Moeder wilt dat ik zus help?

14-10-2021 00:09 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds 2016 geen contact meer met mijn moeder en zus gehad. Vorig jaar werd er gevraagd of ik met spoed naar het ziekenhuis wilde komen omdat mijn zus in het ziekenhuis lag en hulp nodig had. Mijn zus had mij jaren daarvoor compleet genegeerd en uit haar leven geschopt. het wilde niet lukken met haar leven en ze zag dat het mij wel lukte, ik bood haar hulp aan en ze zegt nee. Okee ben verder gegaan met mijn leven en op dat moment ging ik gewoon op mezelf. 3 jaar later vraagt mijn zus of ik haar wil helpen maar haar jaloezie , heerst nog in de relatie, ik moet uitkijken met wat ik zeg en 1 keer heeft zij mij ook bedreigd, mijn moeder verwacht dat ik er voor haar ben desondanks hoe zij mij behandeld onder het mom van [''het is je zus'', nu heb ik hun voorgoed uit mijn leven getrapt en word ik met voicemails lastiggevallen door mijn moeder dat ik een slechte zus ben en dathaar dochter ''doodziek'' is en ik haar niet kom opzoeken. Maar ik ben het zat, hun hebben mij in mijn jeugd zo slecht behandeld dat ik mij voor alles schuldig voelde dat resulteerde in ik die een psycholoog bezochte om alles op een rijtje te zetten. Mijn moeder daarbij is ook geestelijk ziek dus dat maakt alles nog lastiger, ze verwacht dat ik ALLES voor haar doe en voor mijn zus. Maar ik wil ze niet, ik verschil qua kaarakter, hun raken jaloers op alles wat een ander heeft en ik niet, ik vind dat vermoeiend. Wat kan ik doen en wat vinden jullie hiervan?
Alle reacties Link kopieren
Hyani32 schreef:
14-10-2021 10:27
Ja ik kom echt uit een 'high class omgeving. Een psychloog is taboe.maar het s niet perse mijn zus, mijn moeder is de boosdoener. Echt een heel verbitterd persoon

:hihi:
Zo high class klinkt je familie toch niet. Lekker blokkeren en doorgaan inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-10-2021 00:43
Ik zou doen wat je jezelf eerder al hebt voorgenomen: geen contact meer. Desnoods een ander telefoonnummer nemen als die voicemails je zo van je stuk brengen.

Zo te lezen heeft praten met je moeder geen zin, ook met je zus niet. Wat moet je dan nog? De rest van je leven dat kruis op je rug nemen? En je intussen laten bedreigen? Ik zou daarvoor bedanken. Maar dat ben ik.
mijn zus staat ook bekend bij bemoeizorg, inraking komen met politie s geen probleem voor haar
Alle reacties Link kopieren
Maar waarmee zou je je zus nu dan moeten helpen volgens je moeder?
Gewoon voor jezelf kiezen hoor, goed dat je therapie hebt (gehad?).
Alle reacties Link kopieren
Ladida1981 schreef:
14-10-2021 14:06
Maar waarmee zou je je zus nu dan moeten helpen volgens je moeder?
Gewoon voor jezelf kiezen hoor, goed dat je therapie hebt (gehad?).
Ze s ziek, aandacht en steun
Alle reacties Link kopieren
Te high-class vd psycholoog, je bedoelt ze spelen liever struisvogel?

