Moeite met intimiteit
zaterdag 30 december 2017 om 10:20
Ik denk als het de juiste is, dat het uiteindelijk wel van zelf gaat en het goed voelt.
Dat je wel verliefde gevoelens hebt als jullie elkaar niet zien, kan ook zijn dat je verliefd bent op het verliefd zijn.
En seksuele gevoelens zijn ook normaal. Omdat je mens bent en gewoon die gevoelens hebt, dat hoeft niet persé voor hem ook in het echt te gelden. Maar gewone seksuele gevoelens zijn.
Dat je wel verliefde gevoelens hebt als jullie elkaar niet zien, kan ook zijn dat je verliefd bent op het verliefd zijn.
En seksuele gevoelens zijn ook normaal. Omdat je mens bent en gewoon die gevoelens hebt, dat hoeft niet persé voor hem ook in het echt te gelden. Maar gewone seksuele gevoelens zijn.
Angst voor intimiteit herken ik wel.
In mijn geval heeft het zijn oorsprong vanuit mijn jeugd. Onveilige thuissituatie en angst voor het andere geslacht. Speelt dergelijks ook bij jou?
Aanvulling.....een kus is voor mij zeer intiem. Ik kon en kan niet “zomaar” kussen. Je ziet soms mensen die uitgaan en losbandig kussen. Heb ik nooit gedaan, want ook een kus is voor mij uiterst intiem.
Overigens ben ik ook niet van de aanrakingen, omarmingen en omhelzingen. Heb er wel behoefte aan, echter kan daar moeilijk aan toegeven.
In mijn geval heeft het zijn oorsprong vanuit mijn jeugd. Onveilige thuissituatie en angst voor het andere geslacht. Speelt dergelijks ook bij jou?
Aanvulling.....een kus is voor mij zeer intiem. Ik kon en kan niet “zomaar” kussen. Je ziet soms mensen die uitgaan en losbandig kussen. Heb ik nooit gedaan, want ook een kus is voor mij uiterst intiem.
Overigens ben ik ook niet van de aanrakingen, omarmingen en omhelzingen. Heb er wel behoefte aan, echter kan daar moeilijk aan toegeven.
anoniem_277599 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 10:25
48.81% gewijzigd
Volgens mij is een eerste kus vaak juist heel prettig.
Hoe kom je erbij dat dat vaak niet zo is?
Dit is het gewoon niet voor jou. Of je bent A seksueel en zal nooit veel voelen qua dat of deze man is het gewoon niet.
Ik zou verder daten.
Hoe kom je erbij dat dat vaak niet zo is?
Dit is het gewoon niet voor jou. Of je bent A seksueel en zal nooit veel voelen qua dat of deze man is het gewoon niet.
Ik zou verder daten.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 30-12-2017 10:21
10.05% gewijzigd
zaterdag 30 december 2017 om 10:23
Nee ik heb nooit iets dergelijks meegemaakt of überhaupt negatieve ervaringen gehad met het andere geslacht.Troeteltje schreef: ↑30-12-2017 10:20Angst voor intimiteit herken ik wel.
In mijn geval heeft niet zijn oorsprong vanuit mijn jeugd. Onveilige thuissituatie en angst voor het andere geslacht. Speelt dergelijks ook bij jou?
zaterdag 30 december 2017 om 10:26
Ik denk wel heel veel aan hem (bijna de hele dag), maar ik weet niet of ik echt verliefd ben. Alleen misschien duurt het bij mij wat langer om echt verliefd te worden.
zaterdag 30 december 2017 om 11:01
Ja dat heb ik dus ook. Heel herkenbaar.Troeteltje schreef: ↑30-12-2017 10:20Angst voor intimiteit herken ik wel.
zaterdag 30 december 2017 om 11:06
Als we tegen elkaar aanliggen op de bank vind ik het niet zozeer onprettig, maar ik merk dan wel dat ik wat krampachtig zit en moeilijk kan ontspannen. We hebben het nog niet besproken, ik vind het vaak ook best lastig om over mijn gevoel te praten, maar het zou inderdaad zeker goed zijn om te doen denk ik.laduchesse schreef: ↑30-12-2017 10:38En hoe voel je je dan bij knuffelen enzo? Heb je het hem al uitgelegd? Misschien kan hij je wel helpen door voorzichtig steeds een stapje verder te gaan als jij het aangeeft.