Moeilijke vrouw

17-08-2009 02:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn een getrouwd echtpaar 40+.

Wij zijn reeds 26 jaren getrouwd en hadden een redelijk goede verstandhouding met elkaar. Trouwens wij wonen nog steeds samen.

Ik heb altijd geprobeerd om een zo open en eerlijke relatie met haar te hebben. Had en heeft altijd toestemming om een sexuele relatie aan te gaan met een andere (zonder verliefdheid), moest wel vooraf inkennis gesteld worden.

Heeft het toch stiekem achter mijn rug gedaan en toen ik haar snapte was ik de kwaaie. Hebben het uitgepraat en ze beloofde het voortaan niet meer zo te doen. Heeft in de tussentijd diverse sex relaties.

Onbewust vergelijkt zij haar buiten relaties met die van thuis. Spannender, heftiger, geiler etc.

Naar mijn mening zal het bovenstaande altijd zo zijn omdat het iets ondeugends is, nieuw is, vreemd is, anders aanvoelt etc. Het is dus niet zo vreemd als de andere man een erectie krijgt alleen maar bij het aanschouwen van het uitkleden van een vrouw die niet van hem is maar die hij wel lust. Zij heeft reeds tijdens de rit naar het hotel al een geile poes, niet verwonderlijk als je weet dat er straks met een vreemde gestoeit zal worden en waarvan je wel pap lust.

Het probleem:

Naar mijn mening komt mijn vouw de laatste jaren steeds weer met andere eisen of verlangens op de proppen, waardoor ik het gevoel krijg in de veronderdrukking te komen.

Enkele van haar eisen en of verlangens:

1. stoppen met roken (rook ongeveer 30 jaren)

2. haar steunen in haar hobby;s / activiteiten (doe ik reeds)

3. meedoen met haar activiteiten o.a dansen (lukt niet, niet mijn sport)

4. optrekken met haar vriendenkring (lukt niet helemaal)

5. wil alleen op vakantie om zich vrij te voelen (reeds enkele malen)

6. komt liefde van mij te kort (heb dat gevoel niet)

7. vaker op bezoek bij haar schoonmoeder

8. heeft mij naar een huwelijkspsycholoog gebracht (die vertelde haar dat er bij niets te veranderen was, zij was niet blij met de conclussie)

Beste dames ik weet het als man even neit meer en zie graag uw advies tegemoet.
Wat is precies het probleem? Dat ze bv wilt dat je stopt met roken heeft toch niks met haar seks buiten de deur te maken. En dat je al 30 jaar rookt betekent juist dat je wel eens kunt stoppen.Zijn jullie echt in therapie geweest dan?
Waarom moet jij veranderen? Volgens mij is relatie therapie handiger. Bovendien houd zij zich niet aan jullie afspraak, eerlijkheid lijkt me een voorwaarde voor een relatie.... Afgezien van het feit dat ze ook alleen naar haar moeder kan..hebben jullie ook nog iets gemeen?
En jij bent nog bij haar omdat????????

Sorry maar lijkt me typisch een gevalletje (van je vrouw dan) van ikke ikke ikke en de rest kan stikken.

Wat een egoistisch wijf zeg......

en jij bent een sul dat je dit eisenpakket(en het vreemdgaan) allemaal pikt!
Waarom zijn jullie niet allang uit elkaar gegaan? Zij heeft seks buiten de deur, ik had dat niet gepikt. Of heb jij ook seks buiten de deur? Overigens zou ik niet met 'n roker willen zoenen en in 'n huis willen wonen, dus dat ze wil dat je stopt met roken vind ik niet zo'n erg vreemde eis. Maar goed, als jij niet stopt met roken en zij niet met buitenshuis in 't rond neuken, wat moet je dan nog bij elkaar?
Die steeds weer andere eisen en verlangens zijn samen te vatten tot één verlangen: zij wil dat je wat meer aandacht en belangstelling voor haar hebt. Dat ze zich meer verbonden met je kan voelen. En dat je bijvoorbeeld niet haar verlangens bestempelt als die van een 'moeilijke vrouw'.