Echt meid, let it go. Voor je weer zelf bij de psych zit door hun gedrag. Jij bent hun niets verantwoordelijk/schuldig.
Alle reacties Link kopieren
Blokkeren en doorgaan met jouw leven. Het punt is dat als je zo doorgaat, je er straks echt verbitterd over wordt. En je verdient beter toch?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
dianaf schreef:
14-10-2021 15:18
Blokkeren en doorgaan met jouw leven. Het punt is dat als je zo doorgaat, je er straks echt verbitterd over wordt. En je verdient beter toch?
Precies na 4 jaar geen contact, gaan ze weer mijn leven verpestwn ze zijn zo misgunnend
Hyani32 schreef:
14-10-2021 13:52
mijn zus staat ook bekend bij bemoeizorg, inraking komen met politie s geen probleem voor haar

Wat betekent 'high class' dan voor jou?
Hyani32 schreef:
14-10-2021 15:35
Precies na 4 jaar geen contact, gaan ze weer mijn leven verpestwn ze zijn zo misgunnend

Alleen als jij dat laat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Birdie schreef:
14-10-2021 16:49
Wat betekent 'high class' dan voor jou?
Uit een ander topic van deze TO schijnbaar een baan als account hebben. Want dat is een belangrijke baan.
Alle reacties Link kopieren
Hyani32 schreef:
14-10-2021 15:35
Precies na 4 jaar geen contact, gaan ze weer mijn leven verpestwn ze zijn zo misgunnend
Even heel flauw hè, maar jij staat ze dat toe. Je kunt het ook naast je neerleggen. Jammer dat ze zo over je denken, je had het liever anders gezien. Focus je op wat er wel leuk is; lieve vrienden, je werk, enz. De enige reden waarom je last hebt van dat misgunnen, is omdat je er aandacht aan besteed.

Je kunt ook denken dat ze jaloers zijn. Dat is echt heel erg jammer, want misschien had je ze kunnen of willen helpen. Nu niet. Nu bescherm je jezelf.

Oh, en maak jezelf niet wijs dat je uit een high class gezin komt. Als dat al bestaat. In een hoogstaand gezin is psychische ondersteuning heel gewoon, en zelfs gewenst. In een hoogwaardig gezin hebben mensen vriendelijke contact met elkaar, zonder dat er iemand zo wordt afgezeken dat het pijn doet. Hooguit zijn je ouders goed om de schijn hoog te houden, maar dat maakt ze nog steeds geen high class gezin.
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
14-10-2021 17:33
Even heel flauw hè, maar jij staat ze dat toe. Je kunt het ook naast je neerleggen. Jammer dat ze zo over je denken, je had het liever anders gezien. Focus je op wat er wel leuk is; lieve vrienden, je werk, enz. De enige reden waarom je last hebt van dat misgunnen, is omdat je er aandacht aan besteed.

Je kunt ook denken dat ze jaloers zijn. Dat is echt heel erg jammer, want misschien had je ze kunnen of willen helpen. Nu niet. Nu bescherm je jezelf.

Oh, en maak jezelf niet wijs dat je uit een high class gezin komt. Als dat al bestaat. In een hoogstaand gezin is psychische ondersteuning heel gewoon, en zelfs gewenst. In een hoogwaardig gezin hebben mensen vriendelijke contact met elkaar, zonder dat er iemand zo wordt afgezeken dat het pijn doet. Hooguit zijn je ouders goed om de schijn hoog te houden, maar dat maakt ze nog steeds geen high class gezin.
Ik heb haar heel mijn jeugd ondersteunt. Geholpen, ik was de enigste uit die fanilie die wist haar steunde
Alle reacties Link kopieren
Hyani32 schreef:
14-10-2021 17:40
Ik heb haar heel mijn jeugd ondersteunt. Geholpen, ik was de enigste uit die fanilie die wist haar steunde
En ik kan me voorstellen dat je dat graag nu terugkrijgt? Maar helaas, daar is ze (nu) niet toe in staat. Heel verdrietig, maar probeer echt wat losser van ze te komen. Zoek je eigen vrienden en omgeving uit, met mensen die wel naar je luisteren en lief voor je zijn
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
14-10-2021 17:42
En ik kan me voorstellen dat je dat graag nu terugkrijgt? Maar helaas, daar is ze (nu) niet toe in staat. Heel verdrietig, maar probeer echt wat losser van ze te komen. Zoek je eigen vrienden en omgeving uit, met mensen die wel naar je luisteren en lief voor je zijn
Dat niet alleen...maar ik voel me schuldig
Alle reacties Link kopieren
Daley71 schreef:
14-10-2021 17:24
Uit een ander topic van deze TO schijnbaar een baan als account hebben. Want dat is een belangrijke baan.

En GTST kijken.
Alle reacties Link kopieren
Hyani32 schreef:
15-10-2021 01:19
Dat niet alleen...maar ik voel me schuldig
Dat is toch hartstikke zonde? Heb je ooit met de psycholoog gehad over je familie en hoe ze met je omgaan? Heb je daar misschien iets geleerd wat je kunt doen of denken als je je zo aangesproken en schuldig voelt?

Want ik ken de andere kant van het verhaal niet, maar op basis van wat je hier vertelt is die schuld er alleen maar omdat je moeder je vertelt dat je je zo zou moeten voelen. Maar als je nou van een afstandje kijkt? Wat hebben ze jou gedaan en je vergelijkt dat met wat jij voor hen hebt gedaan, wat wordt die optelsom dan? En als je daar dan weer bij optelt hoe ze jou in jouw ogen kleineerden toen je je zus hielp, is het dan terecht dat je je schuldig voelt?
Alle reacties Link kopieren
Maandag27 schreef:
15-10-2021 13:48
Dat is toch hartstikke zonde? Heb je ooit met de psycholoog gehad over je familie en hoe ze met je omgaan? Heb je daar misschien iets geleerd wat je kunt doen of denken als je je zo aangesproken en schuldig voelt?

Want ik ken de andere kant van het verhaal niet, maar op basis van wat je hier vertelt is die schuld er alleen maar omdat je moeder je vertelt dat je je zo zou moeten voelen. Maar als je nou van een afstandje kijkt? Wat hebben ze jou gedaan en je vergelijkt dat met wat jij voor hen hebt gedaan, wat wordt die optelsom dan? En als je daar dan weer bij optelt hoe ze jou in jouw ogen kleineerden toen je je zus hielp, is het dan terecht dat je je schuldig voelt?
Ja mijn psych zei je moeder is ziek, geestelijk, ze is te ziek om je te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren
Hyani32 schreef:
15-10-2021 21:50
Ja mijn psych zei je moeder is ziek, geestelijk, ze is te ziek om je te begrijpen.

To, ik lees veel boosheid in je openingsbericht. Heb je er vrede mee dat je moeder ziek is? Dat je van haar of je zus niet gaat krijgen wat je zo graag zou willen? Het heeft mij na het verbreken van het contact zo'n 2 jaar gekost om op dat punt te komen, het heeft mij veel rust gebracht.
Alle reacties Link kopieren
martje55 schreef:
16-10-2021 17:29
To, ik lees veel boosheid in je openingsbericht. Heb je er vrede mee dat je moeder ziek is? Dat je van haar of je zus niet gaat krijgen wat je zo graag zou willen? Het heeft mij na het verbreken van het contact zo'n 2 jaar gekost om op dat punt te komen, het heeft mij veel rust gebracht.
Nee alleen heel veel spijt dat ik weer contact heb gehad
Je moeder doet net alsof dit het probleem nu is: jij die je zus niet gaat bezoeken.
Maar je hebt niet voor niets al jaren geen contact meer met ze en daar komen jullie blijkbaar niet uit.

Dat rare idee van we zijn toch familie dus bij dood of ziekte moeten we er weer zijn voor elkaar want we houden zo veel van elkaar uiteindelijk, is onzin. Dat is alleen maar heel ongemakkelijk en geforceerd.

Houden van betekent niet dat je ook contact moet/wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Chinue schreef:
17-10-2021 18:57
Je moeder doet net alsof dit het probleem nu is: jij die je zus niet gaat bezoeken.
Maar je hebt niet voor niets al jaren geen contact meer met ze en daar komen jullie blijkbaar niet uit.

Dat rare idee van we zijn toch familie dus bij dood of ziekte moeten we er weer zijn voor elkaar want we houden zo veel van elkaar uiteindelijk, is onzin. Dat is alleen maar heel ongemakkelijk en geforceerd.

Houden van betekent niet dat je ook contact moet/wil hebben.
Kijk,ik kan geen contact hebben met ze, ze zijn te jaloers, ik voel me niet velig, ze zijn te misgunnend.
Alle reacties Link kopieren
FransjeG schreef:
14-10-2021 09:13
Wat een kutfamilie heb jij!
Probeer het te blokkeren en negeren.
Ze zijn heel anders dan ik, ik ben echt niet van de ruzie en de drama, en hun wel, ze zijn ook behoorlijk niet stabiel, ik wel.
Hyani32 schreef:
17-10-2021 13:42
Nee alleen heel veel spijt dat ik weer contact heb gehad
Hee, spijt is wat de koe schijt. ;)
Je baalt nu als een stekker omdat je contact heb gehad. Logisch, want je hebt waarschijnlijk nog steeds de verwachting dat je moeder en zus zullen veranderen in de moeder en de zus die je graag wilt. Helaas gaat dat nooit van je levensdagen gebeuren. Ze zijn wie ze zijn, ze doen hoe ze doen. Daar kun jij niks aan veranderen. Waar je wel wat aan kan doen is hoe je er mee omgaat.
Probeer het los te laten. Probeer je te richten op leuke dingen in je leven.
Zij zijn niet leuk, ze maken je niet gelukkig, geef ze dan ook geen plaats in jouw leven.
Natuurlijk mag je je nu rot en waardeloos voelen, maar blijf daar niet in hangen. Ze zijn jouw aandacht niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Tamsyn schreef:
19-10-2021 07:14
Hee, spijt is wat de koe schijt. ;)
Je baalt nu als een stekker omdat je contact heb gehad. Logisch, want je hebt waarschijnlijk nog steeds de verwachting dat je moeder en zus zullen veranderen in de moeder en de zus die je graag wilt. Helaas gaat dat nooit van je levensdagen gebeuren. Ze zijn wie ze zijn, ze doen hoe ze doen. Daar kun jij niks aan veranderen. Waar je wel wat aan kan doen is hoe je er mee omgaat.
Probeer het los te laten. Probeer je te richten op leuke dingen in je leven.
Zij zijn niet leuk, ze maken je niet gelukkig, geef ze dan ook geen plaats in jouw leven.
Natuurlijk mag je je nu rot en waardeloos voelen, maar blijf daar niet in hangen. Ze zijn jouw aandacht niet waard.
Ja klopt maar nu ze mijn geheimen weten gb ik minder rust
Hyani32 schreef:
19-10-2021 08:13
Ja klopt maar nu ze mijn geheimen weten gb ik minder rust
Geheimen?
Dat je naar een psych gaat? Lekker laten lullen. Mijn moeder heeft ook de meest bizarre verhalen over mij opgehangen, iedereen geloofde haar. Mijn stiefvader heeft jarenlang mijn bestaan verzwegen tegenover zijn collega's, totdat mijn man (vanwege zijn werk) bij een collega over de vloer kwam en de aap uit de mouw kwam. Heel naar om daar achter te komen, dat iemand zijn stiefkind zo haat dat je die blijkbaar ten koste van alles moet verzwijgen, maar... ik heb het allemaal overleefd en we wonen nog allemaal in hetzelfde dorp.
Laat het langs je heen glijden. Hun roddels en kletspraat zijn alleen van waarde als jij er bovenop springt en jezelf gaat verdedigen.
Ja het doet pijn
Ja het is frustrerend
Maar je kan er niks mee, behalve negeren en van je af laten glijden. Laat de ellende bij hen, dat heb ik in de loop der jaren geleerd.
Heel veel sterkte en kracht toegewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven