Moeilijkheden in beginnende relatie....
vrijdag 2 april 2021 om 07:18
Goedemorgen allemaal,
Sinds enkele maanden chat ik elke dag met een hele leuke vrouw. We voelen ook heel veel voor elkaar en zien elkaar elke avond via beeldbellen.
Punt 1: Ik wil niks liever dan haar ontmoeten, maar door Corona word ze van alle kanten geadviseerd niet naar mij toe te komen met taxi of openbaar vervoer. Ik wil op zich wel komen, maar ze heeft trappen en ik heb een lichamelijke beperking en kom de trap niet op. Als ik haar dingen voorstel, bv. op bezoek bij haar moeder samen met haar omdat zij wel beneden woont, wijst ze dit af. Haar familie heeft het té druk haar te brengen, volgens haar. Of als ik een datum wil afspreken, zegt ze: ik ben geen planner, of: dat moet maar dan.
Tweede punt is: Zij denkt nu gelijk al aan samenwonen en later trouwen met mij, terwijl ik haar nog moet ontmoeten. Ze verwijt mij dat ik niet zeker van haar ben, dat dit via videobellen wel zou moeten kunnen. Maar ik vind, dat je pas aan samenwonen kan denken na een paar jaar samenzijn. Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet. Het kost mij ook heel veel energie, steeds maar bewijzen dat ik echt van haar hou, maar de stap van samenwonen en trouwen vind ik gewoon te hoog. Vooral als je nog nooit fysiek heb gedate.
Punt 3:
Bij het videobellen, praat ze bijna alleen over haar zelf en vraagt ze amper hoe mijn dag was. Ik krijg weinig emphatie en dat vind ik jammer.
Toch hoop ik dat zij en ik eruit komen, maar ze is zo standvastig en ik wil haar ook geen slapeloze nachten en verdriet meer bezorgen. Hebben jullie tips? Wat kan ik nog meer doen haar te overtuigen van mijn liefde en goede wil? Wil ook niet dat ze gekke dingen doet, zover kan haar verdriet soms gaan.
Groetjes.
Sinds enkele maanden chat ik elke dag met een hele leuke vrouw. We voelen ook heel veel voor elkaar en zien elkaar elke avond via beeldbellen.
Punt 1: Ik wil niks liever dan haar ontmoeten, maar door Corona word ze van alle kanten geadviseerd niet naar mij toe te komen met taxi of openbaar vervoer. Ik wil op zich wel komen, maar ze heeft trappen en ik heb een lichamelijke beperking en kom de trap niet op. Als ik haar dingen voorstel, bv. op bezoek bij haar moeder samen met haar omdat zij wel beneden woont, wijst ze dit af. Haar familie heeft het té druk haar te brengen, volgens haar. Of als ik een datum wil afspreken, zegt ze: ik ben geen planner, of: dat moet maar dan.
Tweede punt is: Zij denkt nu gelijk al aan samenwonen en later trouwen met mij, terwijl ik haar nog moet ontmoeten. Ze verwijt mij dat ik niet zeker van haar ben, dat dit via videobellen wel zou moeten kunnen. Maar ik vind, dat je pas aan samenwonen kan denken na een paar jaar samenzijn. Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet. Het kost mij ook heel veel energie, steeds maar bewijzen dat ik echt van haar hou, maar de stap van samenwonen en trouwen vind ik gewoon te hoog. Vooral als je nog nooit fysiek heb gedate.
Punt 3:
Bij het videobellen, praat ze bijna alleen over haar zelf en vraagt ze amper hoe mijn dag was. Ik krijg weinig emphatie en dat vind ik jammer.
Toch hoop ik dat zij en ik eruit komen, maar ze is zo standvastig en ik wil haar ook geen slapeloze nachten en verdriet meer bezorgen. Hebben jullie tips? Wat kan ik nog meer doen haar te overtuigen van mijn liefde en goede wil? Wil ook niet dat ze gekke dingen doet, zover kan haar verdriet soms gaan.
Groetjes.
vrijdag 2 april 2021 om 10:11
Je moet helemaal niks en bent haar niks verschuldigd met haar medische problemen en die neef zou ik blokkeren die heeft er al helemaal niks mee te makenJuruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:06Afkappen is ook het beste, gistermiddag stelde zij ook voor het contact te stoppen waar ik akkoord mee ging. Uur later kreeg ik een bozige app van haar neef dat ik bij haar moest blijven en dat ze nu wel rust verdiend en over haar medische problemen. Dat ik het niet moet en mag opgeven. Vandaar dat ik weer twijfelde en overstag ging om het weer goed te maken met haar. Ook in de hoop dat het verbeterd, maar helaas is dit niet het geval.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
vrijdag 2 april 2021 om 10:17
Haar neef appte via haar mobiel, toen ze op de wc zat. En toen ik hem het wilde uitleggen, had hij geen tijd mij te woord te staan. Ook zo verdacht, toch? Zijn nummer heb ik gelukkig niet.

vrijdag 2 april 2021 om 10:17
Afkappen en nummers blokkeren. Dit is allemaal niet normaal hoor. Zoveel gedoe en drama en dat terwijl je niet eens een relatie hebt met haar, je kent haar niet eens. Als je dit zelf een normale gang van zaken vindt, kan je misschien beter eerst aan jezelf werken voor je gaat daten.Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:06Afkappen is ook het beste, gistermiddag stelde zij ook voor het contact te stoppen waar ik akkoord mee ging. Uur later kreeg ik een bozige app van haar neef dat ik bij haar moest blijven en dat ze nu wel rust verdiend en over haar medische problemen. Dat ik het niet moet en mag opgeven. Vandaar dat ik weer twijfelde en overstag ging om het weer goed te maken met haar. Ook in de hoop dat het verbeterd, maar helaas is dit niet het geval.

vrijdag 2 april 2021 om 10:18
Maar dit is helemaal geen liefde ! Je kent haar niet eens !Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:12Catfish ken ik niet, Pergamon. Maar ik snap waar je naar toe wil, daar gebeuren soortgelijke dingen. Ik moet uitkijken, ik weet het. Liefde maakt blind, maar nu ga ik er echt wat aan doen.

vrijdag 2 april 2021 om 10:23
Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:12Catfish ken ik niet, Pergamon. Maar ik snap waar je naar toe wil, daar gebeuren soortgelijke dingen. Ik moet uitkijken, ik weet het. Liefde maakt blind, maar nu ga ik er echt wat aan doen.
Heel goed om deze dame af te kappen. Heeft zij soms ook een verstandelijke beperking gezien haar nogal vreemde uitspraken over samenwonen en trouwen en nu ook de bemoeienissen van haar neef? Het klinkt iig niet erg stabiel.

vrijdag 2 april 2021 om 10:25
Je wil een leven van constante aanpassing? Geen mening mogen ventileren? Constant je aanpassen zodat ze slaapt/geen gekke dingen doet? Jezelf verloochenen, jezelf niet meer mogen zijn?Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 07:18Als ik dit benoem, is ze helemaal van de kaart en slaapt ze een nacht niet. Het kost mij ook heel veel energie, steeds maar bewijzen dat ik echt van haar hou,
(..) Wil ook niet dat ze gekke dingen doet, zover kan haar verdriet soms gaan.
Ik lees nog meer gekke dingen, maar dit pik ik er even uit. Dat zou meer dan genoeg moeten zijn om jezelf te beschermen en weg te lopen. Ik snap niet waar het mis is gegaan voor je dat je denkt dat je dit wil: je haalt je een leven vol ellende op de hals als je hiermee door gaat.
En eerder door anderen gezegd: geen cent hier aan uitgeven.

vrijdag 2 april 2021 om 10:26
Ik vind hen allebei niet erg stabiel klinken. Als TO dit een relatie noemt en over liefde spreekt, vrees ik dat hij zelf ook een nogal apart idee heeft over relaties.
vrijdag 2 april 2021 om 10:29
Dat was ze zelf hoor. Afkappen die griet, die spoort niet.Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:17Haar neef appte via haar mobiel, toen ze op de wc zat. En toen ik hem het wilde uitleggen, had hij geen tijd mij te woord te staan. Ook zo verdacht, toch? Zijn nummer heb ik gelukkig niet.
ik geef mn bek ook maar een douw

vrijdag 2 april 2021 om 10:33
Daar ben ik ook van overtuigd, ze manipuleert je enorm. Serieus, afkappen en blokkeren!

vrijdag 2 april 2021 om 11:11
nou waarschijnlijk omdat die hele neef niet bestaatJuruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:17Haar neef appte via haar mobiel, toen ze op de wc zat. En toen ik hem het wilde uitleggen, had hij geen tijd mij te woord te staan. Ook zo verdacht, toch? Zijn nummer heb ik gelukkig niet.
In een andere post zei je 'het is voor haar alles of niets', maar dat is natuurlijk helemaal niet zo als ze niet eens inzet kan tonen om jou te ontmoeten. Dus ze wil van jóu alles en vanuit haar komt er niets. Ja, een hoop bullshit.
Kappen en doorgaan.

vrijdag 2 april 2021 om 11:13
Wow, zelden zoveel alarmbellen van beide kanten bij elkaar gehoord, ik ben er tijdelijk doof van. Wtf zeg!
To, jullie leven allebei niet met twee benen in de realiteit. Jullie lopen beide ontzettend hard van stapel. Zij wil samenwonen en trouwen, zonder dat jullie elkaar in real life gezien hebben, maar jij hebt het net zo goed over liefde met een dame die je nog nooit gezien hebt.
Deze dame lijkt me niet alles goed op een rijtje te hebben en dit heeft absoluut nul procent kans op een goede afloop. Ook vriendschap lijkt me absoluut uitgesloten. Niet doen!
Maar jij bent met je huidige naïviteit ook een makkelijk slachtoffer voor mafklappers en oplichters. Loop niet zo hard van stapel de volgende keer. Na een paar keer chatten éérst ontmoeten en van daaruit rustig verder kijken.
To, jullie leven allebei niet met twee benen in de realiteit. Jullie lopen beide ontzettend hard van stapel. Zij wil samenwonen en trouwen, zonder dat jullie elkaar in real life gezien hebben, maar jij hebt het net zo goed over liefde met een dame die je nog nooit gezien hebt.
Deze dame lijkt me niet alles goed op een rijtje te hebben en dit heeft absoluut nul procent kans op een goede afloop. Ook vriendschap lijkt me absoluut uitgesloten. Niet doen!
Maar jij bent met je huidige naïviteit ook een makkelijk slachtoffer voor mafklappers en oplichters. Loop niet zo hard van stapel de volgende keer. Na een paar keer chatten éérst ontmoeten en van daaruit rustig verder kijken.

vrijdag 2 april 2021 om 11:28
Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:17Haar neef appte via haar mobiel, toen ze op de wc zat. En toen ik hem het wilde uitleggen, had hij geen tijd mij te woord te staan. Ook zo verdacht, toch? Zijn nummer heb ik gelukkig niet.
Ontzettend verdacht. Klopt niets van. Direct afkappen. Helaas

vrijdag 2 april 2021 om 11:40
Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:12Catfish ken ik niet, Pergamon. Maar ik snap waar je naar toe wil, daar gebeuren soortgelijke dingen. Ik moet uitkijken, ik weet het. Liefde maakt blind, maar nu ga ik er echt wat aan doen.
Bekijk dat programma eens. Het staat vast ook gratis op YouTube. En kijk dan niet 1 aflevering, of een stukje, maar kijk er eens een aantal. Dan ga je het patroon herkennen.
vrijdag 2 april 2021 om 11:41
Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 10:17Haar neef appte via haar mobiel, toen ze op de wc zat. En toen ik hem het wilde uitleggen, had hij geen tijd mij te woord te staan. Ook zo verdacht, toch? Zijn nummer heb ik gelukkig niet.
Je wordt belazerd waar je bij staat. Echt hoor, kijk maar een paar afleveringen Catfish.
vrijdag 2 april 2021 om 11:44
Goed dat je een topic hebt geopend want dit klopt niet. Die neef bestaat niet.
Catfish is een TV programma dat gaat over mensen die zich op internet/digitaal anders voordoen dan ze zijn. Die passen de trucs toe die jij beschrijft. Je wordt gemanipuleerd. Word wat kritischer. Ook met CP zijn er leuke vrouwen te vinden.
Het zou me niks verbazen als ze eerdaags toch over geld was begonnen.
Brush off, move on!
Catfish is een TV programma dat gaat over mensen die zich op internet/digitaal anders voordoen dan ze zijn. Die passen de trucs toe die jij beschrijft. Je wordt gemanipuleerd. Word wat kritischer. Ook met CP zijn er leuke vrouwen te vinden.
Het zou me niks verbazen als ze eerdaags toch over geld was begonnen.
Brush off, move on!
vrijdag 2 april 2021 om 11:46
Ik praat er weleens over en iedereen vind het leuk voor mij, maar zeggen wel dat ik voorzichtig moet zijn, bij mijn eigen gevoel blijven.
Ik heb ook besloten niks meer van mij te laten horen. Al zou ik haar vanavond bellen (Zei ik gisteren tegen haar), maar ja, niks laten horen is ook een vorm van afkappen.
En als ze echt om mij geeft, belt ze wel uit haar zelf, maar zeg ik wel goed mijn mening.
vrijdag 2 april 2021 om 11:51
Stuur een app dat je stopt met deze 'relatie' en daarna haar nummer blokkeren.
Heb je al relaties gehad? Hoe eindigden deze? Niets laten horen kan echt niet. Dit is dan wel geen echte relatie, maar voor in de toekomst, gewoon zeggen dat je de relatie wil beëindigen en niet opeens niets laten horen.
Heb je al relaties gehad? Hoe eindigden deze? Niets laten horen kan echt niet. Dit is dan wel geen echte relatie, maar voor in de toekomst, gewoon zeggen dat je de relatie wil beëindigen en niet opeens niets laten horen.
doornroosje9 wijzigde dit bericht op 02-04-2021 11:58
0.17% gewijzigd
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 2 april 2021 om 11:55
Kom op TO, nu maak je er een 'hard to get' spelletje van.Juruit1983 schreef: ↑02-04-2021 11:46Ik praat er weleens over en iedereen vind het leuk voor mij, maar zeggen wel dat ik voorzichtig moet zijn, bij mijn eigen gevoel blijven.
Ik heb ook besloten niks meer van mij te laten horen. Al zou ik haar vanavond bellen (Zei ik gisteren tegen haar), maar ja, niks laten horen is ook een vorm van afkappen.
En als ze echt om mij geeft, belt ze wel uit haar zelf, maar zeg ik wel goed mijn mening.
Je hebt al aangegeven dat je wilt stoppen. Veel meer dan een appje sturen en blokkeren is niet meer nodig.
Wat je nu schrijft in hoe je het aan wil pakken: 'als zij zus of zo', zoek je zelf het drama op.