Wil je haar die aandacht geven of vind je het wel best zo?
Als jij meer op bezoek moet bij haar schoonmoeder dan moet je toch bij je eigen moeder langs? Lijkt mij niet erg. Of is het haar moeder en jouw schoonmoeder Ik vermoed ergens het laatste.

Ik vind dat een relatie van twee kanten moet komen, geven én nemen. Wat geeft zij jou nog eigenlijk?
quote:boegroe schreef op 17 augustus 2009 @ 02:18:

Wij zijn een getrouwd echtpaar 40+.

Wij zijn reeds 26 jaren getrouwd en hadden een redelijk goede verstandhouding met elkaar. Trouwens wij wonen nog steeds samen.

Ik heb altijd geprobeerd om een zo open en eerlijke relatie met haar te hebben. Had en heeft altijd toestemming om een sexuele relatie aan te gaan met een andere (zonder verliefdheid), moest wel vooraf inkennis gesteld worden.

Heeft het toch stiekem achter mijn rug gedaan en toen ik haar snapte was ik de kwaaie. Hebben het uitgepraat en ze beloofde het voortaan niet meer zo te doen. Heeft in de tussentijd diverse sex relaties.

Onbewust vergelijkt zij haar buiten relaties met die van thuis. Spannender, heftiger, geiler etc.

Naar mijn mening zal het bovenstaande altijd zo zijn omdat het iets ondeugends is, nieuw is, vreemd is, anders aanvoelt etc. Het is dus niet zo vreemd als de andere man een erectie krijgt alleen maar bij het aanschouwen van het uitkleden van een vrouw die niet van hem is maar die hij wel lust. Zij heeft reeds tijdens de rit naar het hotel al een geile poes, niet verwonderlijk als je weet dat er straks met een vreemde gestoeit zal worden en waarvan je wel pap lust.

Het probleem:

Naar mijn mening komt mijn vouw de laatste jaren steeds weer met andere eisen of verlangens op de proppen, waardoor ik het gevoel krijg in de veronderdrukking te komen.

3. meedoen met haar activiteiten o.a dansen (lukt niet, niet mijn sport)

8. heeft mij naar een huwelijkspsycholoog gebracht (die vertelde haar dat er bij niets te veranderen was, zij was niet blij met de conclussie)

Beste dames ik weet het als man even neit meer en zie graag uw advies tegemoet.Ben ik nou de enige die zich stoort aan jouw taalgebruik? Voor iemand die reeds 26 jaar gehuwd is vind ik dat je op een onbegrijpelijke manier over je echtgenote spreekt. Los daarvan heeft zij in al die jaren ook weinig geleerd over hoe je een relatie goed kunt houden en zo halen jullie het slechtste in elkaar naar boven. Ik neem aan dat jouw verhaal nog niet compleet is en dat zich in de zijlijn van dit verhaal nog wat kleinere probleempjes afspelen als wat financiële tegenslag, overspel van jouw zijde en dat soort zaken?
Heb de heilige overtuiging dat dit verhaal een heel logische andere kant heeft....

Overigens hoe je over je vrouw spreekt getuigt werkelijk van geen enkel, maar dan ook van geen enkel respect.
Volgens mij is dit maar de helft van het verhaal. Je vindt jezelf nogal tolerant om dat je vrouw het buiten de deur mag zoeken. Die tolerantie komt vast met een prijskaartje.

En je klinkt inderdaad als een ontzettende hork.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Omdat hij schrijft dat zijn vrouw al opgewonden raakt op weg naar een date is het een hork ? Puur door zijn woordkeus van ' geile poes " ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Nee, meer door het 'superieure' toontje wat zijn vrouw 'mag' van hem zij het wanneer zich aan zijn regels houdt. Hij vind zijn vrouw 'moeilijk' door het lijstje. Niet door het feit dat ze een ander sexueel leuker vind. En dat lijstje vind ik reuze meevallen. Ik vind meneer overkomen als een huilende zielepiet die niet tegen zijn partner in durft te gaan omdat die mijns inziens verbaal sterker is en het dan afreageert door termen als 'geile poes' te gaan gebruiken. Vreemd, want dat is niet eens een probleem. Ook als meneer er wel vooraf van wist en het dan goedvond zit mevrouw met een 'geile poes' in de auto. Kortom, die opmerking was puur een sneer en meer niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2009 @ 09:47:

Omdat hij schrijft dat zijn vrouw al opgewonden raakt op weg naar een date is het een hork ? Puur door zijn woordkeus van ' geile poes " ?Een andere forummer noemde de man een hork maar persoonlijk stoor ik me inderdaad aan zijn woordkeus en aan zijn suggestie dat zijn echtgenote zich als een soort konijn slechts door lichamelijke driften laat leiden. Dat hij hoogstwaarschijnlijk de helft van het verhaal, zijn bijdrage aan dit relationele tranendal, vergeet te vermelden zie ik dan maar even over het hoofd.
Het overkomen als een hork sloeg vooral op de toon. Zelf vind ik inderdaad het 'geile poes / man die haar wel lust" taalgebruik niet zo. Maar ook de opmerking dat zijn vrouw hem naar een huwelijkspsycholoog heeft gebracht, vind ik niet getuigen van een fijne houding ten opzichte van vrouw en relatie.
quote:lolapaloeza schreef op 17 augustus 2009 @ 10:07:

Maar ook de opmerking dat zijn vrouw hem naar een huwelijkspsycholoog heeft gebracht, vind ik niet getuigen van een fijne houding ten opzichte van vrouw en relatie.Misschien kan die zelf niet autorijden en zij wel?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:boegroe schreef op 17 augustus 2009 @ 02:18:

Het probleem:

In die 30 jaar heeft je vrouw nooit aangegeven dat ze je rookgedrag vervelend vindt?

Blijkbaar niet genoeg, anders zou ze niet graag meer willen3. meedoen met haar activiteiten o.a dansen (lukt niet, niet mijn sport)

Zijn er wel andere dingen die jullie samen doen? Hoe laat je haar weten dat je niet wil dansen? (En in hoeverre hangt dit samen met het vorige punt?)

Waarom niet dan? Klik je zo ontzettend niet met haar vrienden of doe je helemaal niet je best? Als je al 30 jaar haar vrienden niet mag of ziet zitten heb ik wel mijn twijfels bij hoe leuk je je vrouw eigenlijk vindt...

Waarom is dit dan nog een probleem, als het al gebeurt?

En dat is nu precies waarom relatieproblemen ontstaan. Partner 1: "Ik vind dat..." Partner 2:"nou, ik vind van niet"... Partner 1: [uitgeluld].

Heb je haar gevraagd waarom ze dat vindt? Je het je aangetrokken dat ze zich zo voelt? (ik zou het afschuwelijk vinden als mijn partner dat tegen mij zei)

Het evenwicht tussen 'zaken die er echt toe doen' en 'details' is in dit rijtje een beetje weg volgens mij. Hoewel dit misschien een symptoom van het geheel is.

Beste dames ik weet het als man even neit meer en zie graag uw advies tegemoet.Ik ben heel benieuwd wat je zélf nog wilt doen en waarom je zelf nog in deze relatie wilt blijven. Ik mis in dit verhaal ieder inlevingsgevoel voor je vrouw, al kan ik me voorstellen dat dat verdwenen is toen zij zonder te overleggen sex met een ander had.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2009 @ 10:14:

[...]

Misschien kan die zelf niet autorijden en zij wel? Dat zal het zijn!
Ik vraag me af wat jouw vrouw voor jou over heeft? Gaat ze ook mee met jou in jouw hobby(s) en in hoeverre?

Waarom is ze 1 keer stiekem vreemdgegaan zonder vooraf overleg?

Er zijn vast redenen waarom het niet lekker loopt tussen jullie, geen excuus uiteraard.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 17 augustus 2009 @ 10:14:

[...]

Misschien kan die zelf niet autorijden en zij wel? Neu ze heeft hem opgepakt en in het zitje achter op de fiets neergezet alwaar hij jammerend naar de relatiepsygoloog werd gereden, daarna uit het zitje gepleurd,en de deur door gesleept,weer werd opgepakt en in de stoel bij de psygoloog gekwakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven