Moeilijkheden in beginnende relatie....

02-04-2021 07:18 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Sinds enkele maanden chat ik elke dag met een hele leuke vrouw. We voelen ook heel veel voor elkaar en zien elkaar elke avond via beeldbellen.

Punt 1: Ik wil niks liever dan haar ontmoeten, maar door Corona word ze van alle kanten geadviseerd niet naar mij toe te komen met taxi of openbaar vervoer. Ik wil op zich wel komen, maar ze heeft trappen en ik heb een lichamelijke beperking en kom de trap niet op. Als ik haar dingen voorstel, bv. op bezoek bij haar moeder samen met haar omdat zij wel beneden woont, wijst ze dit af. Haar familie heeft het té druk haar te brengen, volgens haar. Of als ik een datum wil afspreken, zegt ze: ik ben geen planner, of: dat moet maar dan.
Tweede punt is: Zij denkt nu gelijk al aan samenwonen en later trouwen met mij, terwijl ik haar nog moet ontmoeten. Ze verwijt mij dat ik niet zeker van haar ben, dat dit via videobellen wel zou moeten kunnen. Maar ik vind, dat je pas aan samenwonen kan denken na een paar jaar samenzijn. Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet. Het kost mij ook heel veel energie, steeds maar bewijzen dat ik echt van haar hou, maar de stap van samenwonen en trouwen vind ik gewoon te hoog. Vooral als je nog nooit fysiek heb gedate.
Punt 3:
Bij het videobellen, praat ze bijna alleen over haar zelf en vraagt ze amper hoe mijn dag was. Ik krijg weinig emphatie en dat vind ik jammer.

Toch hoop ik dat zij en ik eruit komen, maar ze is zo standvastig en ik wil haar ook geen slapeloze nachten en verdriet meer bezorgen. Hebben jullie tips? Wat kan ik nog meer doen haar te overtuigen van mijn liefde en goede wil? Wil ook niet dat ze gekke dingen doet, zover kan haar verdriet soms gaan.

Groetjes.
Waarom noemen jullie het een beginnende relatie terwijl je nog niet eens één date gehad hebt?

Ik zou het afkappen. Als het na maanden nog niet lukt om een keer af te spreken, kun je daar je conclusies uit trekken. Date 1 bij haar ouders is geen optie.
Dit is niet echt toch?
Samenwonen? In haar huis kan niet vanwege jouw beperking en ze durft niet eens naar jou toe te komen.

Lieve Jur, er zijn echt vrouwen die wel belangstelling in jou tonen, die jou wel durven bezoeken, die het wel normaal vinden om elkaar eerst eens ftf te zien.
Deze vrouw gaat jou heel erg manipuleren met slapeloze nachten en 'ik ben het middelpunt'. Hiermee doorgaan is niet verstandig.
Julus schreef:
02-04-2021 08:05
Dit is niet echt toch?

Ik vrees dat het wel echt is. Een onzekere man met een beperking, die eindelijk online een vrouw heeft gevonden waarmee hij uren kan kletsen.
Ze wil niet publiekelijk met jou gezien worden, maar ze wil wel teren op jouw inzet, aandacht, huis en geld.
Pergamon schreef:
02-04-2021 07:52
Betaal je voor de chats/gesprekken met haar? Of heb je geld aan haar overgemaakt?
Hier moest ik ook aan denken,
misschien speelt er bij ook een (licht) verstandelijke beperking mee bij (1 van) jullie?
Marana schreef:
02-04-2021 08:08
Ik vrees dat het wel echt is. Een onzekere man met een beperking, die eindelijk online een vrouw heeft gevonden waarmee hij uren kan kletsen.
Daar zit wat in.
nimue_iparis schreef:
02-04-2021 08:17
Hier moest ik ook aan denken,
misschien speelt er bij ook een (licht) verstandelijke beperking mee bij (1 van) jullie?
Bij mij is dit niet het geval, enkel lichamelijk gehandicapt (CP) en zij zegt ook dat zij enkel een lichamelijke beperking heeft, waar ik soms wel aan twijfel.
Ze heeft wel veel meegemaakt, waardoor ze zo is. Als ik al haar verhalen zo hoor. Maar ik moet uitkijken dat ik niet hieronder door gaat. Ik werd 5:30 piekerend wakker met zorgen voor haar. Is ook niet goed voor mij,
Buiten het feit, dat zij niet in de realiteit leeft, zijn er voor jezelf ook wel wat dingen om aan te werken.

Wanneer je iemand nog nooit ontmoet hebt, is het geen beginnende relatie. Je hebt nu hooguit een digitale relatie. Hoe leuk iemand ook aan de telefoon en op beeld lijkt, je moet fysiek contact met iemand hebben om te weten of dat ook klikt. Elkaar ruiken, vasthouden, etc. Maar zou je ook niet willen weten hoe iemand zoent en sekst? Je gaat voorbij aan een heleboel essentiële zaken hierin.

Vervolgens wil ze niets qua afspreken. De enige beperking is dat jij geen trap kunt lopen. Zij wel als het goed is. Dus zij komt de trap af en jullie spreken af in een park of iets om een stuk te wandelen of als dat niet kan een bankje op te zoeken. Het is de afgelopen 3 dagen hartstikke mooi weer geweest hiervoor. Conclusie voor mij is, ze wil niet. Jouw vraag bij haar moeder af te spreken is raar natuurlijk. Kennismaken doe je samen.

En tot slot de bespottelijke eis om samen te wonen en te trouwen. Met iemand die je nog nooit gezien hebt. Dat dit geen absolute afknapper voor je is joh. Dat slaat toch nergens op? Waarom dan? Jij moet doorhebben dat hier iets achter zit. Een vrouw die niet alleen wil/kan zijn. Of een vrouw die uit is op geldelijk gewin. Of een kenau die een nieuw slachtoffer zoekt voor haar dominantie.

Denk na beste man.
Onbegrijpelijk dat ze niet ingaat op jouw voorstel om bij haar moeder op date te gaan.
Heb je het programma Catfish wel eens gekeken? Ik zou voor je eigen geestelijke gezondheid hier zo snel mogelijk een eind aan maken, dit is een doodlopende weg.
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 11:16
0.00% gewijzigd
Oeh..weet je zeker dat je dit wil?...Deze dame geeft dubbele signalen...ze is geen 'planner',maar heeft t wel over trouwen....ze wil schijnbaar ook geen moeite doen om t contact te verdiepen...ik denk dat ik er klaar mee zou zijn..sterkte.
Mijn advies: afkappen en absoluut nooit geld naar haar overmaken!!!
Stop er mee!

Er is nog nauwelijks sprake van een relatie en nu al zo veel gezeur. Ik voorzie een toename van het gezeur als dit een echte relatie zou worden.

Het zou nu vooral leuk moeten zijn en vanzelf gaan. Gaat het nu al niet vanzelf lijkt mij dat een slecht teken.
redbulletje schreef:
02-04-2021 07:37
Ze heeft je toch nog geen geld afgetroggeld?
Ook eerste gedachte.
Plannen over trouwen en samenwonen zonder dat je elkaar zelfs maar geroken hebt, ken het alleen van postorderbruiden maar dan weet je waar je aan begint.
Ik denk dat ik er ook mee ga stoppen, hoe moeilijk het ook is. Vriendschap ziet ze niet zitten. Bij haar is alles of niets.
Even voor de duidelijkheid: Ze heeft niks afgetroggeld en is zelfs nooit over geld begonnen. Daar maak ik mij dus niet druk om.
Aach, je kent elkaar net en je hebt al zoveel zorgen om/voor haar. Je verdient echt iemand beter hoor. Als het in het prille begin al zo moeizaam gaat is dat geen goed teken.
Dit verhaal zou niet misstaan in het MTV programma Catfish.

Komen vaak genoeg identieke verhalen voorbij.

Als je keer na keer afgewimpeld word mbt daten word je gewoon aan het lijntje gehouden om wat voor reden dan ook.
Juruit1983 schreef:
02-04-2021 08:57
Bij mij is dit niet het geval, enkel lichamelijk gehandicapt (CP) en zij zegt ook dat zij enkel een lichamelijke beperking heeft, waar ik soms wel aan twijfel.
Ze heeft wel veel meegemaakt, waardoor ze zo is. Als ik al haar verhalen zo hoor. Maar ik moet uitkijken dat ik niet hieronder door gaat. Ik werd 5:30 piekerend wakker met zorgen voor haar. Is ook niet goed voor mij,
Dit is zeker niet goed voor je. Voor niemand (met of zonder beperking) is dit een normale manier van elkaar leren kennen.
Fijn dat er geen geld is uitgeleend of gegeven. Jammer dat het zo gelopen is maar afkappen, geen contact meer hebben en dit verwerken is het beste wat je voor jezelf kan doen. Sterkte!
nimue_iparis schreef:
02-04-2021 10:00
Dit is zeker niet goed voor je. Voor niemand (met of zonder beperking) is dit een normale manier van elkaar leren kennen.
Fijn dat er geen geld is uitgeleend of gegeven. Jammer dat het zo gelopen is maar afkappen, geen contact meer hebben en dit verwerken is het beste wat je voor jezelf kan doen. Sterkte!
Afkappen is ook het beste, gistermiddag stelde zij ook voor het contact te stoppen waar ik akkoord mee ging. Uur later kreeg ik een bozige app van haar neef dat ik bij haar moest blijven en dat ze nu wel rust verdiend en over haar medische problemen. Dat ik het niet moet en mag opgeven. Vandaar dat ik weer twijfelde en overstag ging om het weer goed te maken met haar. Ook in de hoop dat het verbeterd, maar helaas is dit niet het geval.
Juruit1983 schreef:
02-04-2021 08:57

Je reageert niet op de vraag of betaalt om met haar te chatten (via de site). Dat doe je ook niet?
pergamon wijzigde dit bericht op 02-04-2021 10:08
5.13% gewijzigd
Juruit1983 schreef:
02-04-2021 10:06
Afkappen is ook het beste, gistermiddag stelde zij ook voor het contact te stoppen waar ik akkoord mee ging. Uur later kreeg ik een bozige app van haar neef dat ik bij haar moest blijven en dat ze nu wel rust verdiend en over haar medische problemen. Dat ik het niet moet en mag opgeven. Vandaar dat ik weer twijfelde en overstag ging om het weer goed te maken met haar. Ook in de hoop dat het verbeterd, maar helaas is dit niet het geval.

Ken je het programma 'Catfish'?
*
anoniem_117397 wijzigde dit bericht op 22-06-2021 11:16
0.00% gewijzigd
Juruit1983 schreef:
02-04-2021 10:06
Niet doen! Wegblijven bij haar. Echt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven