Moeder is altijd chagarijnig

25-07-2018 00:59 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder en ik hebben nooit een goede band gehad. Maar sinds een paar maanden (toen ik met mijn nieuwe baan begonnen ben) werd onze band alleen nog maar slechter. Ik werk nu bij een dierentuin dat betekend dat we pas rond 6/7 uur dicht gaan (dan ben ik pas rond 9 uur half 10 thuis) dat houd in dat ik niet thuis blijf eten en mijn ouders gaan om half 10 naar bed als ze de volgende dag moeten werken dus ik ga me ook niet haasten om nog met ze te praten want dat red ik toch niet aangezien ik afhankelijk van de bus ben. Ik heb mijn moeder gisteren gebeld of ik bij mijn vriend mocht blijven slapen aangezien vandaag mijn enigste vrije dag was van deze week. Mijn moeder vond het geen probleem. Kom ik vanacht om 12 uur thuis loopt ze naar beneden. Ik zeg hallo tegen haar maar krijg geen antwoord terug dus ik ga ervanuit dat ze op de bank ging slapen. Loop ik naar boven om mijn tanden te poetsen, gaat ze onderaan de trap staan roepen of ik niet met haar wou praten, waarop ik zei, "jawel ik dacht dat je op de bank ging slapen vandaar dat ik niet naar beneden kwam." Zegt ze laat maar het is wel goed met jou en gooit de kamerdeur dicht. Even later ben ik net klaar met tandenpoetsen komt ze de trap op lopen. Ik zeg weltrusten waarop zij zegt "en om hoelaat moet jij morgen wel niet beginnen dan?" Waarop ik antwoord 1 uur en zij kwaad doorloopt naar haar kamer...

Wat moet ik hiermee?? Ik probeer lief en aardig te zijn tegen haar alleen ik irriteer en erger me kapot als ze zo doet. Heeft iemand advies voor me want ik houd het niet meer lang vol als dit zo doorgaat.

Alvast bedankt!
Context, context, context.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een nieuwe fase in een gezin is altijd even lastig. Hoe oud ben je?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Hoe oud ben je?

Heb je al aan haar gevraagd waarom ze zo deed?
jij moeyt niet zo laat thuiskomen,ik snap jou moeder wel
niet waar
Wat er precies aan de hand is kan ik niet uit je verhaal opmaken. Vaag verhaal: waarom slaapt je moeder regelmatig op de bank? En waarom heb je een baan waarbij je drie uur reistijd enkele reis hebt? Hoeveel uur per dag werk je als je iedere dag zes uur op en neer naar werk moet? En als je een baan hebt, waarom woon je dan niet op jezelf? En als je ouders zoveel problemen hebben met jou, waarom woon je dan niet op jezelf?

Wel twee tips: Gebruik leestekens en in de derde persoon enkelvoud eindigt een werkwoord niet op een d maar op een t.
stampertje12 wijzigde dit bericht op 25-07-2018 01:22
49.45% gewijzigd
Ben ook wel benieuwd naar je leeftijd en ik begrijp je verhaal niet.
Je hebt morgen vrij en zou bij je vriend gaan slapen. Je komt toch om 12 uur thuis???? Je moeder komt naar beneden (wat ik begrijp als ze iets hoort en ervan uitging dat je niet thuis zou slapen). Vervolgens is je moeder chagrijnig (wat ik ook wel begrijp als je wakker gemaakt wordt). En ineens moet je morgen toch werken?

Of is het zo dat je gisteren bent blijven slapen. Vandaag vrij had en nu pas om 12 uur 's nachts thuis kwam? Ik snap dat je moeder dat niet leuk vindt. Ergens blijven slapen is iets anders als de hele dag erna ook niet thuis komen en ook niet thuis eten op die ene dag dat het juist wel kon (zonder bericht, dus misschien op je gerekend). En ze wordt ook nog eens in haar slaap wakker gemaakt.

Klinkt een beetje als de fase waarin jij je aan het losmaken bent van je ouders en je moeder dat wellicht nog lastig vindt. Was bij mij ook niet altijd gezellig (moeder voelde het idd als hotel voor mij, ze dacht dat ze alleen goed was voor de was, boodschappen en eten dat ik op kon warmen en het bed wat klaar stond, terwijl ik ook wel wat deed hoor maar ik werkte ook tijdens eettijd toen).
duizel wijzigde dit bericht op 25-07-2018 08:29
20.30% gewijzigd
Ik je moeder altijd chagrijnig of alleen nu?
Ten eerste wat ontzettend leuk dat je in een dierentuin werkt :thumbsup:

Ten tweede: als je moeder altijd zo is dan is dat blijkbaar wie ze is en dan kun je je verwachtingen helaas maar beter zo laag mogelijk houden.

Uitzingen tot je het huis uit gaat en veel bij je vriend slapen, meer kun je denk ik niet doen.

Wel naar :hug:
Ten eerste, waarom ga je niet op jezelf wonen? Als je een baan hebt zou dat toch moeten kunnen?

Ten tweede, als je als volwassenen samen in een huis woont, volwassene afspraken maken. Ik heb na een paar jaar buitenland ook wel weer eens thuis gewoond, en je moet gewoon afspreken wat je van elkaar verwacht,

Wel vind ik dat je moeder zich raar gedraagt. Hoezo gaat ze beneden slapen en hoezo praat ze niet gelijk met je als je haar ziet? En ben je minderjarig dat je moet vragen om toestemming om bij je vriend te slapen? Ik meldde dit altijd bij mijn ouders in de tijd dat ik thuis woonde, dat ik niet thuis kwam slapen die nacht, nooit een probleem.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
wel naar knuffeltje
niet waar
Jij hebt een reistijd van meer dan 2uur? Kun je dan niet beter dichter bij je werk gaan wonen?
Als jij het ouderlijk huis als hotel gebruikt, dan snap ik jouw moeder wel een beetje.
als mijn dochter niet met me wil praten en dan snagcts thuiskomt zou ik ook de deur dichtsmijten hoor.ik snap die kinderen nooit die niet met ouders niet willen parten.krijg je nog spijt van.heb ik wel bij andere gezien.nou kan het niet meer.
niet waar
Ik vermoed dat wanneer de dierentuin dicht gaat to nog niet gelijk klaar is met werken.
Oh wat leuk zeg, in een dierentuin werken. Heb ik altijd gewild.

Weet je, moeders zijn altijd ongerust. Als jij de volgende dag pas om 12 uur snachts aan komt schijten dan snap ik jouw moeder wel.
Als ik dat vroeger deed kreeg ik ook niet altijd leuk commentaar van mijn moeder.

Hoe oud ben je eigenlijk?
dan vraag k me gelijk af wat je lieverlingsdier is
niet waar
theatime schreef:
25-07-2018 01:27
Ik vermoed dat wanneer de dierentuin dicht gaat to nog niet gelijk klaar is met werken.
Moeten al die dieren nog voorgelezen worden ofzo?
uit de fabeltjes krant en dan oogjes toe en snafeltje dicht
niet waar
eet je pizza
niet waar
Brings back memories. Mijn moeder die mij toesnauwt dat het geen hotel is (“Je komt alleen nog maar thuis om te eten en te slapen!”), mijn vader die zalvend mompelt vanaf de bank “Lekker rustig toch? Kunnen die andere twee niet ook een vakantiebaantje zoeken?”

Het is een fase idd.
Ze is vooral aan het afreageren lijkt het,
Soms moet je boven je ouders staan en ze een beetje het goede voorbeeld geven, neem een tas met lekkere hapjes mee naar huis met stokbrood en evt wat sushi en geef haar een beetje aandacht en liefde zodat ze niet alleen maar als hotel dient als je niet bij je vriend bent.
Misschien voelt ze zich alleen en mist ze wat contact of om elk geval een normale omgang met je.
Ergens ook wel logisch als je op de gekste tijden binnenvalt en rondloopt, beetje respect naar je moeder kan geen kwaad.
Los even van lief en respectvol naar je moeder zijn: is er wellicht meer aan de hand? Is ze wel lief en respectvol naar jou toe of ontvlucht je je thuissituatie?

Als dat zo is praat dan eens met een vertrouwenspersoon of bel met Sensoor.
Als je achttien of ouder bent dan zou ik zelfstandig gaan wonen, wat goed is voor alle betrokkenen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mijn dochter wandelt ook nog door het huis als ik wil slapen, heel irritant. Maar zij is 14 en heeft vakantie, ik wil om half elf gewoon geen gedoe meer in de badkamer met licht aan enzo, dus ik snap het wel.
Maar zeg je dat dan ook? Volgens mij weet TO niet waarom moeder chagrijnig is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven