Moeilijk

31-10-2011 17:43 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in een moeilijk parket: een tante van me, met wie ik vroeger (toen ik kind was) wel goed contact had maar sinds de laatste 20 jaar nauwelijk nog gezien heb, is erg slecht. Het raakt me. Ze heeft kanker en is al lang onder behandeling, het slaat niet aan en de ene uitzaaiing na de andere wordt vastgesteld. Eind deze week gaan we op vakantie, ik zou van de ene kant direct naar haar toe willen, ze zal verrast zijn denk ik, maar ze zal het wel waarderen. Van de andere kant vind ik het zo vreemd: we hebben al jaren en jaren geen contact en dan zou ik nu ineens op de stoep staan.... ik vind het moeilijk.
Ik zou het bij een kaart houden.

Laat haar haar energie behouden voor haar naaste omgeving. Daar hoor jij natuurlijk niet bij.

En waarom nu wel langsgaan als je het de afgelopen 20 jaar niet hebt gedaan? Wat voegt het toe?

Een kaart is lief. Heeft zij behoefte aan meer contact dan zal ze dat zelf wel laten weten. Maar neem zelf niet het initiatief.
Alle reacties Link kopieren
Ach ik weet niet Scarpetta, of het zo egoistisch is bedoeld. Ik lees dat hier niet zo hard in. Meer dat ze haar tante nog eens wil zien omdat het haar verdrietig maakt te denken dat er nooit meer een kans komt. En dat snap ik best maar toch zou ik niet zo op de stoep staan, een kaartje is denk ik een heel goed plan.
Optimist tot in de kist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven