Moeilijkheden in beginnende relatie....
vrijdag 2 april 2021 om 07:18
Goedemorgen allemaal,
Sinds enkele maanden chat ik elke dag met een hele leuke vrouw. We voelen ook heel veel voor elkaar en zien elkaar elke avond via beeldbellen.
Punt 1: Ik wil niks liever dan haar ontmoeten, maar door Corona word ze van alle kanten geadviseerd niet naar mij toe te komen met taxi of openbaar vervoer. Ik wil op zich wel komen, maar ze heeft trappen en ik heb een lichamelijke beperking en kom de trap niet op. Als ik haar dingen voorstel, bv. op bezoek bij haar moeder samen met haar omdat zij wel beneden woont, wijst ze dit af. Haar familie heeft het té druk haar te brengen, volgens haar. Of als ik een datum wil afspreken, zegt ze: ik ben geen planner, of: dat moet maar dan.
Tweede punt is: Zij denkt nu gelijk al aan samenwonen en later trouwen met mij, terwijl ik haar nog moet ontmoeten. Ze verwijt mij dat ik niet zeker van haar ben, dat dit via videobellen wel zou moeten kunnen. Maar ik vind, dat je pas aan samenwonen kan denken na een paar jaar samenzijn. Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet. Het kost mij ook heel veel energie, steeds maar bewijzen dat ik echt van haar hou, maar de stap van samenwonen en trouwen vind ik gewoon te hoog. Vooral als je nog nooit fysiek heb gedate.
Punt 3:
Bij het videobellen, praat ze bijna alleen over haar zelf en vraagt ze amper hoe mijn dag was. Ik krijg weinig emphatie en dat vind ik jammer.
Toch hoop ik dat zij en ik eruit komen, maar ze is zo standvastig en ik wil haar ook geen slapeloze nachten en verdriet meer bezorgen. Hebben jullie tips? Wat kan ik nog meer doen haar te overtuigen van mijn liefde en goede wil? Wil ook niet dat ze gekke dingen doet, zover kan haar verdriet soms gaan.
Groetjes.
Sinds enkele maanden chat ik elke dag met een hele leuke vrouw. We voelen ook heel veel voor elkaar en zien elkaar elke avond via beeldbellen.
Punt 1: Ik wil niks liever dan haar ontmoeten, maar door Corona word ze van alle kanten geadviseerd niet naar mij toe te komen met taxi of openbaar vervoer. Ik wil op zich wel komen, maar ze heeft trappen en ik heb een lichamelijke beperking en kom de trap niet op. Als ik haar dingen voorstel, bv. op bezoek bij haar moeder samen met haar omdat zij wel beneden woont, wijst ze dit af. Haar familie heeft het té druk haar te brengen, volgens haar. Of als ik een datum wil afspreken, zegt ze: ik ben geen planner, of: dat moet maar dan.
Tweede punt is: Zij denkt nu gelijk al aan samenwonen en later trouwen met mij, terwijl ik haar nog moet ontmoeten. Ze verwijt mij dat ik niet zeker van haar ben, dat dit via videobellen wel zou moeten kunnen. Maar ik vind, dat je pas aan samenwonen kan denken na een paar jaar samenzijn. Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet. Het kost mij ook heel veel energie, steeds maar bewijzen dat ik echt van haar hou, maar de stap van samenwonen en trouwen vind ik gewoon te hoog. Vooral als je nog nooit fysiek heb gedate.
Punt 3:
Bij het videobellen, praat ze bijna alleen over haar zelf en vraagt ze amper hoe mijn dag was. Ik krijg weinig emphatie en dat vind ik jammer.
Toch hoop ik dat zij en ik eruit komen, maar ze is zo standvastig en ik wil haar ook geen slapeloze nachten en verdriet meer bezorgen. Hebben jullie tips? Wat kan ik nog meer doen haar te overtuigen van mijn liefde en goede wil? Wil ook niet dat ze gekke dingen doet, zover kan haar verdriet soms gaan.
Groetjes.

vrijdag 2 april 2021 om 12:13
Ik denk ook niet dat dit iets gaat worden, moet je volgens mij ook niet willen.lollypopje schreef: ↑02-04-2021 07:28Grote Goden. Ik krijg het al spaans benauwd als ik dit lees.
Wat is er leuk aan haar? Ik lees echt enkel redenen om het af te kappen.
Daarbij je hebt elkaar nog niet eens ontmoet. Dat is nog geen relatie, laat staan het punt dat je wilt gaan samenwonen.

