Moeilijke fase

15-10-2008 18:17 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel zit ik in een relatie waarvan ik niet weet of ik nog wel verder wil. Mijn vriendin is super lief voor mij en ik weet dat ik voor haar de ware ben. Ik hou heel veel van haar alleen heb ik de laatste tijd het gevoel alsof ik er niet meer uit kan halen dan alleen dat. Ik probeer er meer uit te halen maar het vermoeid mij meer dan dat ik er plezier uithaal. Dat wil niet zeggen dat als ik dingen met haar doe ik het niet gezellig heb, maar het "bevredigd" niet. Ik vind het moeilijk om het er maar over te hebben omdat ze dan heel emotioneel wordt en ik ben bang dat ik dan dingen ga beloven die ik misschien niet wil. Het is niet zo dat ik de relatie wil beeindigen maar ik wil haar wel mijn probleem vertellen alleen weet ik niet hoe.
Als je het niet uit wil maken, hoe zie jij dan de oplossing?
Ik denk dat het, als je je probleem aan haar wilt vertellen, belangrijk is dat je concreter bent dan in bovenstaand verhaal. Als jij bovenstaand verhaal aan mij zou vertellen, zou ik daar niet zoveel mee kunnen, omdat ik niet concreet zou weten wat er moet veranderen.

Wat wil je dat er verandert?

Wat moet zij veranderen, wil jij de relatie leuk vinden?

Wat is precies het probleem?

Kun je antwoord geven op deze vragen?
Peas on earth!
Ik vraag me ook af wat de kern van het probleem is.

Volgens mij wil je haar niet kwijt, maar is je gevoel voor haar minder geworden?
Hey,

Ik zou er in ieder geval zo vlug mogelijk over praten. Zij gaat op de duur ook aanvoelen dat er bij jou iets veranderd is en gaat dan zelf vragen beginnen te stellen. Zeg gewoon eerlijk welk gevoel je nu hebt, bereid haar wat voor op dit gesprek in de mate van het mogelijke. Emotioneel zal ze toch wel worden, als ze zo gek van je is, hoe je het ook brengt.

Wat er aan de hand is?

-de eerste verliefdheid is voorbij, het wordt wat gewoontjes naar jouw gevoel?

-je zoekt meer in een relatie dan zij je 'geeft', alleen heel lief zijn is niet voldoende, m.a.w. je mist iets?

-datgene wat niet bevredigt is iets wat je linkt aan haar, als zij iets 'verandert', wordt het beter? Zo ja, wat dan?

Probeer met je mee te denken.
quote:Mrikke schreef op 15 oktober 2008 @ 18:17:

Mijn vriendin is super lief voor mij en ik weet dat ik voor haar de ware ben. Denk je niet dat de ware man op zijn minst dezelfde gevoelens voor haar zou moeten hebben als zij voor hem?
Als je het niet kan vertellen, schrijf haar dan een brief.

Verder ben ik het wel met alle mensen hiervoor eens. Ze heeft wel het recht om te weten waar ze aan toe is en als je wel voor jullie relatie wil gaan, geef haar dan in ieder geval de mogelijkheid om dingen te veranderen.
Oke, ik heb ooit een relatie gehad met een man die denk ik ook zo dacht als jij. Ik zeg denk, want hij was zo gesloten als maar zijn kon en kon niet communiceren. Hij praatte er dus niet over en ging met mij gewoon vrolijk door met ons leventje (we waren zelfs bezig een huis te kopen en hadden nog net het koopcontract niet getekend!).

Op een dag kwam ik thuis met de boodschappen en deelde hij me doodleuk mee dat ie naar huis ging (lees: terug naar waar hij vandaan kwam) en de relatie verbrak. Zomaar!

Omdat hij dus niet de moeite heeft genomen mij ooit iets te vertellen over wat hij voelde/dacht, had ik dus niets zien aankomen en was het een donderslag bij heldere hemel. Dat was het ergste liefdesverdriet dat ik ooit gehad heb, met name omdat ik nooit uitleg heb gekregen van hem waarom hij zomaar ineens weg ging. Ik vermoed dus dat hij hetzelfde dacht/voelde als jij.

Praat er alsjeblieft over met haar, ookal wordt ze misschien emotioneel. Het is veel erger niets te zeggen en vervolgens als je zelf echt niet meer door wil, zomaar ineens de bom te droppen. Als je niet met haar kan/durft te praten, probeer dan eens om je gevoelens op papier te zetten en aan haar te laten lezen. Laat haar op de een of andere manier weten dat je niet lekker in je vel zit in de relatie....
Yep, hier hetzelfde dubiootje, met als grote verschil dat vriend wel dat huis met me kocht..bleek hij al een tijd iets te missen, maar had dat nooit echt duidelijk aangegeven. En doordat je een huis koopt samen denk je toch dat het wel goed zit..

daarom sluit ik me helemaal aan bij jouw advies, want dit kan anders behoorlijk uit de hand lopen en dan wordt het pas echt heel vervelend. Voorkomen is beter dan genezen!
@Julus: hoe heette die ex van je?
Bedankt voor jullie reacties!! Ik weet nu ook zeker dat ik heel snel met haar ga praten want dit schiet ook niet op. Ik merk dat het ook zeker niet het einde van de relatie hoeft te betekenen en dat ik er graag aan wil werken. Hoewel het een moeilijk gesprek zal worden zal het voor mij een hoop spanning weg nemen waardoor ik ook wat lekkerder in vel zal komen te zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven