek beginnen met je moeder kun je niet doen. Vraag haar wat haar dwars zit en probeer het op te lossen.
woensdag 25 juli 2018 om 19:00
Ze schrijft ook dat de band nooit goed was.Stampertje12 schreef: ↑25-07-2018 18:56Vind trouwens de "moeder is altijd chagrijnig" nogal fors als je dan in een OP één specifiek voorbeeld geeft waarin je je moeder om 12 uur 's nachts aantreft en niet eens spreekt.