vrijdag 2 april 2021 om 12:16
die neef zou ik er buiten laten. Hij heeft hier niets over te vinden.Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:06Afkappen is ook het beste, gistermiddag stelde zij ook voor het contact te stoppen waar ik akkoord mee ging. Uur later kreeg ik een bozige app van haar neef dat ik bij haar moest blijven en dat ze nu wel rust verdiend en over haar medische problemen. Dat ik het niet moet en mag opgeven. Vandaar dat ik weer twijfelde en overstag ging om het weer goed te maken met haar. Ook in de hoop dat het verbeterd, maar helaas is dit niet het geval.
anoniem_67d31913d4817 wijzigde dit bericht op 02-04-2021 12:19
Reden: als die neef al bestaat
Reden: als die neef al bestaat
0.00% gewijzigd
vrijdag 2 april 2021 om 12:37
Oef, wat een verhaal, TO!
Erg jammer idd dat je relatie (als je dat al zo kan noemen) zo verloopt.
Ik denk dat je zelf het door hebt dat dit geen toekomst heeft.
Dat de logistiek voor jullie moeilijk te regelen is, zeker in deze tijd, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar elkaar in maanden tijd alleen via videobellen gesproken, dat klopt niet.
Trek hier zo snel mogelijk de stekker uit;. En het is moeilijk, maar ga je echt niet druk maken om haar en haar zorgen,
Liefde in de eerste maanden zou geen energie moeten kosten of steeds maar schuldgevoelens moeten oproepen.
Ik weet het, ik ben in zo'n soort relatie geweest waar de dame in kwestie redelijk wat mentale issues had. Met als gevolg dat ik zelf aan mijn geestelijke vermogens begon te twijfelen. En ook continu moe was.
Erg jammer idd dat je relatie (als je dat al zo kan noemen) zo verloopt.
Ik denk dat je zelf het door hebt dat dit geen toekomst heeft.
Dat de logistiek voor jullie moeilijk te regelen is, zeker in deze tijd, dat kan ik me nog wel voorstellen. Maar elkaar in maanden tijd alleen via videobellen gesproken, dat klopt niet.
Trek hier zo snel mogelijk de stekker uit;. En het is moeilijk, maar ga je echt niet druk maken om haar en haar zorgen,
Liefde in de eerste maanden zou geen energie moeten kosten of steeds maar schuldgevoelens moeten oproepen.
Ik weet het, ik ben in zo'n soort relatie geweest waar de dame in kwestie redelijk wat mentale issues had. Met als gevolg dat ik zelf aan mijn geestelijke vermogens begon te twijfelen. En ook continu moe was.
vrijdag 2 april 2021 om 12:54
Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 11:46Ik praat er weleens over en iedereen vind het leuk voor mij, maar zeggen wel dat ik voorzichtig moet zijn, bij mijn eigen gevoel blijven.
Ik heb ook besloten niks meer van mij te laten horen. Al zou ik haar vanavond bellen (Zei ik gisteren tegen haar), maar ja, niks laten horen is ook een vorm van afkappen.
En als ze echt om mij geeft, belt ze wel uit haar zelf, maar zeg ik wel goed mijn mening.
Nee joh, zo blijf je hoop houden en als ze belt is het 'zie je wel!'.
Bel op en zeg dat het afgelopen is. Dat is naar haar toe netter en naar jou toe duidelijker.
vrijdag 2 april 2021 om 13:08
Bellen is inderdaad netter en normaal gaat daar mijn voorkeur naar uit. Maar ik weet zeker dat er dan een hele emotionele uitbarsting komt. Eerder gaf ze ook aan toen we op dit punt stonden dat ze dan niet weet of ze verder wil met alles. En ik ben gevoelig (Helaas) en heb dan angst dat ze zichzelf wat aandoet. En dat wil ik niet. Ik wil het met een goed gevoel van beide kanten dit beëindigen. Dat ze verder gaat met haar leven. Vandaar kies ik voor appen. Maar als je andere tips hebt, zijn die welkom.
vrijdag 2 april 2021 om 13:31
Appen is in dit geval prima hoor. Niet bellen dan! Maar iig de 'relatie' beëindigen en niet afwachten totdat zij belt.Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 13:08Bellen is inderdaad netter en normaal gaat daar mijn voorkeur naar uit. Maar ik weet zeker dat er dan een hele emotionele uitbarsting komt. Eerder gaf ze ook aan toen we op dit punt stonden dat ze dan niet weet of ze verder wil met alles. En ik ben gevoelig (Helaas) en heb dan angst dat ze zichzelf wat aandoet. En dat wil ik niet. Ik wil het met een goed gevoel van beide kanten dit beëindigen. Dat ze verder gaat met haar leven. Vandaar kies ik voor appen. Maar als je andere tips hebt, zijn die welkom.
Life is short. Eat dessert first.

vrijdag 2 april 2021 om 14:56
Is het niet haar pooier? Dit verhaal stinkt aan alle kanten.Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:17Haar neef appte via haar mobiel, toen ze op de wc zat. En toen ik hem het wilde uitleggen, had hij geen tijd mij te woord te staan. Ook zo verdacht, toch? Zijn nummer heb ik gelukkig niet.

vrijdag 2 april 2021 om 16:39
Dat siert je Juruit.Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 13:08Bellen is inderdaad netter en normaal gaat daar mijn voorkeur naar uit. Maar ik weet zeker dat er dan een hele emotionele uitbarsting komt. Eerder gaf ze ook aan toen we op dit punt stonden dat ze dan niet weet of ze verder wil met alles. En ik ben gevoelig (Helaas) en heb dan angst dat ze zichzelf wat aandoet. En dat wil ik niet. Ik wil het met een goed gevoel van beide kanten dit beëindigen. Dat ze verder gaat met haar leven. Vandaar kies ik voor appen. Maar als je andere tips hebt, zijn die welkom.
Denk je er ook om dat jij er ook een goed gevoel aan moet overhouden?
Dus als je wilt appen, appen. En dan duidelijk maken dat je verder ook niet wilt praten of bellen, als dat voor jou zo voelt.
Het is onvermijdelijk dat ze even minder blij is met jou, maar dat is dan maar zo.
Wat eten we vanavond?

vrijdag 2 april 2021 om 16:51
Zeker als je iemand niet in het echt kent, is een appje voldoende en moet je zeker kiezen voor je eigen welzijn. Zij is een vreemde met wie je een tijdje gekletst hebt. Verder niets. Ze lijkt een soort schijnband te willen creeren, maar wil je niet eens ontmoeten. Voor jou voelt het misschien alsof jullie een band hebben, maar die is er niet.

zaterdag 3 april 2021 om 07:44
Zou ook nog kunnen.
Ik ken verder wel wat trouwlustige jongeren, dit komt vaak uit een geloof voor.
Die moeten verloven van zichzelf dus die jagen op een verloofde en dan een huwelijk, ze willen zsm die trouwjurk van 6000 euro/rondrijden in een gehuurde Lamborghini en een feest.
Daarna happily ever after en mogen ze eindelijk sex.
Vraag je hoe ze hun getrouwde leven voor zich zien qua geld, verdeling zorgtaken, en waar ga je wonen enzo dan vinden ze dat hun partner dat allemaal moet regelen, plus dat gaat vanzelf want dan ben je getrouwd en lost zich dat wel op.
Je date klinkt hier te oud voor dus er zal wel wat anders spelen.
zaterdag 3 april 2021 om 10:37
Mentaal slopend..... ?
ze hebben een paar maanden online contact...
Eerder op dit forum ook al een dame helemaal op en leeg omdat het niks werd na twee dates en drie weken contact....
En ook nog alle begrip ervoor.
Geen wonder dat de ggz overbelast is met al die tere zieltjes
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
zaterdag 3 april 2021 om 11:17
Lorrelies schreef: ↑03-04-2021 10:37Mentaal slopend..... ?
Eerder op dit forum ook al een dame helemaal op en leeg omdat het niks werd na twee dates en drie weken contact....
Eens. Verman/vrouw jezelf, eet een reep chocola en klaar. Dat zwelgen in zelfmedelijden gaat je zeker niet helpen.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 3 april 2021 om 11:25
TO heeft al een paar maanden contact en we weten niet hoe hij zich voelt. En is ook gewend om iedere dag contact te hebben met een vrouw. Dus ja kan een mentale klap zijn.Lorrelies schreef: ↑03-04-2021 10:37Mentaal slopend..... ?

zaterdag 3 april 2021 om 12:49
Wat een ongelofelijk vermoeiende situatie. Ik zou als ik jou was héél goed nadenken wat JIJ uit dit contact haalt. Jij bent degene die moeite doet om een afspraak in te plannen om elkaar te ontmoeten, jij bent degene die haar vraagt hoe haar dag was en degene die zich bekommert om hoe zij zich voelt. Ik lees heel veel eenzijdigheid. Vanuit jou. Trouwen en samenwonen klinkt allemaal heel leuk en is dat ook, als diegene tijd en moeite in jou investeert. Maar roepen dat je wil samenwonen en trouwen terwijl je nul initiatief neemt om af te spreken en alleen maar over jezelf kan praten... wat vind je precies zo leuk aan haar?
Voordat jullie elkaar ook maar gezien hebben, is zij al begonnen je emotioneel te manipuleren door je te verwijten dat je niet zeker van haar bent. Maar hoe kan je zeker zijn van iemand die je nog nooit hebt gezien en die zich nu al zo gedraagt???
Ik denk dat je je antwoord al weet.
Voordat jullie elkaar ook maar gezien hebben, is zij al begonnen je emotioneel te manipuleren door je te verwijten dat je niet zeker van haar bent. Maar hoe kan je zeker zijn van iemand die je nog nooit hebt gezien en die zich nu al zo gedraagt???
Ik denk dat je je antwoord al weet.